Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • ArchElf

    addikt

    válasz moonman #16 üzenetére

    [OFF]"általában a szolgáltató felel a sok egybites felhasználó hülyeségeiért"

    mármint?[/OFF]

    Mármint a PSZÁF a bankokkal szemben az ügyfelet részesíti előnyben még olyan helyzetben is, amikor egyértelműen a felhasználó felelőssége a saját biztonságának megteremtése és megőrzése. Ilyen esetekben általában a sztenderd mondás, hogy a szolgálató túl sok felelősséget ruházott át az ügyfélre.
    Általában pedig, amikor (egy támadás, trójai, phishing következtében) a felhasználók gépe kompromittálódik (amihez ugye a banknak nem sok köze lenne), akkor is a neki kell leállítani a szolgáltatást (pdig az ügyfelek nagyobb része azért szeretne pl. tranzaktálni, és nagyobb mértékű ügyfél veszteség esetén a kártérítést is meg szokták ítélni). Szerencsére az ilyen eset nem túl gyakori (de előfordult már idehaza is, csak ezek az esetek nem kapnak túl nagy publicitást).
    Amúgy pl a bankkártyás üzletágban a felhasználó felelőssége 40.000 forintig terjed ki (lehet, hogy már kicsit több, nem követem azért annyira a bankkártyás sztenderdeket), a többit a pénzintézetnek kell állnia, kivéve, ha egyértelműen be tudja bizonyítani, hogy az ügyfél súlyosan gondatlanul járt el (pl pinkód a kártyán). Ez azonban igen nehezen bizonyítható.

    AE

    Csinálok egy adag popcornt, és leülök fórumozni --- Ízlések és pofonok - kinek miből jutott --- Az igazi beköpőlégy [http://is.gd/cJvlC2]

Új hozzászólás Aktív témák