- XPEnology
- Videó stream letöltése
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Sweet.tv - internetes TV
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Xiaomi AX3600 WiFi 6 AIoT Router
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen switch-et vegyek?
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
Új hozzászólás Aktív témák
-
tkazmer
addikt
na ez remek, big brother megint ide(illetve szerencsére oda) kacsintott
úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
Cleinor
tag
Szerintem nagyon is sok értelme van.
Azért fizessen mert használja az utat ne azért mert az állambácsi meghatározta az áfát,béfát,súlyadót,fej adót,levegő adót,mozgás adót, fekvés adót....
Ez a rendszer szerintem nagyon is korrekt lenne.
Sokkal jobban éreznék az emberek hogy mennyibe is kerül egy autó fenttartása."Elméletileg az elmélet és a gyakorlat ugyan az. Gyakorlatilag nem..."
-
Ez így konkrétan akkora egetverő ökörség, hogy nem is tudom, miért nem itthon jutott eszébe valamelyik pártközeli vállalkozónak...
Ha a kedves nőnemű szülőt említem, mint valamelyik nagyon ősi foglalkozás felkapott művelőjét, akkor nem fejezem ki elég alaposan, hogy mire gondolok.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
tkazmer
addikt
az alapötlet tényleg jó, de bizonyosan lehetne ezer más megoldást is alkalmazni, ami nem járna azzal, hogy "ha jó kisfiú vagy, akkor nem követünk".
küldjön az autó 5000kmenként egy smst, checkolják a kilométereket a műszaki vizsgákon/szervizelések alkalmával, vagy akármi, de ez a követős dolog nekem sehogy sem tetszik...úgy tervezték, hogy kibirjon egy atomtámadást is. De nekünk komolyabb fegyvereink vannak, mint pl Béla bá, a földmunkagépkezelő
-
félisten
Nekem tetszik az ötlet, hogy mindenki annyit fizessen, amennyit használja az adott infrastruktúrát.
Személy szerint beleszarok abba is, ha naplózzák a megmozdulásaimat.
Ugyanis egy erre kiépített rendszer marha hasznos is lehetne, több előnye lenne, mint hátránya.
Pár példa:
-cserbenhagyásos gázolás. A rendőr bácsik házhoz mehetnének.
-országúti balesetnél a mentők azonnal indulhatnának, ha észlelné a rendszer, hogy egy vagy több jármű sebessége hirtelen csökken a nullára.
-ha áll a kocsim hónapokat, nem fizetek semennyit.Persze lehet nyálverni, hogy big brother, meg minden, de most komolyan, mire mennek azzal, ha tudják hol jár az ember? Ha bűnöző vagy, kitéped a GPS-t a gépből, és mégy maffiózni, ennyi...
-
shev7
veterán
nemreg olvastam, hogy az angolok ennel tovabb mennek. Ok igenis tarolni akarjak azt is, hogy merre jartal. Nem emlekszem pontosan, de 2012 vagy 2015-ben akarjak inditani a pilot projectet. A helyzetinformaciora pedig azert lesz szukseg, mert mig egy elhagyatott mellekutca / videki utacska hasznalata par penny lesz merfoldenkent, addig a tervek szerint az autoplaya hasznalata csucsideoben tobb mint 1 font.
Na ugye ehhez kepest mar nem is olyan nagy baromsag a holland terv....
''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''
-
Major Major
őstag
szerintem a fekete dobozos megoldás egy fokkal jobb lenne, ettől a folyamatos GPS kapcsolattól engem kirázna a hideg. (bár, ha jobban belegondolunk, van, aki fizet ilyen szolgáltatásért... )
-
Ha az eddigi átalánydíj helyett kilométer alapú díj lesz, akkor azok, akik sokat közlekednek, indokolatlanul sokat fognak fizetni érte. Pl. én. És ha nem tudok mással eljutni oda, ahova el kell, akkor kocsival fogok menni és valaki ki fogja azt fizetni. Az én esetemben ez rátok nézve nyilván semmilyen fenyegetést nem tartalmaz, de azok a kamionok is drágán fognak közlekedni, amik a ti kenyeretekhez viszi a búzát a malomba, stb. az orvos is drágán fog közlekedni az ügyeleti autóval, az iskolabusz, a gyerek ebédjét szállító kisteherautó, a boltodat áruval feltöltő autó is, mind mind krva drága lesz.
