- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
Köszi!
Írtam a cikkben, hogy most milyen bringám van. Jelenleg ez:
Bergamont E-Line Trailster C 9.0 Nagyon meg vagyok vele elégedve.
Én kicsit rövidebb hatótávokat mértem mint te, de ezeket hegyen, nem sík úton.Jók a haibike-ok nagyon, legalább is pedelec-ben. Egyébként azt a dupla vállast jól meggondoltad? Az a haibike 120mm rugóutas Trail bicaj. Ebbe a DH villa agyonvágja geometriát. Maximum egy 140-es villát tennék bele. Felesleges nagyobbat.
Én a magura fékeket biztos, hogy lecserélem, még a szezon előtt. Nekem nem vált be. Sajnos hamar felmelegszik, és gyengül a fékerő.
Komoly darab az a saját építésű monstrum.
Benne vagyok egy tekerésben, de majd csak ha jobb idő lesz. Itt a Budai-hegységben.vilmose33:Ha leírod mik az elképzeléseid, segítek választani.
Alchemist: Na a rekumbens, aztán elég távol áll tőlem. Viszont abból tényleg lehet érdekes dolgokat kihozni, az alján elférne egy méretes akkupakk. És még talán a stabilitásának is jót tenne.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
A Fox 36-nak mint a neve is mutatja 36mm-es becsúszói vannak! Az enduro world seriesben is használják. 60-al csapatnak vele a kövek, gyökerek között. Ez a villa egy brutál masszív darab. Vess erre a videóra egy pillantást, hogy mennek a Fox 36-os villával: [link]
Szerinted ezt egy gyenge villával meg lehetne csinálni? Az nem lehet, hogy neked egy fox 32 volt benne vagy fox 34? Bár már a 34-is elég masszív darab. Nekem 35-ös Pike van és már az is egy vadállat.
Tehát a bizonytalanság nem a villa miatt lehetett hanem a geo miatt, 120-as hátsó és 200-as első rugózás abszolút inkompatibilis, de már a 120/160 is. Ezen nincs mit bizonyítani, ezek tények. Kérdezz meg egy normális szervizest bárhol, mindenki el fogja neked mondani.Nem hinném, hogy akkora gebasz lenne a CX-el, mivel rengeteget eladnak belőle. De mivel kikönnyített, ezért nyilván nem bír annyit mint a normál performance. Mondjuk így felhúzva már a tiéd is kérdéses lesz.
Egyébként a CX-nek pont ez a lényege, hogy 25-ig nyomatékosabb legyen, hegyen ennél nagyobb sebesség nem is kell fölfelé.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Az előbb mondtam, hogy azt a vázat ami neked van, nem építették gyárilag Fox 36-al!
De belinkelem még egyszer: [link]
Azért nem érted, mert nem ismered a MTB kategóriákat, és adott felhasználási területeket.
Ha a bringa érezhetően bizonytalan volt a kisebb villával, akkor az lehetett amiatt is, hogy esetleg balesetes volt és kicsit el volt hajolva. Egyébként itt egy gyári leírás a Fullseven-ről: [link]
Itt is Fox 34-es van benne 120mm rugóúttal.
Egy 120-as Trail váznak semmiképp sem kell 200-as DH teló. Ez teljességgel kizárt.
Egyébként a fejcsőnek sem tesz jót, hamarabb elrepedhet, mert nem egy ilyen geometriára lett tervezve.
Ha 200mm rugóút kell neked villában, akkor a vázad is legyen DH, akkor lesz összhang.Kasya:Köszi! Konkrétan ez is inspirálta a cikket, hogy sehol nincs egy ilyen átfogó leírás a témáról. Az ebikeshop.hu és ambringa.hu oldaláról letölthető egy kis kézikönyv, ami tartalmaz hasznos infókat, onnan is idéztem pár részt a cikkben, de összességében sok mindent nem említett amit viszont fontosnak tartottam, szóval összegyúrtam egyet a saját tapasztalataim alapján. Ők inkább kereskedői szemmel írtak, nyilván főként a pozitívumokra hangolva, én próbáltam bemutatni a negatívumokat is, egy átlag felhasználó szemével.
És menettapasztalatokról sem írtak, csak ilyen általánosságokat mondanak. Ettől függetlenül azok a leírások sem rosszak és nagyon sok mindent megtudsz azokból is ha még nem vagy képben a témában.A kérdéseidre válaszolva:
Esőt, sarat nagyon jól tolerálja, legalább is a minőségi rendszerek. Nekem ilyen jellegű gondom még nem volt, de hallottam már olyat, hogy beázott. De ez igen ritka és egyedi eset lehetett.
Ettől szerintem nem kell tartani. Én már mentem vele sárban, esőben, semmi baja nem lett. Arra érdemes figyelni, hogy nagynyomású mosóval ne mosd, bár ez a bringának amúgy sem tesz jót, nem csak az elektromos rendszernek. És ha bringa szállítón van mondjuk az autón, akkor ha esik az eső takard le a motort pl egy zacskóval vagy valami nejlonnal. Mivel menet közben a turbulencia miatt esetleg lehetnek beázási gondok. Illetve az akkut és kijelzőt is érdemes levenni a szállítás idejére.Egy villacsere ugyan úgy működik mint egy normál bringán, középmotorosnál még kerekek is szabványosak.
A túrázást célszerű úgy összehozni, hogy emelkedőn ne merüljön le. Mész vele pár teszt kört, hamar ki lehet tapasztalni, hogy kb mi a hatótáv. Utána már simán lehet tervezni. Ha sík úton lemerül az nem akkora gond, mivel csak megindítani nehezebb, de menet közben már nem vészes. Nagyobb emelkedőre viszont kb lehetetlen küldetés feltekerni egy 21-22 kilós bringát. Ezzel mindenképp számolni kell. Nagyobb túrákhoz két lehetőséged van, vagy viszel egy tartalék aksit magaddal, vagy a töltőt viszed és betervezel egy kocsmázást vagy kajálást, ott meg akár 1 óra alatt 40% körül tud visszatölteni. A töltője egy fél kilós csomag kb, és az akku 2,5kg körül van. Legalább is a Bosch-nál így van. Ha montizol akkor marad a hátizsák, de trekkingnél könnyebb dolgod van, mert a túratáskába kényelmesen befér egy pót akku vagy a töltő, vagy akár mindkettő. 2 akkuval elég nagy a hatótáv. Annak azért az esetek nagy részében elégnek kell lennie, még az Alpokban is, nemhogy idehaza.
De ha megmondod kb milyen felhasználásra, távra és szintekre kellene, kb meg tudom mondani mire számíthatsz. És tudok ajánlani bringát.A KTM és a Scott is egy prémium árazású termék, én igazán egyiket sem ajánlom. Cube, Bergamont, Haibike inkább.
A Gül Baba videóban hallható zene: Terry Lee Brown Junior - East 2 West
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
De gondolom annak hiszel amiket belinkeltem. Én itt sehol nem láttam Fox36-ot, csak ezért furcsálltam. Meg miért adna egy gyár 120mm rugóutas Trail váz mellé 160-as Enduró villát? Totál értelmetlen lenne, na mindegy.
Egyébként én sem vagyok elájulva a Fox-tól, én személy szerint jobban kedvelem a Rock Shox-ot. Régebben meg én is Marzocchi párti voltam. A 66 RC3-as volt a kedvenc villám.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
A Fox 34-es 120,140,150mm-el is készül.
Még ha limitált verzióról van szó, akkor sem csinálnak meggondolatlan építéseket.
Olyanról még nem hallottam, hogy a Bosch gyári specifikációit átprogramozta volna egy gyártó.
Ez azért vet fel kérdéseket, mert ez esetben a Bosch nem adna rá garanciát.
A gari úgy vonatkozik rá, ha nem piszkálod meg.
A Nyon mellé tudsz letölteni olyan szoftvert amivel állíthatod, hogy adott rásegítésen belül hány %-ot segítsen, ezzel nincs is gond, de tuningolni nem tudod, tehát a max teljesítmény adott. Amennyiben ezt átírod valahogy az egészen biztos, hogy gari vesztéssel jár.[ Szerkesztve ]
-
Devid_81
nagyúr
Ez tipus es beallitasfuggo.
Nagyon sok tipusnak lehet a gyari beallitasait piszkalni.
Nekem is csak "seta" tempora gyorsit a gomb, viszont arra tok jo amikor megallsz egy meredekebb uton felffele a jelzolampanal akkor elindit felefele.
Az en bicom pedal assist-es, kell neki egy fel fordulat legalabb, hogy a motor bekapcsoljon, ilyenkor jol jon az emlitett csalasSzerk: (#117) f27: UK gyarto hozza oket forgalomba, egyedi, valoban ok epitik rendelesre.
Viszont nagyon sok ilyen bicojuk van, foleg ezeket az osszehajthato tipusokat lehet itt latni sokfele[ Szerkesztve ]
...
-
Devid_81
nagyúr
Ezekkel csak az a gond a jelenlegi akkuk meg nem erettek meg ekkora teljesitmenyre hosszabb tavokra
Nekem az 1000wattos hub kit 20A/h akkuval viszonylagos jonak mondhato es kb 1 oranyi hasznalotot biztositott a maga 6-7kilojaval.
Viszont ez a jovo, en szemely szerint nagyon orulok ezeknek a bicoknak, mert nem szennyezik a kornyezetet....
-
Devid_81
nagyúr
Ez igen jo tav, de gondolom az aszfaltos tavolsag pedal assist mode, ugye?
Az meg egy kicsit rakenyszeriti (nagyon is jol csinalja) a felhasznalot, hogy azert tekerjen, ne csak a gombot nyomja
Ezzel sokat lehet nyerni, nem meriti annyira az akkut.Nekem a mostani gepben 36V 9AH Samsung akku van es meglepoen jol birja egy toltessel.
Mondjuk en a napi atlag 20 miles (32km) tavra egyszer toltom a gepet, es 3 bar ala nem megy az 5 bol.
Viszont minden nap toltom amikor hasznalom, nem meritem le az akkut fullra, mert azzal meg az akku eletciklusa es vagy kapacitasa romlik valamelyest.
Legalabbis amikor en gyartattam az elozo gephez az akkut akkor ezt mondta az aki az akkukat gyartja, hogy erdemes 40% korul mar toltore rakni, es akkor a kapacitas csokkenese az akkunak eleg jol kitolhato....
-
Clever0
senior tag
"Ezt a gyártók is belátták,és mint látod nem is erőltetik a dolgot továbbiakba."
Arra várok, hogy az autókból is kihagyják végre a Start-Stop rendszert. Nem vagyok meggyőzve, hogy bármi értelme lenne. Lehet, hogy a műszaki megoldás többe kerül, mint amit az élettartama alatt megspórol. -
Runner_fxr
Ármester
Teljesen feleslegesen téped a szád, illetve a billentyűzeted. Az ilyen felfogású embereknek úgy sem magyarázol meg semmit. Aki addig nem jut el, hogy elolvasson egy cikket, mielőtt aláböfög valami baromságot, ráadásul nem egy tegnap regisztrált tag, annak aztán mondhatod.
Nem érti, és nem is akarja megérteni, csak élből elutasító, és lenéző. Tipikus példája annak akiket a cikkben is említettem. -
#79335424
törölt tag
Ne így gondolkodj! A tömeges elterjedéshez tömeges felületre lenne szükség a napenergia cellákhoz. Egy több emeletes panelban lakók autóinak számát szorozd fel a táplálásukhoz szükséges napcella felülettel, és oszd el a ház tetejének kihasználható felületével! És akkor még nem számoltunk a töltés szempontjából kedvezőtlen időjárással.
[ Szerkesztve ]
-
De a motor nyújtotta élményt semmi nem kárpótolja, ergo fizetem a benzint. Amikor a 15km 13 perc. Be meg onnan haza szeretek járni.
DE kipróbálnám a dolgot, még tán rászoknék a bicajra, mert tekerni csak tekerném. Olcsóbb lenne az fix, havi olyan 10k benzint elégetek melóba, az meg nem tudom mennyi lenne hamar visszajönne, főleg ha melóba töltöm, amit nem hagynék ki.
MEnnyibe fáj amit mondasz?
[ Szerkesztve ]
-
#79335424
törölt tag
Én is ismerek olyan embereket, akiknek van erre lehetőségük, de óriási hiba lenne rájuk alapozni egy tömeges elterjedésre vonatkozó hatástanulmányt. További probléma, hogy az autók többnyire éjszaka parkolnak otthon, amikor nem süt a nap. Tehát, a nappal megtermelt energiát vagy tárolni kéne, vagy visszatölteni a hálózatba, hogy azt más helyen fel lehessen használni, majd éjszaka visszakapni. Mindkettő komoly probléma tömeges nagyságrendnél.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Ez még azért vállalható, persze kell hozzá a megfelelő technikai tudás.
Clever0: Ha az ösvényen maradnak lefelé, semmi problémát nem látok ebben. Magyarországon túl van lihegve ez a kérdés.
jocomen: Esetleg a Pinion, talán ez a legjobb. Lehet kombinálni hátsó agymotorral is: [link]
Viszont ez nagyon zsebbenyúlós, már maga a Pinion is egy vagyon.6030D: Szerintem az plusz-os gumiméret mellett van, 2,35 vagy 2,5 szélesség mellé az 1,3-as nyomás még tubeless-el is kevés.
-
Teréz Atya
senior tag
Hmm, ez meg a nagy vasas laz idejeben lehetett. Ahogy latom az A123 becsodolt, ilyen akkut nem nagyon rakok versenykopterbe.
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Teréz Atya
senior tag
Egyelore en a grafenes akkuval jol elvagyok. Ahogy nezem hasonlo ujitas mint az a123 csak LiPo alapon. Azaz mindkettonel valamilyen nanotechnologias anyaggal akadalyozzak az elektrodak elhasznalodasat. Ez elegge decens kisutesi (70C es folotte) es toltesi aramokat jelent. Cserebe cca 10%-al nehezebb.
Mondjukra elegge uj technologia, 2015 oszen voltak az elso nyilvanos tesztek es 2015 telen kerultek forgalomba az elso modellekbe szant peldanyok. Modelleken kivul meg masban nem talalkoztam veluk.
Ja, ha LiHv-t akarnanak rad tukmalni, attol menekulj. Az elso tiz-husz toltesnel birja a gyari kisutesi erteket, aztan hamar elhalalozik.
Idokozben latom h az a123-at is kinaiak vettek meg. Sztem lehet lesz belle valami, a grafenes akkukat is toluk lehet beszerezni.[ Szerkesztve ]
A hedonizmus egyetlen elfogadható formája a kvadkopterezés! - koptergeza.blog.hu - www.youtube.com/channel/UCLtnLDubykhLEvDX0ZVUM8w - www.facebook.com/koptergeza
-
Runner_fxr
Ármester
Ilyened van? Légy szíves nézd meg a gyári geometria táblázatot. Ott van, hogy 69 fok a fejcsőszög. Vagy a mérőd rossz, vagy te méred rosszul.
Értsd meg, hogy egy 120mm-es Maraton/Trail bicónak nem lehet 65,5 fokos fejcsőszöge, mert szarul is mászna. Ilyen szögek az Enduro-ban vannak. -
Runner_fxr
Ármester
Én úgy gondolom, hogy nem a gyárban mérik rosszul, hanem az otthoni mérésben lehet az a minimális eltérés.
150-es hátsó út és 200-as első mellett még szép, hogy lapos a fejcsőszög. Nem is értem, hogy jön ez ide?
Itt most a 120/120 ról van szó, aminek semmilyen körülmény között nem lehet 65,5 fok, csak úgy ha valami elcseszettül nagy villát teszel bele, ami annyira hazavágja a geot, hogy ilyen extrém lapos szögek jönnek ki. De a képed alapján abban egy Recon villa van, ami megfelel a gyári specifikációnak.Egyébként ahogy 6030D is mondja, ha a hátsó rugózásban történt változás, pl egy kisebb szemtávú tag, esetleg nagyon alacsony levegőnyomás, az is okozhatja, hogy elmászik az eleje. Egy oldalról fénykép megmutatja.
Ami a fenti képet illet, ez a szerencsétlen Haibike rendesen meg lett erőszakolva azzal a DH villával.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Nincs semmi gond az első generációs motorral, valóban szebb az újabb, de egy ilyen trekkingbe őszintén szólva majdnem mindegy, inkább az állapot a mérvadó. Egyébként ennyiért valóban jó ez is amit linkeltél, sőt, túl szép, hogy igaz legyen.
Somatom: Nem teljesen értem, hogy miért nézegetted az elektromos bringákat, ha inkább a kismotor mellett vagy? Szerintem arra a felhasználásra amit elmondtál, ésszerűbb döntés az elektromos bringa, mint a motor, de ahogy gondolod. Annyiért amennyiért megkapod a monkey-t vagy egy robogót, kapsz minőségi pedelec-et is.
[ Szerkesztve ]
-
Clever0
senior tag
Nagyon kényelmetlen lehet folyamatosan nyomni ezt a kart és, ha az erőn akarok változtatni, akkor el is kell engedni, hogy a felette lévő gombot megnyomjam. Célszerűbb lett volna gázmarkolattal megoldani. Kompakt megoldás, hogy az akksi is a kerékben van, de jobb lett volna a súlyelosztás, ha külön teszik, csak akkor a kábel állandó hajlítgatása probléma. Hirtelen kereséssel találtam is egy ilyet: e-Bike Conversion Kit
-
varsza
tag
-
Runner_fxr
Ármester
Attól függ hol, ez a 200km feletti táv egy elméleti maximum, ideális körülmények között.
Ha hegyre mész, sokkal hamarabb lemerül.
