Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #89309696

    törölt tag

    válasz Tamás9x #79393 üzenetére

    Ladánál mikor még a levehető tetejű akkuk voltak csináltunk ilyet, de azokban az ólom volt is olyan vastag, hogy újra lehetett hasznosítani vagy manapság a munkaakkuknál lehet még megcsinálni, régebbi villanyos targoncáknál stb.. Mai autóakkuknál ahogy hozzáérsz porlad szét a lemez, mint az alufólia olyan vékony, esélytelen javítani. Traktorakkuk már jobbak.
    A robogóakkukat nem ismerem, lehet azok még vastagabb lemezesek.

    Viszont ilyen 4Ah ólomsavas akkukat mikor 4 ezer pénz egy új, én nem görcsölök vele. [link]
    Az akku szerintem még rendben van, pár hónapos és mivel csak 11.5V van benne ami majdnem tök üres [link] , így nem csoda, ha egy féklámpa is kiakasztja. Majd ha feltöltött teljesen 12.7V-ra és onnan is lezuhan 9V-ra egy féklámpától, akkor elkönyvelhető szarnak. A feszültségesés nem egyenesen arányos, ha most 11.5V és 8.5-re zuhan, akkor 12.5V-nál nem 9.5-re fog zuhanni (ha jó az akku).
    Kétségtelen, hogy 12V alatt már szulfátosodik, de belenézve még nem voltak jelei, annak idő is kell. Az autómban anno hónapokig jártam így mikor egy rejtett hiba miatt leszopkodta az akkut és utána tökéletes lett, én is azt hittem ki kell majd dobni, de sokkal többet kibírnak ezek. Ennél meg egy hete kezdtem észrevenni jeleit a lemerültségnek, ez semennyi a szulfátnak.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák