Új hozzászólás Aktív témák
-
Tim82
nagyúr
-
-
Lortech
addikt
válasz fokukac #45628 üzenetére
Ez a sorban állás lassan valami szabadidős tevékenységgé, hobbivá növi ki magát.
Nekem nincs is órám, megdöglött az ajándékba kapott alsó kategóriás Seikom, azóta lusta voltam másikat venni. De nem semmi, hogy vannak, akik egy lakás árát hordják a csuklójukon.
Thank you to god for making me an atheist
-
parandroid
nagyúr
válasz fokukac #45700 üzenetére
Ha gondolod, átdobom az excel-fájlomat árakkal, finanszírozási ajánlatokkal és felszereltséggel, amit szeretnék bele (klíma, elektromos ablakok, tükrök, tempomat, board computer, gyári BT kihangosító, mindenféle csatlakozás a rádión, és lehetőleg valami normális, nem pontmátrix kijelző, eső- és fényérzékelő, parkolóradar, lehetőleg start-stop rendszer). Ha az eszemre hallgatva választok, akkor ár alapján a Hyundai i20 lett volna a nyerő, mert kaptam hozzá egy nagyon vonzó ajánlatot, viszont a finanszírozási feltételek a hitelhez rosszabbak mindenki másnál. Második a Fabia, de éppenhogy olcsóbb tudott lenni a Polonál, igaz, utóbbit 1,0-s, előbbit 1,2-es TSI motorral néztem, de kipróbáltam mindkettőt, vezetési élményre egyértelműen a Polo a jobb, a váltója például nagyságrendekkel. Alapáron a Mazda 2 is jól áll, de azt még nem próbáltam, és nem kaptam hozzá konkrét ajánlatot, csak amit a honlapon lehet legenerálni. Igyekeztem az olyan flancos dolgokat lenyesegetni, mint a nagy könnyűfémfelnik, meg a mindenféle villogó fények, dekorcsíkok, sportkipufogó, meg hasonló virtuális lóerőgenerátorok.
A Mini 150 EUR híján ugyanannyi, mint a nálam második helyezett Polo, a különbség a Polo javára az automata klíma (a Miniben az még plusz felár lenne, és csak csomagban van), illetve az eső- és fényérzékelő, amit ha nagyon akarok, 250 EUR-ért még kérhetek a Minibe is. A Mini cserébe alapból kulcs nélküli indításos, és a Poloval ellentétben hatsebességes, amit hajlandó vagyok a fentiekre elcserélni. Amin még gondolkodunk, az az elhúzható tetőablak, az a Poloba 10 EUR-val olcsóbb lenne, mint a Minibe.
Menettulajdonságokra, motorerőre kb mind ugyanazt tudja, sőt, a Polo talán még kicsit gyengébb is, súlyra meg kb egyformák. Vezetni a Minit és a Polot is jó volt, szegény Fabia kicsit olcsónak tűnt, a Hyundai pedig olyan semmilyen volt.
Szóval ha mindezeket összevetjük, egyelőre nekem nagyon úgy tűnik, hogy az a 150 EUR árprémium (luxusprofit!!!44!444!), amit a Miniért elkérnek (ha a tolótetőt is beleveszem mindkettőbe, akkor 160), az megéri a fancységet. Ennyiért egy használt iPhone 5-öt sem kapni...
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
gaborbol
őstag
válasz fokukac #45700 üzenetére
Nekem a 2007 es prius2 bol kozvetlen atulve is csalodas volt. Van egy haverom o is ugy volt vele ahogy fent is emlitve lett. O a megane 2 kombiba volt belezugva, de anyagi okok miatt csak az 1.6 benzi johetett szoba. Mondtuk neki, hogy lassu lesz, megbizhatatlan hulladek.
