Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • pazsolt

    csendes tag

    válasz sbazsi #10 üzenetére

    Emberek, vigyázzatok az EXTERNET –tel!


    Nagyon rossz tapasztalatom van velük.
    Olyan, mint ügyfélszolgálat az EXTERNET-nél szinte nincsen.
    Mindig mindenben késnek, nem beszélve a hozzá nem értésükről.
    Ez az EXTERNET sajnos.
    A legutóbbi szösszenet, hogy milyen az EXTERNET:

    Át szerettem volna állítani az egyik domainem-nek a dns szervereit egy másik szerverre.
    Elvileg 48 óra alatt frissül a világban az új beállítás. De az EXTERNET-nél NEM.

    Szerdán de 10-kor telefonáltam, egyeztettem, milyen úton tudom megváltoztatni a DNS szervereimet. A választ negyed óra zenehallgatás után megkaptam: belső, tehát EXTERNET-es email címről küldjem el kérésemet az externet@externet.hu-ra.
    Az emailbe külön kihangsúlyozva beleírtam telefonszámom, ha esetleg valami probléma merülne fel, vagy akármi kérdés merülne fel, feltétlenül hívjanak.
    Aznap délután egy másik szolgáltatónál is kezdeményeztem egy ugyanilyen DNS cserét.
    Szerdán este 9 órakor hopp mit látok, a „másik” szolgáltatónál, már frissült az új DNS beállítás, az EXTERNET-nél még nem. Nem baj, gondoltam, hagyjunk időt a frissítésnek, nem megy ez egyik percről a másikra.

    Csütörtökön reggel, már aggódni kezdtem, nosza rajta, újra ügyfélszolgálat telefonon. Újabb 20 percnyi zenehallgatás után Az EXTERNET ügyfélszolgálata – mivel ebben a témában nem nagyon tud segíteni – megadta az illetékes kolleganőnek, Szabó Mariann –nak a telefonszámát, aki az EXTERNET munkatársa. Felhívtam volna, azonban hosszas próbálkozás után feladtam a telefonálást. Délfelé újból próbálkoztam, amikor a harmadik tárcsázás után felvette a telefont a domain ügyekben állítólag járatos kolleganő. Miután kérdeztem, hogy hol tart a DNS frissítésem azt közölte, hogy hát nem is jó a technikai beállítás, és ezért visszadobták a kérésemet. Én közöltem a hölggyel, hogy a beállítás bizony jó, és rendben lefut a www.domain.hu szerverén. Visszakérdezett: alul zöld? Válaszom: igen zöld, lefutott hiba nélkül. Megegyeztünk abban, hogy „frissíti a kérést”. Megnyugodtam, hogy ha nem is 24, de azért 48 óra alatt csak összejön a dolog. De tévedtem, hiszen ez az EXTERNET kft.