Én olyan 80-at szoktam vele elmenni, egy töltéssel, de ebben van vagy 1500m szintemelkedés.
Legtöbbet Eco-ban és Tour-ban, de időnként feljebb is kapcsolom.
Ilyenkor lesz egy kellemes fáradtság, de nem döglök meg, mint a többiek akik normál hajtással jönnek.[ Szerkesztve ]
-
Mentát
csendes tag
Ja, a kínaiak néha érdekesen számolják az amperórát, láttam már ilyet powerbankban is
De az is lehet, nem a megfelelő képet csatolták be hozzá.
480 eFt-t nem költenék a projectre, az biztos
De nem is kell nekem 1000W, elég lesz a 250.
Ha lehet, középmotorosat építenék be (az előző postban írtam miért) , pl. ez a Husky is 300-320 eFt akksi mérettől függően.
[link]Clint Eastwood bekaphatja...
-
Mentát
csendes tag
Az elsőkerekes megoldás szerintem sem jó.
Viszont a hátsókereshez ki kellene dobnom az sram dualdrive-ot, amitől motor nélkül sokkal kevésbé használhatóvá válik a bicaj. Ehhez sokkal több mindent kellene megváltoztatnom, középmotornál a teljes hajtási, váltási rendszer változatlan maradhat. Ráadásul egy 20 collos kerékben az agymotor nem az optimális fordulaton megy, nem is tud olyan gyorsan menni, mert nagyobb kerékátmérőre tervezik őket.
Agymotornál mennyire elterjedt a nyomatékszenzor? Ez is fontos kérdés.
Neked milyen kedvezőtlen tapasztalataid voltak középmotor utólagos beépítésénél?Clint Eastwood bekaphatja...
-
őstag
1) helyesírás. borzasztó nehéz olvasni ezt a rengeteg elütést, amivel írsz. nem beszélve a hajtókarról, ami nem LY
2) olvasás-értés. már linkelte korábban, hogy milyen kerékpárba szeretne motort. nyilván nem véletlenül pont olyanba.
3) a hátsó agymotornak is vannak hátrányai bőven, főleg a rossz balansz meg az egyenetlen teljesítmény leadás (igen, BionX-et és Swiss Go Drive-ot is próbáltam / adtam el)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
noorbertt
őstag
Azért ez így kijelenteni elég nagy mellényes egy világhírű márkára.
Használtál már valaha mondjuk Bionx D rendszert? Mert amiket képeket láttam tőled az mind egy 10eves leharcolt Bionx motorral felszerelt gépvolt.
Emlékszem amikor rám akartál sózni egy KTM bionx fene tudja mit kokányoltál vele biciglit nah az kuka volt, főleg hogy amikor kérdeztem mennyire vízálló, biztonságos a rendszer... -
Devid_81
nagyúr
Akkor tulajdonkeppen reszemrol "majdnem mindegy"
Mert eleve minden nap toltom, es nem is meritem le 80% nal jobban, tehat az akkun segitek ugyan, de az elektronikan meg pont, hogy nem.
Ha a szamologep effektus van, akkor persze sokkal hamarabb eljutok a max toltesi szamhoz ha oda vissza toltom a gepet.
Az akku pontos tipusara rakeresve gondolom ezt nem fogja az arcomba nyomni a google, hogy az akkuban milyen a vezerles...
Szoval akkor kb orok rejtely marad addig amig el nem kezdem tesztelni magam....
-
Devid_81
nagyúr
600km?
Miota van meg?En az enyemmel tavaly November ota 2100 milest mentem
Az laza 3380km....
Mondjuk en munkaba jarasra hasznalom, azert is vettem.
De nagyon erosen kinottem mar szegenyt.
Nagyon keves az ereje, es foleg a max 30km/h rasegites.
Majd megnezem ev vegere merre visz a sors London belvarosatol, ha ugy alakul tovabbra is bejarnek meloba bicoval, de akkor mar szeretnek kicsit gyorsabban......
-
Devid_81
nagyúr
Nekem a varosi hasznalat miatt, es a nem-dugoban-ules miatt kell vmi ketkereku.
Es amig nincs rajta rendszam, addig nincs piroslampa, gyorshajtas, semmi
Majd lehet most evvegen be kell ujitsak, ha tenyleg sikerul kikoltozzunk innen.
12-15 miles nem fog menni 30km/h max tempoval.
Otthon es meloban is tudom majd tolteni, szoval max a toltesi szammal kell szamoljak, tobbi nem erdekes...
Új hozzászólás Aktív témák
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- OLED TV topic
- Építő/felújító topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...