Keresés

Aktív témák

  • xdave

    csendes tag

    Sziasztok!

    A következőben szeretnék tanácsot kérni:

    Citroen Xsara (nem Picasso) autómban cseréltem a gyári fejet Pioneer MVH-390BT-re. Most szeretnék továbblépni és hangszóró, valamint mélyláda választásban lenne szükségem tanácsra.

    Ami rendelkezésre áll:
    - Quadral Traffic A450X négy csatornás erősítő
    - Tápkábel
    - 1x5m RCA kábel

    Amit most tervezek venni:
    - egy pár komponens szett előre (165 mm)
    - passzív mélyláda

    Kérdéseim:
    - Mennyire szempont az in-line / external crossover a komponens szettek esetében? A 20-25 ezres kategóriában általában csak a tweeter előtt van egy high-pass filter és ennyi. De azért akad olyan termék is, ahol a mélyközép is filterezett jelet kap. Ez érezhetően javít a minőségen? Azért is vannak kétségeim, mert drágább hangszóróknál is előfordul, hogy csak a tweeter kap egy in-line filtert.

    - Ezen a szinten (értsd: nem high-end) van bármi szerepe a fáziskúpos kivitelnek?

    - A következő komponens szettek közül melyiket választanátok és miért? Valahol olvastam, hogy 90 dB érzékenység alattit nem érdemes, amennyiben fejről lesz hajtva, erről mi a véleményetek?

    Hertz UNO K165 (Létezik belőle 170mm-es, az is standard méret? Elképzelhető, hogy befér az is?)
    Hertz DSK 165
    Impact EF65S
    Impact EF66S
    Clarion SRP-1723S

    esetleg:
    GROUND ZERO GZTC 165TX
    Alpine SPG-17CS

    Gondoltam még a Gladen Audio ALPHA 165 -re, de 3Ω-t nem támogat a fejegység. Habár később erősítő hajtaná az első szettet is, így gondolom előnyös is lenne akár ez a hangszóró, de jelenleg a bonyolult kábelezés miatt maradnak a gyári kábelek és fejegységről való hajtás.

    - Hátsó gyári 130 mm-es coaxial hangszórókat érdemes kikötni, hogy ne rontsák a hangképet? Vagy gyengített meghajtással (fejegységen állítható) maradjanak?
    - Melyik mélyládát választanátok és miért?

    Gladen Audio ALPHA 10ZD
    Gladen Audio M 10 ZD
    Hertz DBX 25.3 (Ennek kisebb a térfogata valamivel, de mintha kisebb szögben dőlne a hátulja és így kevésbé simulna az üléshez, azaz összességében nem takarít meg több helyet ha jól látom.)

    ;)
    Köszönöm előre is a válaszokat!

Aktív témák