- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
-
IT café
Renault, topik összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
Criminal017
őstag
Sziasztok!
Gondoltam, ha már van egy ilyen fórum és írtam bele nemrég, akkor illik bemutatkozni. Képek a netről.
Fiatal/öreg rönyósok vagyunk, 2000-ben léptünk be a francia szélmalomharcba egy új Renault Clioval (II.), ilyennel, színre is ugyan ilyen volt.
Hamar kinőttük, átköltöztünk egy kacsaseggűbe, 2002-2003 környékén. Ilyen volt őkelme:
2005-2006 környékén azért költöztünk át egy ugyan ilyen, csak dízel változatba, mert gyenge volt a benzines verzió, szóval lett még egy kacsaseggű, zöld kettes Mégane, csak volt rajta némi tuning (ezüst kilincs stb.)
2008-ban jött az áttörés, beültünk egy kettes Scénicbe. Érdekes sztorija van, röviden összefoglalnám.
A győri iniciálban vettük, bemutató autó volt, de már egy éve ott állt, szegény. Mi megsajnáltuk és elhoztuk. Nagyon szeretem a tehenet (mi így hívjuk, gondolom mindenki ad a kocsijának becenevet, ez valami népbetegség ), bár párszor megtréfált minket. Kb. 3 éve a fél motort ki kellett cserélni, a motor új számot kapott, mert valami olyan hiba volt, amire máig nem derült fény, elég érdekes volt, lényeg, hogy szétment a motor... Most a hetekben a hármas porlasztó adta meg magát, azt kellett kicserélni. Illetve a tűzkarikát. Elég sokat pályázunk vele, az 1.5 dCi szereti is, tehát ki van kormolva. 2008 óta van benne 214 ezer kilóméter, jól bírja, lekopogom.Hirtelen ennyi jutott eszembe, majd ha még van valami próbálok írogatni, remélem nem leszek terhetekre.
Ja, nem tudom hány Mégane klubtag van itt, mi a 120-as tagszámúak vagyunk, anno az egyik Méganenal megjártuk Cavallinot.
További jó kocsikázást kívánok!
[ Szerkesztve ]
-
Criminal017
őstag
válasz diablo1984 #45251 üzenetére
Az micsoda?
-
Criminal017
őstag
válasz diablo1984 #45255 üzenetére
Megint kopognom kell, de eddig nem volt cserélve tudtommal. Mennyibe fáj egy olyan? És mit kéne észrevenni, ha megpusztul/elromlik stb?
A kormányösszekötő rudat mondják még, hogy érik a cseréje, kb. 50 rugó.
-
Criminal017
őstag
válasz diablo1984 #45257 üzenetére
Értem, köszi. Lehet, hogy a nagy motorcserénél azt is kicserélték, de ha megyünk a szokásos szervizes utunkra, mindenképp megkérem, hogy nézze meg.
Német autó vs francia. Hát igen, egy Mégane után volt szerencsém egy kicsikét üldögélni egy Astrában és egy Golfban (ismerősé). Nem kellene, kényelmetlen.
[ Szerkesztve ]
-
Criminal017
őstag
-
Criminal017
őstag
Először is, boldog új évet!
Másodsorban,
a szeretett 2007-es Scénic II. (faceliftes) drágaságunk ma kitalálta, hogy bárminemű kanyar után, ahol a kormányt tekerni kell (vagy bárminemű kormánymozdulatot kell tenni) néha kidobja a fedcompra, hogy check airbag és a kis logót. Első blikkre szerintem a kormányban levő érzékelő akar elhalni, bár nem tudom.Szerintetek mi baja lehet? Mire nézzek rá? Nem konstans a probléma, ahogy felvillan, szinte azonnal el is tűnik...
Köszi, előre is.
[ Szerkesztve ]
-
Criminal017
őstag
válasz diablo1984 #48460 üzenetére
Köszi!
Kb. mennyibe fog fájni? Mert akkor felírjuk a listára pluszba, mert meg lesz bontva a kocsi és akkor kicseréltetjük ezt is. -
Criminal017
őstag
Az új Koleosról mit tudtok? Január-februárt ígértek, de sehol semmi...
-
Criminal017
őstag
Sziasztok!
Megint gond van...
Renault Scénic II., 1.5 dCi.
Nem indul. A pillangószelep sípol, mint az állat, valami kattan a motortérben és ennyi. Önindító probléma lehet, csak nem tudom hova nyúljak.
Valaki egy mentő tippet tudna adni?
Köszi.
-
Criminal017
őstag
válasz diablo1984 #49993 üzenetére
"hátsó üveg gyári elf ragasztása nincs rajta"
Bocsi, hogy belekotyogok, de ez nem mérvadó, szerintem. Anno mikor rendeltük a 2004-2005 tájékán a Mégane kettesünk, akkor megkérdezték, hogy akarunk-e matricákat a hátsó szélvédőre. Valamiért nem akartunk és nem is kaptunk ELF matricát.
-
Criminal017
őstag
válasz orosziem81 #50617 üzenetére
Nekünk anno (1,5 dci) így akkor csinált, mikor az egyik porlasztó kimúlt. Ki is kellett cserélni...
-
Criminal017
őstag
Sziasztok,
beállnék én is a sorba, nálunk is van valami gebasz. Nem nagy, de kicsit idegesítő.
Renault Scénic II, 1.5 dCi, 2007-esEgyesből, "hirtelen" gyorsításkor vagy kisebb szögű kanyar (kicsi körforgalom) bevételekor csipog kettőt a kocsi és a műszerfalon braking/parking faultot ír. Nem tudom melyiket sajnos, mert amilyen hirtelen kiírja, olyan gyorsan el is tűnik.
Mi lehet ez? Valami kontakt hiba? A fedcomp eltárolja a hibát, attól függetlenül, hogy eltűnt? Mert akkor elmennénk kiolvastatni, az lenne a legegyszerűbb.
Köszi előre is.
-
Criminal017
őstag
A mi 1.5 dCi 106 pacis motorunk az OMV sima dízelét szereti, a MOL-os egyszerűen ergya valamiért, de legjobban a Shellestől megy. Győrben lakunk, nem tudom számít-e.
Viszont egy gyors sztori:
Nagyváradra járunk rokonok miatt elég sűrűn és valamiért nem a bejáratott a kúton, hanem Rompetrolnál tankoltunk dízelt hazaútra. A kocsi nem szerette, gyenge lett tőle stb. Hazaértünk, másnap mentünk Győrből Pestre, félúton az egyik porlasztó beadta az unalmast, a szerelőnk azt mondta, hogy előfordulhat, hogy az üzemanyag lehetett a ludas... Boldogok voltunk. -
Criminal017
őstag
A drága Scénic kettesünk újévi fogadalma az volt, hogy nem iszik többet, mert a hűtőfolyadék távozott belőle. Az összes ott van a garázsunk padlóján.
Ilyenkor mi a teendő? Beleöntünk egy teljes palack fagyállót, aztán megindulunk vele a szerelőhöz?
Szerencsére hideg van és a motor is hideg, a szerelő olyan 20 perc tőlünk. Szabad ilyet?Ilyennel még találkoztam sajnos, mire számítsak anyagilag kb? Lehet, hogy a radiátor adta meg magát vagy csak valamelyik cső?
Köszi előre is.
-
Criminal017
őstag
Sziasztok,
a szokásos Scénic II, 1.5 dCi.
Ma jöttünk haza, röpke 400 km, végig klímáztunk. Ugyancsak ma, kicsivel később indultunk volna máshova, nyomtuk be a klímát, ledadogott a motor, majd felhúzta 2000-ig a fordulatot, majd újra dadog, újra felhúz. Kinyomva a klímát nem csinálja.
Jól érzem, hogy a klímakuplung nem húz be?Mondjátok, hogy nem a kompresszor ment gallyra a nyár elején, csak a "tárcsát" kell kicserélni...
~10 éves a kocsi, 250 ezer kilóméterrel, a klímában csak gázt cseréltettünk 1-2x, illetve egy tömítés ment el egyszer, más cserélve nem volt a klíma rendszerében.
Ránéznétek az üveggömbötökre, hogy mi lehet?
[ Szerkesztve ]
-
Criminal017
őstag
válasz Szoszo94 #59332 üzenetére
"nagyrészt országút/pálya lenne"
Szervizes ismerős mondta, hogy halomra állnak a downsizingolt motoros autók az udvarokon... Jó esetben 80-100 ezer km van ezekben a motorokban, ha pályáznak velük akkor kevesebb. Nem bírják ezek a kis motorok ezt a nagy fordulatot, főleg ha ráraknak még egy turbót is.
Ha ragaszkodsz az otto motorhoz a négyes Megannál akkor 1.6 SCe, de ha tényleg sokat pályázol, akkor (még a közeledő hirtelen dízeles értékcsökkentést is beleszámolva) érdemes lehet egy dízel konfigurációt megnézni, akár a 110 vagy 130 lovas verzióval.
-
Criminal017
őstag
Anno Winkler az egekig magasztalta a Scénic kettőt. Alapvetően a Fluence is tetszett nekik, plusz a Meganokat sem húzták le soha. Az új Renaultokat is kedvelik, annyira nem borzasztó a Totalcar-Renault helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
Criminal017
őstag
Sziasztok, jó estét!
Jobb oldalról, előről érkező kerregő, berregő hang kardántengely lehet? Gyorsításnál, körforgalomnál, kanyarodásnál halljuk. Nem hangos, fülelni kell, kívülről pedig nem hallatszik.
250 ezer km van a kocsiban, kardántengely sosem volt cserélve.Köszi előre is.
-
Criminal017
őstag
Sziasztok!
A klímakompresszorunk tengelye/csapágya beállt a szerelőnk szerint és mivel azt egyben cserélik 120 ezer lenne. Kicsit elhűltünk.
Viszont más forrásból valaki felajánlott nekünk egy működő klímakompresszort 15 ezer forintért egy 2004-es 140 ezer kilómétert futott autóból (el lett bontva motorhiba miatt).
Scénic II az áldozat mindkét esetben.
Mi lehet a buktató? Miért ilyen drága az első eset és miért olcsóbb jóval a második?
Nem értek hozzá sajnos...
-
Criminal017
őstag
Sziasztok!
Sikeresen letolatták a 2007-es Scénic kettesünket, az ajtó totálisan kuka. Biztosító fizet, de ajtót kell keressünk.
Jobb hátsó ajtó a "bibis", azt keresünk. Felhívtunk már ezer+egy bontót, de egyszerűen sehol sincs. Tudtok esetleg segíteni, hogy hol keressünk ilyesmit?
Képeket majd csatolok, hihetetlen egyszerűen...
[ Szerkesztve ]
-
Criminal017
őstag
Sziasztok,
1,5 dCi Renault Scénic II. Édesapám tolatott fel klímával egy enyhe lejtős parkolóra, majd kicsivel később leállította. 20 perc múlva indítottuk volna már közösen, de csak forgott, "nem kapta el".
Tudni kell, hogy szerintem még az eredeti, de az biztos, hogy nem valami új üzemanyagpumpa van benne, viszont az üzemanyagszűrő vacsi új.
Megpróbáltam, hogy felpumpálom a kicsi kézipumpával, addig nyomorásztam ott a kicsi, forró géptérben, hogy felkeményedett teljesen, utána pöccre indult.
Lehet, hogy haldoklik az AC pumpa? Vagy csak szerencsétlenül állt meg az autó?
-
Criminal017
őstag
válasz rob210 #76606 üzenetére
Robi, a válaszolt nem beindulós jelenséget azóta se csinálta, teljes rejtély.
Viszont, mostanában (nyáron) elkezdte ezt csinálni a kormánymű: link (videó)
A jelenség megfigyelésem szerint akkor jön elő, ha 10-15 percnél többet klímázok és meleg van kint. Inkább csak balra tekerésnél csinálja és kívülről hallatszik jobban. Ha nem klímázok hosszan, akkor valamiért nem jön elő ez a nyikorgás. Vezetés közben nem érzek semmit, csak a hangja borzalmas.
Tudtok segíteni mi lehet ez? Remélem nem életveszélyes...
-
Criminal017
őstag
válasz DonThomasino #80622 üzenetére
Köszi.
Annyi, hogy eddig mindig Total 5W40 ment bele, ez számít? -
Criminal017
őstag
Sziasztok,
gyors kérdés: egyik pillanatról másikra nem fúj az autó az utastérbe semmit. Klíma is beindul, de levegő nem jön. Biztosíték ép, azt megnéztem. Lehet valami cső szabadult el a motortérben? Hova érdemes bekukkantani? Persze megyünk szervizbe, de hátha valami banális.
Renault Scénic II. 1,5 dci
Köszi előre is!
-
Criminal017
őstag
válasz molnarpeter #83040 üzenetére
Meg se mukkan.
-
Criminal017
őstag
Jó estét, kellemes ünnepeket!
Scénic II. 1,5 dCi meglepett minket karácsony alkalmával azzal, hogy nem indul be. Kuplung benyom, gombbal indít, izzít, majd kialszik a lámpája. Rövid kattanás, de az önindító már húz meg.
Egy lámpa marad égve, a környezetvédelmi, de amint elveszem a gyújtást "elfelejti" és nem is világít újra. Se service, se stop, se klasszikus check engine.
Akksi jó, fel is van töltve. Próbáltuk az önindító kopácsolást, hátha leragadt, az sem segített.
Van valakinek esetleg tippje?
Remélhetőleg lesz valaki aki rá tud nézni géppel a két ünnep között, mert a mélygarázsunk előtt áll, elvontatni se nagyon tudjuk...
Köszi, előre is!
Új hozzászólás Aktív témák
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- OLED TV topic
- Építő/felújító topik
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- További aktív témák...
- Magyar menüs Saeco Picobaristo OTC (HD8927) tejtartállyal
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- DXRacer használt szék eladó
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000