Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .mf

    veterán

    válasz Sanyix #38 üzenetére

    Ez lenne a hosszú távú cél.

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

  • dezz

    nagyúr

    válasz Sanyix #38 üzenetére

    "Akkor ezekszerint az amd cuccánál x86 utasítás számolgatására tudja a shadereket használni?
    Tehát az x86 kód részei mennek majd részben szokványos cpu részen, és részben a shader tömbökön"

    Ez ebben a formában nem valószínű, a következő okokból:
    - A mai procis végrehajtásra szánt programok annyi szálon hajtanak végre számítási műveleteket, ahány procimag van, így hiába van sok GPU számoló egység.
    - Az említett programok kevert kódok (számítási + egyéb), így kis csoportokban, adott esetben szinte utasításonként kellene a GPU-hoz küldözgetni a számítási műveleteket, majd sokszor az eredményt is megvárni, ami sokszor nagyon lassú lenne.
    - Az összetettebb számítások ma is jobban fekszenek a procimagban lévő FPU-nak (ill. az egész procimagnak).

    Az persze lehet, hogy a GPU közelsége miatt bizonyos alkalmazásokban (újonan írt, számítási feladatokat tartalmazó programokra gondolok) jobban össze tudnak majd dolgozni, de úgy, hogy a saját dolgát mindenki a maga módján végzi.

    A Llano egyik legfontosabb újdonsága ebből a szempontból szerintem az, hogy a hozzá tartozó platformon belül mindig számolni lehet a mellette lévő, immár OpenCL- és DC-képes GPU-val, ami lökést adhat az említettek elterjedésének. Főleg, hogy Intel oldalon is meglesznek ezek a képességek. Bár, ez a két procicsalád nem fedi majd le a teljes piacot, de van itt más is...

    Ha (még)újszerűbb megoldásokat akarsz látni, nézd meg a Bulldozert... Ott éppen fordítva vannak a dolgok, ott nem egy GPU kerül némileg intimebb viszonyba a CPU-val (legalábbis fizikailag), hanem (többek között, de van más újdonság is) a CPU vesz át bizonyos teljesítménynövelő megoldásokat a GPU-któl: még szélesebb SIMD végrehajtás, több operandus, multiply+add művelet egyben, stb. Ez azt eredményezi, hogy itt a proci is a korábbiaknál jóval nagyobb hatékonysággal tudja végrehajtani pl. az amúgy elsősorban GPU-knak szánt OpenCL (és talán DC) alapú kódokat is.

    Az ultimate majd az lesz, ha a Bulldozer házasodik egy GPU-val... :) Itt már megvalósulhat majd az, hogy egy OpenCL alkalmazáson belül az összetettebb számításokat a procimagok végzik, az egyszerűbb de nagyobb mennyiségűeket pedig a GPU számoló egységei. Persze ezt (többé-kevésbé) akkor is meg lehet tenni, ha egy diszkrét kártyán kerül a rendszerbe egy alkalmas GPU, csak hát ez esetlegesebb kombináció.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák