Új hozzászólás Aktív témák
-
#56573440
törölt tag
Kár ezt a témát ennyire személyesre hegyezni. Természetesen ha a családtag lenne érintett, akkor senki sem így vélekedne, de nem csak ezzel kapcsolatban, hanem úgy bármivel kapcsolatban is. Ez alapvetően nem mondás, és ezért is tartom azt, hogy ezek az önvezető autók felvetnek majd egy rakat morális kérdést.
Pl hogy melyik a jobb. Ha egy városban naponta 10 halálos gázolás van humanoid sofőrök és idióta gyalogosok/kerékpárosok miatt, vagy ha ez lecsökken havi 1-re, de azt önvezető autó okozza. Matematikailag utóbbi. Csak az az egy meg lehet hogy megúszta volna és 90 évesen hal meg ha nem egy algoritmus számolja a haladási irányt és a fékerőt.
Ez az átmeneti időszak, amikor minden is van az úton veszélyes lesz ez tény, sokkal egyszerűbb lenne a képlet, ha ezek az autók egy elzárt pályán mozoghatnának, csak hát arra még a nagy usákiában sincs elég hely és lehetőség az infrastruktúrában, nem hogy felénk...
-
#56573440
törölt tag
"hogy olyan eszközöket, amiket lehetne 50 évig használni, "
És te ehhez képest vattauj autóval jársz? Te melyik autót érzed képesnek ennyi idő működésre? A tiédet? Aha...
És egyébként miért most legyen állj? Sokkal jobb lett volna ha a vonat ellen tiltakozóknak igazat adnak, és nem kockáztatják hogy egy ember megfullad rajta.
Lehet utopiaban élni. Lehet haborogni. Értelme nincs, de azért jól néz ki
-
#56573440
törölt tag
Jah bocsi miért nem mondtad hogy konteo??? Nem erolkodnek itt... Ha valaki kihozna 0 szerviz igényű jó kocsit a piacot letarolja. Biznic ugye.
Berendezkedik az autoipar? Találd fel a teleportot..
Tudom hogy 20 éves a kocsid, de hol az 50 még? Miért nem 40 éves rohado szarod van, minek a luxus?
A neglatasod ezer helyen formában cáfolva lett, de nem zavar nyomod tovább. De miért? Most jön a vízzel hajtott autó meg társai? Vegyél tmodellt
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
Milyen évekre áll le? Miért állna le? Mennyi autó van az utakon? Ha mindenki azt a kocsit akarná szerinted pár év alatt össze lehet fosni? Na látod.
Morgyi: volt egy viszonylagos ablak ahol gyartottak pár tartósabb autót. De azok se mennek el 50 évet tömegesen. Előtte 10km után mindenki hengerfejezte, gyuruzte a nagyon tartós autóit a tömbház előtt. Az újak túl komplexek már, de az alkatrész árak nem lesznek olcsóbbak nagyon. Egy adaptiv lézer lámpa még sokáig drága lesz... De ha az alkatrész megfizethetetlen, kinek adják majd el?
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
Akkor utoljára... De biznic. BMW kihozza ezt az autót vállalható áron. Piac mit csinál? Vesz szar szethullos Toyotát, vagy 50 évig hibátlan bimmer? A BMW letarolja a piacot, nem tud evtizedekig annyit gyártani ami elég lenne... Nem kéne gyárat leállítani, 40 év múlva is lenne igény ezekre, mert indiatol amerikaig mindenki erre porcosodna...
Megvan? Biznic? Az. Kurvanagy.
Így megfelel?
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
Meg alattad a két másik kolléga:
Egy elképzelt rii világban vagyunk, ahol autót lehet 50 évre tervezni. Nem terhelésre, időre mert valamiért rii szerint így csinálják. Most az állítás az volt, hogy nem éri meg. Ebben az elképzelt inerciarendszerben megéri.
Hogy a való világban ez nem azért nem történik meg amiért azt hiszi, nos az megint más kérdés.
Morgyi ne rajtam kérd számon hogy mennyivel lenne mi drágább pls... Egy feltetelezett világban a csak a te fejedben -se- létező felár a te problémád. Ugye nem a való világot sejtetted a simán csinálnak 50 évig futó autó koncepcióját olvasva...
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
És csak nyomod tovább. Akkor pls magyarázd el kérlek, hogy
1 mire alapozod, hogy ezt az 50 évet el tudták volna érni. Milyen karbantartás mellett, és milyen technológiával.
2: mire alapozod, hogy a te autód tökéletes. Még a nettó autobuzi baráti körben sem létező akár a 20 év körüli tökéletes bmw se. Pedig a bimmer haveroknal nacibb nincs sok... Rohadt kíváncsi lennék, hogy a 160-ert megvett kocsidat a szervizben hány a4-es lapnyi hibával fednék le. Vagy hogy pl ma atmenne e a műszaki...
Persze tudjuk hogy a tiéd olcsó is volt, egy igazi schaffhausen amit egyenesen Luis Príma vetett le, gondolom 2 literrel eljár 10000 kmet, és a toresteszt se valóság, csak új autót akarnak vele radsozni.
-
#56573440
törölt tag
válasz t72killer #295 üzenetére
Jah ideális példa. A háborúban mindent az örökkévalóságak terveztek és gyártottak. A Civil Jóska felhasználást meg tökéletesen modellezi a végtelen büdzsével rendelkező usarmy, akik presztízscélra pénzt, fáradtságot, pénzt, emberanyagot, pénzt és úgy nem mellesleg pénzt bármikor hajlandóak ilyen múltidézésre költeni igazából számolatlanul. Ezen gondolatmenet mellett az ideális kocsik valahol a roys és a ferrari körül kéne legyenek, előbbiből van gyári minőségű 1904-ben gyártott modell életben, utóbbi gyáránál meg veterán versenyautók is működőképesek, akár holnap indulhatna futamon is.
Nem értem ezt a széthullik erőltetést. Rettenetesen változtak a felhasználási szokások. Régen papának is megvoltak a kedvenc zsírozó pontjai, és így is lépten nyomon szét kellett borítani a motort, most meg ha egy új autó tulajnak azt mondod hogy hááát lehet 10k km után nem árt az olajcsere, mert a gyári 30 azért picit erős lehet, akkor lesápad, hogy dehát két évente ???
Minden ami valaha is autó szinten ment az széthullott. Előbb vagy utóbb, de ahol mechanikai igénybevétel van, ott ez elkerülhetetlen. A kérdés az, hogy hogy és mennyiért javítható az adott probléma. Mert rohadtul nem mindegy, hogy egy 3-as golf vagy egy '17-es E class orrában kell kicserélni egy lámpatestet. Előbbi fillérektből otthon, utóbbi multibeam egysége csak szakszervizben, és egy korrekt használtató árában. És mivel egyre specifikusabb, a rendszerek között egyre több kommunikációt igénylő berendezés kerül a kocsikba, illetve ezekre nehezen -sehogy- fog ráállni az után gyártás, így elég hamar eljut oda a történet, hogy gazdaságtalan a javítás. Ez nem arról szól feltétlen, hogy avulásra tervezik az autót, hanem arról, hogy egyre komplexebb, egyre több szolgáltatást, tudást, funkciót zsúfolnak bele, amiket otthon te már nem tudsz karban tartani, cserébe potenciális hibaforrás mind, hiszen az elektronikát se lehet örökkévalóságnak építeni, a szenzorok meghalnak, a többit meg egy koccanással ki lehet nullázni.
Somatom Jaja jó példa. Tele vannak az útjaink velük
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
Akkor ennél sokkal tartósabbak az első gen bogarak, a bakancsmikra, a trabi, meg a szoci autók mindegyike. A tc is lehoz időnként ilyen milliós futással még mindig menni akaró gépeket, amikben helyenként nem is bontották még a blokkot se meg, de ezek elszigetelt, ritka példák. A régi swiftek is kopnak ki, mert rohadnak szanaszét, és sajnos a korrózió az olyan móka, hogy semmit se tehetsz ellene hosszú távon. Előbb utóbb eljut oda a történet, hogy bizony a karosszériás a kocsi piaci értékének a többszörösét kéri el a melóért. És akkor megy a bontóba.
-
#56573440
törölt tag
válasz Cathfaern #308 üzenetére
És picit ott van a harmadik pont is, a szabályozásoknak való megfelelési kényszer.
Ahhoz hogy a kvótákat tartani lehessen, sok alkatrész lett kikönnyítve. Nem kicsit, nagyon. Kezdve a vezérműláncoktól amik régen bmw vonalon kb kétszer szélesebb volt mint akár az e46-omban, a motorban lévő sok sok apróságig. Mindenhol lehet fogni egy kis súrlódást, egy kis súlyt, ami egy kicsit közelebb visz a "szent" célhoz. Hogy alapvetően életszerűtlen tesztcikluson se tud a legtöbb gyártó megfelelni valójában, nos az megint más kérdés.
Arról nem is beszélve, hogy a userek is másképp állnak a technikához. A környezetemben csak bután nézek hideg motorral hogy közlekednek emberek, hogy a turbós autóval autópályáról pihenőbe állva lekulcsolják és mennek a dolgukra, hogy alacsony fordulaton nyomatékból akarnak mindent megoldani, etc. Most ezek egy jelentős része nem volt régen, amikor érezted ha a motor szenved, mert a kettőstömeg, az aktív motorbakok meg társai nem fedték el.
-
#56573440
törölt tag
válasz arnyekxxx #327 üzenetére
"de nem sokkal. az emberek többsége reggel munkába megy autóval, délután munkából megy haza autóval"
Hát nem tudom, hogy te hol laksz, de Pesten ennek az egyenes következménye az kéne legyen, hogy kb 10-től 3-ig nagyságrendileg lehessen közlekedni az utakon. A helyzet viszont az, hogy Könyves Kálmántól befele a hét bármely munkanapján olyan forgalom van, hogy konkrétan nem értem. Ennyi üzletkötő, beszerző, és társai nincs a világon... Persze drasztikusan jobb a helyzet mint reggel a csúcsban, de akkor is...
Szoktam nézegetni, hogy kik azok akik kint vannak, de így arc/öltözködés/kocsi alapján behatárolni se tudom...
[ Szerkesztve ]
-
#56573440
törölt tag
válasz Cathfaern #365 üzenetére
Tc-s Égéstérben volt egy rész, ahol valahol Japán kiállításon talán önvezető buszokkal vitték az embereket körbe. Zárt pályán. Winklerék kérdezték, hogy mi van ha valaki a 40 centi magas betonkerítésen átlép, azt elcsapják? A japók feje butára váltott, és értetlenkedtek, hogy dehát ki van írva hogy ne lépj rajta át, miért tenné akkor bárki is?
Új hozzászólás Aktív témák
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Ford topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Kerékpársportok
- bitpork: 2024 phautós tali ?
- Riasztó topik
- Drágább lett a Pixel 8a
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen