Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Kleroo

    veterán

    válasz h.kalman #6 üzenetére

    Király írás, élveztem nagyon, pedig magam is csináltam már hasonlót, meg elvileg rohadt unalmas semmi témakör. :D

    Azért megnézném hogy 100nál neked is 3-at fogyaszt-e. Nomeg a golf4 sok nomrát még nem ismer, és bizonsági extráit sem kell cipelnie, unfair mindig a 30éves 1.9tádé-t bedobni.

    Vagy nem? :P
    Van egy mk2 1.9 pd ocatviank, kombi. 27e km, utazó, imádott, szalonautó.
    205ös gumikon, eszeveszett jól fogyaszt. jártam vele 3hetet pesten. végig pesten belül. Igaz jópár sugárút, de a dugók....azok dugók. többnyire klíma nélkül meglett egy 1000km-es hatótáv ami döbbenet. Szóval nem látom a downsizing előnyét. VISZONT, ott már pislogtam 3at amikor a 100nál 3-at eszik részhez értem.
    Ugyanis az 5sebességes manuális mk2-nk kb 70fölött 2.7l-ről indulva egyre többet és többet fogyaszt. 90nél 3.5-3.6 és 100nál már inkább 4 és fölötte. Az pedig bezony már 25% különbség. És gondolom 130as utazónál már tényleg érdemi difi lenne. Szóval ez azért wow. persze ez inkább váltó, mint motor függő, de kit érdekel. a "csomag" ezt tudja.

    Szóval klafa.
    Igaz az én storymhoz hozzátenném, hogy gumik kicsit idősek, egy modern, alacsony gördőlési ellenállásúval sokat csökkenne ezis, hisz a 195ös télin kb 3-4 decivel kevesebbet kér.

    Egyébként ezt az üzemanyagkifogyást nem értem. persze nem bölcs dolog konstansan kiürülésig használni, de nehogy már azon kattogjunk, hogy mondjuk 1/4-es állásnál ujjuj baja lesz. Én minidg negyed tank környékén megyek, mert ha netán vmi sos szitu van, akkor nem akarom h "ójaja tankolni kéne" keveredjen bele. De "hardver ügyileg" ássa el magát az adott gyártó ha mondjuk 1 koppig kihasználás, kifogyástól bármi baja lenne. vagy ha mondjuk 2-3l környékén tankol csak rá. Amíg ezt nem írják le, hogy "kérem ne használja folyamatosan 1/4 tank alatt is", addig ez csak -igaz valós félelmeken, de- felesleges önszomorítás/szivatás.

    [ Szerkesztve ]

    Hodor. Hodor? Hodooor!

  • Kleroo

    veterán

    válasz Degeczi #220 üzenetére

    Agree, üres , porzás közel biztos nem jó ha nonstop használva van. De szeirntem ez még mindig olyan hiba, ami vagy garis(nak kéne lenni), vagy írják csak bele fekete vastag betűkkel a gépkönyvbe, hogy a kivillanó lámpa azt jelzi, hogy az üzemanyagszint veszélyesen alacsony, ergo károsodik épp az autód. :)

    [ Szerkesztve ]

    Hodor. Hodor? Hodooor!

  • Kleroo

    veterán

    válasz Utka #224 üzenetére

    90ló, könnyebb, euro...3? Szintén nem valid összehasonlítás. :)
    Meg meghökkennék ha tartósan 130nál 3litert enne. 60-70nél pedig minden keveset eszik.:D

    Én át is írnám a cikket 1300km-re arra nemjönne a 300valid komment, hogy dehisz ő is tudja. :D
    Illetve azt se feeljtsük, hogy a klíma nagyon sokat emnt a kollégánál. a fogyibajnokok általában kikapcsolgatják.

    Szóval akik itt kollégák leírták, hogy ó ez nekik is simaliba, nos lehet annyira nem, ha hasonlóan van használva. Tudom csalóka, mert pl sokat autóutazva ősszel, megragad az ebmerben h igen, 4-4.5el el lehet járkálni. :)
    Klíma ON, városba be, dugó ON, városból ki, autópálya ON és minjdárt meglepi

    [ Szerkesztve ]

    Hodor. Hodor? Hodooor!

  • Kleroo

    veterán

    válasz simonzé #262 üzenetére

    Azt azért tedd be a képletbe, hogy egy DSG dízelnél nem lesz nagy különbség, ha padlón áttiporva nekiállsz gázt adni, Lényegében nincs tartalékod, nüanszokkal megy gyorsabban, ha lepadlózod. Próbáld ki ;)
    Jobban morog, picit még tol, de nincs hova forognia, alul pedig eddigis megvolt a nyoamtékbomba. A DSG miatt pedig nem Te pakolgatod a fokozatot, nem játszol a kuplunggal h minél jobban kilőjj. Szóval kb abszolút értékben, mindig a kocsi tudásának 80-90% környékén autókázol :)

    Escort egy jó példa erre. Körbe tud autózni ha akar, de félválról vett, és így már nem volt annyi tartalékja. plusz neki ugyebár kuplungjáték, stb. neked meg hangos pedál gyá. :D Szóval ha minden henger ment benne, akkor 3x körbeautóz. De így ez arra jó példa h Te kb max közelében használod a gépállatod , a tudtod nélkül.

    De egyébként tiszta menő, hogy már mindenki Rajtad kattog itt. :D
    Debrecen mókás hely. BP is. velem mindenki racinglni akar, aztán mérgesek mert tojok rájuk. Én a pilis x-y-z útjait gumizom inkább fel legjobb tudásom szerint, egyedül. Városban chill

    [ Szerkesztve ]

    Hodor. Hodor? Hodooor!

  • Kleroo

    veterán

    válasz hunluki #334 üzenetére

    Az remek fogyi sztem, hisz az 1.6ban erő is van. :)

    Egy doboz olaj egy agyonsimogatott péládnyhoz? Holyshit. Akkor mennyit eszik egy lerúgott?
    Remélem 1 doboz=1 liter :D

    A légellenállás@fogyi egyébként kb 70től fölfelé erősödik( exponenciálisan nő kb, ...) hisz max fokozatban ekkor már van elégéséges fordulat, és a légellenállás még kicsi. 110 fölött viszont már rohamosan nő ahogy egyre inkább forog is mellé a motor. A klasszikus légellenállás beli fal inkább 170 környékén van, ott kezd el kidomborodni ha egy autó lgellenállása rossz. 1-2 korrekt oldalon pl a legtöbb autó gyorsulása 170ig egyenletesen jó, és utána lassul. Illetve sok terepjárónak is 170 a vége, még combos motorral is.

    A 90-100 körül tötyögő tömeget nem értem. Szerintem értelmetlen autót tartaniuk, ha már ennyire, 1-2 decin is spórolni kell. Hisz egy autó teljes körű karbantartása, fenntartása, stb összességében horror összeg. Ez a kicsi már nem oszt, nem szoroz, de legalább bármiféle élvezetet is lenulláz. Sőt, sokszor balesetveszélyes is görcsösen ragaszkodni. Példa: ha nekem olyan kedvem van, hogy chill, stb és 100al cruise-olok pályán, de előzni kell, és sokan jönnek, akkár jobb láb kinyújt, 150 el kihúzom, előzés done, aztán kigurulok visszalassulva. job done. De a fogyasztáshoz ragaszkodók nyilván nem gyorsítanak hisz sok benya. kihúzzák a 150es kígyó közepébe 100al, 40-50mp alatt előznek, aztán visszasorolnak. és lehetőleg inkább kisorolás közben gyorsítanak egy kicsit.(közben nyugtatják magukat h jaj hát hova siet a többi, feltartani szabad kresz szerint, joga van hozzá, bla-bla). Na ez balesetveszélyes és szemét dolog. (de ha azt feltételezem h 130al mennek a belsőben, eléjük is giga parasztság 100al behúzni és végigtötyögni. Szerintem)

    Hodor. Hodor? Hodooor!

  • Kleroo

    veterán

    válasz Dagidög #338 üzenetére

    A legnagyobb gázzal gyorsíts fel ami még hasznos, hamar felváltogatva gyorsan, majd csak tartani a megszerzett tempót. Valamint kellemes követési távolságot tartani, ezáltal nem kell nonstop fékezni az előttünk lévő bizonytalansága miatt, illetve ha a lámpák váltását ismerjük, lehet nagyon okosan közlekedni. Példa: x helyen zöldre válta a lámpa. felgyorsítok a megengedett 40re. mindenki elzúz mellettem 60-70el, és satzunak a nagyon közeli újabb lámpánál. ami pont úgy vált zöldre h én 40el szépen átcsorgok, és utána kcisit énis jobban szúrom neki, mert utána már a lámpák is kaidják. midneközben tömérdek benyát megspóroltam pl ahoz képest aki szétforgatva eléri a 70et, satu 0-ra, majd újabb nagy gáz 70re.

    Szóval! Mi is a hasznos legnagyobb gáz? ezt érezni kell kicsit. Minden autónál van egy pont, aminél jobban lenyomva a epdált sok midnen nem történik, csak jobban morog, hangosabb, stb. Ez előtt a pont előtt kell megállni, és egy kellemes fordualtszámtartományban tartani, ahol már van nyoamték, nem fáj a kettőstömegűnek, de nem nagyon forgatjuk ki. ez nálam kb 1500-2100 között van tehát 2100 környékén váltok, bepottyan 1500-ra, újból 2100, stb és aztán 50-60as táblánál tartom 5.ben a tempót, 70esnél pedig 6.-ban. Lámpákat ha ismerem akkor ügyelek a tempóra mint amit fentebb írtam. Ez talán a legfontosabb trükk, soakn úgy gondolják a finom gyorsítás spróol. Nem, pont hogy nagyon rossz elnyújtani a gyorsítást. nagy gáz ami hasznos, pikkpakk pakolgatni a fokozatokat, és sebességtartás minél ügyesebben. ;)

    Nekem ezzel a recepttel, úgy hogy amúgy nem görcsölök a fogyira,nem számolgatom a filléreket utanként, stb; csak megszoktam ezt az alap stílust, és azért 1-2 alkalmmal kinyújtoztatom a lábam, olyan fogyiadatok jönnek ki, hogy nem nagyon hiszik el. :)

    [ Szerkesztve ]

    Hodor. Hodor? Hodooor!

  • Kleroo

    veterán

    válasz bambano #343 üzenetére

    Nem.

    Egyébként senki se mondta, hogy a felváltogatás azt jelenit, hogy feltételnül végig kell zongorázni az összes fokozatot. ;)
    Javaslom 1esből 5.-be húzd akkor mégtöbbet spórolsz. ;]

    btw nyilván nekem sem kőbevésett. Sűrű az 1-3, de inkább a 2-5: egyes megmoccint, 2esben fegyorsít, 5ben oson a többiekkel 60al.

    [ Szerkesztve ]

    Hodor. Hodor? Hodooor!

  • Kleroo

    veterán

    válasz bitpork #365 üzenetére

    Ez már nálam is az a tudatossági szint, amit nem szabad elérni. Be se indítanám a motort, hisz ami az első 4-5mp-ben történik vele , az maga a pokol :)
    Illetve ha a kátyukat kerülgetve belemegyek egybe , akkor a lengőkar, gömbcsuklók, stabpálca, szilentek, kerékagy, féltengely-ért külön külön aggódnom kéne, nem beszélve kb a kocsi összes porcikájáról, ami egy nagy ütést kap. Még az izzókban lévő szálnak is fáj. :)

    Szóval jah, igen fáj a kettőstömegűnek, de ez már túl tudatos szint. nem szabad 1500alatt terhelni, alapjáraton sebességet tartani (úgyis gyorsítgat az ember dombon, stb, pláne az érzéktlen tempomattal, gyilkos), kikuplungolva indítani/leállítani. A többit illik bírnia amíg csak lehet.

    [ Szerkesztve ]

    Hodor. Hodor? Hodooor!

  • Kleroo

    veterán

    válasz bitpork #375 üzenetére

    Igen kicseréltetem. De nem ezirányba ment a gondolatom, hanem hogy ez már az a szint, hogy egyszerűbb nem autózni, hisz minden egy folyamtos gyalázásnak van kitéve , még maximális megkímélés mellett is.
    De ha már fillértoszás: Édemes grafikont csinálni, hogy vajon a kuplungtárcsa, kinyómócspágy, stb hogyan kopik ,illetve a kettőstömegű hogyan rongálódik akkor ha mindig minden fokozatot használva városozol, avagy ha ésszel fokozatokat kihagyva. Ezáltal jobban terhelődik(???) a kettőstömegű, de kevesebbszer váltassz, ;)
    Mindehze be lehet venni a lassítást, hogy motorféket használsz-e. Ha igen, akkor rev-matchel váltogatsz-e, vagy nem. Illetve milyen gyorsan váltassz. beszúrod erőből, vagy finoman beklattyintod. Ez egyrettentős sok ismeretlenes egyenlet, amivel már nincs oly sok értelme ennyire részeleteiben fogallkozni, mert overkill. Te egy ilyen ismeretlent villantottál meg. Én meg erre világítottam vissza, hogy ez overkill topic, ilyesmit illik bírnia a technikának, és idő előtt nem kéne tönkremennie.

    [ Szerkesztve ]

    Hodor. Hodor? Hodooor!

  • Kleroo

    veterán

    válasz bitpork #378 üzenetére

    Akkor szimplán nem értem miről beszélünk :DD

    Hodor. Hodor? Hodooor!

  • Kleroo

    veterán

    válasz bambano #401 üzenetére

    Ne is mond. Én szerencsére BP agglomerációban találtam egy jó helyet a saját gépsasnak. Ők sem tökéletesek, de egy jó hely.
    Manapság ott tartunk, hogy a márkaszervízben majmok vannak akik nem mernek külföldre utazni, és vagy még megszerzik a tapasztalatot hozzá. Mindenestre a Daciatól a BMW-ig mindeütt ugyanaz van....kókler elképesztő silány "munka". Maszek szervízek... hát akad 1-2 jó. Mondjuk a 10%uk családos, erős közepes szinten dolgozó emberekkel feltöltve. De úgy általánosságban azt tapasztalom, hogy az összes helyen béna, tehetségtelen, beleszarós arcok vannak, hisz aki kicsit is értett hozzá, az rég külföldön van.

    Egy jó példa: Párom Grande Puntoját szintén agglomerációban konkrétan nem tudtuk sehol leadni, pedig azért elég sok van belőlük, és akadgat probléma is, logikus lenne h külön faitos maszekok tömkelege vár ránk rengeteg tapasztalattal... :D... hát nemm. 2 komolyabb maszeknál is leadtuk, ahol 200%-os overload volt, kapkodás, sietség a 6 beálló ellenére is. Itt bénáztak, nem tudták megcsinálni, stb. És nem küzdöttek az ügyfélért(értünk), hisz km-es sor állt még mögöttünk h hozná más az autóját.

    Végül egy Ferrari- Mseratis cimborám szervízében csináltuk meg mindedn speciális nyűgjét. érteni kellett hozzá egy picit. gondolkodni... egy picit. :)

    Szóval jah. Alapvetően a nagyon béna, és vagy nagyon kókler, és vagy nem törődöm, és vagy abszolút pályakezdő+muszájból csináló X ember lát el jelenleg 5X emberre jutó munkát. :(

    Hodor. Hodor? Hodooor!

  • Kleroo

    veterán

    válasz Integrale #406 üzenetére

    olaszautó topicba járhatnál. kb egyetlen tippet kaptam anno, tücsökcirip effekt volt.(igaz DÉL BP régiót kerestem) az meg el volt havazva a végtelebe és tovább :D

    [ Szerkesztve ]

    Hodor. Hodor? Hodooor!

Új hozzászólás Aktív témák