Új hozzászólás Aktív témák
-
#56573440
törölt tag
imádom az ilyet. tisztára mint a sportolók doppingtesztjei. amikor bebukik valaki és kiderül hogy visszamenőleg évtizedekig tolta az okosságot, akkor mindenki ledöbben hogy úúúristen a nézőktől az ellenőrző szervezeteken át a klubbokig. hiszen ez példátlan. elképzelhetetlen. jézusúristen.
mindegyik autógyártó átlépte ez egészen biztos. nem is értem hogy képezheti bármilyen vita alapját hogy nem. egyetlen modell se tudja a gyári fogyasztási adatokat produkálni a laborból kilépve, innentől nem hiszem hogy van értelme bármiről is beszélni.
-
MaUser
addikt
Azért ez nem ugyanaz az eset. Rengeteg gyártó simán teljesíti a károsanyag kibocsájtási normákat. Az más kérdés, hogy mind az EU, mind USA és a többi mérés is egy előre definiált tesztutat ad meg. Ráadásul mivel a való világban nem tudnának azonos körülmények között mérni, ezért nyilván padon mérnek. Innentől kezdve meg nyilván a gyártók sem hülyék, simán a normára optimalizálják az autókat. Pl. mivel EU normában nem kell pörgetned a motort, open loop-ban mindegyik autónál a valós körülmények között a normában definiált károsanyag sokszorosa távozik. De amikor closed loop-ban közlekedsz, akkor nem lesz ilyen gond. Ez nem csalás, simán a norma vacak. Ugyanis nem az van definiálva, hogy x-y mennyiségű károsanyagnál több nem jöhet ki a kipufogóból bármilyen körülmény között.
A VW ott csalt, hogy olyan sw-t használtak, ami detektálta, hogy most éppen tényleg károsanyagot mérnek nála és akkor más üzemmódba kapcsolt. Egy nem csaló autó annyiban különbözik, hogy olyan vezérlése van, ami ilyet nem csinál. Ha a norma szerinti üzemmódban cammogsz az utakon, akkor ténylegesen a norma szerinti károsanyagkibocsájtásod lesz maximum. A VW-nél meg nem, hanem mondjuk a 30x-osát kinyomja és a sofőr csak azt érzi, hogy kis gázra is milyen rugalmas.
Technikai oldalról egyébként az a lényeg, hogy a nox-ot csak adblue-val tudod minimalizálni az elvárt szintre, enélkül tartósan egy nagyságrenddel több jön ki az autóból. Vagy leviheted adblue nélkül is a nox kibocsájtást a norma szerinti szintre, csak akkor a katalizátor meghal gyorsan. A VW pont ezt csinálta, ha mérést érzékelt a sw, akkor ilyen üzemmódba kapcsolt.
Egyébként "kicsit" túllihegett a téma, egy tehén kb. két autó károsanyagkibocsájtásával ér fel az üvegházhatás gázok terén és mégsem törődik ezzel senki, ahogy pl. az Aliso Creek-i gázömlés is agyon van hallgatva, de bezzeg az autók...
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
Barnuss
tag
A gépjárműiparban a káros anyag kibocsájtás egyre növekvő probléma, az euro szabványok ész nélkül szigorodnak, szerencsétlen gyártók már nem tudnak mit kitalálni, hogy menjen is az autó, ne egyen sokat, ne is pöfögjön annyit. Persze sajnos a gépjármű tulajdonosoknak se jó ez, amikor kopó alkatrésznek minősül az aktív szénszűrő (nem olcsó áron). Sokan ezért vesznek inkább régebbi, butább autót, amelyekben még kevesebb az okosság.
[ Szerkesztve ]
-
-
talpigi
csendes tag
Nem ártana elgondolkodni az elektromos autókon...a motor hatásfoka fényévekkel jobb és nem utolsó sorban élvezet vezetni őket (Tesla, Kia).
Még eléggé gyerekcipőben jár a dolog az akkumulátorok miatt, de ha így halad a Tesla például akkor nemsokára nagyot léphetünk előre.