és ez mind mi, kedves fogyasztók fogjuk megfizetni.
továbbra is fenntartom: jbka.
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
válasz FoxiestFox #5 üzenetére
cserbenhagyás: elmegy egy forgalmas úton mondjuk percenként 50 autó. Ki gázolt?
országúti balesetnél az autóba épített számítógép szól a mentőknek, szerviznek, stb. és ezt JELEN időben kell írni, nem arról van szó, hogy valamelyik managernek egyszer volt már egy látomása, hogy majd ilyen lesz 500 év múlva, hanem ilyen cuccokat fejlesztenek, tesztelnek már évek óta.
A járművek sebességét egyáltalán nem kell naplózni ahhoz, hogy lásd, baj van. ennél sokkal-sokkal egyszerűbb, létező megoldások is vannak.ha hónapokat áll a kocsid, akkor egy jó tanácsot tudok adni: add el. a te hónapokig álló autód ne legyen már indok arra, hogy én fizessek többet. Egyébként is, amíg 100 forint körül van a benzin termelői ára és 320 forintot fizetek érte a kúton literenként, addig nagyon gyorsan felejtse már el mindenki, hogy nem használatarányosan fizetek. Ezt még 20-40 forint/km összeggel megfejelni az a mocskos szemét kitolásos szabadrablás kategória.
Remélem, egyiknek se jut eszébe, hogy a guglin tároljon ilyen útadatokat...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
shev7
veterán
az angol modelben arrol lenne szo, hogy mindenfele adot amit utado neven eddig beszedtek azokat torolnek, es a km alapu elszamolas valtana fel. Ellenzoi azt mondjak, hogy igy a korrnyezetbarat/keveset fogyaszto autok bukjak az eddigi elonyoket. Hat szerintem azert ennel joval tobbrol kene, hogy szoljon.
CCTV-zek be a fel varost, nem erdekel. De az autom az enyem, abba senki ne rakjon semmit. Lehet, hogy felreertetted az elobb, vagy nem jott at az ironiam, de tenyleg a jbka-t annak aki ilyet kitalal...
Mellesleg ha mar a megfigyelesnel tartunk. Valamelyik okos szinten itt Angliaban kitalalta, hogy minden e-mailt, sms-t, es hivast rogziteni kell. War on terrorism meg minden ugye. En erre azt mondom, hajra, meg lehet probalni. Kivancsi vagyok mennyi penzbe fog fajni, mig rajonnek, hogy nem kepesek megcsinalni.
''Gee, Brain, what do you want to do tonight?'' ''The same thing we do every night, Pinky: Try to take over the world!''
-
félisten
-
#16820480
törölt tag
kíváncsi vagyok a külföldi kocsikkal mit kezdenek, és hogy meg fognak-e szaporodni a környező országokbeli autók Hollandiában (ahogy nálunk a céges szlovák kocsikkal volt egy időben).
amúgy szerintem nem azért kell aggódni meg lázadni, hogy bevezetik-e vagy sem (ahogy a cloud computing esetében sem), mert előbb utóbb be fogják. hanem azért, hogy olyan rendszerrel kerüljön bevezetésre, ami működőképes, és nem árt az embereknek sem.
gondolom az internet térnyerésének idején is volt sok ellenző, hogy majd a nagy testvér belelát az otthoni gépeinkbe, meg hova lesz a magánszféra, aztán végülis egész jól működik a dolog. -
dajkopali
addikt
válasz #16820480 #12 üzenetére
jogos a kérdés, a holland miniszter lakonikusan csak annyit mondott erről, hogy dolgoznak egy olyan megoldáson, mely a külföldi autókra vonatkozik
egyébként meg , pletykaszinten már mennek a susmorgások, hogy hogyan lehet majd megbuherálni ezt a rendszert
kollégáim javaslata: hozzák el Magyarországra, rövid időn belül tengernyi megoldás születik a kijátszására"fácánjava calvadosban/teljesítünk, egyre jobban " - Konok Péter
-
Timbu
tag
A zöldekről eddig is tudtuk, hogy bár alapvetően jószándékú, de ritka buta népség.
Mondjuk az üzemanyagba épített adó pont ezt a célt szolgálná anélkül, hogy nagy testvéreset játszanánk.
Aki meg a baleseteket akarja ezzel feltérképezni, az miért nem követel rögtön GPS-t mindenkinek a bőre alá? -
válasz dajkopali #13 üzenetére
Miért olyan nagy dolog lefesteni egy autót vagy legalább egy részét valami jó kis fém alapú festékkel?
Majd elterjednek az ilyen "látvány" tuning elemek, hogy ufóantenna meg plusz spoiler a csomagtartóra, és ha kacsintva kéred a boltban, akkor mellesleg árnyékolni is fogja a gps vevőt... onnan kezdve meg kenhetik a hajukra az egészet.
de mit is mondok, minek ennyire túlbonyolítani. az autóban kötelezően minden biztosítékkal van szerelve. okos emberek a kilométer óra biztosítékát is tudják fejből, mások a blokkolásgátló biztosítékát szokták kiszedni, azt a 20-30 másodpercet szerintem sokan rá fogják áldozni, hogy megtalálják a gps biztosítékát...
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
hehe, az a hsz ezen a fórumon még bőven a tárgyszerű közlés kategória
km alapú adót fizetek, mint már itt elhangzott, a benzinkúton. elég belőle nekem egy. a mostani benzinárak mellett akár további új bevételi forrás nélkül is el lehetne törölni a regadót meg a súlyadót, nem érezném, hogy kevés a sarc.
[ Szerkesztve ]
Egy átlagos héten négy hétfő és egy péntek van (C) Diabolis
-
Hory
aktív tag
Pont arrol szol a dolog, hogy a benzinbe epitett adot eltorlik. Itt Hollandiaban ugyanis 1.5 euro a benzin literje (a dizer 1 euro), ez vilagszinvonalban az egyik legmagasabb.
A legfontosabb kimaradt a cikkbol: ez TERV! Terv, terv, terv. Nem rossz, de valoban rengeteg buktatoja van.
A hatso gondolat ertheto: itt eleg magas a havi dij (a fenti benzinarhoz szamolj meg 100-200 eurot havonta, ado+kotelezo), es nagyon kiterjedt a kerekparut-halozat. Tehat aki szeret tekerni, az igazabol csak esoben meg hosszabb utakhoz hasznal autot. Akkor viszont miert fizessen annyit, mint aki Amszterdam-Rotterdam kozott ingazik naponta?
[ Szerkesztve ]
-
-
Voyage
aktív tag
Na tövig kapják már be....
Most, az ember ha autókázik 10.000km-et(ami abszolút nem sok)évente, akkor fizet kb 300.000ft adót államnak benzinből, legalább 100.000-et még adókkal.
Ha ezt bevezetik, akkor nem 400.000-et fog fizetni, hanem 700.000-et fog fizetni. Az kb 3 havi fizetése valakinek. Hát szerintem meg kapják be...hint:benzines, átlag 10l-t fogyasztó autót vettem alapul
http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
-
#06658560
törölt tag
válasz #16820480 #17 üzenetére
Háát, baleset ér, az autó az épület mélygarázsában pihen, míg te lábadozol, pl. a lakásodban, max a sarki boltig elcaplatva, s máris megy a bírság? A kötelező használat nem működik.
Voyage: hint- Hollandiában, egyes, jelenleg fix adók helyett, a benzinben is levő helyére hoznák. Csak el kellett volna olvasni a cikket, plusz a kommenteket.
Bambano: azonban vannak fix díjaid is, amelyek nem használatarányosak, s nyílván sok járművezető, aki sokat hazsálja a gépet, az sír ellene, mások, akik keveset, s jól járnának a használatarányos díjakkal, azok meg jól járnának. De pl. egy sportautó esetében, ami fut évi max. 2k km-t, is megéri, ha használatarányosan kell fizetni, nem midnenféle egyéb adatok alapján, összevetve egy évi 100k km-et futó 1.2-es pöcsköszörűvel.
[ Szerkesztve ]
-
Voyage
aktív tag
válasz #06658560 #21 üzenetére
Elolvastam. De ha szerinted hollandiába megy, angliába tervezik, eu többi állama úgy szippantja be, mint a frász, pár év, és itthon is ez lesz. Itthon meg még pluszba lesz, nem törölnek el semmit, de majd lesz km követőből is luxusadó...
http://hardverapro.hu/apro/vadi_uj_silverstone_raven_01_plexi_oldallapos_gep/friss.html
-
#16820480
törölt tag
válasz #06658560 #21 üzenetére
igen, ezt finomítani kell mondjuk, de ezért nem az átlagfórumozó dönt ilyen dolgokról, hanem szakemberek (remélhetőleg ). de például úgy működhet a dolog, hogy időnként egybevetik a gps által leadott jelentést a kilométerórával (vagy egy ahhoz hasonló, csak nehezebben manipulálható rendszernaplóval).
csalásmentes megoldás nincs persze, de nyilván arra fognak törekedni, hogy minél kevésbé érje meg csalni. -
#06658560
törölt tag
Hollandiában is csak terv, nem több. És nálunk még szó sincs ilyenről, ötlet szinten sem. Vagyis az aggódásod a vihar a biliben kategória.
sheratan: vannak lehetőségek, meg lehet szerintem oldani a dolgot pl úgy, hogy a rendszer egy ROM-on tárolja az országhatárt, s ha eléri, akkor lekapcsolja a számlálást, plusz elküldi egy központba az utolsó küldés óta a távolságot. S ha nincs GPS jel, az utolsót megjegyzi, hol volt, s csak akkor küld figyelmeztetést, ha eltérés van a pozíciók között a következő csatlakozásnál. Minden mást saját magában tart, adatküldéskor pedig törli a korábbiakat. Bár macerás a dolog, vannak opciók rá.
-
szabage
tag
Nyílván be fogják vezetni...ez nem kérdés...
A gépjármű gyártók fogják egyszer magukat és GPS alap lesz minden kategóriájú kocsiban...DE! Semmi értelme találgatni, hogy itthon így-úgy lesz... maximum a hangulatot szítod vele!
Mellesleg nekem tetszik az ötlet, és sokkal igazságosabbnak tartom mint a mostani rendszert!
-
-
varga911
senior tag
És mi van, ha beteszek egy 1575 és 1227 MHz-en zavaró adót a kocsiba, és semmilyen jelet nem tud venni/küldeni a GPS? Akkor nem fizetek?
Új hozzászólás Aktív témák
- HP ProBook 430 G5, Core i5-8250U, 13.3" HD, 8-16GB DDR4, 128-256GB SSD, 4 órás akku (Bios jelszavas)
- Új! Gamer pc, i5, 32gb, rtx 3060 12gb, 1,5TB nvme M.2, 650W 80+
- Új iPhone 15 Pro 128Gb Natural Titanium
- iPhone 13 Pro 128gb Sierra blue
- PowerColor Radeon RX 6700XT Red Devil 12GB OC DDR6 (OC) Rgb Videokártya