- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
dezz
nagyúr
"Akkor ezekszerint az amd cuccánál x86 utasítás számolgatására tudja a shadereket használni?
Tehát az x86 kód részei mennek majd részben szokványos cpu részen, és részben a shader tömbökön"Ez ebben a formában nem valószínű, a következő okokból:
- A mai procis végrehajtásra szánt programok annyi szálon hajtanak végre számítási műveleteket, ahány procimag van, így hiába van sok GPU számoló egység.
- Az említett programok kevert kódok (számítási + egyéb), így kis csoportokban, adott esetben szinte utasításonként kellene a GPU-hoz küldözgetni a számítási műveleteket, majd sokszor az eredményt is megvárni, ami sokszor nagyon lassú lenne.
- Az összetettebb számítások ma is jobban fekszenek a procimagban lévő FPU-nak (ill. az egész procimagnak).Az persze lehet, hogy a GPU közelsége miatt bizonyos alkalmazásokban (újonan írt, számítási feladatokat tartalmazó programokra gondolok) jobban össze tudnak majd dolgozni, de úgy, hogy a saját dolgát mindenki a maga módján végzi.
A Llano egyik legfontosabb újdonsága ebből a szempontból szerintem az, hogy a hozzá tartozó platformon belül mindig számolni lehet a mellette lévő, immár OpenCL- és DC-képes GPU-val, ami lökést adhat az említettek elterjedésének. Főleg, hogy Intel oldalon is meglesznek ezek a képességek. Bár, ez a két procicsalád nem fedi majd le a teljes piacot, de van itt más is...
Ha (még)újszerűbb megoldásokat akarsz látni, nézd meg a Bulldozert... Ott éppen fordítva vannak a dolgok, ott nem egy GPU kerül némileg intimebb viszonyba a CPU-val (legalábbis fizikailag), hanem (többek között, de van más újdonság is) a CPU vesz át bizonyos teljesítménynövelő megoldásokat a GPU-któl: még szélesebb SIMD végrehajtás, több operandus, multiply+add művelet egyben, stb. Ez azt eredményezi, hogy itt a proci is a korábbiaknál jóval nagyobb hatékonysággal tudja végrehajtani pl. az amúgy elsősorban GPU-knak szánt OpenCL (és talán DC) alapú kódokat is.
Az ultimate majd az lesz, ha a Bulldozer házasodik egy GPU-val... Itt már megvalósulhat majd az, hogy egy OpenCL alkalmazáson belül az összetettebb számításokat a procimagok végzik, az egyszerűbb de nagyobb mennyiségűeket pedig a GPU számoló egységei. Persze ezt (többé-kevésbé) akkor is meg lehet tenni, ha egy diszkrét kártyán kerül a rendszerbe egy alkalmas GPU, csak hát ez esetlegesebb kombináció.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...