    Péntek van..Lassan letelik a 48 óra és még mindig semmi jele a változásnak a hálón. Gondoltam reggel 9 óra körül felhívom mégegyszer Mariann kisasszonyt. Hála istennek felvette (később kiderül miért hála istennek), s mondta, most megy a munkába, de 10 körül hívhatom akkor gépközelben lesz. Hagytam neki 3 órát, nem akartam hogy úgy tűnjön, hogy ZAKLATOM a kis apró-cseprő ügyemmel (kihangsúlyozom, üzleti előfizető vagyok, nem 250 000 ft ot hagytam ott az EXTERNET-nél évente.
    Péntek dél van. Felhívtam Mariann számát, egy hetvenes számot, ami céges telefon, illetve nem felhívtam, csak szerettem volna, ez annyit jelentett, hogy hívtam, majd amikor szétkapcsolt a hívás, újra hívtam. Egy órán keresztül semmi mással nem foglalkoztam, csak avval, hogy tárcsáztam, gombot nyomtam, meg tárcsáztam. Néha magától szakadt meg, néha meg hirtelen egy-két kicsöngés után foglalt lett. Egy óra után nosza rajta, már görcsben álló kezekkel, kellően paprikásan felhívtam az EXTERNET ügyfélszolgálatát. Kértem, hogy adják Mariannát, azonban ő nem ott dolgozik. Akkor kapcsoljanak valakihez, aki felelős a munkaerőért az EXTERNET-nél. Én kis naív. Persze hogy senki nem volt kapcsolható az ügyben, mit tegyek, kifakadtam az aktuális ügyfélszolgálatosnak, aki hosszas hallgatás után megígérte, hogy ő felhívja a kolleganőt, és intézkedik. A telefon kapcsolat végén, eldöntve, hogy addig hívom Szabó Mariannát, amíg nem válaszol, elkezdtem tárcsázni. Újabb 30 perc elteltével, felvette a telefont. És közölte velem, hogy nem tud mit csinálni, mert hibás DNS szerverre nem tudja átállítani a rekordokat. Én bizonygattam, hogy de igenis jó! Ő azt válaszolta hogy nem jó. Akkor már követelően mondtam neki, rendben, csináljuk együtt az ellenőrzést, lépésről lépésre telefonon keresztül. Kihangsúlyoztam a domain nevét, betűzve (ekkor egy kis csöndet érzékeltem – lehet hogy a kolleganő teljesen más domaint próbálgatott?). És lássunk csodát, nálam rendben találta az ellenőrző szkript, lefutott hiba nélkül. Mariann azt mondta az ő gépén nem jó. Mondtam, egy azon hálózati szegmensen vagyunk ugyan azt csináljuk, nem lehet más eredmény. Azt mondta, hogy küldjem el neki az eredményt emailben. Leraktuk a telefont, 1 perc alatt lementettem, és elküldtem az email címére a jó eredményt, azzal a kéréssel megtoldva, hogy az Ő ellenőrzésének végeredményét, a rosszat pedig Ő küldje el., és természetesen beállítva hogy jellezzen ha elolvassa a levelet.
    Egy perc és a levél elolvasva, gondoltam „nyomogatom a telefonom gombjait kicsit megint”, mivel ugye más dolgom nincsen…...
    Egy órán keresztül tárcsáztam, és tárcsáztam. Semmi, nem vette fel, csak egy válasz jött az emailemre, aminek a tartalma semmit nem mondott, így nézett ki:

    Tisztelt cím!

    Domain: xxxxxxx
    Domain-használó: xxxxxxx
    Domain használó: xxxxxxx
    Admin-kontakt: xxxxxxx
    Tech-contact: xxxxxx
    Zone-kontakt: xxxxxxx
    Névszerver: xxxxxxxxxxx az új névszerver (elsődleges)

    Na most az a problémám, hogy ez nem tudom mi, mit jelent. Ez volt a levél, semmi olyasmi, hogy elindítottuk, vagy nem sikerült, vagy akármi. Gondoltam csak nem halok meg hülyén, addig tárcsázok, amíg meg nem unja, és fel nem veszi azt a …. Telefont (már nagyon mérges voltam). Küldtem egy emailt neki amiben kértem vegye fel legyen szíves a telefont (könyörögtem, én az ügyfél – nevetséges). Egyik hívásom után nem hittem a fülemnek, az EXTERNET központi ügyfélszolgálata jelentkezett. Pedig nem tárcsáztam félre, REDIAL volt. Kicsit megszeppenve vettem tudomásul, hogy Szabó Mariann fogta magát és a telefonját átirányította az Externet központi ügyfélszolgálatára, mivel megunta hogy egy ügyfél a közbenjárását szerette volna kérni

    Itt tartok, illetve nem tudom hogy hol tartok, csak azt, hogy elbúcsúzom az externet KFT –től.
    Ez nem szolgáltató cég, ez csak pénzbeszedő cég, vagy lehet hogy az sem? Ugyanis az egy éves prepaid előfizetésem egy hónapja lejárt, egy hónapja ingyen kapom a „szolgáltatást” vagy nem tudom minek nevezzem ezt.

    Pálfi Zsolt

Új hozzászólás Aktív témák