Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #26681856 #4 üzenetére

    Nézd meg a Windows 10 verziót is. Mi már a 1809-essel mérünk, ami rengeteg security frissítést kapott, és azok bizony kétpofára zabálják a teljesítményt, különösen HT-s Intelen.
    A TPU a 1709-es verzióval mért, amiben még nulla, ismétlem nulla fix volt a CPU-k réseire, így nem is kaptak teljesítménybüntetést.

    Majd az Intel hozza a hardveres javításokat a problémákra, amelyek nyilván nem annyiból állnak majd, hogy a rosszul működő részegységeket kikapcsolják, ma viszont nincs más megoldás a rések betömésére, és persze, hogy fáj az egyes alkalmazásoknak, ha például offra rakják az elágazásbecslőt az egyes szálakon. Nem véletlenül lett a Hyper-Threading az i9-be száműzve.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz #26681856 #18 üzenetére

    Mi is fel tudunk rakni egy régi Windows 10-et. Azt nem tudjuk elérni, hogy a 1809-es Windows 10-zel ne viselkedjen így a Hyper-Threading a játékokban, CPU-limites felbontáson.

    (#22) Csubakka1: Ezzel nem tudunk mit kezdeni. Ha teljesítménytáncot jártunk a gépek körül, akkor se ment gyorsabban. Nekünk olyan megoldás kell, ami nálunk a tesztlaborban is működik, méghozzá CPU-limites HD felbontáson. Persze visszatérhetünk Full HD-re, ami GPU-limites, de régen ugye pont az volt a baj, hogy miért ebben a felbontásban teszteljük a procikat, miért nem olyanban, ahol látni is a különbséget.

    (#21) Locutus: Attól, hogy nem tetszenek a játékok, nem fogunk egy szálat kihasználó programokkal tesztelni a "4-6-8-több" magos procik világában.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Pro!Petya #31 üzenetére

    Origines játék nem lesz a tesztekben. Egy ideje már eleve nincs. Párszor elmondtuk, hogy miért. Az a gond, hogy az Originnek van egy 24 órás limitje, vagyis ha 5 hardvert cserélünk, akkor 24 óráig nem futtathatjuk az adott játékot. Na most általában 5 hardverkomponenst simán cserélünk pár órán belül (procitesztnél ugye egy váltással rögtön hármat is lehet), tehát egy gépcsere után 24 óráig csak a kijelzőt nézhetnénk, mert az Origin nem engedi meg az alkalmazás elindítását a következő cserével. Az EA sajnos nem ad több kódot, mert próbálkoztam azzal, hogy ha létrehozunk több profilt, akkor esetleg kapnánk még hozzáférést a játékhoz, de ezt a vállalat nem engedi meg, annyit írtak, hogy vegyük meg annyiszor a játékot, amivel az igényeinket ki tudjuk szolgálni. Csak megjegyzem, hogy a Steamen (és a UPLAY-en) ez úgy megy, hogy az ilyen limites játékoknál van press verzió (vagy emelt jogosultság), ahol a limit nem él, hogy ne szopassuk egymást ilyen hülyeségekkel, mert ezeket úgy sem szórakozásra vesszük meg. És a mi laborunkba azért háromszor-négyszer meg kellene venni egy játékot, hogy sose ütközzünk limitbe. Szóval jók lennének ezek a játékok, ha az EA egy hangyakukinyit megengedőbb lenne felénk, és észrevenné, hogy marhára nem játékra használjuk a profilunkat.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz MPowerPH #62 üzenetére

    Korábban el lett mondva, hogy ezek a mai processzorok 4-6-8-10 magot tartalmaznak. Értelmetlen olyan címekkel tesztelni őket, amelyek 1-2 magot használnak belőlük. Az látszik majd abból, hogy a Pentium és a Zen Athlon az ár/teljesítmény bajnok. Viszont ez nyilván erős sarkítás, így olyan címeket választottunk az új tesztcsomagba, amelyek elég szépen skálázódnak. Nyilván ezzel nem muszáj egyetérteni, valaki az Aknakeresőre keres procit, arra ne is vegyetek jobban Pentium/Athlonnál.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz balintka #65 üzenetére

    Nemrég Full HD-vel és fölötte teszteltünk. Akkor azért volt sírás, hogy teszteljünk HD-ben, mert Full HD-ben nem látszanak a procik közötti különbségek.

