-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
tboldi
nagyúr
Azt hiszem, tudom, honnan inspirálódtak a Hunyadi tervezői. 🤔
Bár a tetővonalban van némi CLS is.
És itt a vidijó, amiből szkrínsotoltam az első képet.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #235293 üzenetére
Szerencsere Hondaek is a gombokban hisznek.
2022 Civic - a lap aljan csomo kepRemelem, a Type R-bol nem marad ki a manualis valto, mert kulonben a kardomba dolok.
szerk.: Talan nem, emberunk nyulkal lefele.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
molnarpeter! Itt a várva várt műhelypornó.
Igazából nincs mit fact-checkelni, magáról a motorról elég felületesen beszélnek.
-
tboldi
nagyúr
Beszúrom ide is érdekesség gyanánt.
Kíváncsiságból körbemértem mindhárom autónk rétegvastagságát a gyári, érintetlen részeken.
2004 Suzuki WagonR+ (kék, metál): 170-180 µm
2006 Honda Jazz (piros, sima, egyszerű): 100-110 µm
2007 Lancia Ypsilon (barna, metál): 150-170 µmVicces, hogy pont a legcsóróbb szekéré a legvastagabb.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Richard! #235502 üzenetére
Akkor hozom a nem annyira lapos lapost (aka ThinkPad X230) és a Delphit is.
Szoszo94:
fant0mi: Amúgy ja.
Végre visszafordítottuk a vonóhorog csonkját, amit korábban az Opel elcseszett, amikor műszaki előtt arra kérte apum őket, hogy fessék le. A rendszám miatt levehető fajta van, és 180 fokkal elforgatva került vissza a csonk, így az átmenő rögzítőstiftet be sem lehetett dugni.
De qrva világ van a lökhárító mögött, nem csak a vonóhorog konzolja, a lökhárító merevítőjének két vége is rohad, kell szerezni egy másikat.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Doki16 #235557 üzenetére
Én nem keresek kifogásokat, illetve nem magyarázom, hogy miért ez vagy az, egyszerűen csak jobban szeretem a kézit, és kész.
De mondjuk nem is fenyeget a veszély mostanság, hogy új S-Cross-t vegyek (ugye innen indult ez a szál), szóval nekem teljesen mindegy, milyen váltóval adják most.
......................................Kimentünk apummal Gols-ba, az imént érkeztünk haza, tök sima volt az áthaladás a kishatáron, csak intettek tovább, úgyhogy mehettem volna akár lejárt műszakival és jogsival is.
Apum a WagonR-t akarta volna választani, mert arra van osztrák matrinya, de leszavaztam, és a Jazz lett a befutó (az Ypsilont anyum elvitte). Inkább haladok lassabban, de legyen klíma, most már létszükséglet.
Fogyi: BC szerint 7,6 az elmúlt 402 km átlaga, lassan kéne tankolni.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz Vismajor01 #235586 üzenetére
Ma a gyógyszertárak és orvosi rendelők vannak zárva, ugyanis a magyar egészségügy napja van, illetve Semmelweis Ignác születsénapja.
Persze a kórházi osztályokon dolgozó ápolónőknek nincs pihenő, anyum ma is be lett osztva.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz gergo5991 #235678 üzenetére
Ezért fordulhatott elő, hogy a Shell-nél 480 a V-Power gázolaj is… Már amikor éppen van/volt.
…………………………Lassan meg kéne tankolni a Jazz-t és az Ypsilont, utóbbi biztosan prémium gázolajat kap (preferably B0), akkor is, ha 800 Ft, a szopóbenyával meg majd meglátjuk.
A WagonR-nél nincs dilemma, melóba ingázósként mennie kell mindenhogyan, úgyhogy ha csak felhígított lónyál van, akkor azt kap.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Emlékeztetőül!
Holnap PH-s tali Győrben, az ETO Parknál! -
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #235730 üzenetére
Direkt nem válaszoltam még a #235695-ös hsz-ára, holnap veszem át az olajnyomásmérőt, és meglátjuk majd, mit mutat.
-
tboldi
nagyúr
válasz focvis #235750 üzenetére
Ja, oké, de ettől függetlenül azért majd megírom, mire jutottam.
De amúgy nálunk az olykor-olykor előforduló, hidegindításkori elégtelen olajnyomásra figyelmeztetést leszámítva viszonylag problémamentesen üzemelt az Ypsilon az elmúlt 9 hónapban és ~4000 km-ben. Egyébként az új gyanúsítottam maga az olajszűrő vagy a háza. Lehet, hogy nem marad ott elég olaj, idővel visszacsorog a karterbe, és hamarabb bedobja a hibaüzenetet, minthogy újra feltöltődne. Mert amint túlvan ezen, többször már nem jön vissza, még menet közben sem, csak sok (8+) órányi állás után. Illetve ha tényleg olyan kevés lenne a nyomás, eléggé fémes zakatolást kellene halljak, gondolom, de nem hallok semmi rendellenest. 4 hengeres dízel értelmezési tartományban szépen jár a hibaüzenet alatt is.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Ypsilon fogyi: 437,6 km 28,41 literből, azaz 6,49 l/100 km, ebben volt bőven klíma, város, meg egy győri út.
-
tboldi
nagyúr
1. Hátra sötétítő fólia, az biztos, de előre az oldalablakokra is lehet, ha a fóliával együtt nem lesz 70%-nál kevesebb a fényáteresztés.
2. A pedálokon többnyire gumiborítás van, ami cserélhető, nem aggódnék miattuk. Majd ha nagyon ramaty lesz, veszel újakat.
3. Passz.
4. Én utálom a gumiszőnyeget, télen is szövetet használok, a standard gyárit. Nyárra meg van szintén gyári "exclusive".
-
tboldi
nagyúr
Köszi a talit mindenkinek, hazaértem, a fogyi 5,6 lett.
-
tboldi
nagyúr
válasz Richard! #235841 üzenetére
Őszinte leszek, de egyáltalán nem áll szándékomban megsérteni: szerintem a GD Jazz ülései is kényelmesebb tömésűek a Te Corsáédnál.
Bár az oldaltartása valószínűleg jobb az Opel üléseknek.Amúgy az utolsóelőtti képen jól látszik, mennyivel vastagabb a sérült bokám, mint a jobb.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz radi8tor #235867 üzenetére
Mert ez inkább csak vélt és nem valós probléma.
És hogy miért volt Győrben a tali? Mert vasárnapra már odaért Richard!.
....................................Benzin: Valamennyi azért csak van, szombaton telenyomtam ittend mindkét japánt MM95-tel, de tegnap is volt még, mikor a Lanciát tankoltam meg.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz radi8tor #235870 üzenetére
Az enyémről le lehet húzni a szigetelés egy részét egy cuppanó hang kíséretében, hogy hosszabb legyen a csupasz hegye. Amúgy meg eddig mindig megtaláltam a módját, hogy ott maradjon, de bowdenes fojtószeleppel meg még egyszerűbb, akkor rögzítés nélkül is megy egy kézzel.
A rendes akkuteszterem viszont csipeszes. És a lidlis árának kb. 24-szerese.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz molnarpeter #235924 üzenetére
Itt is, most csak 6,5 lett, nem 8.
-
tboldi
nagyúr
válasz kisza25 #235975 üzenetére
A Jazz-ben az automata klíma mindent megold magától.
Az Ypsilonban furcsállom, hogy automatán nem állítgatja a külső-belső keringetést, és hogy kikapcsoláskor mindig belsőre áll by default, pedig én külsőre szeretném. Illetve az egész klímáját gyengébbnek is érzem a Jazz-hez képest, nem tudom, hogy ez alapból ilyen-e, vagy már kevés benne a gáz… 🤔
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
-
tboldi
nagyúr
Hondával, Suzukival 100%, hogy működik, úgyhogy keine Panik.
Valszeg egy másik Opellel is jó lenne, csak ez a konkrét típus és motorkonfiguráció nem szerepelt a szoftverben, más motorkódot vagy az Astrát kiválasztva (mert ott van A14XER) meg nem sikerült kapcsolatot létesíteni.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz radi8tor #236178 üzenetére
Kiolvasás lett volna a cél, de már csatlakozni sem akart. Az önteszt sikeres volt, a számítógéppel kommunkiál a cucc, az autó és az interfész között nem volt kapcsolat, mert nem tudtam kiválasztani a megfelelő típust.
Ez egy csájníz Delphi, csak a saját szoftverével működik.
Az univerzálist úgy értem, hogy nem márkaspecifikus, mint a pl. az ODIS a VW csoportnál.[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
válasz radi8tor #236178 üzenetére
A Jazz-zel hibátlan, mindenhez tud csatlakozni, amihez lehet ebben az autóban: motor, légzsák, ABS, elektromos kormányszervó, és ha CVT lenne, akkor a váltóhoz is.
Ja, és ilyet is tud.
[ Szerkesztve ]
-
tboldi
nagyúr
Közel 10 hónap után jöttem rá, hogy a csomitartó felől is le lehet dönteni az üléseket az Ypsilonban 1-1 madzag megrántásával. Valamelyik előző tulaj jól begyömöszölte őket, azért nem tűnt fel egyhamar, most is csak tök véletlenül pillantottam meg az egyiket.
Még a végén kiderül, hogy nem is annyira haszontalan jószág.
-
tboldi
nagyúr
Nem a madzag a megfelelő szó igazából, ilyen szélesebb szalag, fül, vagy nemtommi.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest