- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
Ha egy lámpától nem lesz az, akkor egy 500 Wattos motortól hogyan? Ha így van, akkor hogyan lehet vele közlekedni Mabiszos KFB nélkül? SMKP -ra az kötelező, de a biztosítónak hiába magyarázod, hogy a roller 500 Wattos, nem kötnek rá KFB -t, mert nincs SMKP minősítése.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Egyszer már lepörgettük ezt a diskurzust. Én megkérdeztem, hogy kötöttél-e már rollerre kötelezőt, mert anélkül nem közlekedhetsz SMKP -val közúton. Azt válaszoltad, hogy nem. Én most is csak azt tudom mondani, hogy amíg ez nem sikerül, addig hanyagoljuk ezt a roller-SMKP témát, mert teljesen értelmetlen, ha nem tudod a KRESZ hatálya alá tartozó helyeken használni.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
-
Somatom
veterán
Találtam egy cikket:
"Tekintettel arra, hogy az elektromos robogók típusjóváhagyását a gyártónak kell kezdeményezni, így ennek elmulasztása esetén sem a forgalmazót, sem a jóhiszemű vásárlót nem terheli felelősség. Ez a megállapítás kizárólag a típusjóváhagyásra vonatkozik, és nem a járművel való közúti közlekedésre!"
Szóval, SMKP -hoz kell típusjóváhagyás. Ezt kell igazolni a biztosítónál. Ha nincs ilyen, azért nem vagy felelős, de közúton nem közlekedhetsz vele.[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Ezt a kört is megfutottuk már. Jelenleg pont azért szürke zóna, mert a KRESZ elég pongyolán fogalmaz. Nem minden járműnek van kategóriabesorolása. Pl. a KRESZ definíciója alapján a görkori is jármű. Viszont az SMKP összes kritériumának a roller nem felel meg, ezért nem lehet SMKP. Legalábbis jelenleg. Bármikor megváltoztathatják a kritériumokat úgy, hogy beleférjen, de azért ez vékony jég.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Somatom
veterán
Jogos. Nem gondoltam bele, hogy vki pedálos villanybiciklit motorként használjon. Az valóban nem Spedelec. De, a végeredményen nem változtat. Közúton nem használható sporteszköz. Nem lenne jó, ha SMKP -nak tekintené a hatóság. A rendőr rögtön kérné a biztosítást és mivel az nincs, már indulna is a bünti.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
ShadowX
őstag
Végre ezt a vonulatot is felhozta valaki. Nekem bringám van, télen-nyáron azzal járok, de ez az állandó zuhanyzási kényszer, ha leizzadok zavaró. Nem vagyok büdös bringázás után (nagyon figyelek a személyes higiéniára), de nyaranta a melóhelyen zuhanyozni kell mikor már reggel 30 fok van és az aszfalt is veri vissza a tartós meleget rendesen. Ráadásul mivel inges helyen dolgozom, ezért polóban tekerek be és viszem a váltás inget magammal...ilyen esetekben arra is figyelni kell, hogy a hátizsákot is rendszeresen tisztítani kell, mert az egy nagyon gyenge láncszem tud lenni, hogy a szivacsos részek (háttal és vállal érintkező részek) ne büdösödjenek be az izzadás miatt.
Ellenben vannak kollégák, akiket egyáltalán nem zavar, hogy egész nap büdösen ülnek a másik mellett. Emiatt jó lenne egy roller.
-
bwoay
nagyúr
"A kerekparozas inkabb sport, mint kozlekedes mamar, utobbinak nagyon nem praktikus."
Az ilyen mondatok láttán szokott elhangozni az a szokásos frázis, hogy az emberiség megérett a pusztulásra. Jól mutat abba az irányba, hogy 10 éven belül a gyaloglásról is ugyanez legyen az általános vélekedés. Nem praktikus.[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
A lényeget? Nyilván nem értem.
Én nagy rajongója vagyok az elektromos rollereknek, mert bár nincs szükségem ilyesmire (próbáltam többfélét is, pálcikát & komolyabbat is), de rengeteg ember van, akinek (bármilyen okból kifolyólag) a kerékpár nem opció. Számukra ez egy kiváló alternatíva, és annyival is kevesebb autó a belvárosokban, tehát mindenki nyer. Szerintem. Ja és én valahogy azon kevesek közé tartozom, akiknek az e-rolleresek sokkal kevesebb bosszúságot okoznak, mint az autósok, kerékpárosok vagy gyalogosok külön-külön.Viszont ahogy megnyilvánultál, az konkrétan fetisizmus, és most, hogy ki is fejtetted, csak még ijesztőbbnek tűnik. Követendő fejlődés? Az a te életed, amibe jobban passzol a roller. Másnak meg a kerékpár passzol jobban és ők nem feltétlenül naponta 4x zuhanyzó, 3x ruhát váltó emberek, vagy egész nap bűzölgő igénytelenek.
[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
Ebben mindössze annyi "logika" van, hogy HA számodra a roller a legmegfelelőbb közlekedési eszköz, AKKOR mindenki másnak is az kell ,hogy legyen, és aki nem így látja, az csak vaskalapos módon küzd a fejlődés ellen. Ezzel pedig nem lehet vitába szállni, mármint nem érdemes, legalábbis észérvekkel. Engem egyébként abszolút nem zavar, ha megbélyegzel - ha tényleg az alábbiakat szűrted le a mondandómból, az rólad sokkal többet árul el.
adamklark:
szerintem joggal elvárható lenne az lenne, hogy mindenki, aki a közlekedésben részt vesz, ismerje azokat a táblákat, amik rá vonatkoznak. Én legalábbis így fogalmaznám meg az irányelvet. Pl amióta módosult a KRESZ, és bizonyos egyirányú utcákba kerékpárral be lehet hajtani a forgalommal szembe is, amennyiben ezt külön tábla engedélyezni, azóta elterjedt az a nézet, ami utóbbi kitételt egyáltalán nem veszi figyelembe. Ez veszélyes? Nyilván az.
Nekem az a tapasztalatom, hogy aki a kerékpárúton közlekedik, az sokszor azokat a táblákat sem ismeri (vagy csak ignorálja), amik konkrétan neki szólnak. Ez meg pl azért para, mert ha a kerékpárúton van egy elsőbbségadás közelező tábla, akkor pl. egy autós joggal feltételezheti, hogy ott neki lesz elsőbbsége. Ehelyett az autósok minduntalan előzékenykedni kénytelenek, és elengedik a bringásokat, rollereseket, mert utóbbiak tájékozatlansága rengeteg balesetveszélyes szituációt teremtene, ha a bizalmi elv alapján az autók úgy hajtanának be/ki egy körforgalomba/ból, hogy majd biztosan elengedik őket a kerékpársávban haladók. Ezáltal viszont marhára nem valósítható meg a bizalmi elv, ami pedig egy fontos része lenne a közlekedésnek. Meg a közlekedési kultúrának is, de az már egy másik fejezet. Az ember amúgy nyilván gyarló, nem életszerű az, hogy mindenki minden szituációban tökéletesen szabálykövető módon közlekedjen, de ettől még lehet körültekintő és toleráns, figyelmes módon viselkedni az utakon/járdán, meg ha úgy van, tudatában lenni, hogy "oops, itt én voltam a hunyó".[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
azt tényleg nem értem, hogyan tudsz te így általánosítani. Mintha azt mondanád, hogy akik jelenleg kerékpárral közlekednek, azok nem jöttek rá, hogy nekik a roller sokkal jobb lenne. kvázi elment mellettük a világ, ők a 21-ik század lovaskocsisai, akik makacsul ragaszkodnak a hülyeségükhöz Te konkrétan azt írtad, hogy azért rollerezel, mert a bringázás miatt egész nap csak zuhanyoznál meg átöltöznél. Ok, de ez semmiképpen nem általános, ez rólad szól, nem a kerékpározás nyilvánvaló hátrányairól. Semmi gond nincs azzal, ha te emiatt rollerrel jársz, és biztosan vannak igénytelen emberek is akik leizzadnak a kerékpáron, aztán bűzlenek egész nap az irodában, ezt nem vitatom. De azt ki ne találjuk már, hogy a városi kerékpározás annyira megerőltető, hogy az 2022-ben már inkább sport, és mindenki beleizzad 3-4 km tekerésbe, ezért eleve nemis praktikus. Pár km-t tekerni munkába vagy suliba vagy boltba az esetek túlnyomó többségében ZÉRÓ sportértékkel bír, ez inkább a napi minimálisan kötelező testmozgás mennyiség része kéne, hogy legyen. Arról nem is beszélve, hogy (a kerékpárok evolúciója révén) már nagyon komoly kínálat van e-bike-okból is, amik lehetővé teszik többek között azt is, hogy a szokásosnál jóval kisebb erőfeszítéssel sokkal nagyobb távot és/vagy sokkal nagyobb sebességget érjen el rajtuk az ember. A rollernél stabilabb (ülési) pozícióban. Nagyobb teherbírás mellett. Akár gyereket szállítva. Szóval igazad van, nem értem a lovaskocsi vs autó analógiát. Azt pedig egyáltalán nem gondolom, hogy aki rollerezik, az sokkal jobban járna egy bringával. Szeretem azt hinni, hogy a legtöbb ember választása mögött a saját racionális döntése áll. Mindamellett, hogy a rollernek is megvannak a nyilvánvaló hátrányai egy kerékpárral szemben, de pusztán attól, hogy mindegyikkel közlekednek városban, és van a használatuk között átfedés, ez alapjában két különböző közlekedési eszköz.
[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
bwoay
nagyúr
Ez nem objektivitás, hanem általánosítás. Hogy kinek mi előny és mi hátrány, mi praktikus és mi nem az eleve egy roppant szubjektív témakör.
#160 MC Pite:
Ez mind jogos, de én a tipikus városi szituációkat vettem alapul, és tapasztalataim szerint sokkal inkább jellemző a táblák látványos ignorálása, mint az, hogy ezek azért kerülnék el az emberek figyelmét, mert el vannak rejtve, vagy eleve szar helyen vannak. Napi szinten látom, ahogy a háromszög ellenére lendületből hajtanak át a kereszteződésen a zebra mellett a kerékpárúton közlekedők, de azt is, hogy 3 db stoptábla ellenére halálos nyugalommal hajtanak rá az autók a bringasávra, elállva az utat.intuicio:
itt a tábla a másik oldalról, a kiegészítő jelzés elég egyértelművé teszi a szituációt, ha netán valamelyik autósnak kétsége támadna, hogy kinek kell elsőbbséget adni.[ don't... don't believe... don't believe the hype ]
-
beef
őstag
Ezt írtad:
"A kerekparozas inkabb sport, mint kozlekedes mamar, utobbinak nagyon nem praktikus."Akkor erre írok másik, hasonló egyoldalú megközelítést:
A roller nem praktikus, mert nem tudom a gyerekemet elvinni vele az óvodába.Szóval ez nem fekete/fehér. Mindkettőnek megvan a tömegbázisa.
-
dredjudge84
őstag
Ha egy autóból kiszeded a fényszórót, akkor az egy szemétdomb lesz, ami nem vehet részt a forgalomban, amíg ki nem javítod a hibát.
A rolleren alapból nincs se ülés se irányjelző se normális fényszóró, tehát nem leszerelve lett, hanem ez ilyen, tehát nem felel meg segédmotorkerékpárnak.
Egyébként nem lenne itt semmi probléma ha nem gyártanának több ezer watt teljesítményű rollereket. Max 350W és 25km/h és kész. A KRESZ módosító tervezetben is ez van hogy 350 watt teljesítményig bicikli, fölötte segédmotorkerékpár.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen TV-t vegyek?
- Gördeszka topic
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Xbox Series X|S
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- További aktív témák...