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz MPowerPH #89 üzenetére

    Konkrétan benne van a cikkben, hogy a RotTR esetében mi a legújabb programverzióval mértünk. Ennek van az a különlegessége, hogy ehhez az AMD készített assembly optimalizálást, amit a CD be is épített a játékba, csak nem portolták vissza Intelre. Emiatt a régi programverzióban lassú a Ryzen, míg az újban nagyon gyors.

    Azt általánosan tudni kell, hogy amióta a Ryzen létezik azóta az AMD-nek van egy CPU-s csapata a fejlesztők támogatására. Ők gyakorlatilag különféle Ryzen optimalizálásokat építenek be az egyes címekre, amelyeket nyilván az Intel nem kap meg, mert ők erre nem fordítanak erőforrást. Volt nekik is ilyen csapatuk pár éve, csak Krzanich megszüntette a játékfejlesztőket támogató részleget, így most alapvetően az Intelre a fejlesztők dolgoznak, míg az AMD procikhoz az AMD a saját embereit küldi oda. Az egy elég természetes dolog, hogy azért házon belül jobban ismerik a processzor képességeit, tehát hatékonyabb optimalizálást is tudnak rá írni. Ez látszott a múlt évben elérhetővé vált Ryzen patcheken, az új játékok pedig eleve így érkeznek. Az AMD szerint ez megéri, mert így tudják a hardverükből kihozni a legtöbbet. Az Intel egyelőre úgy áll a kérdéshez, hogy a hasznosságát nem vonják kétségbe, csak anyagilag nem érzik kifizetődőnek.

    (#93) Male: És abban mi a teszt? Itt az a lényeg, hogy a konfigurációkat mérjük végig. Előre mi sem látjuk, hogy a Hyper-Threading például hol nem muzsikál, stb.

    (#84) Prosector: A tört verzió nem realitás. Nem tudjuk beépíteni a játékhoz adott javításokat. Nem mellesleg itt igazából egyedül az EA-vel van probléma. Ők akarják fejni a médiát, míg a többi cég egyszerűen elfogadja, hogy mi csak tesztelünk, és nemhogy akadályoznák a munkát, hanem még segítik is limit nélküli verziókkal, vagy éppen a Steam profilunk jogosultságának emelésével. Ezt nem nehéz ám megoldani. A fejlesztők is tesztelnek, és napi 5-nél több hardvert cserélnek, tehát eleve van beépítve egy külön jogosultság ennek a kezelésére. Csak hát ugye az EA egy borzalmasan pénzéhes cég, és ők azt üzletnek tekintik, ha ötször-tízszer meg kell venni a játékukat. Nem ítéljük el őket ezért, valószínűleg én is ezt tenném a helyükben, az a fura inkább, hogy más nem ezt csinálja. :D

