Új hozzászólás Aktív témák
-
vlevi
nagyúr
"nem kisautót akar venni,"
a kis autók gyártása már most is csak vegetál.
pl. a Ford beszünteti a Fiesta gyártását.
A marketingosztály is ezt nyomja, a nagy dögöket.
Ezekiell #18
Tulajdonképp ez is vissza vezethető ez EU-s károsanyag kibocsátási szabályokra.
Ha egy autógyár által forgalmazott autók károsanyag kibocsátása átlép egy bizonyos autónkénti átlagértéket, akkor büntetést kell fizetnie a gyárnak, nem is kicsit.
Ez az egyik oldal. A másik, hogy az egyébként is tizenakárhány milliós autóba még bele lehet rakni néhány milliós hibrid rendszert, és még eladható.
Egy Fiestába, Kia RIO-ba, VW Polo-ba nem. Legalábbis annyiért nem, hogy meg is vegyék. Így is kurvadrágák lettek a kisautók.
De, ha nincs hibrid rendszer a kisautóban, akkor az tönkrevágja az autógyártó CO2 emissziós számát, ezért mennie kell a süllyzetőbe.
A másik oldal viszont, hogy a papíron 3-4litert fogyasztó, 3 tonnás dögök a valóságban sokkal többet fogyasztanak, mert nem hibrid módban használják őket a vásárlók.Az elektromos hajtás baja az, amit előttem is írtatok, az akkumulátor előállításához szükséges nyersanyagok hiánya. Most még viszonylag kevés akku szükséges az autók előállításához, de mi lesz majd, ha 10-20x ennyi elektromos autót próbálnának legyártani?
Semmi. Nem fog sikerülni, mert lehetetlen 20x ennyi lítiumot bányászni. -
vlevi
nagyúr
1-2 hónapja volt arról egy írás, talán a vezess-en, hogy az általad említett 10-15 éves modern autók, habár a törésztesztjük 5*-os, a valóságban sokkal rosszabbul teljesítenek.
Ennek oka megint csak az új, hibrid autók.
Egy 10 éves átlag autó, Focus, Golf, Astra súlya kb 1200kiló volt, a mai hibrid SUV pedig gyakran 2 tonna feletti, ráadásul magasabb építésű is.
Ezért egy ütközés esetén sokkal nagyobb becsapódás éri a kisebb autóban ülőket, ráadásul az ütköző zónák sem ugyanott vannak, egy SUV lökhárítója kis híján bekönyököl egy korábbi autó ablakán. -
vlevi
nagyúr
Valóban. Rosszul fogalmaztam. Azzal teljesen egyetértek, hogy egy 80-as évekbeli autó porrá törik, ha egy, 2000-es évek közepén-végén gyártott autóval találkozik, mert azokban már gyűrődőzóna, nagyszilárdságú acél utascella, satöbbi vigyáz a benne ülőkre.
Ugyanakkor ezek az autók is, biztonságtehcnikailag ugyanúgy kezdenek alulmaradni a ma divatos többtonnás tankokkal szemben , mint ahogy egy Ford Focus szétlapítja az Escortot.
Vagy a H Astra a Kadettet.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Futás, futópályák
- Bemutatkozott a Polestar Phone
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Assetto Corsa Competizione
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- MG4 menetpróba
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Nintendo Switch 2 vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- További aktív témák...