Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • szipipeti

    csendes tag

    válasz t72killer #5 üzenetére

    r/1. * Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.
    Ez az egyik sarkalatos pont...

    A 300W teljesítmény gyakorlatban csak arra elég, hogy a melegvizet kettévágd..
    egy 80-90 kg-os átlagfelnőtt mozgatásához nem elegendő...
    Innentől minden 301W-os vagy nagyobb teljesítményű berendezés segédmotor kerékpár.
    Ennek minden kötelező feltételével (elől, hátul lámpa, hátul prizma, 2 db egymástól független üzemi fék, menetfény, sisak, KGFB, hajtási engedély...)
    Ha ezek nincsenek, arra egyszerű a szabály: közúti forgalomban nem vehet részt.
    Kerékpár is csak akkor vehet részt a forgalomban, ha a kötelező KRESZ tartozékok rajta vannak, (csengő, lámpák, prizma, 2 működő fék ect.).

    Hozzáteszem: a járda ebből a szempontból szintén az "út" része, tehát a KRESZ oda is vonatkozik...
    Szóval jogilag, - KRESZ, - biztosítás ingoványos a talaj...
    Én pont ezért, egyszerűen "kihagyom" az életemből.

  • szipipeti

    csendes tag

    válasz Somatom #16 üzenetére

    Jogos! De a pedelec pont arról szól, hogy "rásegít" a tekerésre...
    Nem helyetted teker...
    (ha nincs megbuherálva) - csak akkor működik, ha tekersz... (és a láberő mellé a plusz 300W! az bőven sok!
    Egyébként én is kacérkodom egy pedelec-el... (néha a sima monti már lefáraszt - igaz az évi 3000 km-t még elviselem) És szintén 50, igaz 176/80kg...

Új hozzászólás Aktív témák