Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • RoundRobin

    aktív tag

    válasz tatararpad #486 üzenetére

    "Megint összemosol fogalmakat, hibás teljesítés azt jelenti hogy a minőség nem az aminek lennie kellene. A teljesítés valamelyik fél általi késedelme, vagy meghiúsulása már megint külön szerződésszegési típus,"

    Én nem mosok össze semmit. Olyan, hogy szerződésszegési típus, nem létezik.
    Azt mondtam, hogy a hibás, vagy részleges teljesítés nem feltétlenül minősül szerződésszegésnek. A hibás teljesítés fogalomköre nem merül ki abban, hogy pl. lukas zoknit, vagy lyuk nélküli csövet szállít valaki, hanem azt is jelentheti, hogy a vállaltnál kevesebbet, vagy nem határidőben, tehát később, esetleg korábban (!) szállít. Mert utóbbi is lehet gondok forrása (pl. raktározási nehézségek).

    "csak leírtad hogy az érvénytelen szerződés az nem létezik. Én meg leírtam hogy ez miért nincs így."

    Én nem írtam ilyet. Azt írtam, hogy a semmis szerződés az, amely de jure (jogi értelemben) nem létezik és ez elég rég óta így is van.

    "Én nem tudok róla hogy a szponzorációs szerződéseknél tiltanák a felmondást vagy megszüntetést. "

    Pedig attól még ez így van. Az atipikus általános fogyasztói szerződések körén kívül a szerződéseket egyoldalúan NEM LEHET felmondani és megszüntetni sem. Van egy mondás: pacta sunt servanda. Ez azt jelenti, hogy a szerződés kötelez (a szerződéseket be kell tartani), nem pedig azt, hogy akkor mondod fel amikor neked jólesik.
    A szerződések éppen azért születnek, hogy azokat betartsák, betartassák a szerződő felek és a jog hathatósan támogatja is azok betartatását. A szerződés éppen a teljesítés biztosítéka.

    Vennék: 286-os (esetleg XT) alaplapot.

Új hozzászólás Aktív témák