Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Darth_Revan

    veterán

    válasz clon #5 üzenetére

    Ez nem teljesen igaz.
    Van szabályozva jogilag és szankcionálható, főleg ha kéri a rolleres a "törődést", akkor szankcionálják is a rendőrök.

  • Darth_Revan

    veterán

    válasz clon #14 üzenetére

    Ki mondta azt, hogy rollerre/e rollerre gyalogos a KRESZ besorolás? Hol van ez leírva?

    Borbély Zoltán "szakjogász" is jó okosságokat mond ...

    Jármű: közúti szállító- vagy vontató eszköz, ideértve az önjáró vagy vontatott munkagépet is. A mozgáskorlátozottak közlekedésére szolgáló, emberi erővel tolt vagy hajtott kerekes szék és a gépi meghajtású kerekes szék - ha sík úton önerejéből 10 km/óra sebességnél gyorsabban haladni nem képes, továbbá a gyermekkocsi és a talicska - azonban nem minősül járműnek. Az ilyen eszközökkel közlekedő személyek gyalogosoknak minősülnek.

    Ha már nagyon be akarná sorolni valahová, akkor legközelebb ami áll hozzá az:
    Kerékpár: olyan, legalább kétkerekű jármű, amelyet emberi erő hajt, és ezt legfeljebb 300 W teljesítményű motor segíti. A kerékpáron a kerékpárt nem hajtó személy is szállítható erre alkalmas ülésen. A kerékpáron utánfutó vontatására alkalmas berendezés helyezhető el.

    Az meg nevetséges, hogy nem tartja járműnek...kerékpár is okkal lett járműnek minősítve, mivel sebssége és súlya alapján komoly sérülés okozására alkalmas és ezért nem való járdára a gyalogosok közé. Elektromos roller se való járdára gyalogosok közé, mivel ha 20 km/h-val nekiszáguld valakinek, akkor az komoly sérülést tud okozni.

    Az elektromos "roller" viszont már itt bukik ugyanúgy mint a sok idős és fiatal általt használt és általuk "elektromos kerékpárnak" mondott eszköz, hisz csak az lehet kerékpár és ezáltal vezetői engedély nélkül vezethető jármű, amit emberi erő hajt! A beépített motor teljesítménye másodlagos. Ha van rajta gázkar és képes annak meghúzásával a jármű elindulni és haladni, akkor ahoz már vezetői engedély KELL, mivel már nem csak segíti a hajtást, hanem kiváltja azt. Sok eladó által férevezetően hivatkozott "300W" itt nem számít, mivel 300W alatt is kell. L1e kategória általt amit a 326/2011 Korm.R. szabályoz 4000W a bűvös szám, mivel ez alatt segédmotor kerékpár elektromos motor meghajtás esetén.
    További bűvös szám a 25 km/h. Ha ez vagy ez alatt van a tervezett maximális sebesség akkor lassú jármű a jogszabály szerint és ezáltal csak T kategória kell és nem kell bukósisak. Ha 25 fölött (tehát legalább 26 km/h), akkor viszont AM kategória kell és bukósisak ugyanúgy, mint bármilyen más segédmotor kerékpárra.

    Ugyanez vonatkozik a hagyományos álló "rollerekre" és ezekre a csodákra is: [link]
    Jah és "kerékpárokra" is mint pl ez [link] Hiába van rajta pedál, babettán is van, mégis kell hozzá jogsi mivel a beépített motor képes magától hajtani.

    Biztosítás meg így is úgyis kell.
    Tehát ha mind a három kell (mert mondjuk 35 km/h-val képes közlekedni) és nincs se jogsi, se sisak, se biztosítás, akkor a rendőr azt a helyszínen 50.000 Ft helyszíni bírsággal szankcionálja (halmazatban ez a max), vagy ha vergődik és okoskodik a vezető, akkor Igazgatás Rendészeti Osztály szab ki szabálysértési feljelentés alapján pénzbirságot, ami minimum 110.000 Ft.

    ORFK is ezt a b@lfaszkodást unta meg és tette rá az i-re a pontot és jelentette ki, hogy nem, nem gyalogos, hanem segédmotor.

    Le van írva minden, csak össze kellene szedni, de úgy tűnik ez még szakjogászoknak is nehezére esik, ezért is lenne valóban jó egy KRESZ módosítás ahol gyengébbek kedvéért módszerrel egy helyen van leírva ...

    Akit eddig nem büntetett meg rendőr azt max azért nem tette mert normális volt az ember és inkább nem akart kínlodani feljelentés írással. Viszont ha valakit megakarnak büntetni mert annyira vergődik és okoskodik a vezető, akkor így is úgyis meg tudják bírságolni ... főleg ha az ember arra hivatkozik, hogy "Én a KRESZ szerint GyAlOgOs vagyok", mert akkor meg KRESZ 21§-re kaphat 50.000 Ft bírságot mivel az úton száguldozik és a gyalogosnak a járdán a helye.

    Tehát 3 opció van:
    1) végre felfogják az emberek, hogy jogszabály alapján ezekhez is tartoznak kötelességek és szerez be hozzá bukósisakot, jogsit és biztosítást
    2) kitart a mellett, hogy gyalogos és nem törődöm módon kockáztat és ha lebukik akkor magán kívül mindenkit hibáztatva vergődik
    3) kitart a mellett, hogy gyalogos és mások testi épségét veszélyeztetve a járdán száguldozgat

    A legcivilizáltabb megoldás a 1) opció lenne, de sajnos manapság ez sokaknak már nem bejövős és egyszerűbb kockáztatni majd vergődni, ha lebukik :U

    [ Szerkesztve ]

  • Darth_Revan

    veterán

    válasz Somatom #23 üzenetére

    Hát igen, sajnos sok biztosító is tévedésben van és ott is a "300W-ot nem éri el, akkor nem kell" baromság lebeg a szemük előtt ami pár éve terjedt el az emberek között.
    Talán ez ideiglenesen megoldás, amíg a MABISZ is észre nem veszi, hogy tévedésben vannak a biztosítók és nem rúgja oldalba őket: [link]
    1500 Ft/év szerintem olcsóbb mint a bírság és a remegés.

    Fred23: Lehet, hogy néhány helyen a vezetők azt mondták, hogy ne kössenek bele ebbe, csak ha muszáj, de attól még szabály az szabály és lehet, hogy V. kerületben nem érdekli a rendőröket, de lehet, hogy a IV. kerületben meg már töltik a csekket, főleg ha valamivel felhívja a figyelmüket (pl át megy a piroson vele).
    A legbiztonságosabb és korrektebb megoldás a kötelező dolgok beszerzése és nem a remegés, hogy most olyan rendőr mellett mentem-e el aki lesz@rja vagy olyan mellett aki utánam jön és ellenőriz.
    Főleg most, hogy fokozott ellenőrzés van elrendelve Budapestre meg Esztergomra bárkit, bármilyen ok nélkül megállíthatnak.

    [ Szerkesztve ]

  • Darth_Revan

    veterán

    válasz Somatom #25 üzenetére

    Hát akkor be kell vinni a területileg illetékes közlekedési felügyelethez vizsgálatra, hogy megfelel-e a meghatározott műszaki feltételeknek ... bár amennyit bevittek eddig (szerintem kb 0), jó eséllyel a közlekedési felügyeletnél se tudnák mi a fene van és először pislognának, majd nevetnének ha valaki betolna egy "elektromos rollert" vagy egy "elektromos kerékpárt".
    Legegyszerűbb az a fenti biztosító akit linkeltem.

  • Darth_Revan

    veterán

    válasz Kikike #27 üzenetére

    Kerékpár max akkor lehet ha a motor csak a hajtást segíti, de magától nem tudja mozgatni.

Új hozzászólás Aktív témák