- AliExpress tapasztalatok
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Bittorrent topik
- Windows 10
- Ingyenes vagy akciós szoftverek
- Elektronet Zrt. (internet, kábelTV, telefon)
- Bocsánatot kértek a globális leállást okozó szoftverhibáért
- Disney+
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
-
IT café
Motoros topik
Hirdetni a Hardveraprón lehet, nem a topikban!
Országos motoros rendezvények
Új hozzászólás Aktív témák
-
DigitXT
nagyúr
válasz Chappy #40831 üzenetére
Csinálj korlátlan jogsit. 600-as motorral (ésszel) el tudsz lenni.
A2-re nem vizsgázhatsz 125-tel. De miért korlátoznád magad,
ha csak a kor miatt nem, az meg jövőre meglesz... (Mopedet
felejtsd el! Rosszabb, mint a bicikli - bicikliúton se mehetsz.)Ha tanulni akarsz motorkezelést, vezetéstechnikai tréningek a
barátaid. A jogosítvány leginkább csak egy papír, ahol remélik,
hogy már tudsz motorozni+jajj, ne törd össze az oktatómotort.
(Abszolút alap tréningre meg talán jogsi nélkül is mehetsz...)Rászánt kereted jól gondold végig, védőfelszerelések stb. Nem
a majom a drága, hanem a banán. Bár néha a majom is.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Chappy #40861 üzenetére
de azért messze nem ugyanaz a műfaj szerintem
Nem... De kb. ugyanennyi köze van a 600 ccm-hez a mopednek is.
Ha korlátlanra mész, akkor sem mopedre ültetnek fel: megmondod,
hogy még sose ültél motoron, kapsz egy 125-öst körözgetni.
Autót vezetsz: kuplungot ismered. Gázt nem rángatod, s jó is vagy.Én ilyenről még nem is hallottam, hogy jogsinál szerelni tanítanak.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Laraxior #40863 üzenetére
ő meg szaladt mellettem, amíg el nem vágódtam
Az kemény. Mondjuk én mondtam, hogy RÉGEN mentem már DT50-nel,
meg valami ezer éves 125-össel is... Szóval első alkalommal egy 250-en
(CBF?) körözgettem. Oktató mögött soha nem ültem. Max. Safety-n. De
ott az aszfaltérintős (nem zakó, csak "bukócsövön" fordulós) móka miatt.Amúgy el voltam szokva tőle, elsőre soknak tűnt a 250-es ereje is.
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz pakriksz #41106 üzenetére
Nem. Bár nem is szoktam a motort Mordor kellős közepén leparkolni...
(Egyébként rongálással természetesen le lehet szedni a dobozt is, ahogy el
lehet törni a kormányzárat, le lehet vágni a láncot, be lehet rakni furgonba az
egész motort, vagy gördeszkára rakni az első kerekét, tárcsafékzár ellen.)https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz pakriksz #41109 üzenetére
nyomkövetővel fogom megoldani
Ja, azt nem mondtam, hogy pár ezerért vesz egy GPS/GSM zavarót is.
Erre mondják azt, hogy amit el akarnak lopni, úgyis ellopják. Csakis azért
érdemes (ésszerű keretek közt) minél többet költeni a védelemre, hogy ne
az alakalom szülje az orkot. Ahogy az ilyen "alkalmi eseteknél" szokásos.
(Azt viszik, amelyiket könnyebb.) Csak ha spéci típusú motorod/autód van,
és valamiért nagyon az kell valakinek, akkor fogja "mindenáron" elvinni...https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Something_ #41476 üzenetére
30-40 perccel kerülhettük el egymást LOL.
Szerk: de én az esőt is kihagytam, szerencsére.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz mocsanisi #41510 üzenetére
Egészen hihetetlen egyébként, hogy fogalmuk sincs már sok éves KRESZ-változásokról sem, de azért nekik áll feljebb, mert "a barátnő jogász". Miközben veszélyeztetnek, idióta módon közlekednek, balesetet okoznak, és akkor is??? Az a minimum, hogy szánja-bánja bűneit, és örül, hogy nem ölt meg, ha már nem vett észre (ha egyáltalán ez igaz). Szerk: többesszám, mert nem csak a konkrét esetre igaz, nekem is volt már furgonos, aki el akarta magyarázni, hogy én nem mehetnék a buszsávban (miközben ő nem mehetett). Mondjuk akkor baleset nem volt, csak egy kisebb "szóváltás"... Amúgy az ilyen buszsávban keresztbe lekanyarodóknak kívánok egy 7-es buszt az anyósba... Mert megérdemli...!
