-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #137828 üzenetére
Végül megvettem a Polot-t. [kép]
1.4 benzines, automata.
Nagyon precíz szerkezet, szépen működik, egyelőre meg vagyok vele elégedve.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Sziasztok!
Mennyibe kerülhet egy ilyen hibás kijelző javítása? Illetve mi okozhatja ezt?
Az autó egy VW Polo IV. -
Runner_fxr
Ármester
POLO IV-hez tudna valaki ajánlani egy jó minőségű kerékpár szállítót? Nincs vonóhorgom, de valami olyan kéne ami hátra szerelhető, nem a tetőre.
Köszi! -
Runner_fxr
Ármester
Szegény kis lütyőm (Polo IV) beteg lett. Kigyulladt a motorhibát jelző kis lámpa. A motor gyengébb lett, kicsit darabosan jár, és kicsit remeg a világítás is, műszerfalon és a fényszórók is. Plusz az elektromos tükrök is csak egyszerre állíthatóak nem külön külön. Van valami tipp, hogy mi okozhatja?
-
Runner_fxr
Ármester
Sziasztok! Sajnos összetörték a kis lütyőm. Elég rendesen hazavágták a bal oldalát. Írtunk baleseti bejelentő lapot, minden okés, biztosítónál intézem, elismerték a felelősséget, nem én voltam a hibás. Csupán azt nem tudom pontosan, hogy mennyibe fájhat ez a javítás úgy kompletten, minőségi munkával?
A biztosító nyilván ajánl egy összeget, csak kérdés az megfelel e a valóságnak?
Amennyire én értek hozzá, sérült kicsit az első lökhárító, bal első sárvédő, bal első ajtó, bal hátsó ajtó, bal hátsó sárvédő, a baloldali tükör letörött, úgy ragasztottam vissza, hogy egyáltalán tudjak vele közlekedni.
Meghorzsolta mind a két baloldali felnit, itt a futómű is esetleg kaphatott? Bár vezetés közben nem érzek problémát. Én egyébként épp kitolattam a parkolóból, már álltam, amikor egy előttem álló autó, gondolt egyet, és tükörbe nézés nélkül egy kövér gázzal nekem tolatott, és el is tolt 1-2 méter.
Pár kép:
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Köszi a válaszokat!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz daniel2121 #143340 üzenetére
Allianz.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz daniel2121 #143344 üzenetére
Ennyire szar? Budapest XI.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz daniel2121 #143346 üzenetére
Mondjuk én sem úgy ismerem a biztosítókat, hogy olyan nagyon szeretnének fizetni.
500k? Az durva, de gondolom az már márkaszervizes ár.focvis: Miért, olyankor mi van?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz daniel2121 #143349 üzenetére
Szerintem ennek a javításnak bele kell férnie a 60%-ba, de majd kiderül.
-
Runner_fxr
Ármester
Sziasztok! Polo IV-ben világít a motor hibát jelző lámpa. Régebben is volt ilyen gondom, de akkor érezhetően gyengébb is volt az autó, meg furcsán járt a motorja. Akkor egy gyújtótrafó hiba okozta a problémát.
Most viszont semmilyen problémát nem észlelek, nem gyengébb, nem jár furcsán, csak a lámpa világít.
Tudom, ki kell olvasni a hibakódot, aztán kiderül. De gondoltam előtte rákérdezek, hogy milyen hibák állhatnak a háttérben, és hogy ez jelenthet e komolyabb hibát/költséget ilyenkor? Köszi! -
Runner_fxr
Ármester
Sziasztok!
Autót szeretnék cserélni. Mi a véleményetek erről az autóról? [link]
Automata kell mindenképp, a mostani polom is ilyen. Tehát direkt ilyet keresek. Ez már eldöntött kérdés. Csak igazán arra lennék kíváncsi, hogy ez a csonticar mennyire megbízható, illetve így a képek alapján látszik e valami turpisság, ami miatt kerülni kéne? Meg úgy általánosságban véve a típusról mik a vélemények?
Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz molnarpeter #150769 üzenetére
Persze nyilván meg kell nézni. Nekem ami fura az a 190 ezer km. Egy több mint 17 éves diesel autó-hoz mérten ez elég kevés. Nem csodálkoznék ha legalább a duplája van benne. Persze nyilván az állapot a lényeg.
