-
IT café
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
félisten
válasz Tothgera30 #58393 üzenetére
De el fog romlani, kerdes, hogy mikor. Na akkor fogsz akkorat szivni, mint a haz.
ludsimon Nem tudom, hogy lehet-e. Illetve mindent lehet, csak kerdes, hogy megeri-e esszeru keretek kozott.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Tothgera30 #58398 üzenetére
Persze ez ok. Kivancsi lennek az 50 ezer+ km alatt hanyszor csereltek blokkot. Darabjaiban persze.
En abbol indulok ki, hogy el fog majd romlani, mert minden elromlik elobb-utobb. Akkor viszont sokkal nehezebb kihamozni hogy mi a gond, foleg a ketutemu injektoros bonyolult. Legalabbis aki szerelovel eddig beszeltem mind ezt mondta. Namost jol leszivod magad, mire megtalalod a hibat, aztan masodszor meg mikor megveszed az alkatreszt hozza. Ossze sem lehet hasonlitani egy ezer eves, bevalt, igenytelen technikaval. Termeszetesen az injektoros finomabban jar, kevesebbet fogyaszt, amig mukodik, addig nagyon jo. Ha nem szamitana penz, csak injektoros motort vennek, addig marad a karbi es a leghutes.
Engem itt mar az agyverzes kerulgetne: [link]
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz ludsimon #58403 üzenetére
Lehet hogy az fix aras, de hogy mi kell a motorodhoz, azt te az eletben nem tudod leellenorizni, pont azert, mert nem ertesz hozza, nem tudod kimerni stb stb. Ezek az egyszerubb karbis foskeverok kis otthoni hozzaertessel siman javithatok, tisztithatok.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz Tothgera30 #58405 üzenetére
Belovom en is occsobban'', hogy leeszi kesobb hajad vagy fullad a motor az mar egy dolog.
mumtaz Ezt most nem teljesen ertem. Mit szedtel szet rajta? Nyilvan ha ertesz az elektronikahoz, ki tudod merni amit ki kell, akkor neked ez termeszetesen nem lenne problema. Az emberek 99%-a viszont nem ert ehhez. Nem fogja tudni, hogy egy problemas motorjarasnal (pl amit linkeltem is, vagy ebben az esetben [link] mit csinaljom. Nem ert hozza, nincs muszere kimerni. Viszi szerelohoz, az meg altalaban lehuzza ahogy tudja.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz mumtaz #58411 üzenetére
Szerintem a problema fo oka itt meg mindig az, hogy a motor arahoz kepest sokba kerulhet egy javitas a hozza nem ertonek. Egy masfel millas autonal (ami nem egy nagy szam) kifizetsz 80 ezret javitasra, bar szivod a fogad, kifizeted, elfogadod. Azert egy 200-250 ezres robogonal kifizetni ugyan ezt, a legtobb embernel okoz egy affele ar/ertek zavart.
korcsillio
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz korcsillio #58412 üzenetére
Ez a jetforce robogo megkockaztatom a legszebb 50-es amit eddig lattam.
ludsimon Kettős tomegűt ki lehet váltani atalakítóval,
Mar amelyiket ki lehet. Faterom 1.6 PSA HDI peugeot-jaban konkretan nem lehet.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz ludsimon #58434 üzenetére
Elobb veszek hitelre egy korszeru uj autot, mint egy leharcolt oreg xart kp-ra. Meg azert ha tehetjuk torodjunk mar kicsit a kornyezetunkkel, mert a vege tenyleg az lesz, hogy megfulladunk. A 800 ezres taxis mercisnek meg uzenem, hogy kovesse is magat es szivja a hulladekjanak a fustjet meg a fel kilo kormot szivja be, amit 10 percenkent pufog a levegobe.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz frigoo #58443 üzenetére
Csak gondolj bele, a 747-751 kozott 4mm a kulonbseg es ez a teljes hosszra vonatkozik, mintha elvagnad a szijat es kifeszitened. Ennek a 4mm-nek a gyakorlati jelentosege velemenyem szerint nulla. Alapjaraton nem baj ha bevibral, sot, szerintem mindegyik vibral, hiszen akkor laza a szij, nem fesziti semmi.
frigoo Huzd szet a kuplung "tarcsakat" es futtasd fel elol a szijat, ott latod meddig er fel maximum, de biztos nem a 4 mm miatt nem fut ki rendesen, ha ez a gond.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz frigoo #58445 üzenetére
O ugyan ezzel kuzdott multkor [link], , kivancsi leszek a tapasztalatokra vele. En is veszek robogot nem sokara, legalabbis ez a terv, ha egy ilyen varioval kisebb fordulaton jar a motor, lehet en is megkockaztatok egyet. Emlekszem a piaggiom is porgott 10 ezret, ami nem feltetlenul szukseges.
-
félisten
válasz frigoo #58448 üzenetére
Hu, akkor kolthetsz a mocira rendesen, persze ha van mit az embernek. Epp azt nezegetem, hogy egy minarelli blokkos robogora melyik lenne a jobb:
Polini High Speed variátorszett (Fekvőhengeres Minarelli)
Malossi MHR Multivar variátorszett (Minarelli)
Nem mintha egybol cserelni szeretnem a motoron, csak most ugy eszembe jutott a tema kapcsan.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz dzso22 #58472 üzenetére
Egyetlen piaggio nrg-m volt amit javitottam. Csereltem rajt szijat es gorgoket, kuplungot kipucoltam. Ezen kivul latok, hallok es gondolkodom. A vilagert sem becsulnem le a szakertelmed a robogokkal kapcsolatban, ami nekem gyakorlatilag nincs. Eppen ezert vigyazok, hogy miben adok tanacsot. A konkret esetben meg most sem bizonyosodott be az allitasom ellenkezoje.
Amugy ha ertesz a minarelli finomhangolasahoz, lehet majd kerem kesobbiekben a tanacsod.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz dzso22 #58483 üzenetére
Mindent senki sem tud, eleg ha annyit ertesz hozza, amennyi szukseges. Koszonom a lehetoseget, bar nem tudom merrefele eldegelsz, valoszinu inkabb virtualis segitsegnyujtas lesz . Viszont ugyes vagyok, ha valaki ertelmesen leirja mit kell csinalnom, azt itt en vegre tudom hajtani. Yamaha jog lesz ugy nez ki.
-
félisten
Ez mar bika lehet: Abus Granit 58/140HBIII100 mini u-lakat + 12KS120 biztonsági lánc, 120cm
Beszeltem a tulajjal es ezt ajanlotta: ABUS Granit Power XS 67 motor tárcsafék lakat + 12KS120 lánc, 120 cm
-
félisten
Szerintetek mennyi ertelme lenne, hogy az ember ugy keveri be elore a benzint es nem kulon toltogeti? Ugy tudom, semmi sem jelzi vissza, ha az olajpumpa hajtasa megszakad, csak mikor megszorul a motor azt veszed eszre. Ezert gondoltam, hogy bekeverem elore es kesz. Mit gondoltok errol?
-
félisten
válasz ludsimon #58554 üzenetére
ludsimon, frigoo
10 korul, de meg nem vettem motort, csak fejben vagyok egyelore, hogy mit hogy a jovoben. Csak azert jutott ez eszembe, mert a piaggion is az a pumpaszij, hat en nem sokat nezek ki belole, elszakad vagy bedoglik, megszorul a pumpa es kampec a motornak. Visszajelzes meg semmi sincs, ez bosszant. Nekem meg szinte mindegy, hogy kulon toltogetem, vagy veszek 20 l benzint, bekeverem es abbol tankolok. Hanyas keverekkel mennek ezek a robogok altalaban? 50 korul? Ezt az olajat szoktam venni a funyirohoz es ebbol kevertem a piaggioba is anno, gondolom ez megfelelo minosegu.
Van ez a masik fajta repsol olaj is [link], de hogy mi a kulonbseg koztuk, a fene se tudja.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz dzso22 #58572 üzenetére
Castrolt is hamisitjak, mikor a bardi autonal dolgoztam, annyit tudtam meg errol, hogy amin rajt a hologramos matrica, az elvileg eredeti, de garancia sajnos semmire sincs. errol egy cikk pl: [link] es meg egy: [link]
ludsimon Koszi a tippet, meg sosem hallottam rola.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
válasz korcsillio #58649 üzenetére
Jo hangja van! Mennyiert szervaltad? Nem a zsebedben turkalas miatt, csak felmerni hogy mi milyen arban mozog.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Sziasztok!
Vettem ma egy fasza kis motort. Kiprobaltam az elmult masfel hetben tobb fele jogot is, basic, poche, artistic spec stb, emellett konzultalva tobb forumozoval is privatban arra jutottam, hogy ezek a regi jogok valok nekem. Itt meg erezni valoban az erot, ugy mennek ezek a kis pocsok, hogy letepi az ember fejet, valoban meregzsakok, ahogy dzso22 fogalmazott. Ezen kivul minden alkatresz kaphato hozza fillerekert es olyan tartos gepek, hogy a vilagbol kimennek.
Szeretnem megkoszonni dzso22 es Gergello tanacsait es segitseget a valasztashoz.
Par kep a masinarol, estere talan feltoltodik a video is:
[link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link] [link]
-
félisten
válasz ludsimon #58706 üzenetére
Nekem tokeletesen kenyelmes, epp nagytestut nem akartam, volt piaggio nrg mc2-es gepem, szandekosan vettem kistestut. Konnyu, robbanekony.
2001-ben vette a pali, ilyen feher babettas kosar volt hatul, valami oreg apoka lehetett, aztan meghalt es a fianak meg van egy uj jogja, de ez utobbi is 50-60 kozotti. Szerintem ehhez a motorhoz nem nyultak hosszu evek ota, igy ranezesre eredetinek tunik minden, egy-ket burkolatot mar ott leszedtem. Semmi elem nincs megrepedve, eredetinek tunik a fenyezese is. A variator csavarokon se latni meg csavarozas nyomat se. A hajtomuolajat majd hetfon ledobom belole, a variatort addig nem szedem szet, mig megy. Idoben nyit a kuplung is es brutalisan megy a motor, 40-nel meg ugrik mint allat. Fekek is nagyon jol fognak. A kormany semerre nincs elferdulve, a jobb felen biztos csusztak, a tukron es a jobb oldali elso es a labtarto elemnel latszik huzasnyom, de hot nem izgat.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Hajtomube milyen olajat ajanlatok?
-
félisten
válasz golyani #58725 üzenetére
golyani Koszonom! Regebben ajanlottak azt hiszem a topikban, meg a piaggios idomben a motulnak van az a tubusos cucca, allitolag az is jo es specko a robogok lehajtasaba valo.
---------------------------
body007 Koszi szepen, en is orulok neki nagyon, ejjel kettoig azt nezegettem. En maradok a gyari mereteknel, nekem ez is boven megfelel gyorsulasra es sebessegre is.
[ Szerkesztve ]
-
félisten
Tudnatok nekem ajanlani megbizhato es bevalt webshopot? Nezegetek parat amit ugye megtalal az ember a keresovel, nekem nincs egyikkel sem tapasztalatom, hogy melyiktol rendelhet nyugalommal az ember.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- noblechairs Hero fekete/piros gamer szék eladó
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs