Hirdetés
-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
cOxeR
Ármester
válasz radi8tor #239054 üzenetére
Fekvőrendőr jut eszembe egy utcán jár/járt be a fél városrész, emiatt állandóan hiszti volt, a sok jobbkéz nem került megadásra, meg a sokszor nagy sebesség miatt is.
Felújították az utcát - retek szar volt havonta kellett
foltozni - és egy rakás fekvőrendőr került le, 9-10 db összesen szerintem.
Azóta a párhuzamos útra költözött at az összes forgalom. Van aki úgy megy, hogy párhuzamos úton kimegy a főútra majd visszajön erre a fekvőrendőrösnek az elejére, mert ott van a Spar.
Mutatom: I3-al még nem untam meg, de Z-vel tuti kerülök én is
-
cOxeR
Ármester
válasz CactuS #239321 üzenetére
Jelenleg semmi se elképzelhetetlen sajnos.
Havi bontásban meg elég nehéz kitermelni ami kell, nyáron persze nem gond meg tavasz/ősz… a tél az kemény, azt max akukkal vagy szélenergiával lehet megoldani - jelenleg megfizethetetlen.focvis
Gáz nekem 3 éve nincs a képben “szerencsére”.Nyugdíjasként - Balaton stimmel - de inkább egy 930 turbo targa
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Ez lenne a cél, de még nem jöttem rá, mi erre a legjobb, leglegálisabb/indokolható metódus. Ügyesen takarékoskodok és jó termelési év van, 5-7e kw is maradhat.
Egy kis mentes sütiző/kávézó + ügyfél parkoló elektromos töltővel lenne jó előttünk (lenne elég hely is hozzá), de ehhez kevés ez a város… a sima kürtőskalács bódé is bezárt a spar parkolóban mert az se ment, pedig az forgalmas.molnarpeter
Nagyon résen kell lenni és kihasználni ezeket, én is azért ugrottam bele mert az otthonfelújítási szerintem ebben van a legjobb helyen, bármi más melóra az jött ki, feketén szinte jobban megéri vagy pont ugyanannyi, mint hivatalosan levonva az 50% támogatást. Meg a kerites/térkő amúgy sem termel semmit. -
cOxeR
Ármester
válasz Snoop-y #239339 üzenetére
Hazavágták már eléggé, 15Ft helyett 6-ért veszik át az extra termelést, ezért kell elhasználni.
Elektromos autóra vonatkozó kedvezmények is sokat tartanak zsebben, ha valaki időben lépett, csak a parkolás egy Bp-en közlekedőnek havi 10e Ft nagyságrend - és nem hardcore felhasználó aki elver nagyon sok pénzt ilyenre, számold ki aki 4-5 éve azzal jár… mit spórolt meg vele. Persze ennek is vége lesz hamarosan…[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz stickermajom #239343 üzenetére
Meg irreálisan magas amúgy is agglomerációban a beton vs zöld felület, mert a nagy telket nem tudják/akarják megfizetni, aztán jön a vízelvezetési gond, meg az extra magas városi felmelegedés a sok beton miatt.
-
cOxeR
Ármester
válasz macilaci78 #239352 üzenetére
Kétszer futottam már neki, van is egy elfekvő gépem is alapnak… csak vga piac állandóan akkor volt elmebeteg szinten árban/készletben, így nem láttam a megtérülést, belátható idő alatt. Pedig nagyker kapcsolatom van több is… Most meg a kripto piac labilis, hogy egy picit jobb a vga helyzet, a garázs téli fűtését megoldaná, az mondjuk biztos. Megbízható technikai segítségem sincs akiben az induláskor támaszkodhatok, így csak valami alap könnyen üzemeltethető dolgot tudnék menedzselni, nem foglalkozom it-val 8-9 éve és kiestem a mindenfele telepítés témakörből, a sok Apple “kacat” elkényelmesít…
-
cOxeR
Ármester
válasz tboy93 #239435 üzenetére
Nem tudok teljesen pontosat - nem mérem, csak saccolom, 11e kWh amit elhasználunk fűtés/hűtés/minden egyéb évente (csak villany van, sima cekasz, így vettük a házat, burkolat már lent volt) 4e kWh körül mozog az autó, attól függően mennyit megyek, átlag alatt vagyok pár éve 20-23e km, ennél többet szoktam autózni covid előtt. 1,5 éve van ugye elektromos a háznál.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz kisza25 #239428 üzenetére
Nekem 9M-ba van/lesz összesen, I3+napelem utóbbi a házat is lenullázza, illetve ha ügyes vagyok, a többit eladom, vagy elhasználom, bevétel vagy +életvitel komfort. Ehhez mondjuk jókor kellett venni az I3-at, meg a napelemet, nem a mostani bolond árak mellett, mikor egy I3 9M… napelemre is igaz…
Nekem mindent is kiszolgál az I3, 1,5 év alatt egyszer “kellett” benzinesbe ülnöm, nyaraláskor.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz szabonagyur #239586 üzenetére
Nem is értem 10 l benzinért miért áll sorba valaki… megállok a kúton, telerakom. Kivéve ha pálya mentén extra drága és tudom otthon olcsóbb, de akkor is annyit tolok, hogy a garázsig elég legyen, másnap majd tankolok. 100-assal megyek, szóval nem mindegy nekem, hol mennyit.
-
cOxeR
Ármester
válasz macilaci78 #239667 üzenetére
Pont így jártam egy usb-c ssd külső házzal, amint kidobtam a gyári kábelt lőn világosság…
-
cOxeR
Ármester
Másik téma, városban a motorosok/robogósok mikor fogják megtanulni, hogy elektromos auto elé nem araszolunk be a pirosnál? - pole positionba
Ma háromszor sikerült ezt eljátszani kettő robogós futárnak meg egy nagy motorosnak, rohadtul siettem volna haza a dolgomra…
Persze egyik se akart elrajtolni úgy igazán (vagy nem ment jobban), aztán mikor jön a csendes meglepetés indulást követő 4-5 méteren belül, láttam az értetlen fejet. Persze közben már a sáv közepén botorkáltak… (két sáv volt, nem törtem senki biztonságára, élből az üresbe rajtoltam) Nagymotoros meg kb elaludt, azt ki kerültem sárgára.
Városba araszolgatni/előzgetni rendre rájövök, hogy nem hiányzik a benzines.[ Szerkesztve ]
-
-
cOxeR
Ármester
válasz bandus #239954 üzenetére
Az is lehet vittek valamit/valakit. (vagy épp betanítottak konvojos közlekedésre új embereket)
Én katonai lopó autót láttam a nulláson, tekintélyt parancsoló volt. (volt egy kísérő személyautó 5-10km-en át “kergettem” 120-al míg beértük ezt, meg egy rakomány kísérő sárga villogós terepjáró)
Igen tudom elektromos lassú autóval megint a belső sávban vagyok. Egy “rusnya” iX jött mögöttem, nagyon tudnám élni azt az autót, még ha feleslegesen nagy akkor is.
-
cOxeR
Ármester
válasz szabonagyur #239965 üzenetére
Haidat sokan veszik, nem is annyira rossz.
-
cOxeR
Ármester
-
cOxeR
Ármester
válasz Vismajor01 #240101 üzenetére
Auto maradványérték ami nem mindegy, ezt is vedd figyelembe. Ez fontos, enélkül ez a számolás nem ér semmit. Szerviz meg tényleg nehezen számolható, én kicsinek látom a teljesen elektromos meg a hibridek közötti ollót, amit számoltál az egy olajcsere különbség kb évente, ami biztos nem csak annyi lesz (gyertya, szűrők stb), de a gte meg a c-max fogyasztás se túlzottan reális. Persze ha meg az I3-nak van nagyobb baja, lazán M-ós tételbe is belefuthatsz… persze a többinél is.
-
cOxeR
Ármester
Villanyt viszont tudsz termelni, benzint nem. Nehéz matek ez az biztos, főleg ennyi ismeretlennel… hiszen senki nem tud 2-6 évre előre biztosat mondani, mi jön még.
Minél több elektromos lesz, annál nagyobb az esély, hogy beesik a benzin ár, kérdés hol lehet majd benzinessel menni mire ez bekövetkezik, vagy pont a csökkenő kereslet miatt megsokszorozódik az benzin ár. A sötétben tapogatózunk mint végfelhasználók… -
cOxeR
Ármester
válasz Vismajor01 #240115 üzenetére
Előbb utóbb eladod. Most a tendencia az eszement emelkedés teljesen elektromos kategóriában.
Én bő 1,5 év alatt 2,3M extra profittal szállnék ki, ha most eladnám 37%. Egy benzines max az átlag 10-15% emelkedést hozná, ha jót/kelendőt vettél. Az megint más mit vennék eladáskor… de ez egy újabb eleme a képletnek.
Maradvany értek nagyon fontos, ez a lényeg. -
cOxeR
Ármester
válasz macilaci78 #240319 üzenetére
Az fura, hiszen törvényi kötelessége adni számlát Neked, ez nem az Ő döntési jogköre… a blokk az csak egy dolog.
-
cOxeR
Ármester
válasz molnarpeter #240322 üzenetére
A lényeg, ezt nem teheti meg, a szolgáltató szoftver nem érdekel senkit könyvelés területen. Szerencsére nem érint, de ha nekem fontos lenne, akkor tuti futnék ezzel egy kört, elég akar csak helyben, panaszkönyvvel a kézben.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Tsebacsi #240374 üzenetére
Ha nem lenne 500m-en belül egy mol-os töltő, még lehet érteném, ahol 2 óra alatt teletolja. Azt kevésbé, hogy egy obis kb 6-8A-t ha folyamatosan kiszolgálni tudó “madzagra” köti rá, én többet nem mernék ráengedni az biztos.
Na meg a vicc 40km hatótáv amit így kb 6 óra alatt táraz be 10A-en számolva.[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Reggie0 #240564 üzenetére
Itt az a baj, hogy reális pénzért nem lehet bevezetni dolgokat a forgalmiba. Érintett vagyok én is… van bőven mit takargatni, futómű, felni szélesség, toronymerevitő, néhány led, a többi nem látszik, egy kis légszűrő, egy módosított ecu, egy kis váltó remap… egy kis kipuff.
Egyik se szélsőséges azt gondolom, műszakilag meg sokkal makulátlanabb mint több forgalomban levő gyári azonos típusú autó. Hátsó szárnyról ne is beszéljünk.
Viszont ennek a 80-90%-a nem képes itthon pénzért se arra, hogy bekerülhessen a papírokba… nincs más út csak az illegál.
Szerettem volna pl levegős futóművet, de nincs tuv képes, egyszerűen az mar az a szint feltűnésben - összegben, amit ha kiszúrnak és vissza kell állítani anyagi csőd és már én se mertem bevállalni.
Tudom tudom a sperr, az úgyse látszik. :D
Legfőbb tényleg a viselkedés… soha senki semmit nem kérdezett tőlem Z4-el, mikor megállítottak, tény nem is vagyok a vacin se, nem is megyek a városba 200-al… nem megyek át piroson, az Andrássyn se baszom keresztbe.
Ritkán na…[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Amazon Fire TV stick/box
- Bugok, problémák a PROHARDVER lapcsaládon
- Megkerülhetik környezetvédelmi törvényeket a chipgyártók az USA-ban
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Sorozatok
- iOS alkalmazások
- Milyen okostelefont vegyek?
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Windows 10
- Eredeti játékok OFF topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen