Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Nobuo

    tag

    válasz auth.gabor #50 üzenetére

    Talán arra gondol, hogy kört szinte egyféleképpen lehet rajzolni, de a számítógép kezelésének több módja van, és a gyerek lehet egy művelet legbonyolultabb módját tudja csak, mert a szülei ezt alkalmazzák otthon.

  • fodorzsolt

    csendes tag

    válasz auth.gabor #50 üzenetére

    "miért könnyebb megítélni, hogy egy gyerek mennyire képes kis köröket rajzolni, mint azt, hogy mennyire képes mondjuk egeret használni?"

    Nem feltétlen alsós példákat írok, az alábbiak korfüggetlennek tekinthetők, mert minddel találkoztam már középiskolában és felnőtteknél is.
    Pistike, el tudsz indítani egy programot? Hát persze! Aztán ha nem az asztalon van, már nem tud.
    Ismered-e a billentyűzetet? Persze. De ha valaki megnyomja az Insertet, akkor már összeomlott minden.
    Nyisd meg a fájlt szövegszerkesztőben! Sokáig elvan a dupla kattintással, de ha nem a kíván alkalmazás van társítva, már bajban van.
    Hogy mire jó a CapsLock? Nem érdekli, mert ismeri a billentyűzetet, de ha valaki benyomja, nem tud mit kezdeni a helyzettel.
    Csak Backspace billentyűvel tud törölni, Delete-vel nem.

    Úgy gondolom, hogy más tárgyaknál sokkal inkább egymásra épülő "rendszer" van, könnyű kiszúrni azt a pontot, amit fejleszteni kell, hogy felzárkózzon a többihez, míg itt rendkívül sok, sokak számára természetes - egymástól független - morzsából áll össze az egész, amit már akár egy - hogy maradjunk alsó tagozatban - negyedikes is tudhat. De vajon melyik morzsa hiányzik is neki?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák