Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • kovisoft

    őstag

    válasz Peter13 #4 üzenetére

    Te azt szeretnéd, hogy ami a valóságban párhuzamos, az a felvételen is párhuzamos legyen. Ezt bizonyos látószögig el is lehet érni, ehhez a kép széleit kell a megfelelő mértékben nagyítani. Gondolj például egy párhuzamos sínpárra. A sínek ugye a végtelenben látszólagosan összeérnek, de ha ezek a "végtelen távoli pontok" még kellően messze esnek a látómeződ szélétől (azaz kellően kicsi a látószöged), akkor ki lehet egyenlíteni ezt az összetartást. 180 fokos látómező esetén viszont már mindkét irányban a képre kerül az a pont is, ahol látszólagosan összeérnek a sínek. Itt már nem tudod kiegyenlíteni az összetartást, mert végtelenszeresére kellene nagyítani a kép széleit. Nem sokkal jobb a helyzet a 180 foknál valamivel kisebb látószögek esetében sem (mint pl. az SJCAM 170 fokos maximális látószöge), hiszen itt is már olyan mértékben kellene belenagyítani a kép széleibe, ami teljesen tönkretenné a széleken a felbontást.

  • vlevi

    nagyúr

    válasz Peter13 #4 üzenetére

    "viszont amig ezek ilyen rondán torzítanak, addig én biztos nem akarok akciókamerát venni."
    Szívemből szóltál.
    Én is csak addig gondolkodok akciókamerán, amíg a kiszemelt, általában jóárastott szerkezetnek meg nem látom a képét.
    Hiába van 70-110°-os látószögű beállítása, mivel, ahogy valaki írta, az csak digit zoom, a valóságban sajnos nem lesz tőle olyan jó a dolog.
    Van olyan kamera, ami mondjuk az alapobjektív (vagyis a filmes 50mm) körüli 45-50°körüli látószöget ad.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák