Hirdetés
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
Teasüti
nagyúr
Hogy lehet megállapítani elektronikai szempontból, hogy jár a motor? Pl a fényszóró pontosan mire kapcsol fel indítás után? Vagy ez utóbbi programozott lenne?
A kapcsolási diagrammon így hírtelen az olajnyomás szenzor tűnik a legkézenfekvőbb viszonyítási pontnak.
Valamint a sebesség szenzor és a fordulatszám jelét hogy volna célszerű kiolvasni? Ezek 0-12V (14,4) közötti impulzusok volnának? Nincs kéznél szkóp...Btw: tegnap kaptam vissza szervizből a gépet. A blokkot szét se szedték, nem hallanak rendellenes hangot onnan. Vez láncra azt mondták jónak tűnik. A fémes hangot az ő verdiktjük szerint a hajtóműlánc adta, mert túl feszes volt. (Most akkor már hallottam még egy változatot a beállításra, szerintük terheletlen állapotban kéne belőni felső határértékre a lógást. Én terhelt állapotban állítottam be alsó határértéke. )
[ Szerkesztve ]
-
-
Teasüti
nagyúr
válasz nyogo83 #91792 üzenetére
Ez is jó ötlet. De azért ha van olajnyomás, abból elég jó tipp, h jár a motor. Hacsak nem a szentlélek forgatja az olajat.
A tápot szeretném kapcsolni, ahhoz meg egy faék egyszerű megoldás volna célszerű. Elvégre az olajnyomás és a fesz. emelkedés valamint a fordulatszám kéz a kézben jár, de az elsőhöz nem kell számítási kapacitás.
Köszönöm a tippeket! -
Teasüti
nagyúr
válasz Khaosz55 #91808 üzenetére
Igényektől függ. Ha álló motornál is szeretnél tölteni, akkor akksira kell kötni egy kapcsolóval.
Ha elég a gyújtáskori töltés, akkor én arra az ágra kötném be, amin a helyzetjelzők vannak.
Ha bezuhanna a feszültség ettől (öreg vezetékezésnél/kontaktusoknál előfordulhat), akkor relével közvetlen az akksira és a relét a helyzetjelző kapcsolhatja.
Biztosítékot természetesen minden esetben használni.12k pénz? Én vennék egy dc-dc konvertert Ebay-ről, bedobnám vmi projekt dobozba és megvagy a feléből vagy annyiból se. A doboz drága, a táp megvan egy ezresből (második tétel).
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Üdv!
Van arról elképzelése vkinek otthoni körülmények között hogy tudnék jelet venni a sebességszenzorról?
Jobban mondva hogy tudok jelet generálni álló helyzetben? Ha kézzel megperdítem a kereket, az már elengedő egy impulzushoz? Ez esetben a jel amplitúdója is kisebb lesz, nem?
Vagy a másik megoldás, hogy fogom az oszcilloszkópot és miközben ráakaszkodok a megfelelő vezetékekre, kirakom a laptopot a kormányra, felpattanok a gépre és megyek egy kört.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz nyogo83 #92235 üzenetére
Tökéletes, köszönöm!
CBR 600F4. Tegnap nézegettem a kézikönyvet, kellően részletesen tárgyalja a diagnosztikát, elvileg 5V-os impulzusok (nem írja, hogy négyszögjel, de valószínű).
Ami fura, hogy nem a keréken van a jeladó, hanem a kihajtásnál. Fura. Más lánckerék, más gumi és máris csal.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #92241 üzenetére
Ha megfigyelted nem az volt a kérdés, hanem hogy hogyan kivitelezzem a mérést.
Nos elsőre nem gondoltam, hogy kézzel forgatva is ad majd vmi értelmezhető jelet.
Ez itt hall szenzornak tűnik, ha nem tévedek.
Ellenben a tacho-t olvasni érdekesebb lesz, na az indukciós.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #92244 üzenetére
Meggyőztél.
Nem volt további kérdés, csak reflektáltam.
Megyek hasznossá teszem magam.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Jó reggelt!
Gyári csatlakozókat be lehet vhol szerezni? A vezetékeken lévőkre gondolok. Próbáltam a wire harness, connector kulcsszavakat, de nem igazán dobja azt a találatot amit keresek. Van komplett - használt - kábelköteg, de azon is csak az egyik fele van a csatlakozóknak. -
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #92255 üzenetére
Vezetékek szereléséhez van mindenem, az nem probléma. Csak most ki kéne bontanom megint a motort, hogy megnézzem pontosan mi is van benne és vadásszak egy azonosat, már ha van a kínálatban.
Ha nincs, akkor pedig az lesz, amit mondasz, hogy venni vmi hasonlót és a gyáriakat is lecserélni arra.
Mondjuk ezt nem szívesen vállalnám be, elég nagy szopás néhány centi hosszúsággal dolgozni alig hozzáférhető helyeken.Vagy a másik megoldás ezek a hídcsatlakozók, de ez már a gányolás kategória, így ez nagyon-nagyon a végső választás.
Jelenleg még minden módosítás visszaalakítható gyári állapotra. Szeretném is megőrizni ezt a felállást.
Az új tulaj lehet nem értékelné ezeket a beavatkozásokat.
Elvégre pár lyukkal az alsó idomon még lehet élni.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #92264 üzenetére
Na ez is nagy bölcsesség. Nagyon igaz.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #92272 üzenetére
Ezért volt olyan rohadt ismerős.
Amúgy ezek a tömítések mikor csere érettek? Én pl le se vettem azt, ami volt a gyári feszítő alatt.
Nem folyik...[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Laraxior #92416 üzenetére
Nagyon necces téma. Nekem eddig csak negatív tapasztalataim vannak az olcsó ledes irányjelzőkkel. Köztük szerepel a beázás is.
Ami viszont érdekes lehet minőség szempontjából és rohadt drágán is adják, az az Oxford irányjelzői.
Az egyetlen fenntartásom a fényerővel van csupán, azért egy tisztességes irányjelzőnek olyan fényesnek kéne lennie, mint egy féklámpának. Arra meg 185 candela van megadva felső határértéknek (UK) és akkor látok ilyen ipari hulladékokat tíz candela nagyságrendben... Vicc.
A legdrágább Oxford indexek viszont tudják ezt a fényerőt, viszont el is kérik az árát.Az meg hogy elfárad... Az érdekes egy jelenség. Mennyi idősek azok a ledek? És ugye irányjelzőről van szó, vagyis alig lehet benne üzemóra. Egy tisztességes ledes világítás több tízezer üzemórát kellene kibírjon.
Egy ledet két dolog tud kinyírni, a túláram és a túlhevülés (DIP lednél utóbbiról nem is nagyon lehet beszélni ugye). Ha egy pár másodperces üzemben ahol 60-120 hz-en villog a led és elfárad kevesebb mint örökélet+1 nap előtt, akkor ott alul van tervezve vmi.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #92424 üzenetére
Ide alien nyal kell.
Majdnem letüdőztem a kaját. Kösz szépen! -
Teasüti
nagyúr
válasz runner 125 #92432 üzenetére
Cica nacit és magas sarkút?
-
Teasüti
nagyúr
válasz z123456789 #92446 üzenetére
Lehet, miért ne lehetne. Én át szoktam motorozni az (angol) telet, max egy hónapra rakom le, amikor mínuszok vannak és le van fagyva az út. (Jégen, hóban nem motorozunk, ez nyilvánvaló.)
Jegesedésre számítani kell országúton, mikor a városban 5°C alatt mutat a hőmérő. A legtöbben ilyenkor lerakják a motort. És igazuk is van. A tapadás kevesebb mint fele van meg a nyári száraz úthoz képest. Vmi váratlan történik, akkor nagy eséllyel perec lesz belőle.
Nekem ez a közlekedési eszközöm, én vígan eljárok vele.
Hó az itt nincs, de mikor az utak is csonttá vannak fagyva, akkor kérek fuvart.
