Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • YanezTTrain

    tag

    válasz pumukli93 #5234 üzenetére

    A vélemények ebben a témában megoszlanak. Mindenki más modellgyártót favorizál.
    Elsődleges kérdés melyik méretaránnyal akarsz foglalkozni? H0, TT, N, esetleg Z?
    H0, TT és N méretarányban komoly felhozatal van gyártóból. A Z méret leginkább Märklin és elvétve egy-két gyártó.

    Azután ott a kérdés, miféle vasutat akarsz építeni? Magyar? Nyugateurópa valamely országa? Anglia? USA?

    Ha magyarország a téma akkor H0 és TT méretben könnyen be tudsz szerezni mozdonyokat, kocsikat. A többi méretben kicsit nehezebb hozzájuk jutni.

    Ha H0-ban gondolkodsz, akkor A Piko és a Roco a legésszerűbb választás. Mondom én aki Märklin őrült vagyok. A Pikonak, Roconak és minden modellgyártónak van honlapja, ahol körül lehet nézni a kínálatot illetően.

    Nem javasolt típusok: a Mehano nevű jugoszláv vasút bizonyos olcsóbb elemei, és az itt ott újonnan is beszerezhető olcsó Lima készletek. Ezek még játszani is épp hogy, komoly modellezésre pedig egyáltalán nem alkalmasak. Szintén kerülendő az újságárusoknál kapható Vasútmodellezés című átvágási hetilap és annak mellékletei.

    Tételezzük fel, hogy H0-ban akarsz nyomulni. A legegyszerűbb egy PIKO, vagy ROCO digi start set beszerzése. Azokban minden benne van ami az induláshoz kell. Mozdony, vagonok, vágányok, komolyabb készletben kitérők is, és a digitális vezérlő. Ezt megin készlete és gyártója válogatja, mi van a készletben. A Roco Z21-es vezérlőjét most nagyon sztárolják, érdemes egy olyan készletet beszerezni, még ha drágább is mint a többi, mert valószínűleg a tudása jóval nagyobb.
    Nézd át a Mediker és a VMC oldalait a neten. A két legnagyobb bolt Budapesten, nem kicsi kínálattal.

    :D

    A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

  • YanezTTrain

    tag

    válasz pumukli93 #5236 üzenetére

    Analóg rendszernél a pályába 0-12V között szabályozott egyenáramot vezetünk. A mozdonyok sebességét és a menetirányt a transzformátoron lévő szabályzóval lehet változtatni. Märklin AC rendszernél ez 4-16V váltóáram, de ezt most ne feszegessük tovább. Analóg rendszerben a mozdonyok egymáshoz viszonyított menetirányát, sebességét nem lehet ugyanazon pályakörön változtatni. Vagyis, ha egy pályakörön van mondjuk két mozdony, ha a trafóval áramot adsz a sínbe, mindkét mozdony ugyan abba az irányba indul el, egyszerre gyorsul, vagy lassul. Megint kivétel a Märklin, ahol az egymáshoz viszonyított menetirány változtatható, de a sebesség ott is egyszerre nő illetve csökken.

    Nem vagyok digi szakember, miután régi Märklin vasútban utazom. Egyelőre még nincs digi készletem, de tervezek egyet beszerezni.
    A digi rendszernél a pályába egy állandó feszültség van beengedve. Ez, ha jól tudom valahol 14 volt körül van.Minden mozdonyban van egy dekóder egyedi címmel. A digi vezérlővel kiválasztod, hogy melyik mozdonnyal akarsz mozogni és azt vezérled. Megteheted, hogy mondjuk elindítod a gyorsvonatot és amég az rója a pályaköröket, a tehervonattal tolatsz az állomáson, vagy az ipartelepen, stb.

    Analóg rendszerben az egyes mozdonyok külön-külön üzeméhez a pályában szakaszolást kell építeni minden olyan helyen ahol egy mozdonyt, vagy vonatot meg akarsz állítani. Digi üzem ben nem kell szakaszolásokkal vacakolni.

    A digi meg ugye tud rengeteg olyan dolgot, amit analóg nem. Kezdve a mozdonyok élethű hangjától a külső, belső világítás kapcsolásán át akár az ajtónyitásig, vagya tetőáramszedő lehúzásától a felengedéséig.

    Árban egy analóg készlet sokkal olcsóbb tud lenni, mint a digi, de a játékélmény mindenképp a digi mellett szól.

    [link]
    ROCO-ból például ez egy nem túl drága kezdőkészlet, ami tatalmazza a fent már említett Z21 központot. Szerintem ez egy jó vétel. Igaz, hogy csak egy ovál pálya, de a digi rendszer lelkét már megvetted, innen egyszerű a folytatás.

    [link]
    Ez pedig a legolcsóbb PIKO digi készlet. O.K. hogy Vectron, meg DCC hang, de azért egy Piko cuccért majdnem 200, az durva.

    [link]
    Ha azt mondod, analógban kezdesz vasutazni és később digi, akkor ez például egy nagyon jó kezdőkészlet. A mozdony digitalizálható, benne van a foglalat a dekódernek. Kapsz egy gyorsvonatot, vannak váltók, amiket később terepasztalon is lehet használni. A készlethez kapott vezérlő nem egy nagy durranás, de ha digire váltasz erre úgysem lesz szükség.

    Írhatnék még ide reggelig, de felesleges.
    El kell döntened, belevágsz e a digi rendszerbe, ami anyagilag nagyobb megerőltetés, vagy első körben veszel egy analóg kezdőkészletet, ami készőbb digizhető. A digivel a játékélmény jóval nagyobb, ha hang és fény is van.

    Én a magam részéről a rég Märklin vonatokat gyűjtöm, de az egy teljesen más világ. Egy kis körültekintés a sok 60-70 éves modellről itt megejthető:

    [link]
    Saját terepasztal(ok), saját járművek.

    Jó szórakozást!

    [ Szerkesztve ]

    A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

  • tumikas

    csendes tag

    válasz pumukli93 #5236 üzenetére

    Kezdőkészletek tekintetében én a Piko-t és az analóg rendszert is elfelejtenném, egy normális analóg kezdőkészlet annyiba kerül mint egy normális belépőszintű digitális.
    Digitális rendszerekből a Piko féle Esu-s készleteket illetve a régebben kapható Uhlenbrock digit vezérlősöket is hanyagolnám. Az elsőt amiatt mivel újdonság illetve én ebbe az androidos kézivezérlőben nem igazán bízok, a második pedig egy kijelző nélküli távirányitó. Rettenetesen kényelmetlen kezelni.
    Rocotól jelenleg a legjobb vétel a belépő kategóriában ez. A mozdony jó strapabíró, a kocsik is szépek. A síneket meg később ellehet adni de szőnyegvasútazáshoz tökéletesek.
    Ha egy kategóriával feljebb nézegetünk akkor pedig jön a legeslegjobb vétel. Perpillanat ez az a készlet ami ár/érték arányban a legjobb, viszont majdnem 20000 Ft-al drágább. Én biztos ezt venném. Ebben a mozdony már elég komoly, az előzőhőz képest újabb fejlesztés.
    Még a Fleischmannak van olyan készlete amit még én is megvennék. A sínkészlete jobb mint a Rocoé, viszont itthon kéz alól nehezebb szerezni. A mozdony is egy régebbi konstrukció, egy forgóváz hajtott, viszont egy atomrobbanást is túlélne, akárcsak a régi jó Ndk-s Piko cuccok.

    [ Szerkesztve ]

  • tumikas

    csendes tag

    válasz pumukli93 #5239 üzenetére

    A szőnyegvasutazás az egy kifejezés, igazándiból azt takarja amikor a sínek csak néhanapján a padlón vannak összerakva.
    Fa allat mit értesz? Terepasztal építéshez?

  • tumikas

    csendes tag

    válasz pumukli93 #5241 üzenetére

    Én asztalra Peco streamline-t vennék. Viszonylag valálható az ára, a kitérők is egész olcsóak és jók.
    Viszont valamilyen terv van az asztalhoz? Milyen korszak, milyen szerelvények?

  • YanezTTrain

    tag

    válasz pumukli93 #5241 üzenetére

    6-8 nm asztal, az egy rendes darab.

    Viszont az a javaslatom, az asztalépítés előtt egy ideig valóban a szőnyegvasutazás a legjobb dolog a rendszer kiismeréséhez. Viszont, ha mód van rá már most csinálj egy asztalt, amin össze tudod rakni a vasutat. Semmiképpen ne a földön. Még a töltéses sínek sem védenek meg mindentől, főleg nem egy arra járó családtagtól, gazdi kedvencétől, másfél éves unokatesótól, stb.

    Na és nem utolsó sorban, ha most kezded az ismerkedést a vasútmodellezéssel, akkor boltokat felkeresni, nézelődni, kérdezni. Ugyan ez áll a vasútmodell kiállításokra is. Minél több kiállításra elmenni és kérdezni. Az nem szégyen és szívesen válaszolunk a kérdésekre. Én legalább is mindig mindenkinek válaszolok, segítek kiállításokon. Járműjavítás, adásvétel, stb, bármiben.

    Szóval információ gyűjtés minden mennyiségben az nagyon fontos! Fentebb említette egy hozzászóló a PECO vágányrendszert. Terepasztal építésnél a legjobb választás. Ha felmész a Peco honlapjára, meg fogsz lepődni micsoda választék van vágányrendszerekből és például váltókból is. Ott is érdemes alaposan körülnézni és tanulni egyet mást a vágányrendszerek világáról.

    Ha még nincsen pályaterved, illetve pályatervező programod, [link] itt letöltheted a Scarm nevű pályatervezőt. Tud magyarul, rengeteg vágányrendszert lehet benne használni, akár egyazon terven belül is, van benne 3D megjelenítés és ami a lényeg, egyszerű,mint a 100-as szög. Ja és tök ingyenes a dolog, teljes verzió, nem próba.

    [ Szerkesztve ]

    A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

  • pirosvilamos

    tag

    válasz pumukli93 #5245 üzenetére

    A sínkorona magasságát jelenti.
    A régi PIKO mozdonyok, kocsik nehezen viselik a 2,1 mm-t, mert a kerékkarimák felütköznek a síncsavar imitációkon.

    --pirosvillamos-- Creality Ender 3, C64, Amiga 500+, meg egy vacak laptop netre...

  • YanezTTrain

    tag

    válasz pumukli93 #5245 üzenetére

    A sínkorona magassághoz annyit, mindenképpen, hogy a régebbi járművek nem biztos, hogy el tudnak menni a 2.1-es magasságon. A keréknyomkarima magassága lehet ennél több és akkor bizony nagy zenélést rendeznek a kerekek a talpfarácson. Ha nem akarsz nagyon specializálódni a járműállományban, akkor a 2.5-öt válszd. Azon szinte minden el fog menni gond nélkül. Esetleg a régi Trix gépek csinálhatnának zajt a 2.5-ös síneken. Azt a típust hagyd ki és nem lesz gondod.
    A talpfa kiosztás szinte megegyező minden tipusnál, hiszen modellsínről beszélünk, így a talpfasűrűségnek is arányosnak, méretarányosnak kell lennie. Találkozni fogsz komolyabb modellboltokban érdekes dolgokkal. H0 nyomtávolsáhú vágány, de sokkal ritkább kiosztású a talpfa, mint a többi vágánynál. Ugyan ilyet találsz TT, N méretben is. Vagy akár lehet még Z-ben is. Ezek a keskeny nyomközű vasutak vágányai. Vagyis a H0 nyomtávú vágány a 0-ás méret keskeny nyomközű vágánya ezt hívjuk 0e-nek. Keskeny omközben van jó pár turpisság, attól függ milyen keskeny nyomtávot modellezünk és milyen méretarányban. Ebbe ne menjünk bele egyelőre. Csak azért említettem, hogy ne lepődj meg, ha ilyennel találkozol és tudd mit látsz.

    A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

  • YanezTTrain

    tag

    válasz pumukli93 #5248 üzenetére

    Passz. Menj fel a vasutmodell.com oldalra és keresd meg az elérhetőségüket. E-mailben is lehet velük beszélni, vagy telefonon. Ha valaki akkor ők árulnak ilyen központot külön is.

    A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

  • tumikas

    csendes tag

    válasz pumukli93 #5250 üzenetére

    Külön a z21-et nem lehet kapni perpillanat, csak használtan. De digitálisra váltás esetén érdemes egy teljes kezdőkészletet venni.

  • YanezTTrain

    tag

    válasz pumukli93 #5250 üzenetére

    Képeket nyomjál fel ide, miket vettél. Ha nem kéttengelyes gőzmozdony, hanem komolyabb, akkor van rá esély, hogy benne van a dekóder foglalat - mint a taurusokban - és a vakdugó helyére betolva a megfelelő digi modult, máris digitális a mozdony. Játszani, nagyon jó a piko, nincs avval baj. Később is lehet őket használni, vagy eladni, elcserélni, ha nem vagy vele megelégedve.
    Szóval képeket, minden mennyiségben lehet ide feltolni...

    A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

  • YanezTTrain

    tag

    válasz pumukli93 #5260 üzenetére

    A Roco síneket, mivel modellsínekről beszélünk - gond nélkül össze tudod kapcsolni más vágányokkal. Kivétel lehet ez alól a régi Lima, Mehano és más érdekes gyártások. De gondolom új anyagból építesz. Ott nem nagyon lehet gond. Van egy dolog amire figyelni kell, a sínkorona magasság a 2.5 mm szokott általában használatos lenni. Ha csak nem kimondottan válogatottan kisnyomkarimás gépeid vannak, amik elmennek a 2.1 mm-es síneken. Viszont a 2.5 és 2.1 találkozásánál, ha ilyen lesz a pályán kell speciális sínösszekötö. Van, létezik ilyen, komolyabb modellboltokban kapható.

    Ha egy komoly nagy asztalt akarsz építeni, nem biztos, hogy a Piko sínt kéne erőltetni. Az ismeretségemben nem nagyon sztárolják. A váltók áramvezetésére panaszkodnak elég sokan. Én részemről vettem egyszer kettő darab Piko flexi sínt, de hamar el is dobtam őket, illetve arra jók, hogy vonatok álljanak rajtuk. A sínszálak kicsúsznak a talpfákból, széthullik az egész.
    Javasolnám inkább az Angol PECO cég vágányrendszerét. A www.peco-uk.com oldalon megtalálod őket. Kicsit komolyabb a vágányzat mint Pikoéké.
    Magyarországon nem mindenhol árulják. Budapesten a Medikernél a vasutmodell.com oldalon megtalálod a peco cuccokat. Csak zárójelben mondom én is használok peco síneket, mivel gyártanak utólagosan bepattintható középső érintkezősávot, így a mezei egyenáramos síneket én is tudom használni a Märklin háromsínes rendszeréhez.
    A VMC is árul peco síneket őket a www.vasutmodell-centrum.hu oldalon találod meg. Szóval van más alternatíva, a Piko helyett. Ja és nem utolsó dolog az sem, hogy a Peco olcsóbb a Piko gyártásnál valamivel. Vidékről tudsz mind a két cégtől postai kiszállítással rendelni.

    A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

  • YanezTTrain

    tag

    válasz pumukli93 #5263 üzenetére

    A kezdő készletben nagy valószínűséggel a normál 2.5-ös magasságú sínek vannak. Ha nem írnak külön sínkorona magasságot.

    Vágányanyag beszerzés ez erősen egyéni ízlés dolga. Én azt mondom elsőre vegyél a készlethez legalább 2-4 db flexi sínt és egy doboz sinkapcsoló sarut. A flexiken ugyanis nincs csatlakozópapucs. Evvel a kis alapkészletes oválpályát egy jóval nagyobb körré tudod alakítani a flexik beiktatásával, nem köröz idétlenül a vonat egyhelyben.
    Ha kitérőket akarsz venni, azt a boltban meg tudják mondani milyen elemek kellenek egy egyszerű kitérő megépítéséhez. Vagy fogod a már fentebb említett Scarm nevű programot, letöltöd, telepíted egy számítógépre, pár perc az egész. Avval otthon szépen kényelmesen meg tudod tervezni a pályát és a program készít egy darablistát is gombnyomásra, amiben megadja milyen és mennyi vágánymező kell az építéshez. A geoline sínrendszer, ha jól látom ágyazatos, vagy egyszerűbben töltéses sín. Hasonló mint nálam a Märklin M vágányrendszer, illetve az Újabb Märklin C. Ebben az esetben a Peco sínek alá kell ágyazatot építeni, vagy levinni a síneket az asztal szintjére. Lehet érdemesebb volna egy olyan alapkészletet venni, amiben nem töltéses sínek vannak, hanem a síma töltés nélküli verzió. Kezdetben játszani pont olyan jó mint a geoline, asztalépítésnél viszont sokkal élethűbb pályát lehet belőle csinálni, mint a műanyag ágyazatos sínből.

    Váltók elektromos vezérléséhez kell elektromos állítómű, ezt minden vágányrendszerhez lehet venni vagy saját gyártmányát, vagy pedig univerzális állítóművet, amit szinte bármihez hozzá lehet tenni. Kezdő modellezőként javaslom a gyári állítómű használatát. Ez van a Peco rendszerhez is több féle gyári ha jól tudom.
    Nem egyszerű az első lépés, de ha ez megvan és jól választasz utána viszonylag könnyű a továbbhaladás. Viszonylag.Én azt mondom az első beszerzésnél, mikor alapkészletet veszed plusz egy két ezt azt, mindenképpen vállald be a személyes vásárlást, még ha egy nagyobb utat is kell megtenni. Jobb az ilyesmit saját szemmel látni és mint mondtam a boltban rögtön tudnak segíteni, összerakni egy kitérőt a pályához, stb.

    [ Szerkesztve ]

    A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

  • pirosvilamos

    tag

    válasz pumukli93 #5265 üzenetére

    Miskolcon volt modellbörze, minden hónap első hétvégéjén, a hely neve nem ugrik be sajna,
    de valami művház lehet, mellette egy Spar van, meg valami kis park, villamosról látszik.
    Jártam oda egy időben árulni, de annak már jópár éve :)
    A vasgyár felé menő villlamos rémlik,meg valami újgyőri főtér lehet a neve.

    [ Szerkesztve ]

    --pirosvillamos-- Creality Ender 3, C64, Amiga 500+, meg egy vacak laptop netre...

  • OceanStorm

    tag

    válasz pumukli93 #5265 üzenetére

    Ha jól rémlik az elektromos állítómű mellé még dekóder is kell, úgy tudod a Multimaus-al kapcsolni.

  • YanezTTrain

    tag

    válasz pumukli93 #5265 üzenetére

    Hát az elég gáz, h ogy Miskolcon nincs modellbolt. Pedig elég nagy város. Akkor nincs mese fel kell menni Budapestre, mert ott viszont van bolt rogyásig. A már említett két bolton kívül a Modell és Hobby bolthálózat, meg még egy jópár kisebb maszek üzlet.
    A váltók állításához az állítóművön kívül még kell digitális dekóder vagy mi ami veszi a jelet a vezérlőről és kapcsolja az elektromágneses vagy motoros állítóművet. Az viszont nem olcsó mulatság, rendesen megdobja az asztal árát. De ha mindent digitalizálni akarsz nincs mese.

    Jó kis cuccot válogattál össze. Kezdetnek nem rossz, játszani lehet vele. A váltóállítókhoz kell a digi dekóder. Mindenképpen baktass fel a cuccért Pestre, a boltban mindent elmagyaráznak, megmutatják mit hogyan és hova, stb. Mindjárt ki is próbálhatod a mozdonyt digi vezérlőt, stb, ha valami nem világos, vagy nem müxik ott helyben megoldják. Mindenképpen megéri azt a jópár óra utazást. Autóval nem olyan vészes, pályán meg főleg nem.
    Reggel nyolckor elindulsz, tízre nyitásra fenn tudsz lenni. Délután 5-6 körül már kényelmesen otthon vagy a működő kipróbált, beüzemelt, összepasszított rendszerrel.

    Viszont, ha mint fentebb Oceanstorm írta, a geoline 2.1-es sínkorona magasság, akkor a járművásárlásnál erre oda kell figyelni nagyon. A régebbi járművek nem mennek a 2.1-en és előfordulhat az újak között is olyan aminek magasabb a nyomkarimája, mint ami a 2.1-es sínen elfér. Szóval itt most figyelned kell majd rendesen minden apró részletre.

    [ Szerkesztve ]

    A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

  • YanezTTrain

    tag

    válasz pumukli93 #5281 üzenetére

    A Piko kapcsolópult a Märklin kapcsolópult elég gyenge koppintása. És rohadt drága! Vaterán vegyél TT gyártású kapcsolópultokat. Vagy Märklint mert még az is olcsóbb mint a Piko Negyedéből kijössz, mint ennek és azok nagyon jó darabok. Az újabbak is, de a régi Zeuke gyártások az igazán frankók. Az a baj, hogy a Pikot Magyarországon rendesen túlárazzák szerintem. Mondjuk mert nagy általánosságban a leg ismertebb.

    Váltóállítóművet én ezt használnám. Megint csak fele mint a Piko és strapabíróbbnak tűnik.
    [link]

    Vagy a Conrad féle univerzálisat. Az is olcsóbb a Piko cuccnál.

    A sima elektromos váltóállítás biztos, hogy olcsóbb, mint a digitális vezérlés. Még ha összeszámoljuk a szükséges kábeleket, kapcsolókat akkor is. Ha pedig komoly vezérlőasztalt akarsz magadnak, akkor lekoppintod a MÁV Domino rendszerét. Oda meg egyedi kapcsolók, nyomógombok kellenek, de az a tuti vezérlő.

    A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

  • YanezTTrain

    tag

    válasz pumukli93 #5286 üzenetére

    Na. Amit belinkeltél Tillig kapcsoló pultot. azt gyártotta régen az NDK-s időkben a Berliner TT Bahnen cég. Abból lett ugyanis a Tillig 1990 után. Vaterán ugyan ilyen pultot kapsz pár száz forintért, ha jól licitálsz. Elromolni nem tud benne semmi, mert olyan egyszerű, mint a százas szög.
    Ennek a pultnak van egy óriási előnye. Ha lenyomod a billentyűt, akoor simán nyomógombként működik, vagyis csak addig ad áramot, amíg lenyomva tartod. Ha viszont felfelé billented akkor rendes kapcsolóként működik, állandó áramot ad az áramkörbe. Analóg pályán a szakaszolásokat is remekül lehetett vele kapcsolni. Digiben ez a funkció természetesen nem kell, csak jó tudni hogy ilyet is tud.

    Az elektromos váltókapcsolás igen egyszerű alapban. Van egy ikertekercses elektromágnes, aminek három kivezetése van. Egy közös, amit közvetlenül a tápfeszültség egyik csatlakozójához kapcsolunk és egy-egy kivezetés a két tekercsről. Ezeket pedig a kapcsolópult két egymás melletti nyomógombjának a kimenetéhez. A kapcsolópulton van egy árambevezető csatlakozás ezt a táp másik csatlakozójára kötjük. Ehhez jönnek még az esetleges plusz csatlakozók, mint a visszajelentés, vagy a váltóba pluszban beépített kapcsoló áramkör.

    Itt egy bekötési rajz. Ez speciel TT váltó és az általad belinkelt kapcsolópult összeállítás. A TT váltó helyére bármiféle más állítóművet behelyettesíthetsz, ugyan ez az eredmény. Kiváve a Märklint ott kicsit más a felállás, de azt hagyjuk.

    A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

  • pirosvilamos

    tag

    válasz pumukli93 #5291 üzenetére

    Nincs dekóder egyikben sem, csak a 8 tűs foglalat.
    EZ például jó bele.

    --pirosvillamos-- Creality Ender 3, C64, Amiga 500+, meg egy vacak laptop netre...

  • Daywalker

    addikt

    válasz pumukli93 #5315 üzenetére

    A kereket megpucoltam alaposan, áztattam kontakt sprayben és kifényesítettem. A sín régi, még kalapos, de másik két mozdony is tökéletesen megy rajta, így nem csiszoltam, ezt a fajtát tilos meg csiszolni. Időközben zben megint szetszedem. Egy kerék érintkező nem volt teljesen okes, kicsit igazítani kellett, plusz legszedtem a forgóvázat és az érintkezési pontokat megpucoltam. Szerintem itt volt a bibi, ránézésre. Kontakt spray, kifenyesitettem, végigmértem multival, 1-2 forrasztást megerősítettem a Lámpáknál, csekkoltam a szénkeféket, és már jó is. Világít és korához képest most már faszán halad alacsony feszültségnel is.

    [ Szerkesztve ]

    "A szabályok csak irányelvek azoknak, akiknek végképp nincs szabad akaratuk."

  • YanezTTrain

    tag

    válasz pumukli93 #5317 üzenetére

    Nekem ugyan nincsenek polarizált váltóim, mert Märklin AC-ban ilyenre nincs szükség, de gondolom a csúcssínek és a keresztezési darab éppen megfelelő és szükséges árampólusra kapcsolásáról van szó. A nem polarizált váltókon nincsen ilyen kapcsolás ott a kerekek és az alkatrészek egymásra ható nyomása biztosítja az elektromos kontaktust, hogy a csúcssínek és a keresztezési darab áramot kapjon.

    Flexibilis sínt nyugodtan lehet hajtogatni nem fog elmászni a nyomtáv, legalább is nem érzékelhető mértékben, a vonatok futását sem befolyásolja. Azért egy bizonyos ívsugár alá nem ajánlatos menni, mert siklás, szorulás lesz belőle. A Peco nagyon frankó vágányanyagot gyárt egyébként.

    A vasútmodellezés nem a kapkodós elmebetegek sportja...

Új hozzászólás Aktív témák