Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Meteorhead

    aktív tag

    válasz Abu85 #20 üzenetére

    Kíváncsi lennék a véleményedre, hogy szerinted ennek lesz-e látható hatása a PC-s piacra.

    Kicsit azt érzem, hogy hQ és az egész HSA a PC-s piac szemszögéből olyan, mint a Mantle. Egy platformspecifikus cucc, aminek a terjedése eleve halálra van ítélve az által, hogy a konkurensek magasról tojnak rá. Lehet, hogy nyílt, de PC-n ha csak AMD implementálja, akkor platformspecifikus.

    Mégis mi reménye lehet ennek a queue-ing modellnek elterjednie, amikor a packet modell kialakításában részt sem vettek azok, akik még csak most tervezik azt az architektúrát, ami konkurenciát szeretne állítani Kaverinek. A borzasztó borúlátásomat csak az táplálja, hogy a legkisebb jelét sem látom annak, hogy a konkurencia akár csak a legáttételesebb módon is, de az AMD saját játékában (az integrációban) szeretné felvenni a versenyt.

    Intel szerver fronton 15 magos procikat hoz, NV legutóbbi konferenciáján egyetlen szó sem esett Tegra 5-ről, vagy Maxwellről... Egyedül NV-ről van hír, hogy Tegrával hoz közös címteret, ami az egyik alappillére HSA-nak, de nem vagyok benne biztos, hogy a queue-ing modell megvalósításához nincs szükség HW-es drótozásra is, ha másnak nem, a GPU-s szálütemezőnek tudnia kell valamit hozzá.

    Azzal, hogy az Intel azt súlykolja, hogy OpenCL-es játékokat szeretne látni azzal épp azt erősíti, hogy egyelőre nem áll szándékukban OpenCL 2.0-nál mélyebb integrációt megvalósítani. Az már közel van a HSA queue-ing modellhez, de ugyanazon az OS queue-n megy keresztül, mint minden más.

    Mindenesetre ha már csak OpenCL 2.0 conformance lenne minden PC-s piaci szereplő között, már az nagy lépés lenne. Akkor már csak azzal a nyomorult C99 variánssal kéne megküzdeni a kernelnyelvben.

Új hozzászólás Aktív témák