-
Retekegér
HARDVERAPRÓD
Azért már manapság elég jó a hatótáv, persze van hova fejlődni, de gyerekcipőben jelzővel nem illetném. Jelenleg inkább a méretgazdaságosság hiányából is fakadóan drága mulatság az elektromos autó, globális szinten még nem elég jelentős az állami szubvenció és az infrastruktúra (gyorstöltő állomások) kiépítetlensége is gátló tényező, de mindenképp biztatóak az eddig elért eredmények. Ott a másik alternatíva, a hidrogéncella, ott hatványozottan jelen vannak a fent említett korlátozó tényezők. Jelen pillanatban a csökkenő olajár sem kedvez ezeknek a piacoknak.
Visszatérve az esetre: azon aztán van mit csodálkozni, hogy eltérés van a laboratóriumi és valós adatok között. Mert ha jól értem itt végeredményben arról van szó, szoftveres trükközésre egyelőre nincs bizonyíték.
<< Heimdal >>
-
Ribi
nagyúr
Amíg az akkut nem oldják meg addig több kárt okoznak vele. Környezet szennyezésbe sose veszik bele az akku legyártását és azok utólagos megsemmisítését sem. Illetve kicsit macera, hogy 100kW villanymotorhoz kar vastagságú kötegek kellenek a pár 100A vezetéséhez. De ez teljesen távol áll a cikktől.
-
arnyekxxx
veterán
"Egyébként "kicsit" túllihegett a téma, egy tehén kb. két autó károsanyagkibocsájtásával ér fel az üvegházhatás gázok terén és mégsem törődik ezzel senki, "
Mondjuk ha megnézzük, hogy egy átlagos napon hány szarvasmarha és hány gépjármű halad át a belvároson esetleg kiderülhet, hogy miért fontosabb szempont a gépjárművek károsanyagkibocsátása mint a szarvasmarháké. Másrészt a tehénfingba az a gáz kerül ami a táplálékláncból jut be a szervezetébe (szimpla körforgás), mig az autó (jellemzően) olyan üzemanyagból termel károsanyagot ami pármillió éve a föld alatt volt elzárva így minden kipöffenés pluszba jelentkezik a környezetben.
-
sztanozs
veterán
Mondjuk a tehén nem fingik/böfög miniatűr korom részecskéket, aminek a kibocsátott mennyisége emberre sokkal károsabb a hatása, mint a kibocsátott metánnak a légkörre...
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
MaUser
addikt
Konkrétan tudsz valamiről? Mert annyi derül csak ki minden tesztből, hogy az összes autó többet fogyaszt/kipufog mihelyt nem a norma szerint hajtják. Illetve most százból három autónál találtak valamit a francia kormány megbízásából végzett méréseknél, ahol ténylegesen eltértek a normától mérésnél, de ott kb. olyasmikről van szó, hogy egy-egy szenzor rosszul lett kalibrálva és emiatt a normát mérési ciklusban is picit átlépik az autók.
arnyekxxx: A gondolatmeneted két pontos is hibás. Egyrészt azért van ennyi tehénpuki, mert a fejlett világ rászokott a marhahúsra olyan szinten, amire korábban soha nem volt példa. Illetve ha azt mondod, hogy a tehén olyan gázt pukizik ki amit a természet teremtett, hát az ember is olyat éget el, amit a természetet teremtett. Az egyikből lesz metán, a másikból co, coo és nox. A belvárosi koszra pedig ajánlom megnézni, hogy mikor van szmogriadó és mi okozza. Érdekes módon mindig télen van a fűtési szezonban. Van autók okozta szmog is persze de az a katalizátorok elterjedésével nagyjából eltűnt. Itthon egyébként a fűtés (nézd mi ki fűt még gázzal az aglomerációban egyáltalán, a falunkban az 1000 házból kb. csak mi ) és a szélcsatornák beáldozása (aréna pláza ugye...). Nem kell mondanom, hogy pl. itt Stuttgartban a mostani szmogriadó idején harapni lehet a levegőt, még otthon a döglöttmacskás tüzelésnek hála agyhalál az egész téli időszak állandóan. Szárított fával tüzelni legalább, ááá minek az.
sztanozs: Ez tény, csak akkor nem kellene hülye normákat meghatározni hülye politikusoknak és lennének némivel több coo-t kipufogó, indirekt befecsis szívó benzines motorok. Oh wait, pont a "környezetvédők" vágták őket tönkre.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
-
Gábor0
tag
Be kéne tiltani az európai autókat!
Had hulljon a férgese! -
#82729984
törölt tag
"Mondjuk ha megnézzük, hogy egy átlagos napon hány szarvasmarha és hány gépjármű halad át a belvároson"
Ha nem lenne autó, akkor ökrösszekrek vagy lovasszekerek haladnának át. Párizsban a századelőn komoly problémát okozott a lósz@r mennyisége, a számítások szerint néhány évtizeden belül méteres vastagságban lepte volna el a várost. Aztán megjelent az autó.
"Másrészt a tehénfingba az a gáz kerül ami a táplálékláncból jut be a szervezetébe"
Nézőpont kérdése, a műtrágya pl. tudtommal eléggé kőolajszármazékokon alapul, azt magukhoz veszik a növények, aztán meg az állatok.Meg aztán, teszem azt a metán (tehénfing) 25x erősebb üvegházhatást okozó gáz, mint pl. a co2.
-
Cathfaern
nagyúr
Azért ez az akku probléma eléggé hasonlít a topicban is taglalt tehén vs. autó esetére. Mert oké hogy szennyező az akku, de sokkal jobb ha egy elkülönített területet szennyez, és nem a város közepén. Ad absurdum az elhasznált akkukat bele is lehet lőni a Napba, aztán akkor meg semmit nem szennyez (igen ez jelenleg meglehetősen drága mulatság lenne, de az űrtechnológia is egyre inkább fejlődik).
Szóval ha választhatok, hogy belső égésű motoros autók + városi környezetszennyezés, vagy elektromos autók + "szeméttelepi környezetszennyezés", akkor gondolkodás nélkül az utóbbit választanám. -
sztanozs
veterán
válasz Cathfaern #15 üzenetére
Ad absurdum az elhasznált akkukat bele is lehet lőni a Napba - ez mondjuk azért lenne lábon lövés, mert az akuhoz használt anyagok is véges menyiségben találhatók meg a földön. Még mindig jobb újra feldolgozni (még ha jelenleg irdatlan energiát is igényel), mint egyszerűen megsemmisíteni.
JOGI NYILATKOZAT: A bejegyzéseim és hozzászólásaim a személyes véleményemet tükrözik; ezek nem tekinthetők a munkáltatóm hivatalos állásfoglalásának...
-
-
Ribi
nagyúr
válasz Cathfaern #15 üzenetére
Ezt értem, hogy nekünk így helyileg mint kis pont a világban rohadt mindegy, de globálisan amit a kínaiak emiatt szennyeznek, külszíni fejtéssel csinálnak és vizet is tönkretesznek az sajna nem kevés. Perpill amíg a kínaiak kvázi rabszolga munkával kitermelik a kellő fémeket addig mi itt jól elvagyunk és inkább nem is akarjuk tudni honnan jönnek az akksik. Értem mire gondolsz, csak amit az akku előállítás érdekében művelnek azt csak rövid távon nem érezzük. Még. De mintha azt mondanád nem érdekel ha kivágják az esőerdőket, mert attól itt még van sok fa.
[ Szerkesztve ]
-
E770
senior tag
hihetetlen, hogy balhé kell ahhoz, hogy ne egy sablon legyen a fogyasztás/káros anyag mérésre
(nem mintha a törésteszteken nem a teszthez optimalizálnának sajnos)a kapzsiság ugye
-
Loretto
veterán
Aki egy picit is jártas az autóiparban történő dolgokban, hogy megy egy termékbevezetés vagy mennyire teljesülnek az előírt specifikációk az ezeken nem lepődik meg.
Egész egyszerűen - nem csak a konkrét témára vetítve - annyira szigorú toleranciáknak kell megfelelni, hogy az lehetetlen.Soirée...
-
Ceree
senior tag
Totalcar-on pont van egy éles teszt, hogy a hétköznapokban mennyire használható jelenleg egy villanyautó, a városon belüli bohóckodáson kívül.
"A terv, hogy ezzel a mocskos hólében tocsogó Kia Soul EV-vel elmegyünk Nürnbergbe, majd három nap játékautókiállítás után visszajövünk. Út közben feszült szemerekkel lesve a térképet gyorstöltőket keresve."
Itt indul a story, hát a hatótáv harmatos ebben a hidegben. (Sajnos...)
http://totalcar.hu/belsoseg/2016/01/23/oda_ezzel_hulyek/
De már kint a második cikk is:
http://totalcar.hu/belsoseg/2016/01/24/hajdupeterezesbe_kergetett_a_villanyautozas/
Másolat_eredetije
-
talpigi
csendes tag
válasz Retekegér #23 üzenetére
Teljesen egyetértek veled.
A Kia Soul EV szép és jó autó, de nem európai körútra tervezték.
A Tesla (Model S) már más, ott 4-500km is benne van egy feltöltésben, és ez saját tapasztalat.
(Nem vagyok tulaj, de vezettem sok Teslát)Ha Tesla Supercharger mellett áll meg az ember és nem teljesen üres az aksi, 30 perc alatt akár +300km is tölthető vissza, ingyen. Pesten is lesz egy nemsokára, ha igazak a meg nem erősített hírek.
Sokat kell fejlődnie még a technológiának, de valahol el kell kezdeni.
A belső égésű motoroknak pedig befellegzett, szó szerint.
Nem tartható fenn az a fogyasztói társadalom, ami erre épül...előbb vagy utóbb ezt be kell látni. -
Ceree
senior tag
Meglátjuk mennyire lesznek ezek az elektromos autók tartósak, mert én sajnos tartok tőle, hogy ez is csak a fogyasztói társadalom egy újabb szelete lesz, (akár) tervezett elavulással / elavultatással.
Amúgy Teslánál is ilyen mértékben befolyásoló tényező a hőmérséklet?
Másolat_eredetije
-
MaUser
addikt
válasz arnyekxxx #14 üzenetére
Nem akarlak letörni, de már régóta nem az autók a fő nox gyárosok itthon. Szerinted mennyi nox jön ki a vegyestüzelésben elégetett szemétből? Nem tűnt fel, hogy szálló por és nox riadó már jó ideje csak télen van?
A vicc az, hogy a nox egyre nőtt az elmúlt években, miközben az autós forgalom 2007-től kezdve erősen visszaesett. Minő meglepő. Ja, hogy ez éppen egybe vág azzal, hogy gyak. megszűnt a vidéki gáztüzelés és ahol lehetett visszaálltak vegyestüzelésre. A gond az, hogy nem fát égetnek sokan, hanem gyakorlatilag szénként forgalmazott szemetet, meg amit éppen érnek. Sokan pl. fáradt olajat olajégőben.
''A file-cserélés öli meg a filmipart? Inkább a filmipar öli meg a file-cserélést. 2 hónapja nincsen semmi értelmes film, amit érdemes lenne letölteni...''
Új hozzászólás Aktív témák
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Okos Otthon / Smart Home
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Yettel topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Elemlámpa, zseblámpa
- LG 34GS95QE-B: OLED paneles, ívelt gamer monitor
- PlayStation 5
- Van, amit nehéz lett megtalálni a Google keresőjével
- Formula-1
- További aktív témák...
- Nintendo Switch Super Mario 3D All-Stars karcmentes tok,és game.
- Gamer PC Ryzen 3
- PlayStation 5 (PS5) DualSense Kontroller Marvel s Spider-Man 2 Limited Edition Kiváló állapotban.
- Xbox one, Series S ,Series X és limitált kontollerek
- BOLHAPIAC! USB-s kontrollerek, USB-s headsetek, Router, HDMI kábel, 2.1 es hangszórószett olcsón :)