-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Anubis_9
őstag
Sziasztok!
Augusztusban lecseréltem Auris-omat egy új Octaviára. Annak idején a nyestek szétrágtak pár dolgot a Toyota motorházában, ami után vettem bele ultrahangos nyestriasztót. Az előbb felnyitottam az Octavia motorháztetejét és mit látok? Sok sok kis sáros lábnyomot, valószínű nyestét. Egyesek szerint nem űzi el a nyesteket a riasztó, nem tudom, vegyek-e ebbe is. Az autó 99%-ban éjjelente a garázsban áll. Mégis belemennek, amikor az utcán parkol napközben.
Mi a tapasztalatotok?Köszi!
"Bocs, hogy késtem, nem volt kedvem jönni!"
-
Anubis_9
őstag
válasz MunezXBK #88149 üzenetére
Ennek akkor lenne értelme, ha egész éjjel kint állna, de ha 15-30 percig áll kint, ennyi időre senki sem rakná körbe. Vagy tévedek?
Amúgy mi ennek a palackos módszernek a lényege? Láttam már pár helyen.MÁS: új Octavia tulajok, nem szoktatok nyekergő, nyikorgó hangot hallani menet közben a kocsiból? Nem tudom behatárolni, honnan jön pontosan. Nem mindig hallani, olyan mintha vmi gumialkatrészek nyikorognának egymáson, szóval nem fémes hang. Beszéltem a szervizzel, eddig más ilyen jellegű panasz nem érkezett hozzájuk. De eléggé zavar, be fogom vinni átnézetni.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, hogy késtem, nem volt kedvem jönni!"
-
Anubis_9
őstag
válasz focvis #88157 üzenetére
Sziasztok!
Megoldás van erre a problémámra.
Ma bevittem a veszprémi szervizbe, ahol is 2 perc alatt megtalálták a hiba forrását: a 0 km-es revízió alkalmából a kedves mosonmagyaróvári szervizes kollégák elfelejtették kivenni a négy kerék felfüggesztésénél a műanyag bakokat, amik a szállításkor segítettek a kamionra fel- és lehajtani. 5 hónapig használtam így a kocsit, de megnyugtattak, hogy semmiféle káros hatás nem érhette az autóm.
Miután ezek kikerültek belőle, mintha más Octaviába ültem volna át. Puhává és csendessé vált a működése. Korábban a legkisebb gödrökbe is belehajtva nagyot ütött a felfüggesztés.
"Bocs, hogy késtem, nem volt kedvem jönni!"
-
Anubis_9
őstag
válasz HZoli87 #88798 üzenetére
Én nagyrészt városon kívül használom, de autópályán csak 2x volt még, rövid ingyenes szakaszon. Akkor hatodikban 130-ra úgy gyorsult fel, mintha rakéták tolták volna. 5,2 az átlagfogyasztásom, pont mint a kézikönyvben. Tényleg hihetetlen nyomatékos autó! Én nagyon szeretem! Ez a rádió bekapcsológomb nekem rögtön az elején szemet szúrt, de annyira nem zavart, csak furcsa volt.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, hogy késtem, nem volt kedvem jönni!"
-
Anubis_9
őstag
Sziasztok! Sokat gondolkozom azon, mi lenne a legjobb és leggazdaságosabb döntés egy tolvaj megakadályozásában. A riasztóról a legtöbben lebeszélnek, mert a mai világban senki sem figyel oda rájuk, ha megszólalnak. Egy váltózár beszerelése ~85.000 Ft lenne anyag- és munkadíjjal együtt egy Skoda márkakereskedésben. Jelenleg van CASCO az autóra. A korábbi autókban mind volt váltózár és riasztó is. Egy barátom azt ajánlotta, rejtsek el bent lenémítva egy buta-telefont, ami 1-2 hétig is működik, így egy esetleges lopás esetén a cellainformációkból kideríthető 50-100 m-es pontossággal, hol van a kocsi. Állítólag lopás után sokszor hetekig parkoltatják az autókat, mielőtt elviszik szétszedni, stb. Mi a véleményetek erről a mobilelrejtésről? A kérdés, hogy a mobilszolgáltató mennyi idő alatt adja ki a cellainfókat a rendőrségben. Kb. 5 évvel ezelőtt ez még több hónap volt...
"Bocs, hogy késtem, nem volt kedvem jönni!"
-
Anubis_9
őstag
Egy új Octaviaról van szó. 2-3 perc egy váltózár? F@sz@. Ha nem 85.000 lenne, beszereltetném, de ez elég húzós. Garanciamegtartás miatt egy Skoda szalonra bíznám csak. Lehet a zsaruktól is kérek infót erről a cellainfó kiadásról.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, hogy késtem, nem volt kedvem jönni!"
-
Anubis_9
őstag
válasz Dr.Zoo #90046 üzenetére
Nehezen lehet okos az ember ebben a témában. Értelmetlennek látom 85.000-et fizetni egy olyan váltózárért, amit (állítólag) 2-3 perc alatt semlegesítenek. Az előző 2 kocsinkban mindbe tetettem annó, de max. 50.000 volt még, nem ennyi. A GPRS jelet meg blokkolját, háát...
[ Szerkesztve ]
"Bocs, hogy késtem, nem volt kedvem jönni!"
-
Anubis_9
őstag
Beszéltem egy veszprémi céggel is, akik kb. 20 éve foglalkoznak autóelektronikával. Az előző kocsikba is velük tetettem be riasztót, váltózárat, CD-s rádiót. Náluk cakk-pakk 55.000 lenne. De amikor a garra rákérdeztem, hogy megmaradna-e, csak annyit mondtak, hogy "hááát, hááát...".
"Bocs, hogy késtem, nem volt kedvem jönni!"
-
Anubis_9
őstag
Sziasztok!
Sehol sem találom, hogy egy 2014-es sedan 5E-s Octavia III-ashoz mennyibe kerül egy gyári, új hátsó lökhárító színre fújva (tolatóradaros) és egy szintén gyári jobb hátsó lámpa?
Köszi!
"Bocs, hogy késtem, nem volt kedvem jönni!"
-
Anubis_9
őstag
válasz Anubis_9 #110408 üzenetére
Mégis sikerült infót találnom. A lökhárítóra olyan 140-160.000-et látok, de ez még nincs színre fújva és a radar érzékelői sincsenek bent. Szóval szerintem összességében 200.000-ben lehet egy ilyen. Lámpa búrára kb. 17-20.000-et látok.
"Bocs, hogy késtem, nem volt kedvem jönni!"
-
Anubis_9
őstag
Sziasztok!
Adott egy 2014-es Skoda Octavia 1.4 Tsi (5E), aminek a hűtőfolyadék-szintje minimum jelzés alatt van. Sosem töltöttem még bele, nem is igen néztem eddig. Nem tudom, mióta alacsony a szint, de a műszerfalon még nem jelez hibát. Teljesen hideg motor mellett készült a fotó.
A kérdés, hogy töltsem fel desztillált vízzel, vagy vegyek inkább 1 L G13-as folyadékot és azzal pótoljam a hiányzó folyadékot?Köszi!
[ Szerkesztve ]
"Bocs, hogy késtem, nem volt kedvem jönni!"
-
Anubis_9
őstag
Sziasztok! Szerintetek kb. mennyibe fog kerülni az első két éves, olajcserés szervizem a 2014-es 1.4 Tsi Octavián, hivatalos márkaszervizben? Holnapra kértem időpontot.
"Bocs, hogy késtem, nem volt kedvem jönni!"
-
Anubis_9
őstag
-
Anubis_9
őstag
válasz focvis #114752 üzenetére
Igen, Veszprémbe megyek. Sajnos ez már nem fog összejönni, 8-ra viszem szervizbe a kocsit és eleve kész rohanás lesz a napom. Kár, hogy nem korábban beszéltünk itt erről. Ez van, most már mindegy. Mindenesetre köszi az infót.
"Bocs, hogy késtem, nem volt kedvem jönni!"
-
Anubis_9
őstag
válasz focvis #114754 üzenetére
Néztem a kezelésit. Ha állandó szervizintervallumú olaj megy bele, akkor VW 502 00 kell, ha változó, akkor VW 504 00. Mitől állandó és mitől változó? Most állandó lehet benne? Gondolom, igen, mivel 2 év után kell olajcsere. Egyszer láttam erről egy táblázatot, de nem emlékszem, hogy van.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, hogy késtem, nem volt kedvem jönni!"
-
Anubis_9
őstag
Megvan a szerviz az Octavián: 59.185 Ft a végösszeg. Tartalmazza a motorolajat (Shell Helix Ultra VX 5W30), tömítőgyűrűt, olajszűrőt és "filtereinsatz mit geruchs"-ot, amit én pollenszűrőnek fordítok. Nem tudom, helyesen-e. Amúgy nem találtam VX-es Shell olajat, de szerintem ez az: Shell Helix Ultra Extra. Egyedül ez 5W-30-as és VW 504 00-s.
"Bocs, hogy késtem, nem volt kedvem jönni!"
-
Anubis_9
őstag
válasz kk831228 #114799 üzenetére
Ezt azért szerintem nem mernék megtenni. Tudják, hogy újabb két év múlva lesz a következő olajcsere. Ha most nem cserélték volna le, a gyárilag benne lévő olajnak négy évet kéne kibírnia.
Focvis: persze, majd megírom.
[ Szerkesztve ]
"Bocs, hogy késtem, nem volt kedvem jönni!"
-
Anubis_9
őstag
Sziasztok!
2014-es Skoda Octaviám (5E) van 1.4TSI motorral (103kW). Hamarosan lejár a 4 éves garanciája. Eddig minden problémával, kötelező szervizzel a szakszervizbe vittem. Az lenne a kérdésem, hogy honnan lehet azt megtudni szervizkönyv hiányában (csak elektromos szervizfüzet van az autóhoz), hogy a jövőben milyen alkatrészeket/folyadékokat kell cserélni 1, vagy 2 évente, vagy bizonyos km megtétele után a kocsin? Ma voltam bent egy szakszervizben és azt mondták, nézzek utána szakirodalomban, mert ők ezt nem tudják megmondani. Hol lehet ezt megtudni?
Köszi!
[ Szerkesztve ]
"Bocs, hogy késtem, nem volt kedvem jönni!"
-
Anubis_9
őstag
Sziasztok! Szerintetek is ajánlott a 4 éves garancia leteltével váltotó szervizintervallumról állandóra váltani olajcsere tekintetében? Azért az a biztos, ha évente új olaj van benne, nem pedig két évente, szerintem. Mik a tapasztalatok? Az autó: Octavia III 5E 1.4TSI. Köszi!
"Bocs, hogy késtem, nem volt kedvem jönni!"
-
Anubis_9
őstag
válasz focvis #149574 üzenetére
Oksa! Azt tudom, hogy VW 502 00 kell a kézikönyv szerint állandó szervizintervallum esetén, de azon belül milyen az ajánlott, ha Castrol Edge-ben gondolkozon? 0W-30, 0W-40, 5W-30, 5W-40? Bárdi Autónál a 0W-30-ast ajánlották. Köszi!
"Bocs, hogy késtem, nem volt kedvem jönni!"
Új hozzászólás Aktív témák
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- ArenaRacer Craftsman Gamer szék
- 3D nyomtatott versenypályák