Úgy kell motorozni, mintha lábujjhegyen lépkednél, semmi hirtelen erőhatás és mindkét fékkel egyenlő mértékben fékezni.Ami a ruhát illeti. Én elvagyok a téli béléses cordura dzsekimmel és nadrágommal amíg beérek a munkába (20 perc), nem húzok semmilyen aláöltözőt, boxer és póló van csak alatta. Túracsizma ugyanaz, egy vastag zoknival. Én kézről kezdek el fázni, nekem az mindig elfagy. Két téli kesztyűm van, egy kényelmes Richa City GTX, ezzel elvagyok 10°C-ig és rövid időre városon belül 5°C-ig. Aztán van egy fűthető Exo Stormguard, ez rövid távon nagyon kellemes. Ezen kívül egy Windproof téli maszk még kötelező vétel.
Ebben a szerkóban elvagyok az ingázással. Egyszer mentem 300 km-ert 0°C-ban így, csonttá fagytam. Qrva nagy szenvedés volt. Az első másfél óra még ok, de utána mint a kivert kutya... Fél óránként álltam meg teázni és melegedni és reszkettem. A fűthető kesztyű teljes csődöt mondott autópálya tempónál, az volt a szerencsém, hogy volt külön markolatfűtés is. A kettő együtt adott egy minimális komfortot. Épp csak annyit, h ne kéküljenek az ujjaim. Soha többet nem megyek télen motorral messzire. Ha fizetnek érte, akkor se. -
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #92454 üzenetére
Nem lehetetlen télen, sőt akár hóban motorozni sem, csak számítani kell a következményekre...
Ő nem számított a következményekre.(#92450) z123456789
Jól mondja Geresics, dönteni azért kell (vagy ha nem mersz, akkor ne is ülj motorra). A hirtelen erőátviteleket és fékezéseket kell érteni ez alatt, nem azt hogy nem merek kanyarodni.
Ha az útviszonyok valóban azt indokolják, hogy ne döntsük a motort, akkor meg jobb nem motorozni és lassan haza evickélni.Amúgy lehet féktesztelni motoron is. Hátsó kerék milyen könnyen csúszik meg, pont mint autónál.
Ha figyelsz rá mennyi tapadásod van, akkor azért lehet következtetni a kockázatokra is.
Én pl egy meredek felhajtón állok ki a garázsból. Rajta ülve első fékkel engedem le hátrafelé gurulva (ugye önerőből hajtok fel), na ha ezen a felhajtón az első kerék ha nem tudja megfogni a gépet, akkor tudom, hogy baj van.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz z123456789 #92462 üzenetére
Térdmelegítő? Sapka?
-
Teasüti
nagyúr
Mi a legjobb fényforrás H7-es foglalattal?
Kínai ledes izzók az ördögtől valók? -
Teasüti
nagyúr
Fedélzeti kamerával foglalkozott már vki? Arra gondoltam hasznos lenne vmi beépített feketedoboz jellegű megoldás előre és hátra. Mondjuk lámpaburákba elrejteni.
Köszi! -
Teasüti
nagyúr
Illetve a másik: akku saruhoz van vmi kulturált megoldás, hogy több papucs ráakasztásakor ne kelljen szopni a saru belsejében potyogó anyacsavar miatt? (Aki ezt elfogadta szabványnak, főbe lőném emberiség elleni bűncselekmény miatt.)
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #92543 üzenetére
Kiállítást is rendezel majd, mint Bacsis az ósdi gépekből?
-
Teasüti
nagyúr
Ezek azért más szinten vannak, mind rendezésben, mind vágásban, mind felszerelésben. És valószínűleg begyakorolt szöveget mond, nem improvizál. Utóbbi esetben magyaroknál kivétel nélkül mindenki szétfogalmazza magát, de ez többnyire elég hülyén adja ki a hebegés-habogás és a műveletlenség miatt. (Bocs. De tényleg nem értem miért kell olyan izzadságszagú szöveget tolni a kamerának.)
Eleinte már lefutottuk ezt a kört Geresiccsel, azt mondta ez már nem is vlog. Mondjuk ha vlog alatt csak a GoPro-s pofázós POV videókat kell érteni, akkor ez nem az.
[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #92547 üzenetére
Eléggé hanyagolom a témát több okból is, de ma reggel felmásztam YouTube-ra kicsit motoros vlog-okat nézni forrás kutatás gyanánt.
Gondolom a népszerűbbeket dobta rögtön az arcomba és ezek alapján nyilvánosan is elnézést kérek az előző kijelentésemért. Ezek egész korrektek. Akad köztük ugyan, ami számomra nem fogyasztható (15 perces videó, első néhány percben semmiről nem beszél: na ezt az időt sem kapom már vissza az életemben). De összefüggően és kulturáltan tudnak beszélni.Amire én gondoltam az nem üti meg ezt a színvonalat.
(Nem találtam rá hirtelen példát.)
Örülök, h azért fejlődnek a magyar vloggerek is. -
Teasüti
nagyúr
Akkor kezdődjék a téli szezon!
Kellemes nyulat mindenkinek! -
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #3506 üzenetére
Őőő kérdés.
Ha nekem a termosztát 80-84 fokon nyit (elméletileg) és ideális menetszél esetén a hűtővíz stabil 78-80 fokon van (nem tudom hol van a hőmérő, lehet eltérő hőmérsékleti viszonyok vannak a vízhőmérő, termosztát, venti kapcsoló körül), akkor nekem túl van hűtve a motorom? Ennél feljebb csak tötymörgős tempónál megy még nyáron is, most a hidegben meg oda van szögezve 78-ra.
A venti 106 foknál kapcsol, csak viszonyításképp.
Köszi![ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Az oldal címe véletlenül sem célzás.
Amúgy nem mindegy neki? Biztos okkal tette oda a ferdeszemű. Ezért dühöngeni... Hülye hozzá és dühöng is, szép kombináció! Ismerős stílus.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #15692 üzenetére
Több helyen is említed, hogy a meleg oldali viszkozitást be kell tartani. Viszont itt meg azt írtad mehet bele vékonyabb és vastagabb is.
10w40 nekem a gyári és 0w30-ason filózom (na meg a hideg éghajlati viszonyok). Gondolom kárt nem teszek vele. Vagy igen?Amúgy táblázatok szerint nincs nagy különbség, 2-4 cST 100 fokon. Vagy ez soknak számít?
Vagy a 30-as 70 fokon tudja azt, amit a 40-es 80 fokon. Nem tűnik nagy különbségnek. Sőt nekem úgy tűnik a 30-as jobb ha feltételezem, hogy 10-20 cST volna az ideális a motornak.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #92654 üzenetére
Mondjuk megcibálnám a bajszát, még nem éreztem milyen amikor tőből akarja kitépni a karjaid a motor.
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #92662 üzenetére
Hideg oldallal nem nagyon tudok mit kezdeni, még nem láttam egy tesztet sem, hogy valós körülmények közt mennyi idő alatt jut el az olaj oda, ahova kell. Elképzelésem sincs erről, vegyes kopás van néhány másodpercig, vagy akár ennek az időnek a többszöröséig is? Vagy szignifikáns kopás keletkezik egészen amíg melegedni nem kezd a motor (5 perc)? De minél közelebb van az üzemmeleg viszkozitáshoz, nyilván annál jobb.
Ezek alapján az a meglátásom alakult ki, hogy 0W olajat mindig mindenbe!mod:
pont most olvastam az odavonatkozó cikket. Elvileg az alacsony fordulat is akkor probléma a cikk szerint, ha már csökkent a szivattyú szállítóképessége és cserére érett az olaj.mod2:
Inkább ne menj át oda!
Mielőtt megint felmegy a vérnyomásod.
Ahogy beleolvasgatok miről megy ott a diskurzus, ott még eléggé gyakran feljönnek a level1-es hitre és népi megfigyelésekre alapuló téveszmék. Az itteni közösség legalább már szintet lépett az évekre visszanyúló olajozás(od) miatt.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #92665 üzenetére
Akkor erről ennyit.
Köszönöm a felhomályosítást! -
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #92716 üzenetére
Az stabilizálja a motort. Az első meg hátrafeszíti a villát, ezek az erőhatások így hasra ütésre lehet, hogy stabilizálják a kormányt. Erre biztos tud válaszolni mindenki, aki pályázott már: nehezebb kormányozni intenzív fékezés közben?
Azt hinném a kisebb fejcsőszög segít és a hátrafelé feszülő villa rásegít az egyenesfutásra (bocs, nem ismerem az idevonatkozó zsargont, hogy milyen síkok és szögek játszanak, amikor kifordítjuk a motor síkjából a kereket).
Azt hiszem ezt így is tanítják, hogy a ledöntött motort felállítja az első fék. Gondolom ugyanez a jelenség, amit közölni próbálok.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz demars #92756 üzenetére
Nyomatékkulccsal húzod meg a kerékanyát, ugye?
Én azzal, viszont első alkalommal csavarlazítóval szedtem le, viszont nem zsírtalanítottam és a következő láncállításnál (ami nem sokkal később volt, mert túlhúztam) már szinte nem is kellett erőt kifejtenem a racsnival...
Nekem szerencsém volt, de láttam már videót erről.
Ha beszitál, akkor terhelni kell a láncot. -
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #92758 üzenetére
Te mivel szűkíted az ívet, ha túlvállaltad magad?
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #92767 üzenetére
Természetesen. A hátsófék is ebben segít, ugyanaz a végeredmény.
Te pályázol, nem szarsz be. Meg versenyben nyilván nem fékezek a kanyarban, hisz sebességet veszítek.
Közúton viszont aki beszarik, annak nem lesz erre lélekjelenléte. A féket viszont ösztönből fogja taposni, már ha emlékszik rá, hogy melyiket kell.
Szerintem.
Csak tippelek, én még sose szartam be.(#92768) persuader
Akkor vennem kell egy új anyát.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Topiccsendőr #92770 üzenetére
Nagyon-nagyot nem kanyar előtt kell? És felengedni ahogy lassulsz/dőlsz?
-
Teasüti
nagyúr
Miben különbözik a motorfék a hátsóféktől fékezés szempontjából? Mindkettő fékezi a kereket.
A hátsó kerék fékezése nem állítja fel a motort. A hátsó kerék fékezése nem szól bele a kormányzásba.
Az ekkor megfigyelhető ívszűkülés a sebesség csökkenése miatt történik (centrifugális erőt fent kell tartani a gravitáció ellenében, különben nemes egyszerűséggel eldőlne a motor) és még véletlenül sem felegyenesedni akar ilyenkor a motor, hanem elfeküdni.
Az, hogy nem lehet elvenni a gázt nettó hülyeség. Mindent lehet a gumik tapadási határán belül.(#92775) demars
Aki beszarik, annak lehet el kéne gondolkodnia ezen a motorozás dolgon.
Ha helyzet van és nem tudod lereagálni, akkor könnyen ott maradhatsz.
Nem lehet úgy motorozni, hogy az életedért aggódsz. Persze, nyilván mindenki szeretne épségben hazaérni.
Mondjuk kellő forgalmi tapasztalattal azért előre látható majdnem minden ilyen szitu.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
Nana, az előbb még nem lehettet elsőféket használni
Én ilyet nem írtam.(#92782) HSM
Köszönöm!
Akkor most kapcsold hozzá logikailag az előzményt is és lásd mire ment a válasz!
És ne ragadd ki a kontextusból!
A adagolhatóságra meg: a hirtelen motorféktől is előbb csúszik meg, de felegyenesedni sehogy se fog.[ Szerkesztve ]
-
Teasüti
nagyúr
válasz Geresics #92783 üzenetére
Az állandó gáz és kuplung nyilván azért kell, hogy ne fulladj le "slow walk" közben.
Ha ugyanazt a manővert gyorsan csinálod (moto gymkhana), akár megoldható a feladat simán gázelvétellel és/vagy hátsófékkel is csúsztatás nélkül. De nyilván szeretnél tartani egy fordulatot is, ahol van vmi nyomaték is.
Jó móka az a bólyakerülgetés. A gymkhana jobban vonz, mint a pályázás.
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
- ÚJ! AKRacing Master Premium Gamer szék - Fekete, 150 kg-ig
- Philips 50" 128 cm 4K okos TV 50PUS6504/12
- Himiway Zebra Step Thru 2023 elektromos fatbike (2000 EUR)
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt// ingyen foxpost
- Opel Insignia Full extra! Ezt érdemes megnézni és elolvasni a hirdetést !
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest