- Linux programok topic - (Milyen program, ami..? Linux verzio)
- Megrendszabályozza a Pornhubot az EU
- Aliexpress tapasztalatok
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- OpenWRT topic
- SkyShowtime
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Linux kezdőknek
- Hálózatokról alaposan
Új hozzászólás Aktív témák
-
Kornel
veterán
Teljesen jól gondolkozol, ár érték arányban nincs jobb ajánlat az Scross-nal jelenleg.
Bármelyik hasonló méretű autó, a Suzuki GL+ felszereltségi szintjére extrázva legalább +1, de inkább 1,5M.
1.0T is korrekten mozgatja a kasznit, az 4,3M körül van, de az igazi az 1.4T, az viszont már 4,7M.
A fedélzeti rendszerre minden valószínűséggel júliusban vagy augusztusban jön a 18xx szoftver, az Android auto támogatással.Ha gondolod szívesen összefoglalom akár privátban is az autó előnyeit és hátrányait is.
-
Kornel
veterán
Na megvárom amíg a kolléga is ír, aztán írok egy kis összefoglalót, pozitívumok / negatívumok, objektív és szubjektív benyomások.
Egyébként az ideális felállás egy 1.4T Scross és második autónak egy nemsokára megjelenő 1.4T Swift sport lenne együtt is megállnak 10M alatt.
-
Kornel
veterán
Scross egy teljes értékű családi autó, 2 gyerekig bezárólag simán. (Mondjuk mi annó egy trabantban utaztunk, pedig hárman voltunk gyerekek, de ott sok komfortról és tágasságról nem beszélnék nyilván)
Méretben alig kisebb a Qasqhai-tol pl., személy szerint nem vagyok kisdarab, de magam mögött kényelmesen elférek, a csomagtartó kalaptartóig 430 liter, de azért van még felette is tartalék.
A meglepően jó menetdinamikája ellenére (8,8 sec a 0-100 a valóságban, 1500-4000-ig maximális 220 Nm áll rendelkezésre, az 1250 kg körüli kaszniban) nem versenyautó, kényelmesen rúgozva, kevésbé indirekt kormánnyal lehet krzúzolni vele.Ellenben a Swift sport mindig is igazi vérbeli hot hatch volt, még a régi 1.6 szívóval is, közvetlen kormányzással, erős sportos futóművel, kategória első úttartással és kanyarsebességgel, igazi boyracer kellék... Az új 1.4T motorral meg száraz gyorsulási adatokban is fel fog zárkózni a mezőnyhöz, a rebesgetett 160 PS és 240 körüli Nm a 900 kg körüli kaszniban 7 mp körüli 0-100-at sejtet.
Tehát Scross egy jó tágas, dinamikus hétköznapi használatra való autó, a Swift sport meg egy jót élményautózni.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz kiskun968 #38 üzenetére
Persze.
Nekem is az most ez.
Élvezem az extrákat.
Dupla digit klíma, automata LED fényszóró, automata ablaktörlő, automatikusan sötétedő tükör, és a cikkben is szereplő - szerintem elég jól használható - multimédiás fedélzeti rendszer.
Suzukihoz mérten ezek fejedelmi extrák -
Kornel
veterán
Mondjuk a hitvitát lezárja az euro 7 norma, a luxus autókon kívül nem igazán lesznek dízel motorok a választékban.
-
Kornel
veterán
válasz gyáliSanyi #49 üzenetére
3,65M a GL+, abban már benne van a "fedélzeti rendszer".
A Dacian és a Ladan kívül nincs olcsóbb modell, ilyen felszereltséggel.Nagyon elszálltak az új autó árak, nromalisan felszerelt kompakt nincs már 5M alatt.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Plusz metál persze
tepenzed: pont nem, mert a GL+van is van központi kijelző, csak az SD kártyán lévő térkép hiányzik, megveszed 21k-ert ha nagyon szükséges. Ja és elég jó a Swift töréstesztje, egyáltalán nem rosszabb, mint egy Corsa-é, sőt...
És még mindig 3,5M-rol beszélünk, nem 5-ről...[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Olvass már vissza.
Tiszta vicc ami itt megy
Mellesleg teljesen használható, akadásmentes, könnyen kezelhető, könnyen megtanulható az UI, mire van szükséged, amit ez nem tud?
3,5M-ert...?Ja és PH addikt, PH nagyúr ranggal egyesek.
Teljesen másról szólt ez a közösség még pár éve is.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz gyáliSanyi #74 üzenetére
1.6 J Astra 4M-ert nincs, inkább 4,2-4,3 mire el tudod hozni, tudom, több helyen is utánakérdeztem.
Ellenben szűk elől és hátul is, az 1.6-os motorral csak vánszorog az autó, menni nem megy.
Felszereltségről meg ne is beszéljünk, fapad környéke.Végülis ezeken túlmenően valóban jó autó.
Pont ennyiert vehetsz egy 1.0T Scross-t, GL+ felszereltséggel, jobban is megy, nagyobb is és sokkal jobban felszerelt.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Vissza kellene olvasni.
A térképfrissítés ingyenes, ha egyszer megvetted az SD kártyát.
Az érkező SW frissítéssel tudni fog magyarul a navigáció.
Ha sokallod az összeged, akkor van rá okosban is, 21k.
Mirrorlink nem csak itt szar, hanem úgy ahogy van szar.
Frissítéssel jön az AA, utána szerintem nehéz lesz belekötni bármilyen hiányzó funkcióba. -
Kornel
veterán
válasz macilaci78 #104 üzenetére
Mesélj már róla, hogy hol kapsz Swift áron polot?
-
Kornel
veterán
Aha.
Mennyi itt az okos.
Megvan a szentendrei úton az 5-ös BMW vs. Merci?
Hátulról letarolta az 5-öst, ami gyakorlatilag megsemmisült, ahhoz képest a merci szépen tört, mert úgy tervezték, hogy elölről mindent kibirjon, hátulról a kutya se teszteli.
Akkor a BMW is szar?A Mercedesben túlélte, maradandó sérülés nélkül.
Csak a súly számít? Az 5-os minden bizonnyal nehezebb a clk-nal.[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
Szerintem add vissza a diplomád, ha tényleg mérnök vagy.
Más is mérnök itt, mégse kérkedik vele, főleg úgy, ha tudja, hogy nem ért az adott területhez.Amit állítasz, nettó butaság, és akkor még szépen fogalmaztam, mert ezzel egy nyilvános fórumon másokat félrevezetsz.
Amit állítasz a különböző tömegű testek ütközéséről, az addig állja meg a helyét, amíg egyforma (szilárdságú) anyagokról beszélünk, amik egyforma kialakításúak, formájúak.
Jelen esetben, amikor egy modern autó töréséről beszélünk, ennél sokkal több dolgot kell figyelembe venni, amit a mérnökök meg is tesznek, már a tervezés alapjaitól fogva. Adott esetben egy régi autónál - ami 1,5 tonna, de még nem helyeztek nagy hangsúlyt a tervezésnél a tervezett gyűrődési zónákra, nem használtak nagy szakító szilárdságú acélokat, nem old le a pedál, a kormány ütközéskor - sokkal nagyobb eséllyel sérülsz ha ezek ütköznek, mint egy 1 tonnás modern autónál, ahol kiemelt figyelmet fordítanak a tervezett gyűrődési zónákra, az ultra magas szakitoszilardsagu acelok használatára, a motor, váltó, pedálok, kormányok tervezett helyre való elmozdulására, és még sorolhatnám, hogy milyen módon próbálnak még a biztonságon javítani.
Amennyiben ezután is kétségeid merülnének fel a témában, akkor keress meg egy szakértőt, akinek ez a foglalkozása, vagy olvass utána a szakirodalomban.
-
Kornel
veterán
Saját magadat cafolod meg.
Két azonos tömegű autó ütközését linkeltem, ahol az egyiket előről, a másikat hátulról érte az ütés, a te általad felvázolt szisztéma alapján egyformán kellene deformálódniuk, mivel a tömegük megegyezik, de ez koránt sincs így, mivel a CLK a tervezett gyűrődési zóna felől kapta az ütést, a BMW pedig hátulról, ahova ezek szerint semmilyen gyűrődési zónát nem terveztek, mert gyakorlatilag megsemmisült az autó, egészen a B oszlop előttig.
Nyilván ha egy 40T-s összetömegű nyerges vontatót hozol fel példának, akkor ott mind az 1T-s, mind a 2T-s autóban nem lesz esélyed a túlélésre, tehát itt sem a tömeg, sem az euroncap csillagok nem számítanak, így végülis ha erre készülsz, teljesen mindegy, hogy miben teszed.Ellenben két összemérhető tömegű autónál (például legyen 1T vs. 1,5T) nem csak a tömeg számít, hanem a tervezett gyűrődési zónák "minősége", az aktív és passzív biztonsági elemek, a felhasznált anyagok szakítószilárdsága, és még hosszan lehetne sorolni.
Példának okáért fel lehetne sorolni a pár éve USA-ban bevezetett IIHS small overlap tesztet, ahol az első körben a tesztelt típusok 90-95%-a még az elégséges eredményt se érte el, mert mindenki a kalsszikus euro ncap tesztre tervezett, ha félátfedésben történt az ütközés, akkor a kerék rögtön az utastérben landolt, gondolom nem kell ecsetelni ennek a negatív hatásait az élő szervezetre.
Ha továbbra sem érted, akkor végezz el egy kísérletet:
Ütköztess össze (kellően nagy sebességgel) egy 1 kg-os acél hasábot egy 2 kg-os alumíniummal, azonos ütközési felületen, és nézd meg melyik deformálódik jobban. A te elméleted szerint az acélnak jobban kell deformálódnia, mivel kisebb a tömege.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Forza sorozat (Horizon/Motorsport)
- Házimozi haladó szinten
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Háztartási gépek
- Politika
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- EA Sports WRC '23
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Linux programok topic - (Milyen program, ami..? Linux verzio)
- Veszprém és környéke adok-veszek-beszélgetek
- További aktív témák...