Daywalker: így van. Nem lehet számítani rá, hogy mindig "megvéd". Van az a zenehallgatós hangerő kocsiban (amit épeszű ember nem használ, mert akkor a keresztbe vágtázó mentőt sem hallja), hogy egy sportmotor nyitott dobja sem hallatszik be. Habár 10-ből lehet, hogy 8 esetben meg pont azért nem csaptak el, mert hallottak, de az nem fogja vigasztalni azt, aki a maradék 2-be tartozott...
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Something_ #41671 üzenetére
Csak kéne mérni egy töltést rajta. A helyzetjelző is elszállt, vagy csak elírás?
Lipton: én eddig egyszer nyaltam a flasztert a robogómról lepotyogva. Semmi
bajom nem lett, mert a könyék leérését FF protektor fogta a kabátban + amint
felfogtam, mi a helyzet, azzal a lendülettel löktem magam vissza a hátamra...
Dolgozzon a FF Pro L2, szintén a kabát alatt. Nem volt már nagy a tempó, és
elég gyorsan megálltam, de szinte egy horzsolás nem lett rajtam. Farmer a
lekoppot kibírta, utána meg a hátamon csúsztam. A bőrkesztyű is jól szolgált.
Bele se merek gondolni, mi lett volna, ha nincs rajtam a gerincvédő, kabát stb.
Ennek ellenére - vagyis eddig... - nyáron szoktam lazán öltözve menni. Ezt az
esést is el lehetett volna kerülni, ha ésszel vezetek, és nem húzok át a zárón,
nagyfékezve, esőben, ~15 km-t futott vadiúj gumival. Mindenesetre tanulságos.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Something_ #41750 üzenetére
Ilyennel körbetekered öreganyád gumikesztyűjét a csuklónál, és kész is.
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Something_ #41755 üzenetére
Vicc: húzz muffot az RR kormányára.
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz canniball #41823 üzenetére
Valójában mind a háromféle technika helyes, szituációfüggő, melyik a nyerő:
általában közúti tempónál, sebességkorlátozásokat betartva bármelyikkel be
lehet venni a kanyart. Mindegyik póznak meg van az előnye és a hátránya is.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
Nem néztem meg az inkriminált videót, de aki a forgalomban "keménykedik",
nem csak a saját életével játszik! Ezt nem kéne elfelejteni. (Nem jár respekt.)
Szvsz ha egy ilyen kamerás idióta miatt meghal valaki, másképp látnátok.
Bárki lehet öngyilkos, csak másokat ne vigyen magával (akik épp arra jártak).https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Bogyó bá' #42046 üzenetére
Nem irigylem. Mondjuk erősen el van túlozva a belassítások kommentárja.
Kihúzatta indulásnál, és felgyorsult 90-re: te jó ég...! Piroson átment? Ami
abban a pillanatban váltott. Ja, senkivel nem fordult még elő. Körültekintés
nélkül előz? Akkora a sebességkülönbség, hogy simán "beugrik" jobbról a
másik motoros mellé: szabálytalan, de nem sok veszélyes volt benne. Na,
az építkezésen kilóhússzal, az már "véleményes", főleg, hogy rossz az út.
Ott kesztyű nélkül, a friss jogsijával, agresszív stílusban: Darwin díjas picit.Összességében messze nem olyan állat. Legnagyobb bűne a gyorshajtás.
(Az abszolút és a relatív. Mindkettőt büntetik, utóbbit csak ha elpotyogsz.)https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Something_ #42048 üzenetére
Ez is egy szempont. De őszintén megmondva nem kellett
volna azt az úthibát 120-szal levenni, akkor nincs baj...https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Bogyó bá' #42092 üzenetére
Gyorsan rákeresve, A2-t is lehet. De (szerintem) semmi értelme.
Minek még egy korlátozás? Aztán ha megunja a CVT-t, új jogsi?Eleve 25 évesen "A" és kész! Nincs kérdés... Ha nincs +20 eFt-ja,
ugyan miből akarja a leendő mocit fenntartani? Pitiáner összeg,
ha csak a motorok vételárát (ill. karbantartási költségeit) nézzük.Amit ezen megspórolt azt elköltheti a... Várjál: egy új gumi kijön?
Néhány tankolás? Esetleg egy motoros kesztyű? (Eredetvizsga?)Azt ne mondja senki, hogy 20K-ból érdemben jobb vasat vehet.
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz polimorf #42114 üzenetére
Azt nem mondta a rendőr ismerős, ha kamuzol, sanszos, hogy megbüntetnek?
Szóról szóra ugyanezt csinálta az emberke a cikkben, és ugyanígy megvágták.
Egyébként mélységesen elítélendőnek tartom a román gyakorlatot. (Ultragáz.)https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz 30z.Samu #42217 üzenetére
Aztán ha meg kéne állni, akkor inkább telibevered az akadályt?
Jó, hogy most egy harmatgyenge 4T 50-es robeszt hajtasz, de
nehogy ilyen rossz beidegződéseket (?) vigyél át nagymotorra!Szerk: persze, nem rángatni kell a féket, ésszel használni.
De ha választanom kéne, melyik fék sz*rjon be, inkább a hátsó:
az elsővel meg is lehet állni. A hátsó meg max. visítva csúszik.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz 30z.Samu #42221 üzenetére
Hát az oktatástól sok jóra ne számíts. Nem tanítanak ott kb. semmit.
Ha jót akarsz, a korlátlan jogsi után húzol is el vezetéstechnikai tréningre.Amúgy megértem, mert én is elfirkáltam egy elfékezés/vizes záróvonal +
új gumi kombón, és azóta "óvatosabban" nyúlok a fékhez, de akkor is kell.Bolondbiztos megoldás közútra persze az ABS, mert vészfékezni nehéz...
(Amit elméletben tökéletesen tudsz, nem biztos, hogy pánikhelyzetben is.)https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz 30z.Samu #42231 üzenetére
Az aszfalt ugyanolyan kemény kis motorról esve is, hidd el...
Leginkább semmivel nem kéne elesni, de ha 100-nál eldobod,
senki nem fogja megkérdezni, hogy az már a végsebességed
volt (125), vagy esetleg elfelejtetted rúgni a kettest (600+).Annyi, hogy egy nagyobb motoron az a képzeletbeli 100 km/h
még lehet totál biztonságos is, mert sokkal jobb a futómű, fék.
Az óvatos duhajság rendben van - de írtál már rémtörténeteket
az 50-es robival is. Szóval ez azért elég gyorsan megváltozhat.
Egy a lényeg: olyan motort vegyél, amin jól érzed magad!Amúgy szerintem korai még ez az ötletelés: messze a tavasz.
HGabor89: na, csak nem egy rugóra jár az agyunk?
[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Outlander #42235 üzenetére
De a papíros kézbevétele után ugye még nem érezted azt, hogy
tudsz motorozni? Autó teljesen más. Lehet fújni a korlátozásra,
de az, hogy nálad így volt, nem jelenti azt, hogy másnál is, azaz
lehet, hogy te egy született tehetség vagy, és életedben először
motorra ülve a 600-as meg se kottyan, más meg esetleg rögtön
odacsapja, mert nem vágja a kuplungot, gázt, féket és az erejét.Teljesen normális a motoros oktatáson, hogy kisebb kategóriás
motorjaik is vannak. Senki nem halt bele, hogy az első métereit,
akár egy egész rutin órát (te jó ég!) kisebb motoron tesz meg.
Fordítva meg? Az 1000-es Gixxert friss jogsival szalonból kitoló,
első útja végén fekete zsákba kerülő tinivel tele vannak a hirek...
(Talán nem teljesen alaptalanul vitték fel azt a korhatárt sem.)Mindig mondják, hogy ésszel(!) bármit meg lehet ülni, csak ugye
nem látunk a másik fejébe: ha úgy érzi nem kéne, nos nem kéne!Amúgy engem 50/125 tapasztalattal elsőre 250-esre raktak. (Én
kibírtam azt az egy órát a nyergében. Soknak is éreztem.) Utána
persze nem volt gond az ER5. De mondjuk az oktatás annyi volt,
hogy "körözgessél". Safetyn elsőre para is volt a nagymotor, nap
végére meg természetes. Csak ott ugye oktattak is, ténylegesen.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Polemius #42265 üzenetére
Ilyenkor szokták mondani, hogy előbb leszállsz, aztán az oldaltámasz.
Amúgy ez olyannyira így van robogónál (kényelmes!), hogy simán lelépek
róla, aztán... középsztender. Nem is nagyon szeretem az oldaltámaszt
az ilyen esetleges felcsukódások miatt. (Elég, ha nem teljesen nyitod ki.)https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz 30z.Samu #42287 üzenetére
Mondjuk egy krosszmotorral érdekesen néznél ki a városban,
de a krossz utcára inkább alkalmas verziója (Supermoto) már
lehet, hogy nem rossz választás. Super Duke meg brutális.
Főleg az 1290-es. De nem ez a Te motorod... Szerintem.Szerk: a miheztartás végett: az enyém sem persze.[ Szerkesztve ]
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Grillo #42306 üzenetére
Jogos. 50-250-600: 125-öst pont kihagyta a kolléga.
Szigorúan véve elég, csak ha kezdenek eltaposni necc.
Azért egy sportdob sokat segít. Ha valamennyire megy
a gép. Az ciki, ha üvölt és nem megy. De mire kell???
Ezt nem tudja Samu, s fog nekünk lamentálni tavaszig!https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
válasz Grillo #42309 üzenetére
Vagy épp tud, csak más stílusban*, és ahhoz kevés. Van az úgy.
Én egy évet elszöttyögtem 125/150-nel, "elég" volt... De nem vettek
valami komolyan vele az autósok, és azért egy 125-ösre sportdob?!(180-ason már csinál is valamit, de ezt tudod.) Közlekedni bármivel
lehet. Csak változik a veszélyességi foka, ill. milyen stílust igényel:
leginkább defenzívet. Minél kisebb a gép, annál inkább. De ez nem
az a topik, úgyhogy befejeztem. 125-ös motorral kevesen járnak itt.Mondjam, hogy van akinek meg erdélyi túrához is elég a 125-ös?*: most nehogy megkapjam erre a választ, hogy "tehát nem tud".
https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
-
DigitXT
nagyúr
-
DigitXT
nagyúr
válasz Lipton #42333 üzenetére
Én egy 180-as Majával húztam le 3-4 évet teljesen hasonló tapasztalatokkal,
hangos dobbal. Ellenben a 125-ös előző motorom tök halk volt, azzal jobban
kellett figyelni, mert simán nem vettek észre. És azért annyira nem is ment...Azért írok OFF-ban, mert váltós motorom nincs, ellenben korlátlan jogsim, és
jelenleg 2 db CVT váltós motorkerékpárom (nagyrobogó) van. 400-on nyitott
dob kegyetlen: túl hangos. Persze megadják a tisztelet, de én kérek elnézést.És itt jön a képbe, hogy kevésbé kell defenzívnek lenni, mert látnak hallanak,
viszont ez túlzott magabiztosságot, hamis biztonságérzetet adhat... ki ha én
nem: átugrom, félremegy, beférek. Aztán könnyen lehet baj, ha nem adja ki...Ehhez képest a másik motorom csak 250-es. Egy csendes guruló fotel, amit
lehet holt nyugodtan terelgetni akár a sorba is beállva. De kicsi kereke miatt
pl. nyomvályúkra nagyon érzékeny, nem árt vele észnél lenni. És bőven elég.Még nem tudom, tavasszal melyiket tartsam meg. Túrára kell a 400-as, de a
városba, melóba járni picit feleslegesen nagy, és itt sokat be is zabál (5,5-6).
Tudom, tartsam meg mindkettőt. És/vagy vegyek 600-as sportmotort.https://hardverapro.hu/apro/ibike_mono_adventure_3000w_sok_extraval_elado/friss.html
Új hozzászólás Aktív témák
Rokon topikok:
• Robogó, kismotor
• Nagyrobogósok baráti topikja
• Elektromos autók - motorok
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen