Új hozzászólás Aktív témák
-
#06658560
törölt tag
Szóval szerinted akkor az egyéni igények le vannak szarva,és el kell felejteni mindet? Igen érdekes világképed van. És gondolom soha nem akartál még úgy közlekedni, hogy a közösségi közlekedés úgy nem tette lehetővé, mert esetleg nem létezett, avagy késett, kimaradt, stb.
Mellékesen ismerek egy példát
ahol a taxi a közösségi közlekedés része. Köln. -
BlackPriest
őstag
igen, valóban ezt kéne tenni, de valljuk be, nem egyszerű. egyrészt nem tudod bizonyítani, másrészt valószínűleg egy olyan országba jött, aminek nem beszéli a nyelvét, a rendőr meg az övét, szereznek tolmácsot, a fél ittléte elmegy az egészre. marad pár napot, egy hetet, utána nem fog pestre rohangálni kihallgatásra, bíróságra, be fogja nyelni. gondolom a legtöbben inkább benyelik. nyilván nem nagy cég volt, hanem egy megtévesztő matricás sárga autó, de szerintem ezeket is ki lehet gyomlálni, ha másnem, a rendes taxis jelenti fel, ő csak ismeri a kollégáit...
-
dchard
veterán
Az Uberes (vagy taxis) utazások számát korlátozza a szolgáltatás ára. Még Uber mellett is sokkal inkább megéri havi bérletet venni és közösségi közlekedni, mert annyival nem olcsóbb, mint az Uber. Nem hallottam olyan országról, ahol az Uber miatt csökkent volna a tömegközlekedők száma.
És naiv vagy ha azt hiszed, hogy a taxitársaságok, vagy a taxisok a közlekedési problémák megoldásáért csinálják a bizniszt és nem a profitért. De mondok mást: a fuvarszervezés egy Uberhez hasonló rendszerben igen hatékony, mert nem ember csinálja, nincs szükség akkora diszpécser apparátusra sem, mint egy hagyományos taxis cégnél, aki meg kell az esetleges panaszkezeléshez azok is sokkal kevesebben vannak. A lényeg, hogy a taxi sem alternatívája a közösségi közlekedésnek, mint ahogy az Uber sem az, de ha már itt tartunk az autó sem az.
Dchard
-
forzamo
tag
Feltételezés:
Mi történik ha az Uber befut. Mindenki Uberezni szeretne autós és utas is. A taxikból x mennyiség fut az utakon nincs több. Az Ubernél az új taxisok száma szinte megegyezik az összes autó számával ami az utakon fut. Milyen kellemes városi dugókat lehet így generálni ha nincs semmilyen korlátozás a szolgáltatásban. Ha az álló vagy nem használt autókat másodkeresetként bevetnék a tulajdonosok. Az Uber vezetése nem abban érdekelt, hogy a közlekedési problémákat megoldja. Ő CSAK profitot akar. A problémákat amiket okozhat áthárítja, oldja meg mindenki saját maga. A városok vezetése mindenhol a közösségi (tömeg) közlekedés felé terel. Melyik városvezetés várja tárt karokkal az útjait autókkal elárasztó szolgáltatást? Kínában már az új autó vásárlást is korlátozzák a szmog miatt. -
dchard
veterán
Nézd, az én utazásaim 99%-a BKV-val történik. Elsősorban akkor ülök taxiba, ha céges ügyben megyek, esetleg hosszabb útra repülök sok csomaggal, vagy hajnalban nincs kedvem egy órát várni az éjszakai buszra, bár jellemzően éjszakai is inkább a BKV-t választom, mert nem esik nehezemre akkor kimenni a kocsmából, amikor jön a busz.
De ha már a közösségi közlekedési példánál maradunk: a többség szempontjából miért is jó az, hogy a taxisok használhatják a buszsávot és adott esetben feltarthatnak egész vonalcsoportokat azért, hogy az egy szem utasok odaérjen valahová időben? Ehhez képest egyszerűbb ha az utas a többi autóshoz képest egyenlő körülmények között áll a dugóban akár a saját akár az Uberes kocsiban, vagy választhatja a közösségi közlekedést. Az igazságosság nézőpont kérdése, de ebben a kontextusban semmiképpen nem áll meg az érvelésed a taxi javára. És meg se próbálkozz azzal, hogy a taxis tulajdonképpen fizet a buszsáv használatárét, mert ez a lehetőség nem adott az összes többi közlekedőnek. Milyen jogon emeljük ki a taxisokat? Ennyi erővel mondhatnánk azt, hogy aki több embert szállít, az használhatja (minimum 3 ember), ha már a többség érdekét vagy a hatékonyságot nézzük, mint ahogyan van erre számtalan nyugati példa.
Továbbra sincs egyetlen elfogadható érv sem az Uber ellen, csak a taxis lobbi próbálja meg védeni a mundért ahelyett, hogy inkább haladnának a korral.
Dchard
-
MCGaiwer
addikt
válasz
Döglött Róka #22 üzenetére
mert nem effektív városi közlekedési módszer, azért.
-
MCGaiwer
addikt
Ha nem te méred azzal az eszközzel, amiben megbízol, akkor kétséges az egész. Persze értem, hogy nagyobb a bizalom az uber kilométer mérésében, mint a taxisórában, de mégis két, tőled független mérés közül az egyiknek szavazol teljes bizalmat, amikor azt se tudod ellenőrizni.
A többség != az utasokkal.
kezdjük, ott, hogy a többség érdeke kapásból az lenne, hogy 1db taxi (se uber sofőr) se legyen az utakon.
ha nem sarkítok ennyire, akkor is az lenne a többség érdeke (és ugye a többségbe beletartozik az is, aki soha nem fog taxiba ülni), hogy a lehető legkevesebb taxi legyen, és mindenki használja a tömegközlekedést (oké, tudom hogy nem jó, de ez most részletkérdés). Na most ha megszüntetjük az összes taxit, és az összes taxi használót átirányítjuk az uberhez, akkor mivel az uber lassabb, egyenesen következik hogy több uberes autóra van szükség, hogy az adott számú felhasználót adott idő alatt ki tudják elégíteni. Mivel az a feltevésünk, hogy a kevesebb a többségnek jobb, így tisztán látszik, hogy ha az uber leváltaná a taxit, a többség (és itt még egyszer mondom, a többség != taxi utasokkal) rosszabbul járna. -
dchard
veterán
A te szempontodból a többség érdeke a taxisok érdeke, nem pedig az utasé. Pont annyira ülsz fordítva a lovon, mint a BKV 20 évig, akik képtelenek voltak megérteni, hogy szolgáltatást nyújtanak és nem az utasok vannak értük, hanem fordítva.
"A kilométer elcsalást mégis mivel ellenőrzöd? telefonnal. ugyan így ellenőrizheted a normál taxiban is. Az se tudja elcsalni a kilométert."
Na látod megint nem érted a dolgot: én nem ellenőrzök semmit, azt megteszi helyettem az Uber. De tételezzük fel, hogy lemértem telóval és nincs egyezés. Álljak le vitatkozni, hogy az ő "hitelesített" mérőeszközével szemben mutogatom neki a telefonomat? Ne röhögtess. Meg amúgy sem akarok ezzel foglalkozni. A barndről meg annyit, hogy ültem már olyan "jó nevű" taxitársaság autójában, amiben egy dohányzó paraszt ült, a negyven fokban nem volt klíma, és bűzlött a csávó. Nem állítom, hogy ez volt a jellemző, de nem egyszer találkoztam ilyennel is, ráadásul kiemelt céges ügyfélként utaztam.
A többség - vagyis az utasok - érdeke az, hogy minél többféle lehetőségből tudják kiválasztani a számukra megfelelőt. Felnőtt emberek, mindenki el tudja dönteni, hogy neki mi a jó.
Dchard
-
E770
aktív tag
a mostani szabványos pesti sárga taxik mellett még nehezebb jó "brand"-et választani, főleg nem pestinek, pláne külföldinek
szörnyű rablás folyik a belvárosban, éjjel még inkább (nézd meg csak pl. a Király utcát) és persze sajnos a reptér
kisvárosokban vagy pl. a Balaton parton pedig áldatlan taxis állapotok vannak
én remélem, hogy az Uber jó irányban mozdít mindezen (ennél rosszabb már aligha lehet), de jöjjenek csak az Uber konkurenciák, legyen itt is verseny
-
MCGaiwer
addikt
az ár kérdéséig nem tartom relevánsnak a felvetéseket:
A leírt pontok mind megoldhatók a brand-el: olyan taxitársaság taxiját kell választani, amit ismersz, és jónak tartod/tartják. Ők ügyelnek a brandjükre, így kiszórják a nem oda illő taxikat. A jó brand felépítéséhez meg alap dolog a kényelmi szolgáltatások megléte, úgymint a bankkártya.
A kilométer elcsalást mégis mivel ellenőrzöd? telefonnal. ugyan így ellenőrizheted a normál taxiban is. Az se tudja elcsalni a kilométert.Az utas szempontjából tehát egy előnye marad az ubernek, az ára.
És itt jön be a képbe, hogy meddig lehet csak az egyén szempontjából nézni a témát, és mikor kell a többség érdekét az egyéni érdek elé helyezni ha kell, erővel. -
dchard
veterán
Szerintem az, hogy előre láthatom, hogy aki engem fuvarozni fog, arról másnak mi volt a véleménye, és én ez alapján dönthetek, az elképesztően erős kontroll. Sokkal erősebb, mint hogy átlagban tíz évente jut egy ellenőrzés minden taxira, amit röhögve kifizet (vagy előre tudja), és megy minden ahogy eddig. Az hogy nem is kérdés: tudok-e bankkártyával fizetni, szintén fejlődés. Az, hogy nem tudja elcsalni kilómétert sehogyan sem, az szintén fejlődés. Az hogy a fuvarozónak ezekhez a kényelmi szolgáltatásokhoz még csak beruháznia sem kell (nem kell pos terminál, taxióra, NAV pénztárgép stb.) szintén fejlődés, nem utolsó sorban olcsóbbá teszi a módszert. De ami a legnagyobb fejlődés, hogy az utas végre döntési helyzetbe kerül. Tudod, az a hülye balfék aki FIZET a szolgáltatásért. Sokan úgy próbálják beállítani, mintha a túlzott szabályozás megoldotta volna az elmúlt 20 év taxis problémáit, holott nem hogy nem oldotta meg, hanem ha úgy tetszik még nehezebbé tette a belépést erre a piacra másoknak, és maradt a belterjes, a szabályokat továbbra is kijátszó banda. AZ Uber sok tekintetben kiveszi a csalás lehetőségét a taxis kezéből, ez nem tetszik nekik, meg hogy ha szar szolgáltatást nyújtanak, azt az összes következő utasuk is látni fogja. Pedig jobb ha hozzászoknak.
Dchard
-
MCGaiwer
addikt
válasz
Döglött Róka #15 üzenetére
a régi "felemeled a kezed az utcasarkon, vagy elmész a placcra" változathoz képest fejlődésnek tartod azt, hogy telefonon rendelsz a központból? mert én nem.
a régi "telefonon rendelsz a központból" és a "telefonon rendelsz egy appból" között még ennyi fejlődést sincs, akkor miért tekinteném annak?
-
MCGaiwer
addikt
válasz
eladogeppc #13 üzenetére
irigységből nem érdemes érvelni.
-
eladogeppc
veterán
Kezdem lassan úgy érezni, hogy ez a Taxizás valami nagyon védett dolog lett. De miért is ? Ezek szerint nem lehet egy adott környéken csak mondjuk 1 étterem? Had döntsem már el hogy kivel, vagy mivel utazom. A BKK nem ellenfele a taxitársaságoknak? Pedig az is alternatív utasszállítás, nem ? Egyebkent a taxisok maradjanak csendben. Nem egy ismerosom taxis, 35-40 évesen 10 év taxizás utan házat vesznek, 2 autót otthonra. Én mint átlag IT-s nem tehetem meg ezt. Nézzük csak meg a taxis gépparkot is. Legtöbb saját autóját használó taxisnak az autója nincs 4-5 éves. Legtöbb Audi, VW vagy Merci közép-felső kategóriás autó. Hagyjuk már. Szokják meg, hogy van más alternatíva is.
-
MCGaiwer
addikt
válasz
Döglött Róka #3 üzenetére
semmi köze ennek az übernek a személyszállítás fejlődéséhez. a szállítási forma ugyan az, egyedül a megrendelés és a fizetés módja változott.
-
dabadab
titán
"Mi mást vársz még?"
Tekintve, hogy a taxisokra rengeteg külön szabályzás van és közismert, hogy még mindig rengeteg köztük a hiéna, én a magam részéről a hatóságok részéről erősen proaktív hozzáállást várnék, ha már így megkérdezted.
A rendőrségi feljelentés egyébként nagyon gyakran komoly kamikaze-akció, mert ha valaki nem budapestiként feljelentést tesz, annak számolnia kell azzal, hogy utána hónapokig járhat Budapestre tanúvallomásokat tenni meg bíróságra járni, aminek az összköltsége várhatóan jóval nagyobb lesz, mint amit a taxishiénán bukott. -
-
dchard
veterán
Erről az adócsalásról annyit, hogy az a pénz amit az Uber sofőr megkap, jövedelem ami utána adóznia kell. Ha ezt nem teszi meg, az nem az Uber problémája. Azért mert nem kapsz blokkot, még fizethet adót a keletkezett jövedelem után. Mint ahogyan évtizedekig furikázták lehúzós "hivatásos" taxisok óra, számla, minden nélkül a kedves utast kohószökevény autókban. És ezek a bunkó, büdös, ótvar figurák évtizedekig megéltek ebből. Most végre lehet értékelni, ahol ezek a sudribunkók gyorsan kibuknak. Droszt pénzt meg azért nem fizetnek, mert se a drosztot se a buszsávot nem használják, mégis miért fizetnének érte?
Azt meg hadd döntsem el én utasként, hogy a hivatásos taxis nagyobb vezetési rutinját, meg az előírt extrákkal rendelkező autóját választom több pénzért, vagy az adott esetben kevésbé komfortosat kevesebb vezetési rutinnal kevesebb pénzért. A mostani taxis meg simán mehet Uberezni, ha úgy gondolja, de akár a kettőt csinálhatja párhuzamosan is. Az elmúlt két év mesterséges áremelkedése után alig taxiztam, mostanában kétszer is Ubereztem, nagyon pozitív volt a kép, és ebből csak egy rész volt az ár.
Dchard
-
Dinsdale
tag
válasz
Döglött Róka #3 üzenetére
Csak annyit akartam írni, hogy a verseny híve vagyok, de mindenkire vonatkozzanak ugyanazok az előírások. PÁV, adózás, stb. mint a taxisoknál. Ha így is jobb és olcsóbb szolgáltatást tudnak nyújtani, rajta! Egyelőre azonban azt látom, hogy az Uber legnagyobb versenyelőnye abból áll, hogy mindenféle törvényi előírás alól kivonják magukat.
A lehúzós taxisok meg vesszenek!
-
BlackPriest
őstag
rokon haverja jött németországból, reptérről 15000-ért hozták be óra nélkül és nem engedték kiszállni, amíg nem fizetett. másik ismerősét valami 6000 körül a keletitől újpestre. szóval, majd ha az összes ilyet tetű gecit kiüldözik a soraikból a taxisok, akkor lesz esély arra, hogy megszánják őket, addig nekem ugyanaz a tolvaj tetű banda
-
Steve1207
veterán
Szerintem az alapötlet nem lenne rossz, de ez inkább átmegy lassan ilyen "kiegészítő" melóba, ha valaki ezzel akar keresni. Főleg idehaza a gáz, amikor a megélhetés a legtöbb munkahelyen épphogy csak kijön. Aki ilyet vállal az meg nem mehet alá az áraknak.
Az biztos, hogy a vezetési tapasztalat miatt jobban bízok a rendes taxisokban bárki bárhogy is értékeli a többieket. Országos szinten viszont többet látnék az egészben, hogy akarok utazni 100km-t és valaki elvisz korrekt áron és nem kell tömegnyomorban egy 1-1,5 órás út miatt 3-at utaznom a csatlakozások miatt.
-
Döglött Róka
veterán
Sot, dogoljenek meg a taxisok is, mert a konflisok miattuk mentek ki a divatbol.
Komolyan, ha fejlodhet a szemelyszallitas, miert kell az utjaba allni? Alljanak be a taxisok uber vagy akarmi sofornek es kesz. Ennyi erovel en is megdogolhetnek, mert informatikus vagyok es a levelkihordo sracok munkajat vettem el.
Szerintem az 50k alkalmazottba beletartozik a rendszer uzemeltetese is.
-
Dinsdale
tag
Sima adócsalás amit csinálnak, fura, hogy ennyire is eltűrik a hatóságok a működésüket.
50 ezer új taxisra lenne szükség? Vagy elfelejti említeni az 50 ezer "klasszikus" taxist, akik miattuk veszítik el a munkájukat?
Új hozzászólás Aktív témák
it A villámgyorsan nagy globális karriert befutó cég vezetője bízik a támogatásban, és optimistán látja a jövőt.
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Philips LCD és LED TV-k
- Építő/felújító topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Saját márkás HDD-ket követel meg az egyes NAS-okhoz a Synology
- Az Intel szerint a régebbi processzoraikat keresik az ügyfeleik
- Locsolkodás helyett hardverekre feni a fogát az ünnepi nyúl
- Futás, futópályák
- További aktív témák...
- Samsung Galaxy Z Fold 6 512GB Ezüst Független
- ÚJ Asus TUF Gaming FX707 - 17.3"FHD IPS 144Hz - i7-13620H - 16GB - 1TB - RTX 4060 8GB- 2 év garancia
- MSI MAG B650 Tomahawk WIFI Alaplap
- MSI PRO B760-P DDR4 II Alaplap
- ÚJ AKKSI! W11 Dell XPS 15 9560 (I5-7300HQ, GTX 1050 4GB, 16GB RAM, 256GB M.2) - Teszt BESZÁMÍTÁS!!
- BESZÁMÍTÁS! GIGABYTE A520 R5 5600X 16GB DDR4 512GB SSD RTX 3060Ti 8GB Rampage SHIVA Seasonic 650W
- AM 5 lapok
- BESZÁMÍTÁS! Gigabyte H610M i5 12400F 16GB DDR4 512GB SSD RX 6700XT 12GB Zalman S2 TG Seasonic 650W
- Samsung Galaxy A20e 32GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch Series 9/Apple Watch Ultra/Apple Watch Ultra 2
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: Laptopszaki Kft.
Város: Budapest