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Locutus #95 üzenetére

    Semmit. Arról van szó, hogy az AMD-nek van erre egy külön csapata, akiket odapakolnak a játékfejlesztőkhöz, hogy végezzenek jobb munkát, míg az Intelnek ilyen jelenleg nincs. Ezzel az év világon nem tud senki semmit kezdeni, legalábbis addig, míg az Intel nem szerez magának egy épeszű CEO-t, hogy újra létrehozza azokat a szoftveres részlegeket, amiket Krzanich anno bezáratott. Négy éve egyébként Krzanich megfontoltan járt el, mert egy külön szoftveres teamet fenntartani az AAA játékok optimalizálásra eléggé drága. És négy éve mondjuk elég volt ezt a fejlesztőkre bízni, mert az AMD-nek nem volt Ryzenje. Azóta viszont lett egy Ryzen, és itt már azért az AMD az Intel fölé tud kerülni akkor, ha odaküldi a saját embereit, hogy optimalizálják le az új játékokat, ezt Lisa Su elég jól meglátta, és megnyitotta az ehhez szükséges pénzcsapot. Ezek az emberek ott vannak az Ubisoftnál, az EA-nél, Square Enixnél, a Stardocknál, a Bethesdánál, stb., még egy rakás indie-nél is, és az új AAA játékoknál a Ryzenre már ők optimalizálnak. Na most ilyen kiélezett versenyben ez számít, és nyilván az Intelnek is jól jönne a pár éve bezárt részleg, csak ugye most nincs CEO, nincs stratégia, nincs aki megnyissa, mert egy ilyen részleg viszi ám a pénzt, és általában ekkora stratégiai átalakításba az ideiglenes CEO-k nem kezdenek. Szóval bármilyen új játékot hozol, abban az AMD keze már benne van, mert a stúdiók nem ismerik eléggé a Ryzent, de az odaküldött három-négy szoftvermérnök igen, és nyilván jobb munkát tudnak végezni. És itt nem az a kérdés, hogy az AMD miért csinálja ezt, hanem az, hogy az Intel miért nem. Arra nem számíthatnak, hogy az AMD optimalizálásait le lesznek portolva Intelre, mert ugye ezek az optimalizálások benne sem lennének a játékokban, ha az AMD nem finanszírozná őket a saját erőforrásukból.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz s.bala31 #97 üzenetére

    Pénzük biztos van rá. Itt leginkább az szokott dönteni, hogy ha beleöntesz x pénzt, akkor abból az eladásoknál mennyi jön vissza. És Krzanich anno azért lőtte le ezeket a részlegeket, mert például utánaszámolt, hogy a gaming csapat nélkül is képesek hozni a GPU-piac ~70%-át. Ha dupla büdzsével mennének, akkor abból maximum +5%-ot nyernek, ami egyszerűen nem akkora, hogy megérje a költekezést. Vagyis akkor lesz a legnagyobb profitjuk, ha a gaming csapatot egyáltalán nem finanszírozzák. Persze ennek nyilván van átka a szoftveres háttérnél, de alapvetően azt még mindig látni kell, hogy a nyers számok Krzanich-ot igazolják. Az más kérdés, hogy ő sosem gondolt ezeknek a részlegeknek a stratégiai jelentőségére, hogy a bezárásukkal elvesztheti a cég a jövőt.

    Valószínűleg az AMD-nek sem éri meg ez nyersen a kiadási oldalról. Tehát nagyobb lenne most a nyereségük, ha csak a seggükön ülnének, viszont Lisa Su úgy gondolkodhat, hogy ezek a részlegek a jövőt határozzák meg, nem pedig a jelent, így pedig a jövőbe invesztál, teszem azt arra, ha esetleg az Intel pár év múlva előhúz valamit, akkor nekik még mindig ott legyen a szoftverelőny.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Locutus #99 üzenetére

    És mi a probléma azzal, hogy az AMD ad játékokat a Radeonokhoz? Az Intel miért nincs ott? Miért nem köt partnerkapcsolatokat? Miért nem segíti ezek fejlesztését egy partnerprogrammal? Miért nem ad játékokat a CPU-ihoz? Nehéz hibáztatni egy céget azért, mert odarakja a saját embereit az AAA játékok mögé, hogy azok jobban fussanak a processzorain. De mi akadályozza meg az Intelt, hogy megtegyék ugyanezt? A RotTR példájából kiindulva akár egy későbbi patch-ben. Ahogy látod mi feltelepítjük ezeket. :) Ráadásul az AMD-nek nincsenek zárt megoldásai, mindenhez ott a forráskód a GitHUB-on, méghozzá MIT licenc mellett.

    [ Szerkesztve ]

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

  • Abu85

    HÁZIGAZDA

    válasz Male #101 üzenetére

    Magyarázni mindig kell. Amióta létezik ez az újság, azóta pont úgy nem jó, ahogy éppen mértünk. :))

    Senki sem dől be a hivatalos szóvivőnek, de mindenki hisz egy meg nem nevezett forrásnak.

Új hozzászólás Aktív témák