- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux - haladóknak
- DIGI internet
- Proxmox VE
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
-
IT café
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motorkódot/ teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Cece04
tag
Sziasztok!
Ebben a topicban is megkérdezem, mégiscsak jobban ismeritek itt valószínűleg
2011-es Skoda Octavia 1.6 crtdi elvihető lenne a cégtől ahol dolgozom.
Amit tudni róla:
majdnem 400e km van benne, forralja a vizet 130 fölötti tempónál, csereperiódusokat betartották,90%-ban pályán használták és jelen állás szerint 1M forintért el lehet vinni.Érdemes lehet belevágni úgy, hogy egy esetleges (kisebb futású) motorcserével is kalkulálok?
Mi az, amivel nagyon be tudom szopni?A valósággal az a gáz, hogy nincsen hozzá háttérzene...
-
Cece04
tag
Sziasztok!
Nemrégiben a tulajdonomba került egy 2011-es Octavia(9.havi)
Eddig 100%ig abban a tudatban éltem, hogy van benne kettőstömegű, de ma már nem vagyok benne biztos.
Nézegettem az áraikat, bekértem árajánlatot 3 helyről, motorkód, alvázszám megadásával..erre az első helyről máris visszaírták, hogy ezt merev lendkerékkel szerelték gyárilag ..majd 10 percre rá megkaptam a második kereskedőtől is az ajánlatot a gyárinak mondott lendkerékre 110ezerért.
Na most akkor van vagy nincs,ki tudja ezt megmondani szerintetek?A valósággal az a gáz, hogy nincsen hozzá háttérzene...
-
Cece04
tag
Sziasztok,
lehetőségem lenne megvásárolni régi céges autómat,
ami egy 2015-ös comfortline B8-as passat DSG váltóval.
145 000 km van benne és 3.4 M magyar forintért kerülne a nevemre,
elnézve a használtautó piacot ez elég korrekt ár.az ismert előélet miatt és mert egyébként mindenben megfelelne arra amire használnám nagyon adná magát, de a DSG-től azért eléggé félek,
meg úgy általánosságban az automata váltótól így saját tulajdonban, mert elég sok horror storyt lehet olvasni félmilliós meg milliós szervízszámlákról.Kell tőle félni? Meg lehet nézetni, hogy milyen állapotban van? Hány km körül szokták megadni magukat és kb. milyen összeg a javítás,ha beüt a krach? Nem rángat, szépen váltogat és leginkább pályán volt használva és mindig időben megkapta az esedékes szervízeket.Köszi
[ Szerkesztve ]
A valósággal az a gáz, hogy nincsen hozzá háttérzene...
-
Cece04
tag
válasz molnarpeter #179918 üzenetére
jaj igen, az lemaradt. 2.0 TDI 6 sebességes
A valósággal az a gáz, hogy nincsen hozzá háttérzene...
-
Cece04
tag
Köszi mindenkinek az infókat
A valósággal az a gáz, hogy nincsen hozzá háttérzene...
-
Cece04
tag
Sziasztok,
végül megvettem a B8-as Passatot amit céges autóként használtam előzőleg,
annyi van vele, - amiről már tudtam is - hogy alapjáraton "ciripel" kicsit a motor.
Márkaszervízben azt mondták még rá pár hónapja, hogy valószínűleg a feszítőgörgő és/vagy a vezérműszíj, most elvittem már sajátként a saját szerelőmhöz, ő is erre gyanakodott, ki is
lett cserélve ez a két dolog, viszont továbbra is adja ezt a hangot sajnos, szóval most az egész vezérlés cseréjében gondolkodnak.2015-ös és 140e van az autóban, elvileg 210-nél lenne esedékes, tudom, hogy így látatlanban és "hallatlanban" nehéz megmondani, de tapasztalat alapján benne van ,hogy tényleg ennyivel előbb kimúlt?
Köszi
A valósággal az a gáz, hogy nincsen hozzá háttérzene...
-
Cece04
tag
válasz molnarpeter #181283 üzenetére
levették és sajnos úgy is ciripel.
A valósággal az a gáz, hogy nincsen hozzá háttérzene...
-
Cece04
tag
Sziasztok,
2015 Passat 2.0 TDi, kulcsnélküli start stoppos reggelente/(vagy hosszabb állás után) indításkor elég sokáig teker mielőtt beindítaná a motort a gomb megnyomása utána. Lehet, hogy lassan akksi csere esedékes vagy mi lehet? Még a gyári van benne. Hogyha rövid időre állok meg, pl tankolni akkor utána szépen indítja egyből . Köszi
A valósággal az a gáz, hogy nincsen hozzá háttérzene...
-
Cece04
tag
sziasztok,
b8-as passat kiírta reggel, hogy merül az akksi, még a gyári van benne, szóval 5 és fél éves, megérett a cserére. Van esetleg valamilyen ajánlott márka, amit érdemes nézni?
Köszi,
A valósággal az a gáz, hogy nincsen hozzá háttérzene...
-
Cece04
tag
válasz Cece04 #185836 üzenetére
Illetve ez a lenti szöveg megállja a helyet? Hogy nem feltétlenül kell elvinni, ergo én is le tudom cserélni otthon nagyobb gond nélkül vagy mindenképpen meg kell adni neki az új akksi kódját? Jelenleg még nincs olyan hibakód ami állandó lenne, egyszer villant fel amikor raadtam a gyújtást h alacsony az akksi feszültsége. Persze ha ez gondot okozhat akkor nem ezen fogok spórolni.
A folyton felmerülő kérdés: az autó BMS computerét akkumulátor csere után kell-e kódolni? A válasz: lehet, de nem kötelező. Mindegyik Start-Stop akkumulátoron van egy BEM kód, amit fel lehet tölteni a BMS rendszerbe. Vagyis meg lehet mondani az autónak, hogy új akkumulátort kaptál, töröld a hibakódokat. Erre alkalmas berendezés nagyrészt csak a márkaszervízeknek van és egy ilyen beavatkozás jellemzően igen magas díjjal jár.
De mi történik akkor, ha nem tesszük meg? Igazából nem vétünk különösebb hibát…
A BMS azonnal felismeri, hogy új akkumulátor került beépítésre és annak megfelelően kezdi tölteni, használni azt. Rövid idő után törlődnek a hibakódok, a letiltott elektromos berendezések is feloldódnak, majd utána a Start-Stop funkció is megfelelően kezd működni.
Érdekességképpen, például az olasz gyártmányú Start-Stop rendszerű autókban nincs is lehetőség a BMS rendszerbe feltölteni az akkumulátor kódját.
Legjobb tudomásom szerint két olyan Porsche típus van, ahol kötelező feltölteni az akkumulátoron lévő BEM kódot, mert anélkül nem oldódnak fel a letiltott elektromos funkciók.[ Szerkesztve ]
A valósággal az a gáz, hogy nincsen hozzá háttérzene...