O is azt mondta, hogy ez tetszik neki, ebben erzi jol magat, leszarja a tobbit es igaza is lett. -
parandroid
nagyúr
válasz fokukac #45714 üzenetére
De pont ez a lényeg, hogy annyira egy árban van a mezőny, hogy talán 2k EUR a teljes spektrum szélessége, amiben mozognak (és ide nyugodtan beleértheted azokat a modelleket is, amiket meg sem néztem, látatlanban lefogadom, hogy azonos az árképzés). Szóval nyilván a személyes benyomás lesz az egyik legfontosabb tényező, ha minden másban (felszereltség, finanszírozás, motorerő, helykínálat) csak marginális az eltérés. Összességében egyébként akár stimmelhetne is az általad megadott keret, sőt, nagyon fapad (nincs klíma, nincs BC, hátul tekerős ablak, elérhető legkisebb motor) kisautók akciósan már 10k + forgalomba helyezés körül is vannak (utóbbi olyan 800 EUR), és ez nem az Aygo - VW UP - Kia Picanto kategória, hanem már a rendes kisautók. Persze menettulajdonságban, kényelemben már ezek is hozzák egy 3-4k-s használt kiasutó szintjét, de azért annyiért használtból is eléggé az alja lesz elérhető, ha normálisat keresel és az is kevés extrával, minimum hat-hétévesen. A kicsit újabb, jól felszerelt használttal meg amit nyersz az áron, azt elbukod a kamatokon - az akkor jó buli, ha le tudod tenni érte a 10-15k EUR-t készpénzben. Az utóbbi időben viszont olyan rohamosan szivárognak be a kiskategóriába a prémium extrák, hogy páréves kisautóban szinte semmit nem találsz meg abból, amit az újakban már egy közepes felszereltségi csomagban adnak. Ma voltam a Mazdánál egyébként kereket cserélni, ebben a kirendeltségebn épp nem volt kettes, viszont árlistát meg bemutatófüzetet kaptam, hááát, lehet bele kérni mindent a szartól a repülőig, ahogy egy nagyra becsült fórumtársunk mondaná (heads-up display, parkolóasszisztens kitolatásnál oldalra, holttérfigyelő, sávelhagyásfigyelő, adaptív fényszóró), de olcsóbb ez sem lesz a többinél.
Az utolsó bekezdésedre vonatkozóan meg kételkedem azért az összegben, amit megadtál, szerintem ennyit nemigen lehetne belőled egy autóért kiszedni egy összegben. Már az is nagy szó, hogy lecserélted szegény Gézát.
Az új-használt témába meg kár belemenni, de, ha tényleg így működnének a dolgok, akkor kb csak a levetett flottás autók közül lehetne választani a használtautó-piacon. A hitel meg megint más kérdés, de amíg a törlesztőrészlet nem éri el a család havi nettó bevételeinek a bőven egyjegyű százalékát, az összes felvett hitelünkkel együtt pedig hasonló mutatóban még mindig közelebb van a tízhez, mint a húszhoz, addig különösebben nem fogom magam ezen izgatni, különösen, mert szarrá vannak biztosítva a hitelek mindenféle olyan dologra, ami közbejöhet, a kamatok meg a béka segge alatt vannak (új autó hitel évi 2%, lakáshitelek már 1% alatt is, ha van valamennyi kezdő befizetésed).
Az autót meg amúgy én fogom használni, minden nap, pont azért kell, hogy ne a nagy, családi autóval kelljen folyamatosan a városban bohóckodni, meg egy emberrel közlekedni, az marad a többszemélyes, meg a hosszabb utakra (egy magyar kanyar csak magában 2k+ km), illetve akkor lesz befogva, amikor egyszerre kell a kettő.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz fokukac #45731 üzenetére
"Most úgy őszintén: mi az, ami ma szériafelszereltség, és 5 éve nem volt az?
Az USB-s mp3-lejátszáson és esetleg a fancy fedélzeti computeren kívül...?
Én nem nagyon látok ilyet."- A klímát meg sem említem, annyira egyértelmű. Nem is feltétlenül kell automata, személy szerint a manuálissal is tök jól elvagyok, és a többzónás készülékhez sem ragaszkodok.
- Tempomat nélkül én már nem szívesen élnék együtt egy autóval - és nem csak hosszabb utakon praktikus, én azt szeretem a legjobban, hogy ha tudod, hogy valahol célszerű kínosan pontosan betartani a sebességkorlátozást, mert gyakran mérnek, vagy telepített trafi van, akkor belövöd annyira, és kész, nem kell arra koncentrálni, hogy véletlenül egy miliméterrel lejjebb nyomod a lábad, és észre sem veszed, mert annyira halk az autó, és annyira nincs sebsségérzet.
- Az ülésfűtés a világ egyik legnagyobb találmánya, sokkal elviselhetőbbé teszi a téli reggeleket, amikor fél hatkor beülök akármilyen minuszban az autóba, és 1,5 perc múlva kellemes melegre van felfűtve a seggem alatt az ülés.
- Beépített gyári kihangosító, lehetőleg kormányról, de legalább az autó kijelzőjéről vezérelve. Ezt mondjuk konkrétan kötelezővé tenném minden autóba. Hihetetlen, hogy még mindig mennyi kézben tartott telefonos őrültet látok, akár prémium autókban is. Nagy divat manapság, hogy a kihangosított telefont tartja az arca előtt a kezében, gondolom ez azért terjedt el, mert jgy le tud nyúlni a váltóhoz, ha kell, és nem kell egy kezet folyamatosan a fülén tartania, de vezetésbiztonsági szempontből egykutya.
- Az esőszenzor talán a kevésbé fontos a fentieknél, de azért az eléggé priceless, hogy nem kell többet azzal foglalkoznod, hogy a lassú fokozatnál mindig vizes marad az ablak, a gyorsabbnál meg nyikorok a lapát, mert a vizet már letörölte, de még dolgozik.
- Parkolóasszisztens, vagy tolatóradar (esetleg kamerával) megintcsak borzasztóan jól tud jönni szűk városi parkolásoknál, vagy falhoz tolatásnál. Nem azért, mert ne tudnék tükörből tolatni, csak a mai autóknak annyira ormótlan és cseppszerű, kidudorodó, és hátrafelé szűkülő a hátulja is, hogy sem a tükörből, sem hátrafordulva nem lesz fogalmad sem róla, hogy pontosan hol van az autó vége.
- Az AUX, USB, microSD helyet te is említetted, bár a régebbi autókban egy egyszerű fejegységcserével is lehetett ezt orvosolni, viszont a gyári, középkonzolba épített cuccoknál ugye alap kell, hogy legyen.
- Az első könyöktámasz kissé ízlés kérdése is, találkoztam olyannal, akinek az agyára ment, és mindig felhajtotta, vagy hátratolta, én nagyon szeretem, és borzasztóan tud hiányozni, ha nincs.
Szerk.: Amúgy emlékszem még arra az időre, nem volt olyan régen, amikor a távirányítós központizár, vagy az elektromos ablakemelő is méregdrága extra volt, most ennek a mai változata a különböző kulcs nélküli rendszerek.
"az egy összegre vonatkozó kommentedet nem értem"
Pedig de gonosz akartam lenni, így viszont már nem annyira vicces.
"a Jazz 1,9 M volt"
Az olyan 6-6,5k EUR, ott kezdődnek a normális használtautók.
"Hitelt nem veszek fel, pláne nem autóra."
Van az a szabály, amit sokhelyütt szeretnek emlegetni, ha jól rémlik, hathavi nettó jövedelmedig érdemes elmenni autóvásárlásnál. A Mazdával bőven belefértünk, a második autóval, ha ezzel kumulálódik a keret, kicsit kicsúszunk belőle. De ez nem is érdekes, korábban leírtam az álláspontomat én is, semmi gond, ha nem értünk egyet, téged is megértelek.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
szőröscica
addikt
válasz fokukac #45734 üzenetére
Azok a huszadrangú elemek azok, amiktől igazán komfortos lesz egy autó, de elhiszem, hogy a papírszfivted után ezek nélkül is jaguárnak tűnik a jazz....
Extrának sem nevezném őket, a 20 évvel ezelőtti konstrukciójú bmw-nkben mindegy volt, a most 10 éves, de egyébként 13 éve bemutatott Nissanomban mindegyik van, de igazából a másfél éves melós Transitunkban is megtalálhatók. Teljesen érthető, hogy peterkeT normálisan felszerelt autót szeretne a pénzéért.
[ Szerkesztve ]
-
concret_hp
addikt
válasz fokukac #45731 üzenetére
klíma + egyre több légzsák és egyéb biztonsági felszerelések azért tizenéve nem voltak a kisautók szériafelszereltségei. (+ a listaárakból folyamatosan akcióznak, ill. egy kisebb városban sztem ha bemegyek, h kessre vennék eztmegezt, mennyit enged a feléből, bizony még párszáz K hamar leugrik) a tempomat még biztos jó dolog, a többiben nem sok minden van amivel meg lehet venni.
ill. minimálisan de nőnek is pár centiket. megnézzük az én B corsámat meg egy mait... hát van különbségvagy fullba vagy sehogy :D
-
BlacKSouL
addikt
válasz fokukac #45734 üzenetére
Nem trollkodás, én ogre vagyok...ja nem, az te vagy, én ufóbéka vagyok Na mindegy, szóval:
Ha Hondánál maradunk. A nagyobb a Civic, a kisebb a City.
Klíma mindkettőben van. AUX egyikben sincs. Kulcsos mindkettő. Tempomat olyan, hogy mikor cserélek, a kisebbikben nyomkodom az üres kormányt, és sóhajtozok kb. minden 10 percben. Esőszenzor nincs, illetve van, retinaradar Parkolóassziszt nincs, csak a nagyobbikban radar, azzal nem, de a kisebbel tolattam már fának. Ülésfűtést vettem bele utólag betehető üléshuzatot. Könyöktámasz: a kisebbikben nincs, de nagyon fura a másik után. A hátsó ledes lámpát is kihagyták mindkettőből. Na és az indexes tükör elmondom miért hasznos: éjszaka, de néha nappal is jó, mert 100-ból 95 autón úgy van az index, hogy a fényszóróval egy búrában, közvetlen mellette, így néha k.rvanehéz meglátni kereszteződésben, a szarul beállított, Vénuszra világító pilácstól, hogy a szerencsétlen most indexel vagy nem. Ellenben ha tükrön van, az elég messze van a fényszórótól, különösen éjszaka sokkal jobban észrevenni. Az egyértelmű láthatóságot javítja.
Ladánkon anno a fentiek közül semmi nem volt. Na és még egy: a Civicben van balláb pihenőlemez, a Cityben nincs, és mindig rugdosom a doblemezt.
Sőt: a Civicbe gyári fényérzékeny belső tükröt is belealkudtamNa. Most akkor mi volt a kérdés?
Aláírás (nem kötelező megadni)
-
gaborbol
őstag
válasz fokukac #45734 üzenetére
Teljes mertekben igazad van! Kiveve a tempomat, mert ha kocsival megyek Bobsys fele akkor azert a 16-20 oras uton jol tud jonni.
Kulonben amit kineztem magamnak abban is megvolt mar minden fontos extra lehetosege
Csak a visszafogott 25liter/100km-es atlagfogyasztasaban nem vagyok biztos
-
parandroid
nagyúr
válasz fokukac #45765 üzenetére
Vannak benne hatalmas ötletek, és már-már montipájtoni magasságokba érő poénok. Ez az egyik, a másik hasonló klasszikus ötlet, amikor megmutatják a csajnak az internetet. De említhetném akár az igazgató kilépését a cégtől, vagy még vagy tucatnyi más jelenetet.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
parandroid
nagyúr
válasz fokukac #45769 üzenetére
Csakazértsem. Különben is elegem van az árlistákból. Azt fogom venni, amelyiknek szép a színe.
Jah, Blekinek üzenem még, hogy tegnap délután 28 fok volt, ma valamivel kevesebb, de már kezd beborulni, és holnapra már csak max 16-ot mondanak, hogy neki is jó legyen. ez természetesen azt jelenti, hogy menetrend szerint 2 nap késésben lesztek, tehát van két napotok, hogy élvezzétek a jó időt, ha szerencsétek van, akkor a szombat első fele még talán beleesik.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
ladybug
őstag
válasz fokukac #45772 üzenetére
Hm...Emlekszem meg, amikor napokkal ezelött azt mondta az en draga kedvesem, hogy dehogy fogja a ph forumon megbeszelni a fiukkal az autovasarlast! Nos, mar akkor tudtam, hogy viszketnek az ujjai, mikor irhatja mar le nektek az elmult napok esemenyeit.
De, ha mar igy allunk, hogy azt vesszük meg, amelyiknek szebb a szine, akkor hatarozottan allithatom, en fogok dönteni. Ez a nök dolga. A Totalcaron is megmondtak.
Ti férfiak soha semmit nem tudtok megtalálni. A teafű a gyógyszeres fiókban van egy kakaós dobozban, amire rá van írva, hogy só.
-
veterán
válasz fokukac #45809 üzenetére
én is imádom a hanghatásokat, sokszor melóban is ez megy a háttérben
és készülj fel, hogy ma még csak a pinalegyezős távok vannak, holnap jön a nagy tömeg a 7, 10 meg 21 km-en, 9-kor rajt, majd kiabálok neked
"a jövötsajnos nemlehet tudni csakhamárotvagy deakormegmár azajelen"
-
tildy
nagyúr
válasz fokukac #45851 üzenetére
Csak kisebb hekkelesek aran tudtam letolteni. Hiaba van magyarorszagi cima google accounton, azt latta, itteni simmel vagyok belepve, de amikor a telenorost probaltam, akkor sme szerette az igazsagot. Aztan vegol sikerult egy masik magyar gnailes accounttal, meg telenoros simmel letolteni.
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
-
Tim82
nagyúr
válasz fokukac #45897 üzenetére
Muszáj is tudnod tájékozódni, a GPS-szel is olyan szerencséd szokott lenni, mint a Blekberikkel.
"You're going to negotiate with a girl, who thinks she's a space station? - When you put it like that, it does kinda sound crazy." - Audio-GD NFB-11.32 DAC/fejeserősítő eladó - https://tinyurl.com/Tim82HA
-
tildy
nagyúr
válasz fokukac #45981 üzenetére
Oke, de te Budapesten laksz, en meg nem, tehat vagy elotte este fel kell utaznom pestre, vagy visznek, ha a reggel 6-os indulast nezzuk. Ha napkozbenit, akkor is 3 oras repulohoz 10kor mar el kell indulnom anyosektol vagy a szuloktol. Es akkor meg arrol nem beszeltunk, hogy hajnalban heathrowra kijutni kb 3 ora ( napkozben 1 ora 40) , ha nem tobb, gatwickre szinten 3 , lutonra, stanstedre ketto minimum.
Es en biza ket oraval indulas elott mar kinn vagyok. Mondjuk sosemkestem meg le gepet, viszont olyanmar volt, hogy a vonat az orrom elott huzott el, es a kovetkezo 1 ora mulva jott, rohantam is vegig a secun,meg mindenen, pedig raszamolom az idot.[ Szerkesztve ]
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
tildy
nagyúr
válasz fokukac #46042 üzenetére
Most vetttem meg 11 napja, Ryanair , 37 font volt a bp-stansted majus 5-re. Apr. 1-en vett jegy apr 29-re meg Luton-BP 25 font.
"Tartsd magad távol azoktól, akik le akarják törni az ambíciódat! A "kis" emberek mindig ezt teszik, de a nagyok éreztetik veled, hogy te is naggyá válhatsz" - Mark Twain
-
parandroid
nagyúr
válasz fokukac #46064 üzenetére
És ha már anglicisztika, akkor álljon itt a hét cikke, pedig nagy szó, ha ezt a díjat hétfőn korán reggel ki tudjuk osztani:
"A dorzális azt jelenti, hogy képzésekor a nyelvhát (latinul dorsum) lép akcióba, a palatális pedig azt, hogy a nyelvhát hozzáér a szájpadláshoz (latinul palatum). Érintsük össze a kettőt, és mondjuk szépen együtt, hogy tyúk!"
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
Új hozzászólás Aktív témák
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Audi, Cupra, Seat, Skoda, Volkswagen topik
- TP-LINK routerek
- Asszociációs játék. :)
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- PlayStation 5
- Linux kezdőknek
- Formula-1
- További aktív témák...
- Intel GAMER PC! Core i5 // 16GB DDR4 // GeForce GTX 1060 6GB // 128GB SSD + 1TB HDD
- LG OLED55B97LA
- Dell Latitude 7490 i5 8350U, 8-16GB RAM, fém fedlap, jó akku 27% ÁFÁS
- Eladó 2024 júliusában vásárolt új / iPad (10th gen) Blue 64Gb / Toll, Tok / GARANCIA
- T14s Gen2i 27% ÁFA 14" FHD IPS i7-1185G7 32GB 512GB NVMe ujjolv IR kam gar
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen