- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
Új hozzászólás Aktív témák
-
ddekany
veterán
válasz Robitrix #118 üzenetére
Az elég egyértelműen látszik, hogy a látás a fő gond. Én nem is tudom elképzelni (de nem vagyok szakértő), hogy általánosabb AI nélkül az level 5-höz kellően jó legyen, mert mi is nagyban támaszkodunk arra a félreérthető képek értelmezésekor, hogy mélyebben értjük a világot. De az a szint, ahogy a lidar lát, azért valószínűleg pont pótolható kamerával (mert mozogsz, meg mert talán kettő kamerád is van). Hogy technikailag mi lehetséges belátható időn belül, azt szerintem FSD beta szintjén érdemes nézni, nem ott, ami most publikusan elérhető. Mert az ki fog jönni nagyközönségnek záros határidőn belül (feltételezem...), csak persze bőven nem lesz level 5-re használható. Mondjuk, hogy minimum egy jobb vezetési segéd lesz, ami sokkal ritkábban akar majd megölni az említett falusi úton.
Tesla is 3D modellt próbál felállítani a világról (a kamerák képe alapján), és aztán abban vezetni. Ilyen szempontból nem különbözik a lidaros megoldásoktól. Legalábbis a FSD beta biztosan ezt csinálja (vannak erről érdekes elődadások). De alighanem az elődje is, csak még kevésbé ment neki...
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
válasz Dare2Live #193 üzenetére
Azt tudja, hogy kutya nem fogja ezt felásni sok év múlva, meg senkit nem érdekel, de viszont a pszichés igényét folyamatosan kielégíti azzal, amit napi rengeteg hozzászólásban csinál. Mi meg etetjük azzal, ha elolvassuk és reagálunk. Ezzel hígítva még több oda-visszával a fórumot amúgy.
-
ddekany
veterán
-
ddekany
veterán
Indexen látom jön majd az újabb zsibbasztó sajtóhír: OK, nem volt autó pilot, de most XY kísérletileg bizonyította, hogy át lehet verni az autopilotot, hogy bekapcsolva maradjon akkor is, ha rég nem fogd a kormányt meg nem is ülsz ott, és akkor ezért volt a baleset. Persze, jobb, ha nem lehet átverni, de azért, ha valaki olyan eszelős, hogy szándékosan kicselezi... ha ilyen lelkületű, akár ámokfuthat egyet autopilot nékül is.
Amúgy tippre, a két csóka azt hitte, hogy bekapcsolta, pedig már csak ezért sem, mert nem is volt befizetve az az opció... Darwin díj lesz ez. -
ddekany
veterán
Pont olyan eseteket kivédése a fő nyereség, amikor a vezető nem figyel eléggé, mert az a leggyakoribb ok (de javítsatok ha nem). Aztán hogy azon felül is gyorsabb a gép, az több mint valószínű. Csak persze a szentem nem mindig érti mit lát... de egyre inkább.
A klasszikus felborult teherautóba rohanást esete... valószínűleg a legfrissebb verzió már nem tenné meg, ezt azért vegyük figyelembe. Más kérdés, hogy ezért többet is akarnak rá bízni... hááát... szerintem belátható időn belül elég lesz, ha baleset előtt kapja ki az emberek kezéből a kormányt. Az sem random gyártótól, akiknél simán nem szül cikket, ha néha meg akar ölni az autó.
[ Szerkesztve ]
-
ddekany
veterán
"van ra teszt mint pl. a torestesztre?"
Amennyire érteni lehetett, van rengeteg eset, amire szimulációban lefuttatják az új verziókat. Fejlesztőként én máshogy el se tudom képzelni, soha nem mernének kitolni egy új verziót különben. Nyilván teljes képtelenség lenne ezeket az eseteket fizikailag megrendezni (nem csak rengeteg van, de ezek többsége bizonyára sokszereplős "jelenet"). -
ddekany
veterán
Igen, nyilván mindenféle beteg problémás esetre készítenek tesztet, magukkal szúrnának ki erősen, ha nem tennék. De valószínűleg általában szimuláció sem kell. Mivel az egyik fő probléma a kamera kép értelmezése, fogják egy valóságban megtörtént eset felvételét, és a teszt eset az, hogy rendszer felismeri-e rajta mi micsoda és hol van. Amúgy beszéltek erről is, hogy mikor találnak egy problémás esetet, akkor próbálnak automatizáltan találni még sok hasonló szituációt az "adatbázisukban". Ez az egyik fő fókuszuk, hogy hogyan lehet a tréninget és tesztelést minél inkább automatizálni, és minél inkább nem a programozókat terhelni vele.
-
ddekany
veterán
Pedig gyűjtenek videókat a flottától, ezt rengetegszer el is mondták. Nyilván csak rövideket, amik megfelelnek valamiféle keresési feltételnek. Pl. ahol közbeavatkoztál. De kiadhatnak olyan utasítást a flottának, hogy ezentúl küldje be, amikor olyan helyen nem lát stop táblát, ahol pedig a térkép szerint van. Az egész fejlesztés erősen "test driven", már csak azért is, mert egyre több részt neurális hálóra cserélnek benne.
Ettől persze még nem lehet tudni, meddig tudnak eljutni önvezetés terén. Lehet, hogy egy ponton falba ütköznek, mert már nem tudják "megtanítani" a rendszert bizonyos dolgok felismerésére, ami egy embernek pedig könnyű.
Az háttért tár elhasználódás gond pedig nem az önvezetésért is felelős számítógépben volt, hanem a tabletben amin a felhasználó felület fut. Az egy jóval kevésbé megbízható vas amúgy is.
Új hozzászólás Aktív témák
- Háztartási gépek
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- További aktív témák...