Új hozzászólás Aktív témák
-
vicze
félisten
válasz Alogonomus #15 üzenetére
Németországban a cég ellen nem történt semmilyen felelősségre vonás, mivel nem volt jogalap. A büntetőjogi eljárások személyek ellen vannak és még minding zajlanak.
Az amerikai jogrendszer merőben más mint a német vagy legtöbb EU, így ott megvolt a jogalap a kártérítésre a cég ellen, ott viszont személyi felelősségre vonás nem történt.
EU-ban 2020 léptették életbe a törvény ami hasonló esetben felelősségre tudja vonni a gyártókat, mert eddig semmilyen jogalap nem volt. -
Reggie0
félisten
válasz Alogonomus #15 üzenetére
Viszont nemeteknel karteritest kellett fizetni es javitast biztositani minden egyes autotulajdonosnak, akit erintett.
Azert a dizelbotrany kicsit komplex problema, mert a teszteles is az. Es ha a teszteljaras es a valosag kozott oriasi a szakadek, akkor logikus, hogy a teszteljarasra optimalizal minden gyarto, hiszen azon kell atmenni. Annak megitelese, hogy a teszteljaras "becsapasa" vagy hibainak feltarasa es kihasznalasa mennyire jogszeru, mar megint mas temakor. Ha a jogi alapok nem kelloen korultekintoek, akkor siman meg lehet uszni.
[ Szerkesztve ]
-
válasz Alogonomus #15 üzenetére
"Azért mégis volt egy jelentős különbség a dízelbotrány kapcsán az amerikai gigabírság és a német jelképes bírság mértéke között."
Ja.
Az Amerikai döntés mögött más érdek állt, mint a német mögött.
Amerika érdeke, hogy szakadjanak bele a giga bírságba. Főleg az összes német gyártó és utánuk az összes további külföldi gyártó. Ki tudják ők szolgálni, a tönkre ment gyártók miatti piac növekedést. (America First)A németek nem lefejezni szerették volna a német gyártókat csak jelezni, hogy ezt nem lehet megtenni. Folytatni meg semmi képen sem.
A VW nem kormány nyomása okán fizet(ett) az érintetteknek. Az érintettek perelték a gyártót és nyertek. Nyilván itt a „Deutschland, Deutschland, über alles“ érvényesül. Az elfogadható kereteken belül, természetesen.Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!