- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- ArchiCAD és Artlantis topik
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
V911
junior tag
Sziasztok! Tanácsot kérnék, minden válasz, gondolat érdekel. 10 éve Seat Terrám volt. Aki nem ismeri, néhány fotó:
Azelött barkaszom volt. A Seat terrával is megvoltam elégedve. Igaz, kisebb a raktere mind a barkasz, de kevesebbet fogyasztott, üzembiztosabb volt, modernebb, stb.
Igaz szerelgetni, szerelőhöz hordani ezt is bőven kellett.
Most ujra autóvásárláson töröm a fejem de azt látom, a seat terra "kiment a divatból". elavult volt már 10 éve is most meg méginkább. 10 éve még volt bontója, ma már felszámolták. Igaz, a neten van még hozzá alkatrész, talán a Bárdinál is, 10 éve is oda jártam. De ha van modernebb, ár érték arányban jobb, az érdekelne.
Ki mit javasolna ma autónak, ha a cél az, hogy ne csak egy kombi legyen, hanem félig furgon, vagy teljes egészében. Pl. a VW transzporterben is gondolkoztam.
A szempontok a következők: Perem nélküli csomagtartó amibe bedönthető egyszemélyesen is 50-100 kilós rakomány. Lehetőleg szekrényszerüen nyiló ajtó, de az esővédelem miatt az sem rossz ha felfele nyílik.
Alacsony ár, szóval a Mercedesz mikróbusz elhiszem hogy jó, nahát de.
Alacsony fogyasztás, engem pl. jobban vonzott az 1.6-os VW tranporter mint a 2.5-os bármennyire is erősebb a motorja. AZ se baj ha benzines lenne.
Használtban gondolkozom, de nyilván nem egy százezres roncsban hanem olyan tipusban ami nem nagyon nyeli a pénzt. Igazából az lenne a lényeg hogy munka autó, nyugodtan karcolható, stb.
SZóval a két példához hasonló autó kellene. Ajánl valaki hasonlóbbat vagy valaki modernebbet? Ja és minimum 5 személyes kéne.
Köszi -
V911
junior tag
Sziasztok! Tanácsot kérnék járműszerelvény összeállításhoz. Az alapötlet 1500 kg-os ponyvás utánfutó, melyet legalább 5 személyes mikróbusszal vontatok, esetleg 2-3 személyes furgonnal.
Mivel a a jogositványom csak "B" kategóriás, így - tudomásom szerint - a jelenlegi szabályozás szerint csak olyan szerelvényt vezethetek, aminél a szerelvény össztömege 750 kg össztömeg feletti utánfutónál nem haladja meg a 3500 kg-ot, 750 kg alatti utánfutó esetében pedig a 4250 kg-ot.
Tehát ha az utánfutóból nem adok lejjebb akkor max 2 tonnás autóval vontathatom.
Persze felmerülhet a részemről 2500 kilós autóval 1000 kilós utánfutó, illetve mindenféle megoldás érdekel, a szempont az lenne hogy minnél nagyobb hasznos köbméter, a suly kevésbé mert az árú nem nehéz jellegű inkább nagy.
Szóval furgon/mikróbusz tipusok érdekelnének, árban alsókategóriás, használtan vásárolt, de ne annyira hogy végül többe kerüljön a szervizzel együtt, mint egy drágább ilyen vontatási feltételekkel.
Köszi(Bérelhető variáció is érdekel, 1000, 1500 kilós utánfutót tudok bérelni, na de milyen bérelhető furgonokkal húzhatom "B"-vel?
[ Szerkesztve ]
-
V911
junior tag
Sziasztok! Beleszerettem ebbe:
Az a gondom vele, hogy csak B-m van ez pedig 2 tonnás.
700+1300kg
Viszont mivel Külföldi okmányokkal van, s nekem kéne forgalomba helyeztetni felmerül a kérdés vajon le lehet e vizsgáztatni 1500 kilósra?
S akkor húzhatnám B-vel is, még ha nem is sokfajtával, olyan 1500 és 2000 kg közöttivel hozhatnám, amivel húzható 1500 kg.
A kérdésem az, mennyi lenne a forgalomba helyeztetés 1500 kilós összsúllyal, s mennyi lenne ehhez az első műszaki vizsga valamint az átíratás kötelező súlyadó?
Továbbá kérdés, ha időközben letenném a BE vizsgát mekkora költség a következő műszakin a normál 2000 kilóra vizsgáztatni illetve lehetséges vajon magasabbra vizsgáztatni?
Mert úgy tudom 3500 kilós furgonnal húzhatnék 3500 kilót is, kérdés ezt vajon lehet e feljebb vizsgáztatni, 2000 kiló fölé s ha igen mennyivel?
Köszi -
V911
junior tag
Köszi. Tehát akkor ha jól értem, jóval olcsóbb letenni a BE-t...
-
V911
junior tag
válasz Cicero #102021 üzenetére
Sajnos nem tudom h ukrán e mert még fel se hivtam, ezekszerint addig nem is vezethetem mig az e-t le nem teszem.
Ő hirdeti:
https://auto.jofogas.hu/tolna/Forgozsamolyos_utanfuto_80009564.htm
Ha esetleg valakit érdekel, én már csak max a következőt szerezhetem meg.
De lehet inkább vadászom 1750 kilós utánfutóra, azt még B-vel is húzhatom akár ma is. -
V911
junior tag
Tudtok olyan autótípust ami pontosan 2 tonna? 1500 kilós ráfutófékes utánfutót vontatnék, B vel így 2 tonnánál több nem lehet, s kevesebb se nagyon mert akkor meg műszakilag nem engedélyezik. Elsősorban furgon érdekelne, de a t4es mind 2500 kiló. Személyautó is szóba jöhet főleg ha furgonban nincs vagy csak valami nagyon gagyi van amit meg más okok miatt nem szabad megvenni. Köszi
-
V911
junior tag
Én úgy tudom, hogymindkét esetben a hivatalos össztömeg számít csak, függetlenül a terheltségtől. De javítsatok ki ha tévedek.
És a 2000 tonna azért a maximum mert ráfutófékes utánfutó csak a 3/4-e lehet a vontatónak.
2000 3/4-e pedig 1500 kg.Elméletben lehetséges hogy 1750 kilós autó húz 1750 kilós utánfutót úgy összesen nem lépné túl a 3500 kilós de csak ha átmenőfékes és nem tudom létezik-e egyáltalán ilyen piciben átmenőfékes.
-
V911
junior tag
válasz molnarpeter #102421 üzenetére
Az igaz hogy ha két tonna alattiba be van írva 1500 kiló ráfutófékes vontathatóság akkor az felülír mindent s szabad vontatni B-vel bármit amivel nem lépi túl a 3500 kilót?
Pl. ha egy 1500 kilós autóba be lenne írva 2000 kg ráfutófékes vontathatóság akkor azt szabadna vele vontatni mert feloldja az általános tiltást? -
V911
junior tag
válasz molnarpeter #102423 üzenetére
Valami uniós szabályról hallottam, sajnos csak fél füllel...
-
V911
junior tag
válasz BigBlackDog #102750 üzenetére
Mi a véleményetek az 1.4.es dieselekről? Az érdekel, hogy megéri e a kisebb átíratási költség, a kisebb kötelező kisebb teljesítményadó, kisebb fogyasztás miatt 1.4-es diesel autót venni, vagy többet vesztünk azzal, hogy az az autó nem elég masszív s gyakoribb lesz a szervizköltség? Mi az ideális diesel méret ha ezt az utóbbit el akarjuk kerülni, de azért nem akarjuk ingünk gatyánk fizetni a nagyobb motor miatti többletköltségre. Műszakilag nyilván a 2500 cm3 lenne a legjobb. Normál családi használatról van szó, kombi személyautó lenne, napi, átlag 40 km, nem fullra pakolva.
Konkrétan ez pl. tetszik nekem:
https://auto.jofogas.hu/gyor_moson_sopron/Volvo_940_2_4_TD_IC_81567883.htm
jó márka, hatalmas raktér, de elriaszt a 2.4 cm3 és a kora. mennyi lehet a fogyasztása?
és tartok tőle hogy egy pénznyelő. Vagy 200 000-rt ráköltve lenne egy jó masziv nagy rakterű csatahajóm? Vagyis össz 600?[ Szerkesztve ]
-
V911
junior tag
https://auto.jofogas.hu/jasz_nagykun_szolnok/Volvo_850_2_0_20v_turbo_80359031.htm
ez jobb vételnek tűnik, ugyanannyiért sok műszaki jobb állapot modernebb típus, de tartok tőle, hogy benzinesben a 2 literes motor nagyon lefejne anyagilag.
https://auto.jofogas.hu/nograd/Volvo_V70_2_5dizel__80825120.htm
eh, ugyanez 200-ért:
https://auto.jofogas.hu/hajdu_bihar/Elado_volvo_v70_79539042.htm -
V911
junior tag
válasz BigBlackDog #108743 üzenetére
Elnézést kérek, mellékattintottam egy több oldalas visszapörgetés után)
Új kérdést akartam.Májköl: A megalomániám az oka, hogy ez tetszik, hasonló az opel kadett combihoz, de úgy tünik annál egy kicsit nagyobb, és gondolom a márka masszívabb. Az opel kadett kombik mára eléggé rossz állapotban vannak. Ez a típus talán kevésbé van agyonhajtva mert inkább családi luxus autó volt nem pedig trógerautó mint a kadett.
Munkába járáshoz kellene, de úgy hogy közben rendszeresen viszek ezt azt. Ezért lenne érdemes mindig magammal cipelni a nagy rakteret. Gyakran viszek 3 méteres szögvas szálakat, nem sokat, ebbe elférne az is.
Gyakran viszek hatalmas hungarocell táblákat, nem nehezek, de kell hozzá a nagy tér.
Gondolkoztam kicsi autóban és utánfutóban, de azzal az a gond nem mindig van nálam, állandóan üres utánfutót magam után húzni pedig szerintem elég nagy vesztesség.
Régen seat terrám volt, az megfelelt, testátlóban a 3 méter is megvolt neki.
De mostanra nagyon elkoptak a seát terrák, 10 éve is ritka volt, ma mégritkább. A nagyobb baj, hogy ami van az nagyon szét van hajtva.
Olyan autó kéne ami nem úgy olcsó hogy utána ráköltöm a többszörösét.
Hanem próbálom megtalálni a legolcsóbb típust, vételár+ráköltés, szerviz+fogyasztás+hivatalos költségek terén. Más költség asszem nincs. És ezt nagy raktérrel kombinálva. S fontos a nagy raktér nem nagy tömeghez hanem nagy térfogatnak lesz úgyhogy megfelelne egy seat terrat szintű (1400 cm3 diesel) autó is csak ne legyen széthajtott és/vagy szétrohadt. Benzines ellenes se vagyok, de pl. a 900 cm3-es benzin seat terát még annyira se javasolták mint az 1.4-es dieselt.
Olyan tanácsokat is hallottam, hogy 600 000 Ft alatt egyáltalán ne is vegyek autót, mert csak rá***szás.Mellékesen megjegyzem, hogy 15 éve még barkas párti voltam, de végül 5-ször annyiért vettem seat terra 1.4 dieselt a forintban kevesebb mint feleannyi fogyasztás miatt
[ Szerkesztve ]
-
V911
junior tag
válasz molnarpeter #108750 üzenetére
Köszi.
Kisebb de asszem annyival nem kisebb, mint amennyivel jobb vétel. Ennek a típusnak nem kombiban is hatalmas a csomagtartója gondolom kombiban is jókora mégha nem is akkora mint az előbbi csatahajóknak.
Ráadásul kis fogyasztás mellett nagy masszív diesel 2 év műszakival..
Skodával a szocialista időkből rossz emlékeim vannak, de végül is nem szép emlékeket akarok venni, hanem jó autót. Esetleg furgon jellegben van hasonló áron hasonló színvonalú autó? -
V911
junior tag
válasz molnarpeter #108758 üzenetére
Hát igen.valahol kompromisszum kell. A rohadó inka gondolom végül kétszer annyiba kerülne így ahelyett érdemesebb lenne valami egymilliós autót venni) Ráadásul az inkák többsége 2 személyes, nehéz kifogni 5 személyest s az drágább is.
Ez a skoda vagy hasonló minőségű, rakterű, árú autó létezik benzinesben is, amivel Jaffa75 fórumtárs ajánlását figyelembe tudnám venni?
Legszívesebben 5 személyes seát terrát vennék, (105 ezerért kelt el nemrég egy 900 cm3 benzines,) ha nem lenne széthajtott munkaautó. Jobb lenne olyan ami fénykorában ház kedvenc volt tesco bevásárlásokhoz és családi nyaralásokhoz, vagy esetleg luxusautó amivel villogtak a nők előtt. -
V911
junior tag
válasz szabonagyur #108756 üzenetére
Gondolni ilyesmire szabad, de vigyázz, mert ha sokat gondolsz rá, a gondolat végül reflexé épülhet ki.
-
V911
junior tag
válasz Speeedfire #108768 üzenetére
Hasonló méretű itthon is van a kertben.
-
V911
junior tag
válasz bitpork #108781 üzenetére
"Én egyszer nagyon megszívtam, a végén társtettes lettem mert állampolgári kötelességemnek nem tettem eleget amikor tudomásomra jutott egy bűnügy."
Na ez érdekes mert én azt "hallottam" hogy jelenleg nincs ilyen jogi kötelezettség, max erkölcsi kérdés lehet erről.
[ Szerkesztve ]
-
V911
junior tag
Ha tréleres utánfutóval viszek autót a vitt autó saját vagy össz tömege számít?
2200kg a vontató, 500 kg az utánfutó és 1300 kg a kocsi megengedett max. össz tömege de üresen csak 800 kg. Utóbbi esetben pont 3500 kg lenne a végösszeg s húzhatnám B-vel. -
V911
junior tag
válasz Johnny_vT #109026 üzenetére
És akkor a rakomány esetén nem a szállított rakomány tényleges tömege számít hanem az, hogy mennyi lehetne maximum ennek a rakománynak a tömege ha terhelten közlekedne?
Azért furcsa ez nekem, mert úgy tudom, telepakolt kocsit nem is szabad tréleren vinni. Vagy ez csak a vontatóköteles húzásra érvényes?
-
V911
junior tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...