Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • macilaci78

    nagyúr

    válasz Dufresne #12 üzenetére

    Jaja, az az eset se volt gyenge!

    Azért érdekelne, milyen kókler kínai és nemzetközi szakértőgárda mondta rá áment, illetve hogy ez mennyibe került...

    Nem fogják halálra ítélni, szerintem előszőr kivárják azt a néhányezer évet, amíg közmunkával visszafizeti az állami támogatást.... :DDD

    Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

  • macilaci78

    nagyúr

    válasz Tyberius #23 üzenetére

    Soha: Kína még mindig tömegtermelésben gondolkodik, a kis szériás gyártás nem oda való. És szvsz a gépgyártásban sem olyan járatosak, hogy csak úgy oda merjen állítani egy angol mérnök egy kínai akár diplomás géplakatost egy ilyen kasztnihoz. Túl drága és hosszadalmas lenne kiképezni azt a munkaerőt, nem lenne kifizetődő. Mindamellett messzebb van a potenciális piacoktól, a szállítást is megdrágíjja. :DDD

    Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

  • macilaci78

    nagyúr

    válasz Tyberius #25 üzenetére

    Azért sokkal nehezebb a világ népességének 20%-át átformálni gondolkodásban, mint egy olyan ''kis'' népessű országét, mint Japán.

    Ha 1 milliárd kínai egymásnak tart bakot, akkor is elérték volna a Világűrt!

    A Rolls-Royce, Porsche, miegymás meg épp azért ilyen drága, mert mesterségesen tartják magasan az árat, egész egyszerűen túlkereslet van rá, nem csinálnak belőle annyit, hogy a piac megcsömörjön tőle. Nézd mega mi autónkat! Több van belőle, mint amennyire aktuálisan épp igény van, ennél fogva alacsonyabb az ár, csak hogy vigyék. Ne félj, ha a Suzuki termelése se lenne több 10 ezer autónál évente, Mercedes árán lehet eladni. Egy miliárd embert pedig nem lehet foglalkoztatni olyan iparágban, ahol viszonylag kevés készterméket állítanak el, hacsak nem gátépítésről, vagy más, vagy volumenű dologról van szó. (Például űrkutatás, Kínai Nagy Fal, háború, tengeri olajfúrótorony, mert ilyet is csinálnak, tanker hajók, mert ilyet is gyártanak...)

    Nem lehúzni akarom őket, hogy hülyék a precíziós munkához, de egész egyszerűen ahová magasan kvalifikált emberekre van szükség, oda nem kell sok, kínában pedig sokan vannak, akiket etetni kell, munkával kell ellátni. Az ország pedig szerencsére kezd kifogyni az olyanokból, mint útépítés, folyószabályozás, amivel ki lehet fizetni egy népet, valóban nincs más, mint a külföldi cégeket beinvitálni, hogy adjanak munkát. De biztos lehetsz benne, hogy nem a holland gyémántcsiszolók fognak kiköltözni az olcsó munkaerőre... :DDD

    Ha minden kötél szakad, nem kell félni az akasztástól!

Új hozzászólás Aktív témák