Valamelyik nap elmegyek megnézni, persze viszek magammal egy szakit, mert engem nem nehéz átverni egy autóval. Ha úgy különösebb műszaki kivetnivaló nem lesz rajta, megéri a 750-et?Köszi az észrevételeket!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bitpork #150788 üzenetére
Köszi a választ. Valószínűleg csak jövő héten fogom tudni megnézni, mert a szerelő csak akkor ér rá. Kipróbálunk mindent, alá is nézünk.
Vincsaba: Nekem is nagyon szépen működik, pont úgy ahogy írod, amint lelépek a fékről elkezd kúszni, semmit nem ránt. Gondolom ugyan így kéne működnie a Golfban is.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Sziasztok!
Szerviz költséggel kapcsolatos kérdésem lenne. Van egy Polo IV-es gépjárművem, eddig kisebb javításokat csináltattam rajta, nem voltak nagy költségek, de lejárt a műszaki és gondoltam akkor már legyen rendbe rakva. Van egy szerviz itt a közelembe ahol lakom, eddig probléma nem volt vele, szerintem teljesen reális árakon dolgozott.
Így hozzá vittem most is. Viszonylag sok mindent kértem tőle, hogy csinálja meg, de a végösszegen egy kicsit meglepődtem. Holnap megyek az autóért, gondoltam előtte rákérdezek itt is, mi a vélemény.
Simán lehet, hogy reálisak a költségek, csak nekem tűnik soknak, autókhoz nem sokat értek.
Tehát a hibalista, amit elvileg megcsinált:
Vezérmű szíj + vízpumpa csere (alktarészem volt hozzá)
Kormány kopogás, itt valami 2db stabilizáló rudat cserélt. Elmondása szerint kéne még egy komplett kormánymű felújítás, ami 100 ezer lenne még, de egyelőre még használható.
Lamda szonda csere, plusz a kipufogónál is cserélt valami csövet, állítólag emiatt világított a motor hiba jelző lámpám.
Önindító felújítás, hangosan kerregett néha indításnál, ezért kértem.
Hátsó rendszámtábla világításnak csak az egyik fele világított, ezt is megcsinálta.
Műszaki vizsga
Első féknél valami cső fel volt púposodva, ezt külön nem kértem, ezt ő vette észre, megcsinálta
A klíma egy kicsit büdöset fújt be, annak ellenére, hogy előzőleg már volt egy tisztításon egy másik helyen, kértem még egy tisztítást.
A csomagtér ajtónál belül lötyögött a borítás, ezt is kértem hogy csinálja meg, bár azt nem tudom, hogy végül is erre is sor került e.
Azt hiszem nagyjából ennyi
A végösszeg amit fizetnem kell 285 ezer ft.
Én egy kissé sokallom, kevesebbre számítottam. Szerintetek így első olvasásra ez most sok vagy kb reális? Köszönöm! -
Runner_fxr
Ármester
válasz MunezXBK #169681 üzenetére
Elhoztam az autót.
Tételesen így néz ki a javítás:
Vezérlés csere, munkadíj: 40.000
Hibakód olvasás, törlés, beszabályozás: 10.000
Lambda szonda: 70.000
Kipuffogo flexibilis cső: 40.000
Önindító felújítás: 40.000
Rendszámtábla világítás: 25.000
2db stabilizátor rúd: 20.000
2db fékcső: 10.000
Műszaki vizsga: 30.000Összesen: 285.000
Klímatisztítást nem számolt fel úgy látom.
-
Runner_fxr
Ármester
Nem tudom, hogy pontosan mit csinált a rendszámtábla világítással, azt pont elfelejtettem megkérdezni, egyszer már próbáltuk megcsinálni, azt a kis foglalatot kipattintottuk, kicseréltük egy újra, de úgy sem akart világítani, azóta rossz volt. Gondolom beljebb kellett kutakodni, nem értek hozzá.
[ Szerkesztve ]
-
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Kiskokó #169715 üzenetére
Azt azért tegyük hozzá, hogy csak egy alkatrészt vittem, minden mást ő szerzett be hozzá, és azért itt több mindent is cserélt az elmondása alapján.
Nézd, nekem fogalmam nincs arról, hogy mi számít jó árnak és mi rossznak, autószerelés kapcsán, csak arra tudok alapozni amit itt a tapasztaltabbak mondanak. Márpedig jó páran azt mondták, hogy irreálisan drága volt.
Ezért írtam, hogy akkor átb@szott. Erre szebb szó most nem jut eszembe.Én a kerékpáros szakmában dolgozom, szerelő vagyok, de én mondjuk korrektül feltüntetem az alkatrész árakat és a munkadíjat, nincsenek ilyen rejtélyes összegek mint most itt az én esetemben.
Nyilván jobb ha minden alkatrészt én adok, de azért senkinek sem számítok fel több munkadíjat, mert mondjuk hoz egy-két alkatrészt a kerékpárjához, amit meg kell csinálnom.Tudom, hogy mennyi sz@rrágó van, ez az én szakmában sincs másként, fillérekért akarnak mindent és nem feltétlen azért, mert nincs pénzük, hanem mert totális tévedésben vannak a kerékpár árakkal kapcsolatban, sokaknak a tesco, obi és praktiker a kiindulási alap, ahhoz képest persze, hogy minden drága.
Szóval értem én, hogy miről beszélsz, és azzal teljes mértékben egyetértek, hogy ha minőségi munkát végeznek, akkor nem kell annak a legolcsóbbnak lennie, aki jó szaki, az kérje meg az árát, normális keretek között. Ez így korrekt!Egyébként nekem úgy tűnik, hogy jól megcsinálta az autómat, csendesebb, erősebb, kormányzása is jobb lett. Szóval magával a munkával szerintem nem vert át, de drága volt.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Kiskokó #169728 üzenetére
Mindennek van előnye meg hátránya is, amikor meg alig volt meló, akkor az volt a baj, meg a keresetek is jóval alacsonyabbak voltak. Most munkanélküliség szinte nincs, cserébe a szakik annyit kérhetnek amennyit akarnak.
Én is mindig utánaolvasok, mielőtt nagyobb összeget költök valamire, de most úgy voltam vele, hogy megbízható szerelő, csinált már nekem pár munkát, nem drágán. Épp ezért nem érdeklődtem más felé. Legközelebb már körültekintőbb leszek.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Kiskokó #169728 üzenetére
Szia! Közben történt némi változás, megint világít a motorhiba jelző lámpa, ma vettem észre.
Ez azért furcsa, annak fényében, hogy mennyi pénzt kifizettem és, hogy állítólag kicserélte a hibás alkatrészeket.
Holnap felhívom, csinálja meg, de egy rohadt fillért nem fizetek pluszban, az tuti. -
Runner_fxr
Ármester
válasz DJ. Ru$y #169812 üzenetére
Igen, sajnos én is feltételezem ezt az eshetőséget. De erre azt fogom válaszolni, hogy bár nem értek az autókhoz, nyilvánvalóan, azért hülyének ne nézzen. Az autóm értékének közel a felét fizettem ki, ebből egy komplett motorcserét megoldottak volna. Most tegyük fel talál valami mást, mond rá mondjuk 60-80 ezret. Arra mi a garancia, hogy nem fog majd 1 hét múlva megint hibát jelezni? Akkor ez meddig fog menni? Férjen bele a múltkori igen borsos összegbe ennek a hibának a megszüntetése. Ha erre nem hajlandó, feljelentem, számlát sem adott, azt sem tudom ténylegesen mit csinált meg, milyen alkatrészt épített be. Kaptam egy papírfecnit. Nem vagyok hajlandó ugyan azért a hiba jelenségért még egyszer fizetni, az biztos!
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Attix82 #169821 üzenetére
Ne haragudj, de pontosan nem értem miről beszélsz. Nem hergelem magam feleslegesen, de nekem itt valami nem gömbölyű. A szerelő szerint megoldotta a problémákat és kért is érte egy szép összeget. Nincs egy hete, hogy elhoztam az autót, erre megint világít a motor hibát jelző lámpám. Fogalmam sincs mit cserélt valóban és milyen minőségűre, mert semmilyen számlát, régi alkatrészt nem mutatott. Most megint hibát jelez az autóm, őszintén szólva nem érdekel mi az oka, csinálja meg, aztán ennyi. Nem szokásom bunkón viselkedni, ha ő sem lesz bunkó és megcsinálja, nem akar még egy jó adag lóvét legombolni rólam, akkor semmi probléma nem lesz ebből.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Attix82 #169828 üzenetére
Továbbra sem teljesen értelek, bár lehet csak a fogalmazásod furcsa. Kiolvasta a hibakódot, azt mondta kicserélte a hibás alkatrészeket, jó vastagon elkérte érte a pénzt is. Fogalmam nincs, hogy valóban kicserélte e (most felmerült a gyanúm, hogy nem, vagy csak valami bontó szökevény alkatrész került be), tehát egyáltalán nem érdekel, hogy mi egyebet talál még ki, több pénzt nem áll módomban kifizetni. Aztán lehet, ezt ő is így gondolja és nem lesz semmi probléma.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Kiskokó #169860 üzenetére
Ez igaz, de én korrekt voltam, nem problémáztam, elhittem neki mindent első szóra és kifizettem azt az összeget amit kért, nem kezdtem el cigánykodni rajta. Pedig se számla, se régi alkatrészek, semmi, csak egy papírfecni, amire azt ír amit akar. Kértem, hogy csinálja meg, azt mondta megcsinálta, 1 hét nem telik el és megint világít a motor hibajelző lámpa. Ezek után szerintem abszolút érthető ha kétkedve fogadom az újabb hibát és az újabb összegeket. Ezt most vagy megcsinálja saját kontóra, vagy másképp beszélgetünk, ezt már eldöntöttem. Ha ő is korrektebbül intézi ezt az egészet, akkor én is másképp állok a dologhoz. Holnap reggel viszem le az autót, felhívtam beszéltem vele, mondtam mi a probléma, annyit mondott vigyem le és kiolvassa a hibát. De, hogy én több pénzt nem adok neki az fix.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Sziasztok! Ma reggel nem indult az autóm. Amikor ráadtam a gyújtást, csak ilyen kattogó hang jött a műszerfalból, bebikázásra viszont beindult, ebből adódóan az akksi lesz a ludas. Viszont ami érdekesebb, hogy este bezártam az autót, reggel pedig nyitva volt és mind a 2 vezető oldali elektromos ablak teljesen le volt engedve! Az jutott eszembe, hogy talán valaki megpróbálta ellopni, bár erre utaló nyomokat nem találtam. És az autó sem különösebben értékes (IV-es Polo). Viszont a szomszédom úgy hallotta, hogy éjszaka valaki mintha sétált volna a házunk körül, a belső udvarban. Bár szeret iszogatni, meg nagy szél is volt, így nem vagyok biztos benne, hogy jól hallotta, de azért elgondolkodtatott.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Sziasztok! "Új" autó vásárlásán gondolkozom és szóba jött a VI-os golf. Mindenképpen automatát szeretnék, tehát a DSG alap. Megbízható és viszonylag gazdaságosan üzemeltethető autó kéne. 1,4 TSI, 1,6 CR TDI motorok szimpatikusak. Ezek mennyire ajánlottak? Köszönöm!
Jelenleg egy 1,4 16V IV-es Polo-m van, szintén automata, ami egy baromira megbízható autó, kényelmes, szerethető, de kicsit magas a fogyasztása és kicsit gyenge, ezért lenne cserélve.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bitpork #184270 üzenetére
Városban 10litert simán megeszik. Ezt kicsit soknak tartom, főleg annak fényében, hogy 75LE.
molnarpeter: 2,5-3 millió max, de ha olcsóbb az sem baj. Átlagban napi 35-50km autózás, változó, illetve egy évben néhányszor nagyobb távok autópályán. Egy indításra általában 16km jut, ennyire van a melóhelyem. Melyik típushoz van megbízható automata váltó?
-
Runner_fxr
Ármester
válasz bitpork #184273 üzenetére
A Prius is esélyes, de azért a VW mégiscsak egy szebb autó. De ha a gazdaságosságot nézem, az biztos, hogy a Prius-nál jobbat aligha találok, ezzel tisztában vagyok. De a Priussal úgy vagyok, hogy a 3-as tetszik, abból is csak olyat vennék ami már LED-es fényszórós, ezek meg bőven 3M felett vannak, legalább is azok amik nem taxik voltak. Ezen az ár szinten meg azért nagyon szép VI-os Golfok is vannak, amik azért erősebbek is mint egy Prius, nem beszélve a belső minőségről. Nem könnyű a döntés.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz molnarpeter #184286 üzenetére
Köszönöm a választ, valószínűleg Prius lesz ebből!
(#184302) yodamester10:
Gyönyörű az a GTE, ha lenne ennyi keretem, biztos, hogy ilyet vennék én is![ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
Sziasztok! Van egy 2003-as VW Polo-m. 1,4 benzin, automata.
Az utóbbi időben legalább 3 szerelőnél jártam, de nem sikerült egyiknek sem megjavítania az autóm. A Probléma a következő, random világít a motor hibát jelző lámpa, pár napig világít majd 1-2 napig nem. Sokáig semmi hiba nem volt, de már hónapok óta csinál furcsaságokat is az autó. Egyrészt nagyon büdös, az alapjárat ingadozik, olyan pöfögősen jár. Gázadásra van, hogy nem reagál, alig megy, aztán egyszer csak indokolatlanul magas fordulaton megindul. Nagyon bizonytalan a működése. Cseréltek lambda szondát, kipufogó dobot, levették a szívósort, kitisztították, meg valami szelepet is. Előtte füstölt is néha, most már nem füstöl, de gyenge és kiszámíthatatlan az autó működése. Sok pénzt kifizettem, de a hiba jelenleg is fennáll. Kicsit unom már, hogy nincs egy épkézláb szerelő aki megjavítsa, ráadásul nem gondolnám, hogy olyan nagyon bonyolult autó lenne ez. A legutóbbi hibakód kiolvasás eredménye ez volt: [kép]
A kérdésem arra irányulna, hogy így az elmondottak alapján, mire gyanakodnátok? Illetve tudnátok e ajánlani egy megbízható, korrekt szerelőt, Törökbálinton lakom, így jó lenne itt a közelben, vagy Budapesten. Köszönöm! -
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #190907 üzenetére
Elvittem egy jónak tűnő szervizbe az autót itt a környékünkön. Szimpatikus volt a srác, de a javítás neki sem sikerült, és kb 150 ezrem bánta a dolgot, plusz a katalizátorom is kiszedte, mert állítólag az volt a szar. Hát lehet nem volt tökéletes a katalizátor, de még mindig nem megy az autó. Hihetetlen, hogy az autószerelők sötétben tapogatóznak és egy szaros 2003-as 1,4 benzines polot nem képesek megjavítani. Kicserélték mindkét lamda szondám, tisztítottak mindent, üzemanyagszűrő, gyertyák cserélve, mindkét katalizátor kivéve, de az autó továbbra sem megy, és büdös mint a franc, egy nagyobb emelkedőn 1-esben 30-al tudtam felmenni. Vicc ez az egész már. Holnap viszem vissza a szerelőhöz, kíváncsi leszek mire megy vele. Előtte is kb 2 hetet ott volt az autó és ez lett az eredmény. Muszáj lenne még 2 évet kihúznia az autónak, aztán veszek egy full elektromosat, azzal remélhetőleg megmenekülök az autószerelőktől, mert ez egy Isten csapása.
-
Runner_fxr
Ármester
Sziasztok! VW polo-hoz kéne hibakód olvasó/törlő. Tudtok ajánlani valamit? Valami alap cucc is jó. Köszönöm!
-
Runner_fxr
Ármester
Sziasztok! Holnap elképzelhető, hogy megveszek egy 2012-es VW Touran-t. 2.0 CR TDI, 140LE, DSG váltóval.
275 ezer km van benne. Esztétikailag elég szép, már megtekintettem, de holnap nézi meg szerelő is. Ennyi km futás után mire lehet általában számítani? Köszönöm!Erről az autóról van szó: [link]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép]
[kép][ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Runner_fxr #209131 üzenetére
Volt egy két kilengésem, hogy Citroen C4 grand, esetleg Renault Scenic Grand-ot veszek, de megnézve élőben, lehangoló esztétikát és műszaki állapotokat találtam. Így inkább visszakanyarodtam a VW-hez.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz enddav #209133 üzenetére
Szerintem nem csúnya autó, de az tény, hogy az egyterűek nem a szépségről szólnak. Én is szívesebben vennék valami sportosabb autót, de most az az élethelyzet van, hogy ilyenre van szükség. Most raknak bele egy pioneer mvh-s620bt-t oda középre, a hiányzó gyári cucc helyére. Akkor kicsit javul az összkép. De engem jobban érdekel most a műszaki állapot, megbízhatóság.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Renpho talpmasszírozó
- profi traffipax és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- Einhell CC-PO 90 polírozó, 240mm, 90W
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs ICON székek azonnal . Utolsó darab raktáron +36301300000