Új hozzászólás Aktív témák

  • joghurt

    addikt

    válasz dabadab #14 üzenetére

    Hát épp ez az, hogy nem találnak ki semmit. Már a húsz évvel ezelőtti állapot sem volt fenntartható fejlődés. Azóta mennyivel több autó lett? Azóta mennyivel használnak ésszerűbb és kisebb fogyasztású autókat az amerikaiak? De hogy ne menjünk olyan messze: Igaz, hogy egy mai autó kb. kétharmadát-felét fogyasztja a húsz évvel ezelőttinek, de az autók száma hányszorosára nőtt Magyarországon húsz év alatt?

    De nem túl nagy parasztvakítás az ökológiai lábnyom fogalma sem. A társadalmi fejlettség bizonyos szintjén túllépjük az 1,0-s értéket, azaz hosszútávon roló lehúz.

    A piaci mechanizmusok sajnos köszönőviszonyban sem állnak a természeti erőforrások kizsákmányolásával. A hosszútávú szállításoknál (pl. Kínából a pólót, de ma már lényegében mindent) költségként csak a gázolaj árával és a szakadt, libériai zászló alatt hajózó hulladékrakások amortizációs költségével számolnak. Azzal, hogy ez milyen környezeti károkat okoz, vagy hogy nincs végtelen mennyiségű olaj, azzal nem. Mint ahogy a közúti szállításnál sem a fuvarozó cégek fizetik meg az utak elhasználódását*, és az egészségkárosodás költségét, hanem mi, az adónkból és az eü. járulékunkból.

    *: NEM azt állítom, hogy nem fizetnek semmit, hanem azt, hogy a tényleges költségeknek csak egy töredékét fizetik.

    A tej élet, erő, egészség.

Új hozzászólás Aktív témák