Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • gliskard

    senior tag

    Szerintem az Apple ARM és a Windows ARM összehasonlítása olyan mint ha körtét hasonlítanánk a banánnal...

    Apple esetében egy kézben van a HW és az OS – illetve nekik azért is kellett saját SoC, hogy a funkcionalitást is ők tudják meghatározni.
    Apple a piac nem éppen legjobb GPU-jából az SW optimalizálással (Metal API) elég korrekt teljesítményt hozott ki az iphone-ipad vonalon. Az x86+AMD vonalon már kihívásokkal küzdenek (Apple Arcade játékok szaggatnak x86-on).

    ARM váltással nem csak az Intel-től függetlenednek, hanem összehúzzák az iOS és az OSX vonalat és ezzel a saját ökoszisztémájukat építik (az egy másik kérdés, hogy elfordulnak a régi professzionális rétegtől a mainstream és a szolgáltatás irányába).
    Közel azonos HW és OS platformon lesz az iPhone / iPad / MacMini / MacBook és feltehetően az iMac és MacBookPro vonal is (majd egyszer) ezáltal platform független alkalmazásokat és játékokat kínálhatnak – valós continuitással.

    Windwos– esetében az ARM csak a fragmentációt növeli, amíg az MS meg nem oldja az átjárhatóságot (kb mint anno az Apple a 68k->PPC és a PPC->x86 váltásnál) – ez eleve csak részleges lehet, mert nem valószínű, hogy minden SW cég a komplexebb alkalmazásokat két platformon akarják supportálni és nagy valószínűséggel a játékok is x86 only jelölésűek lesznek.
    Ettől függetlenül már most is lenne helye az ARM alapú Windows gépnek, pláne ha fel tud mutatni előnyöket az x86-tal szemben (pl. fogyasztás – bár az Apple az x86-tal is jobb használati időt produkált mint ugyan az a CPU windows-zal).

    Úgy gondolom amiben tényleg sokat segíthetnek a Samsung ARM-os notebook-jához hasonló megoldások, az magának az ARM-nak a terjedése szerver fronton. Jelenleg nincs (elterjedt) fejlesztő eszköz az ARM alapú megoldásokhoz készítéséhez, ellenben az x86 ott van mindenkinek az asztalán. Bár ebben valószínűleg az Apple M1-gyel megkezdett vonala többet fog számítani az elkövetkező 2-4 évben mint az összes többi gyártó ARM alapú notebook-ja.

    [ Szerkesztve ]

  • gliskard

    senior tag

    válasz kalimist #19 üzenetére

    Samsung főleg az android-os 3D teljesítmény miatt kezdett az AMD-vel – kell egy jól optimalizált és folyamatos támogatottságú mobil GPU+DRIVER+API. API esetében a Vulkan lesz (remélhetőleg) rövid-közép távon az egységes API az Androidban, viszont még a Qualcomm sem jeleskedik az optimalizációban. Apple az ő gyengébb GPU-jából lényegesen jobb teljesítményt tud kihozni a saját Metal API-jával. Samsung is hasonlót szeretne csak Androidon.

Új hozzászólás Aktív témák