Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Qru

    MODERÁTOR

    válasz Johnny_vT #104948 üzenetére

    Hatásfoktól (is) függ, amelyiknek rossz a hatásfoka az több (hulladék)hőt termel és gyorsabban bemelegszik. Ami ilyen téren előny, a fogyasztást viszont megnöveli mert (a számunkra) hasznos munka azaz a haladás helyett hővé alakul az elégetett benzin.

    Egy korszerű FSI lassabban kb 5 km egy régebbi MPI hamarabb kb 3 km alatt. Ugyanez egy turbósnál simán van 6-7 km egy turbódízelnél meg 8-9 km.

    Persze függ sok mindentől a külső hőmérsékleten kívül: az olajtöltet nagyságától (pl sor5be kell 5,5 liter olaj míg egy boxer4-esbe csak 4 liter miközben mind a kettő 2,5 literes), felhasználástól (mennyire pörgeted hidegen) és egy csomó egyéb technikai finomságtól (zárható hűtőlamellák, kiegészítő fűtés, stb).

    #nincsbennetarcsi

Új hozzászólás Aktív témák