Új hozzászólás Aktív témák
-
nemlehet
őstag
Vicces egy Audinál alkatrészhiány miatti áremelésről beszélni Mennyibe kerülhet egy ilyen chip? Mennyi a legolcsóbb új Audi? Szerintem 20-30k euró alatt nem nagyon van...
Vagy így próbálják csökkenteni a keresletet, hogy ne bukjon ki a készlethiány és ne alakuljanak ki hatalmas várólisták?
Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
Feketelaszlo
senior tag
Biztos nem építettek elég nagy logisztikai központot, kéne még egy nagyobb.
-
L3zl13
nagyúr
Valamiért kétlem, hogy lecsökkentik megint az árat ha megszűnik a csiphiány.
Aki hülye, haljon meg!
-
kzcs
tag
A helyzet az, hogy nem egy chipről van szó, hanem félvezetőkről is, az összeszerelések akadoznak a chippek miatt. Ma már egy közép méretű autóban is majdnem 1400 db chip van, ami a teljes elektronikát, motort, vezető asszisztenseket, de még az ablaktörlő működtetéséhez is kell. Nem beszélve az elektromos autókról és a Teslákról. Pld a Tesla előre fizet a gyártóknak bitcoinban ami miatt maximális elsőbbséget élvez és felvásárolja a készletet, vagy dedikáltan gyártják neki amire szüksége van aztán jön a többi megrendelő.
Jelenleg 2021-ben csak az USA-ban 2,5 millió autó nem tudtak leszállítani a chiphiány miatt. A covid miatt hónapokra leálltak vagy csökkentett üzemmódban ment a bányászat amivel elindult ez a láncreakció. Európában nem teszik közzé, hogy mennyi autót nem tudtak leszállítani mert az már errefelé ciki, de az eddigi 2-3 hónapos szállítások már 8-12 hónapnál tartanak. -
#72042496
törölt tag
-
radi8tor
MODERÁTOR
Azt mondták nekem a szalonban, hogy jelenleg minden megrendelt autót elkezdenek gyártani.
Eljut egy fázisig, ahol nem tudják beszerelni az adott modult chiphiány miatt.
Ekkor ez a kocsi parkolópályára kerül és csak akkor folytatódik az összeszerelés, ha megérkezik az alkatrész.
Ez eltarthat hetektől hónapokig.
Hogy ebből mi igaz azt mindenki döntse el maga, szerintem kicsit kamuszagú, hogy félkész autók tucatjai pihennek a gyár egy félre eső szegletében. Szerintem inkább úgy van, ha minden alkatrész beérkezik hozzá akkor kezdődik a gyártás...Most egy frissen rendelt Audi gyártási ideje cca 10-12 hónap.
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
atus72
senior tag
Pedig sajnos így van, rokonom könyvelésen dolgozik (Mercedes), az ő autója 3 hónapot késett mert nem volt hanggenerátor chip, a legyártás időben elkezdődött majd alkatrészhiány miatt ment a parkolóba az autó. Most egyébként azt játszák, hogy a dolgozoi autóknál nem is tudsz pár extrát rendelni mert azokat csak a "rendes" megrendelőknek tartogatják, illetve az van hogy van pár extra amit utólag is be tudnak építeni így eldöntöd hogy kell.-e vagy sem. Cumi van rendesen.
-
k-adi
nagyúr
miért lenne kamu?
most mennyivel jobb az ha raktárban porosodnak az alkatrészed vagy ha a félkész autó parkol a raktárban?ha bejön a chip, megy a kocsiba és már mehet is eladásra a termék, míg ha csak akkor kezdik el összeszerelni akkor még annak az ideje is +késés.
szóval a kamumesterek a szalonban ebben szerintem igazat mondtak.
-
k-adi
nagyúr
mondjuk nem tudom hova emel árat az audi mikor már így is Qrva drágák és nem csak a Q széria..
és akkor még ott a felkonfigáció aminél minden apró szarért a vesédet kérik el kb.. az alapáron felül ugye.
[ Szerkesztve ]
-
btprg
senior tag
A mesterségesen generált értelmetlen keresletet nem tudják kielégíteni, ezen megy a dráma... Ha évekig egy szem autót nem gyártanának akkor is sokkal több lenne mint amire szükség van. Esetleg akkor a jólétben elhülyült konzumidióták nem vennének csak azért újat a 2 éves helyett mert van pénz lóvéra.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Tikakukac
titán
Aki modern autót nem látott még szétberhelve, annak javaslom megnézni pár ilyen tartalmat. Középkategóriától fölfele egy 2 keréken guruló szerverszoba kb. Úgyhogy érthető a dolog, kicsit szétszaladtak a dolgok a bolygón.
Más kérdés, hogy saját farkába harapott a kígyó, olyan szinten termeljük a szemetet majd fogyasztjuk el azt, hogy az tényleg parádé.
Arról nem beszélek, hogy konkrétan javíthatatlanra terveznek meg lassan mindent, közben meg ugat minden cég, hogy így zöld és úgy zöld és hasznosítsunk újra. Mit, a papírdoboz? Amihez társul majd 60 kiló újrahasznosíthatatlan szemét és veszélyes hulladék? Hülye. Tezsvéreim, mikor úgy döntött a Whirlpool, hogy egy sz@ros szilikon alátétet többet nem forgalmaz adott évjárattól, csak teljes komplett szórókarokat (friss élmény, most épp ezen kuffantottam fel az agyamat) úgy, hogy amúgy semmi az ég egy adta világon nem változott a gépek ezen részében, ugyanazt a külön kapható tömítést lehet cserélni rajtuk, mint előtte, akkor ilyenkor mi van? Semmi sincs, a kapitalizmus a zöldüléssel nem egyeztethető össze. Most épp azért fizetnek toronymagas összegeket embereknek, hogy az x IQ alattiakat sikerüljön csőbe húzni a kamu baromságokkal, hogy persze, vegyed csak, nem gond, ezt nem kínai kisgyerekek csinálták és nem bányásszuk ki a lítiumot a flamingók alól cserkészbecsszó.
Én meg állok értetlenül egyes cuccok előtt és kapkodom a levegőt, mint egy pánikrohamos, hogy amúgy 3 perc melóval megcsináltam volna ezt is, de nem, huss, irány a szemétkupac.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
TeeJay
félisten
Q4 e-tron nem is minden extrával csak úgy ami kellemes 28millára jön ki
Mondjuk egy A6 Avantot is konfiguráltam 32millásra és nem is volt benne a sport difimű
Egy Skoda Superb is 18-20milla felextrázva, de egy VW Arteon Shooting Brake isJelen pillanatban tényleg csak gazdagok tudnak új autót venni és választhatnak hogy belsőégésű drágán vagy elektromos még drágábban cserébe rövidebb hatótávval
Aztán ha már nyugati ember sem fogja tudni megfizetni kíváncsi vagyok kinek fognak gyártani az európai autó cégek 30-40-50millás elektromos autókat
Mixgyűjteményem ---> https://www.mixcloud.com/teejayhouse/
-
k-adi
nagyúr
-
nemlehet
őstag
Amúgy engem nem ez döbbent meg, a Q4, A6 VW nagyobb autói mindig is drágák voltak. Engem az sokkol, hogy egy alap fapad Clio is 4,5 millió. 2 éve még csak 4,2 volt, beszámítással kis alkudozással megkaptuk 3,5-ért közepes felszereltséggel.
Oké a renault sem a legolcsóbb autómárka, de ha egy alap kisautó is karcolgatja az 5 misit ott nem lesz jó világ.Nokia 3310->3410->3100->6500 Slide(RiP Nokia)->Acer Liquid Metal ->Xiaomi Hongmi-> Xiaomi Redmi Note 3
-
radi8tor
MODERÁTOR
Hibridnek van valamennyire jövője szerintem. Ezt néztem ki, (PHEV 65 km hatótávval és szívó benzin 1,5 literes elnyűhetetlen motorral) 16-ért már el lehetne hozni elég jól felszerelve. Persze nem egy összegben tudnám én sem...
[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
GreenGoblin
tag
A kereslet-kínálatot a cégek generálják. Mi a p@csömért kell annyi autót legyártani majd milliókat elkölteni reklámokra és mindennek az árát lenyomni a torkunkon? Persze lehet mondani ne vedd meg de a marketingesek értenek ahhoz hogy győzzék meg az embert sajnos. Elég lenne 2-3 évente kidobni újabb modelleket de ez igaz mikdenre. Laptop, tablet, telefon, stb. Máris kevesebb szemét lenne. De nem a pénzéhes cégekek nem bírnak magukkal. Sosem vettem audit meg bmwt meg amúgy marha drága autókat és ezek után sem fogok. Sőt akkor sem vennék drága autót ha lottót nyernék. Kenjék a hajukba a drága cuccaikat.
Pont a napokban számolgattam hogy jobban kijön az ember ha vesz egy régi EV-t és helyrepofozza. Kis festés, karbantartás, akku csere nagyobbra és van egy "új" autója gyakorlaitag olcsón. Na ezt éri meg csinálni és még a földnek is jobb.
[ Szerkesztve ]
.. ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz GreenGoblin #24 üzenetére
Szerintem abban semmi rossz nincs, ha 20 év után az ember szeretne egy új autót venni.
Az autó amúgy is a legjobban újrahasznosítható dolgok egyike. Ha valaki 3 évente cseréli azzal lehetőséget ad másnak, hogy azt megvegye. Ez miért lenne olyan rossz dolog?⭐ Stella
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz GreenGoblin #26 üzenetére
Még egyszer: az autó újrahasznosítható, az hogy a szomszéd cserél az nem gond, mert a másik szomszéd meg fogja tudni venni.
A gond akkor lenne, ha a szomszéd folyton rommá törné minden autóját és nem tudná más használni használt autóként. Na az lenne pazarlás.[ Szerkesztve ]
⭐ Stella
-
Tikakukac
titán
Írd mellé, hogy: volt. Mivel a srácok egyre durvábban mennek a kompozitok felé és egyre inkább az a cél, hogy javíthatatlan legyen a bármi is, így 2 nagy para indult el úgy 10 éve legalább: a kocsiknak olyan részei vannak amik felújíthatatlanok/újrahasznosíthatatlanok plusz ha még meg is oldható, gazdasági totálkár az egész és úgyis kidobod az ablakon. Az pedig nem újrahasznosítás, hogy Ázsia nyomorultabb felére kiküldjük a porblémát és majd egy részét megoldják, a többit meg elássák meg tüzelik maguk alatt. Mert a trend az most ez.
Konkrét példa: 16 éves a verda, újonnan vettük, de gondolkoztam legyen-e csere vagy szépen öljek bele pénzt rendesebben. Csak 1 generációt ugorva olyan kötelezően elromló tételek ugornak be, hogy arcom lefagyott, a poén, hogy ezek pont amiatt léteznek, mert környezetvédelem van. Az nem környezetvédelem, hogy újrahasznosíthatatlan gyantával kiöntött NYÁK-ok tucatjait tömjük a kocsiba, amiken a forrasztások kötelezően besz@rnak, aztán vagy találtak rá megoldást a kisiparosok vagy repül az autóval együtt a kukába az egész, mer 1 millás autóra nem rendelsz be 380 ropiért egy kompjútert.
Baromi gáz lesz itt néhány éven belül, mert vagy kegyetlen régi vasakkal kell közelekedni és abba rakni apránként a lóvét vagy veszünk újabbak, de ott a GTK full lazán beeshet az ablakon. Na ezért gond, amikor a szomszéd kocsit vesz. Gari alatt is fog már szívni, de aki utána megveszi fog csak igazán.
[ Szerkesztve ]
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
GreenGoblin
tag
Egy autót simán el lehet használni 5-10 évig is. Vagy még tovább ha megfelelően van karbantartva. Főleg ha EV. Ez a logika alapján ha a szomszédom nézzük aki évente vált pocsékolja az éveket. Miatta gyártanak a cégek többet és miatta áll a sok autó a különböző kereskedőknél. Nap mint nap elmegyek legalább 5 autó kereskedő előtt. Megismerem az autókat és ugyanazok állnak ott hónapok óta. Túlkínálat van. A fenének sem kell ennyi autó. Tartom magam ahhoz hogy redukálni kéne mindennek a gyártását. Felesleges évente kidobni modelleket különben belefulladunk a sok szemétbe.
Amúgy a rommá tört autó is újrahasznosítható... ....... .- -- ....... -... .- - -- .- -.
-
Tikakukac
titán
Ja, hát használhat, persze. Amíg az egybeöntött leömlős, turbós hengerfejet nem kell cserélni, addig persze. Aztán irány a roncstelep. Micsoda környezetvédelem. De legalább az így megspórolt CO2 tízezerszereséből lehet gyártani egy újabb kocsit, ami megint KO lesz 10 év alatt.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.
-
btprg
senior tag
válasz Tikakukac #31 üzenetére
Szerintem az is probléma a gyártók kapzsiságán meg az agyonelektronizáltságot és ilyen 1.0 turbós vackokat okozó műkörnyezetvédelmi baromkodáson kívül, hogy az egész kapitalizmus arra épül, hogy ha kell ha nem termelni kell, lehetőleg mindig egyre többet és többet, mert "ettől pörög a gazdaság". Szóval amíg kapitalizmus van, meg olyan gigacégek amiknek nagyobb a hatalma szinte az államoknál is, addig nem is lehet várni semmi jót, az egész rendszer fenntarthatatlan hosszú távon...
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Tikakukac
titán
A kapitalizmus és a környezetvédelem oximoron. Az, hogy a marketingesek meg tudják etetni az emberek többségével, hogy nem így van, az már magát az emberiséget "dicsőíti" mindössze.
Egy qrva nagy kupacba raknám az emberek elé, hogy mennyi veszélyes hulladékot termelnek ki évente és ezek előállításához mennyi élővilágot kellett lerombolni. Nagy móka lenne látni, hogy az húgyagyú EU-s politikusok által beszavazott baromságok végül hogyan csapódnak le a valóságban hosszútávon.
A fiatalok 50%-a optimistán tekint a jövőre. A másik felének nincs pénze drogokra.