Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • imibogyo

    veterán

    Cserélt már itt közületek valaki Twingoban (2000-es évjáratú) sebesség jeladó szenzort (azt hiszem ez a becsületes neve)? Jó lenne ha leírná a pontos menetét... Azt olvastam itt régebbről, hogy valaki Megane-ban már cserélt és ráadásul egy Twingo-s linket is megosztott, de az a hivatkozás sajnos már nem él.

    Eléggé barkácsolós típus vagyok, nem is teljesen műszaki analfabéta, de jó lenne egy lépésről - lépésre leírás. A netet túrva megvan a jeladó pontos helye, már a csere darabot is beszereztem, csak említett valaki/valahol valami "vigyázz a spirál ne jöjjön ki a váltóból" dolgot, vagy valami ilyesmit és az ilyen "titkok"/trükkök érdekelnének, hogy ne utólag kelljen fogni a fejemet...

    A tünet egyébként az, hogy hol jelez, hol meg nem a műszerfal sebességet, tehát van néha-néha érték a műszerfalon, de ugye ez így nem valami jó. Épp ezért most GPS-el mérek sebességet, ami több, mint a semmi, de azért ideálisnak sem nevezném.

    Pár hónapja a főtengely pozíció érzékelője rakoncátlankodott (sokszor nem is akart beindulni az autó), de azt egy alapos takarítás megoldotta. Elképzelhető, hogy itt is csak ennyi a baj? Jómagam kétlem, de azért megkérdezem... Köszönöm!

  • imibogyo

    veterán

    válasz Shamat #50575 üzenetére

    Nekem most ugyanez volt Twingoval. Jeladó ki, alaposan megtakarít (WD40 + féktisztító, de mind a kettőt alaposan le kell mosni, mert megehetik a műnyagot/gumit), visszarak és azóta pöcc-röff...

    Már csak azt a nyamvadt Km jeladót kellene kicserélnem, de mivel itt sem tudott senki semmi okosat mondani, szerintem marad a szerelő... :(

  • imibogyo

    veterán

    válasz rob210 #50578 üzenetére

    Csak egyfajta "erre vigyázz" hozzászólásokra lettem volna kíváncsi. Van-e valami buktatója a cserének, vagy olyasmi amire érdemes külön odafigyelni, hogy ne utólag legyen, a "ja, hát igen azzal vigyázni kellett volna"... :B

  • imibogyo

    veterán

    válasz rob210 #50583 üzenetére

    Köszöntem szépen. Pont ilyen jellegű válaszra vártam. Már csak növesztenem kellene egy 30 centivel hosszabb és legalább 4 könyökkel rendelkező kezet, mert annyira "barátságos helyen" van... :R

  • imibogyo

    veterán

    Végre újra látom mennyivel megyek... Hu-húúú... :B

    Viszont van még egy kérdés. Twingo kormány-nyekergésre tudtok gyógyírt? Mozgatom pl. álló helyzetben a kormányt és "valami" nyikorog.

    Lehajoltam a lábtérbe és közben mozgattam a kormányt. Szerintem onnan jön a nyikorgás, ahol a kormányrúd átmegy a tűzfalon (esetleg a kormányborítás alól is jöhet, nehéz lokalizálni pontosan). Van ott valamiféle lyuk, amibe én gumitömítést tippelek és én első blikkre ide pozicionálom a nyikorgást. Már első alkalommal is "guminyikorgásnak" véltem a dolgot, ezért gondolkodom most is ilyen irányban. Tehát szerintem valószínűleg nincs komoly baj, nem hiszem, hogy komoly mechanikai anomália lehet, inkább csak a gumi alkatrészek 17 éves korának tulajdonítom ezt.

    Érdemes / szabad ide szilikont, vagy gépzsírt raknom, benyomogatnom? Vagy akkor meg a trutyi fog oda beragadni? :U

    Elnézést, csak telefonos képem van. Ez a rész a pedálok "mögötti" rész, ahol a kormányrúd átmegy a tűzfalon...

    [ Szerkesztve ]

  • imibogyo

    veterán

    Berakom ide is elrettentő példának. ;] :P

    Mi történik akkor, ha eltörik a Twingo ajtónyitó kilincs, de az autó nem eshet ki a használatból, viszont a cserealkatrész még beszerzésre vár? Hát ez.... Nem kell hozzá más, mint egy kis textilbakelit, egy kis flexelés, egy kis marás, a végére egy kis menetfúrás, festés és tádám....

    [ Szerkesztve ]

  • imibogyo

    veterán

    válasz LamerGyuri #51224 üzenetére

    1. Köszi! :P
    2. Köszi! :R

    (#51225) rob210: hát a gyönyörűtől azért messze van, de az biztos, hogy a gyáritól 100x tartósabb lesz.

    Sajnos még nem tökéletes (nagyon az utolsó pár mm-en nyit, így "feszegetni kell"), de előttem a hétvége. Sajnos mióta tavaly belém jöttek, azóta ilyen nehezen nyílik a vezetői oldal, az anyósülésnél lévő "egyujjas". De muszáj leszek megcsinálni a javítást, mert jövő héten műszakira kell vinnem. Előre megkérdeztem persze a vizsgáztatókat, azt mondták nekik nem gond, már amennyiben jól nyitható az ajtó. Szóval most csak ennyi a cél, a szépség és a profi kivitelezés csak másodlagos... :B

    Jövő hónapra összejön a pénz a CNC gép új precízebb trapézmenetes orsóira és ha sikerül őket beépítenem, akkor biztosan újramarom az egészet már végleges formában mind a két oldalra házzal együtt. Annyival erősebb lett így, mint a gyári műanyag, hogy elmondani nem tudom. Ez valószínűleg örök élet meg egy nap, már ha a háza bírni fogja, ugyanis az elsőt lényegében kettétörtem az új karral az első beszerelést követően (szerencsére van pár törött példányom). :K

    [ Szerkesztve ]

  • imibogyo

    veterán

    válasz rob210 #51227 üzenetére

    Nem, vagyis nem annyira. Nehezebben nyílik, mint az anyósülés felőli oldalon, de kívülről nem vészes, csak belülről.

    De holnapra tervezem az általad is javasoltakat, mert most már magát a kilincset nem szeretném csesztetni. Csak baromira meg vannak szorulva a csavarok, nem tudom ki bírom-e lazítani majd őket. Ütve-csavarozóm pedig még sajnos nincs...

  • imibogyo

    veterán

    Na szóval nem hagytam magam.... Szétszedtem az ajtót kikaptam a zárat és mint kiderült teli volt olajos kosszal. Kitakarítottam és láss csodát, most már egy ujjal nyitható. Ez eddig maga a kánaán.

    Viszont van egy "apróság" amire nem tudok rájönni, hogy mi okozhatja. Jelesül, hogy kulccsal nem tudom sem nyitni sem zárni az ajtót. Őszinte leszek azt sem tudom, hogy valaha működött-e a kulcsos nyitás-zárás, mert 7 éve van nálam az autó, de eddig még egyszer sem használtam. :B

    Mit kellene keresnem? Valami rúddal csatlakozik a zárszerkezethez a kulcsos rész? Vagy hogyan. Nem látok semmi olyat, ami be kellene valahová akasztanom. Teljesen tanácstalan vagyok. Az anyós oldalon működik minden, de szerintem hiába szedném szét, mert semmit sem látnék, így is alig tudtam lefotózni majd megvizsgálni amit csinálok/csináltam. Ez volt ugyanis a módszerem. Először lefotóztam a "helyet" majd kielemeztem a dolgokat és végül vak nőgyógyászként kitapogattam amit szerelni kellett.

    Itt vannak a képek, ha ezek segítenek. Elnézést, de csak telefonnal tudtam odaférni és nem is a legideálisabb szögekből. Én barom amikor kinn volt a kilincs nem készítettem fotókat... :(

    Én úgy tippelem, hogy az oldalsó nyelv mellett (amit a külső kilincs nyom lefelé) lévő réz "nyúlvány" benne egy lyukkal lesz a nyitja a dolognak és oda kellene egy rúdnak becsatlakozni a kulcsos zártól. Csakhogy én ott nem látok rudat. Erre gondolok a bal alsó sarokban, erre a kis szürke "drótra", mert hogy én ilyet nem láttam a záron.

    [ Szerkesztve ]

  • imibogyo

    veterán

    Erre esetleg tudtok valamit mondani? Jól gondolom, hogy az kis bizbasz a probléma forrása?

  • imibogyo

    veterán

    Van itt valaki aki esetleg cserélt már egyes Twingoban (2000-es) központi zár/riasztó vezérlőt (Cobra 8265), vagy egészítette ki azt egy új, kiegészítő (központi zár vezérlő) modullal? Mire kell figyelni? Mennyire bonyolult a dolog?

    Több okom is lenne ezt meglépni...

    Először is ugyan már rádiós központi van a kocsimban, nem az infrás, de egyszerűen hülyét kapunk a működésétől... Van hogy 5-6 nyomásra sem nyit/zár az autó, de van hogy már az első nyomást is kettőnek érzékeli és ilyenkor természetesen indul is a riasztó, ami nagy élmény mondjuk reggeli induláskor.

    Másrészt a távirányító hatótávja is a béka segge alatt van, maximum pár méterről érzékel (nem elem gond ez biztos...), miközben a Picassom akár 30-60 méterről is aktiválható (ami baromi kényelmes a tipikus "becsuktam én az autót???" kérdés felmerülésekor, mondjuk a harmadik emeleten, vagy egy bevásárlóközpont nagy parkolójában).

    Harmadrészt pár hete meghalt az egyik kulcsom központi vezérlése (se led nem világít, se semmi mást nem csinál), szóval két új távirányítóval ez is megoldódna.

    Arra gondoltam, hogy veszek egyet a fentebb linkelt olcsó központi vezérlő modulból, (vagy akár a riasztós verzióból), és azzal oldom meg a központi zár vezérlését. Ha jól látom ez megoldható akkor is, ha van gyári rendszer kiépítve (csak meg kell találnom a két vezérlő szálat a Twingoban). A riasztó igazából nem létszükséglet számunkra egy ilyen kis értékű autónál, szóval ha azt túl bonyolult bekötni akkor azt most hanyagolnám. Ha megoldható könnyen az is, akkor jó, de a legfontosabb most az lenne, hogy a gyári "gagyi" központink helyett legyen egy könnyen nyitható/zárható amivel nem rémálom minden egyes interakció.

    Emellett még az immo is szenved a kocsiban, az egyik kulcsot nehezen ismeri fel, néha egyáltalán, a másikat (pont a rossz központi vezérlésűt) viszont relatíve könnyen. Itt is két opcióm van. Vagy teljes kulcs-zár-központ csere két "új" kulccsal, de ez drága, vagy még arra gondoltam, hogy a jó modult a kulcsból "beragasztom" az immo gyűrűvel együtt a kormány burkolata mögé. Ekkor ugyan elveszítem az immo lényegét, viszont újra lenne egy könnyen nyitható, zárható, két kulccsal és két távirányítóval rendelkező autóm.

    Ötletek? Tanácsok? Megoldások? Mindenre nyitott vagyok... :B

    [ Szerkesztve ]

  • imibogyo

    veterán

    válasz rob210 #75015 üzenetére

    Igen az immo kikötésre én is gondoltam, csak azt sem olcsón csinálják. Házilag pedig nem állnék neki. Láttam fenn YT videókat, hogy hogyan csinálják, de én tuti nem mernék neki állni. Hadilábon állok az elektronikai szerelésekkel (forrasztás)... :(

    Azt tudom, hogy kapok az új központi bekötéséhez rajzot, csak még soha sem csináltam ilyet. Hol érdemes Twingo esetében nézelődni, magyarul hol tudok a legkönnyebben "ráállni" a nyitó/záró vezetékekre? Mert ahol a Cobra központ található (vezetőoldalon a térdnél lévő kis ajtó mögött), oda alig fér be a kezem, a modul viszont nem jön ki. Ott nőgyógyásznak kellene lenni, hogy a blankolás/sodrás/forrasztás/zsugorcsövezés munkasorozatot elvégezzem.

    Nem tudod, hogy a vezető oldali ajtóban milyen motor van? Mert ha 5 vezetékes, akkor elvileg közvetlenül arra is ráköthetem a cuccot, nem? Mert a többi "slave" motort már az fogja vezérelni masterként. Vagy félreértem a dolgot?

  • imibogyo

    veterán

    válasz rob210 #75047 üzenetére

    Az nem probléma, Örkényen élek az M5 mellett... Na jó, talán most a korona kicsit bekavar, de ettől függetlenül érdekel. :K

  • imibogyo

    veterán

    válasz atosan #75159 üzenetére

    Sikerült megoldanom a Twingo központijának átmeneti "okosítását".

    Ugye eddig baromi nehezen lehetett nyitni/zárni az autót és akkor is csak általában közelről. Azt találtam, hogy a jelerősítő központi vezérlőbe futó vezetéke (B1 láb a központi modul csatlakozóján) össze volt tekerve a műszerfal mögött. Na ezt én széttekertem, "elterítettem" a műszerfal felső műanyag burkolata alatt hátha segít valamit. Hát segített. Most már a gyári távjával is bő 8-10 méterről nyitható/zárható az autó az eddigi 1-2 méter helyett. Gondolom így jobban tud "antennaként" működni. Vagy csak placebo és a sok vezetékmozgatással valamit "helyretettem", de mindegy is, mert valamitől biztosan jobb lett a gyári is.

    Ha ez nem lenne elég az új központi vezérlő is bekerült a kocsiba. Igaz, az új vezérlővel csak félmegoldás született, mivel csak a központi motorokat tudom vezérelni (az eredeti központi vezérlést és vele együtt a riasztót nem). Valamiért nem tudtam rákötni közvetlenül a motorok vezérlőszárára (B8, B9 láb a gyári modulon) a cuccost az A-oszlopnál, azonnal kivágta a kis biztiket a kütyün (szerintem jól volt bekötve minden, túl sokféle módon amúgy sem lehet bekötni).

    Ehelyett a tetőben lévő gomb jelvezetékét szakítottam meg és arra kötöttem rá az új vezérlő NO relé kimenetét (B5 láb szürke kábelére ráállni a relé másik felére pedig GND). Szóval most úgy használjuk, hogy az új távirányítókkal nyitjuk/zárjuk az autót, a gyári kulcsos távval pedig (természetes módon) indítjuk az autót, mivel az immo ugyebár ebben van. Ha csak az új távirányítót használom, akkor nincs is baj, működik minden nyitás/zárás elsőre és nagy távolságból is (de a riasztó ugye nem válik aktívvá). Ugyanez fordítva is igaz, vagyis, ha elfelejtkezem magamról és a gyári távval zárom le az autót, azt nem tudom felülbírálni az új vezérlővel (mivel a mennyezeti gomb és így vele együtt az új vezérlő kapcsolása is inaktívvá válik ha a gyári központi aktív). De ez eddig talán egyszer fordult elő és hát ugye kéznél van a gyári gomb is, szóval azért nem a világvége. Szerintem ha sikerült is volna a B8-B9-re rákötnöm az új vezérlőt, akkor sem vezérelte volna "visszafelé" a gyári modult, mivel ez ugye egy vezérelt kimenet. Szóval ezen a téren funkcionalitásban nem nyertem volna amúgy sem.

    Mindegy már így is sokkal kényelmesebb a használat, ha minden jól megy hamarosan meg tudom majd csinálni a jelenlegi immos kulcsok másolását házilagosan is, és akkor talán megoldódik az "immo-kódérzékelés" gondom is. Ha kell 4-5 másolt immo csippel körbepakolom az olvasógyűrűt, valamelyiket majdcsak felismeri. :DDD

    MINDENKINEK: ha tudtok ilyen immos szakit (mondjuk Pest megyében, vagy a fővárosban) ne tartsátok magatokban! Legutóbb sem kaptam infót, amikor kértem. :P Természetesen jöhet privátban is, mert tudom, hogy ez "kényes téma" egyesek szerint.

    Szerintem meg a saját 20 éves autómban hagy döntsem már el én a gyárral szemben, hogy akarok-e egy ilyen rendszert, vagy sem... :B

    [ Szerkesztve ]

  • imibogyo

    veterán

    válasz molnarpeter #75161 üzenetére

    Így jön most majd egy transzponder-másoló kütyü is, csak az a baj, hogy az immo kiütéshez sokkal komolyabb (programozó) eszköz kell, amire most nincs keret és hát mondanom sem kell, hogy a know-how is hiányzik (ha már egy egyszerű központi bekötése is majdnem kifogott rajtam :DDD )...

    Egy "egyszerű" (de a fenti sima másolótól azért okosabb) eszközön még gondolkodom, amivel ugyan szintén nem tudom kiütni a gyári immot, viszont ki tudom olvasni belőle az immo kódot és az alapján képes új kulcs betanításra a gyári "láncon" keresztül, ergo "bármilyen" transzpondert (ami csipet képes kezelni a gyári kütyü természetesen) hozzá tudnék okosítani a Twingo agyához. És ezzel a kütyüvel a "kulcsokat" már kód szinten is tudom az ECU-ban kezelni, vagyis ki tudom törölni a már meglévő "kulcsokat" az agyból és újakat tudok hozzáadni, már ha szükséges, nem tudom a Twingo mennyi kulcsot tud gyárilag megjegyezni. Olvastam olyan autóról ami csak kettőt és olyanról is, ami akár húszat is (gondolom logikusan amennyi kB hely erre fenn van neki tartva).

    Vagyis így megmaradna az immo (ami engem egyáltalán nem zavarna, ha működne rendesen) csak épp a már általam biztosított transzponderekkel (és így kulcsokkal) működne tovább amiket hozzá is tudok igazítani az autó vezérlőjéhez. Tudom, ez lényegében ugyanaz, mint amit a kulcsmásolással is elérek (hiszen ebben az esetben is egy a központban megtalálható kódot kap az új transzponder), viszont állítólag ez a második a biztosabb eljárás (már amennyire utána tudtam olvasni), mert hát ugye a gyári "láncon" keresztül kódolod be a "gyári" kulcsot.

    Elsőre most megpróbálom simán a kulcsok másolását, hátha az segít, ha nem, akkor továbblépek egy szinttel feljebb és beszerzek egy komolyabb eszközt. Már a központi RF jelének klónozására is van kütyü, lehet még azt is rendelek.

    Ha mind a kettőt sikerülne megoldanom (központi RF jel + immo kód másolása), akkor számomra békesség van. Megélni nem akarok ebből, illegális szándék nem vezérel, viszont annyi kulcsot másolok magamnak amennyit csak akarok és amennyire olvasgattam a kompatibilitási listát, ez igaz lenne a Xsara Picassomra is. :C

  • imibogyo

    veterán

    válasz rob210 #75164 üzenetére

    Így van. Én is ezért rendeltem csak a legolcsóbb "nem fáj a bukta, ha nem működik" kütyüt. De úgy vagyok vele, hogy ha meg működik, akkor féláron kijövök a másolással, mintha valakinek fizettem volna érte (legalábbis amilyen árakat én kaptam telefonban kulcsmásolásra).

    Természetesen ha nem sikerül, akkor még mindig ott van az immo kiüttetése, de annak én biztosan nem állok majd neki, ahhoz kell majd egy szaki. :K

  • imibogyo

    veterán

    2000-es évjáratú Twingomba sikerült megoldanom az IMMO mizériámat.

    Hol felismerte az egyik gyári kulcsot az autó hol nem, a másikat pedig már egyáltalán nem... Vettem egy olcsó kínai másolókütyüt és a gyári kulcsról csináltam egy új másolatot egy T5-ös csipre. Amikor ezt betettem abba a kulcsba, amit már egyáltalán nem ismert fel az autó (a riasztót/központit sem kapcsolta elemcsere után sem ez a kulcs (LED sem világít, szóval valami elfáradt benne)), akkor egyszeriben indítható lett vele az autó, szóval sikeres volt a "műtét". :K

    Ezen felbuzdulva, megpróbálkoztam azzal, amit egyáltalán nem ajánl senki sem, nevezetesen újramásoltam az első gyári kulcsomat (önmagára). Ezt ha jól olvastam azért nem "szabad", mert vannak csak egyszer "írható" csipek és ilyenkor letilthat a kulcs, vagy valami ilyesmi. Mindegy gondoltam egy működő kulccsal a kezemben lehetek bátor ezért elvégeztem a folyamatot. Azóta az elsődleges gyári kulcsunk is 10-ből 10-szer indítja az autót. Azért majd csinálok még egy másolatot (2 csipet vettem) és akkor egyúttal a kulcs tollát is lemásoltatom, vagyis 3 teljes kulcsom lesz majd az autóhoz.

    Harmadik adalék, hogy most már legalább tudom az autó PIN-kódját is (eddig nem tudtam), mert a gyári transzponder tartalmazta ezt is. :B

  • imibogyo

    veterán

    válasz Pttypang #79454 üzenetére

    A másoló kütyüt kb. 8.000 Ft-ért vettem mert volt egy csomó kuponom, a T5 csipek pedig nagyságrendileg 600 Ft/db-ra jöttek ki (de itthon is 1000 Ft környéke egy darab, ma már tuti nem várnám ki a ~40 napos szállítást). Szóval szerintem megérte... :K

    [ Szerkesztve ]

  • imibogyo

    veterán

    válasz Somatom #79470 üzenetére

    Röviden: lövésem sincs. :DDD De meg kell nézni, hogy milyen transzponder van benne és milyen kódolású, utána tudok okosabbat mondani. A kütyüm a lehető legolcsóbb a legolcsóbbak között, szóval kódolt csipekkel nem igazán tud megbirkózni, másolni azokat. Viszont olvasni a legtöbbet tudja...

    Én direkt csak ahhoz vettem, hogy egy ilyen "gagyi" kulcsot, mint a Twingoé le tudjak másolni. De ha útba esem neked, akkor szívesen megpróbálom, hogy egyáltalán olvasni tudja-e a kütyü a kártyádat. Ha kiolvasni ki tudja belőle az adatokat, akkor jó eséllyel a pontos transzponder típust is kiköpi. :K

    Természetesen ingyen és bérmentve segítek bárkinek, ha tudok, mielőtt hirdetésért kapok az arcomra. :B

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák