-
IT café
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz szőröscica #261878 üzenetére
Következő autóra felségemnek is kellene valami de elég nehéz a kritérium, mert párosnak kell lennie (szmogriadó legyen páros és páratlan), születési dátuma meg páratlan (plusz két számhegyű a hónap és a nap is...). Szóval semmi jó nem jutott még eszünkbe. Szerencsére van időnk kitalálni jazz még jól szolgál.
-
-
őstag
[Érdekes automata ügyben] , neki adok a szavára. Egy csomó mindent tudtam, de pl. az átmosós módszernek annyira nem híve. A kis kosz kell is nagyon leegyszerűsítve (bele van kalkulálva hogy csak bizonyos része cserélődik).
-
őstag
válasz Gergőke88 #263436 üzenetére
Egyszer amikor még 1.4t scross (automata allgrip) volt béreltem egy hosszú hétvégére Palermoban egy kis kategóriás automata autót. Egy 1.0 szívó robotváltós smart forfour-t dobott a balszerencse.... Gyakorlatilag nem tudott felmenni a hegyi úton (1-esben üvöltött féltünk hogy lefullad és annyi nekünk, körbe mentünk fel másik irányból ahol kevésbé volt meredek...)...
Mondjuk akkor is néztem amikor a rav4 szerviz idejére kaptam egy manuális 1.2t chr-t. Valami elképesztően vacaknak és gyengének éreztem. De ez már valószínűleg a fene a jó dolgomat kategória.
-
őstag
Toyota motornál már nem is olyan régen az 1,33-as volt kényes olajra. Most 0w16 helyett akarnak nekem 0w20-at 2,5es hybridbe hogy hivatalosan is ok egyszer. Ja mert hiány van 0w16-ból... Aztán majd 6-8 év múlva jönnek a horror sztorik hogy már a toyota hibridek is szarok (remélem nem, de ez csak teszt üzemmódnak tűnik kényszerből). Én nem hagyom de kifejezetten harcolni kell ellene.
-
őstag
válasz MC Pite #263508 üzenetére
Ja de már a toyota szalonok nem is igazán hajlandók hozott olajat belerakni. Akkor se ha nekik nincs... És ez augusztus óta is változott (ahol augusztusban még berakták volna azok most már nem). Mondjuk "szerencsére" csak 3 év a gari, nemsokára ha nincs olajuk akkor viszem oda ahol bele rakják (mondjuk ha nem lenne ilyen gond akkor kb maradnék Monornál). Mondjuk éppen úgy nézz ki lesz 0w16 (talán...).
-
őstag
Mérnöki tudásom az nulla, de a lejövő információk alapján nekem úgy tűnik a toyota "alap" hybrid rendszereiben a legnagyobb érték még mindig maga hozzá való benzinmotor. Azt nem kapta meg senki (és azt nem nevezném megkapásnak hogy a toyota gyár legyártja a hybrid corollát suzuki emblémával). Ezért van a vitara/scrossban ez a borzalmas full hybrid, vagy éppen a kugában a más benzinmotor (amiről a fű alatt hallottam hogy sok a motorhiba, de sehol konkrét infót nem hallottam) a hybridben.
-
őstag
Ugye jól emlékszem hogy a vas megyei RFK-tól tértivevény az bünti ugye? Tudja véletlenül valaki a linket ahol megnézhető (2017-ben bűnöztem utoljára 72-vel falu határtól fél kilométerre lévő falutáblánál akkor meg lehetett nézni neten)?
u.i: ma jött meg csak holnap tudok érte menni és a kíváncsiság furdal, nem emlékszem semmire amit tettem volna
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz radi8tor #263681 üzenetére
Igen, köszi, közben [megtaláltam] és sajna a tértivevényen nincs rajta az a szám ami kell.
Most lemehetek alfába a kíváncsiságtól hogy melyik eset van:1. Nem vettem észre egy sunyin kint hagyott 30-as táblát pl. tényleges építkezés hiányában (az ugye fájhat anyagilag)
2. Hát ja rossz voltam (akkor az 30 ezer annyira nem nyomom neki)
3. Nem írták át rendesen eladott suzukim (megvan minden, le is jelentettem, ez a legjobb eset). -
őstag
-
őstag
Április 18. M3 melletti "szerviz út" 50 helyett 69, 30 ezer. Láttam is de azt hittem hogy megúsztam hát nem (gondolom tanulóvezetők miatt előztem, ott minden második az).
Régen volt fent videó, most csak képek. De az 5 darabból csak egyen volt sebesség. Ez azt jelenti hogy majdnem megúsztam mert csak egyiken sikerült sebességet mérni, vagy ez ilyen? -
őstag
válasz mycso #264309 üzenetére
Köszi a választ. Nekem éppen jó referencia mert jelenleg éppen azért van Rav4 hybrid mert sokat megyek városban. És leghamarabb 5 év múlva mert kb addig repülnek ki a gyerekek (mint lakóautó alap, de használnám hétköznap is, igazából csak olyan jobb bázis lenne utazáskor).
-
őstag
válasz Vismajor01 #264631 üzenetére
Rengeteget jártam rajta első covid idején amikor mindenkinek volt home office csak kb nekem meg feleségemnek nem Egyik munkahely Margit körútnál másik V. kerületben. Érdekes volt különben a 3 hónap alatt a majd senki seholból a folyamatos dugókig folyamat (utána visszatértünk a tömegközlekedésre, időben annyira rossz lett).
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz MC Pite #265519 üzenetére
Nekem évi 27k kilométer benzines hibriddel (toyota). Nem váltanék dízelre. Mondjuk én pályán nem szeretek 120 felett menni és az éves menet majd fele város gyakran rövid távokkal (én vagyok a klasszikus apa taxi). Ha ennyit mennék csak pályán munka miatt akkor nyilván inkább passat 2.0 tdi vagy hasonló lenne.
-
őstag
Én speciel itthon ha nagyon felvetne a pénz akkor is max 1 villanyos autót tartanék (ház + napelem + 1 hybrid + 1 villanyos konfigurációban). És azért a hanyatló nyugatról is látni szép felvételeket nemzeti ünnepek idején (mindenki aznap akar világ végére menni villanyossal és nem elég a töltő).
-
őstag
Igen, és ez a bizonytalanság egy nyaralásnál azért nagyon kemény. Ott azért még sokáig sántítani fog csak iszom egy kávét/megebédelek és addig meglesz a töltés elv... Mondjuk egy több napfénnyel rendelkező országban (pl. Spanyolo.) szerintem már egész jó kis napelemes házikókat lehet építeni (200 kilométeres körben ingyen autózás és éves energiád döntő része is meglehet mert ugye arra az átlaghőmérséklet is magasabb).
-
őstag
válasz kexksz #267318 üzenetére
Bármennyire is strapa szerintem magad ad el. Én minden autómat magam adtam el. Az utóbbi 20 évben a piac egy dologban nagyon változatlan és ez az árérzékenység. Technikám mindig ugyanaz, hetente engedek 1-2%-ot amíg nem kezd el csörögni a telefon. Ott megállok és elmegy 2 hét alatt. Ha nem érdeklődnek akkor sajna drága hiába szeretnék többet (és az állapot meg a szervizeltség is csak annyit számít hogy nem csak nézik hanem el is viszik, az összes autóm már a hülyeség határáig karban volt tartva, pl. nálam nincs élettartam olaj az automatában még ha a gyártó úgy is gondolja).
-
őstag
Igen, fent vagy a listán, de még odébb van most még kell a hely (következő kisebb lexus vagy lakóbusz lesz technika fejlődése és életem alakulásának függvényében). Mondjuk még szerencse hogy grand highlander nem lesz európában mert az most nagyon tetszik (nem is kellene akkora, csak tetszik).
-
őstag
Érdekes hogy a subaru mint japán márka mennyit botladozik motorokkal az utolsó 15-20 évben (dízel boxer sem volt nyerő)... Amikor jók voltak a mocik akkor "csak" zabáltak... Pedig a koncepció nekem is szimpatikus (kis márka, szuper összkerékkel autóbuziknak meg spéci felhasználóknak).
-
őstag
Ha már fogyi, néztem mint ír az app. Zugló-Dobogókő (kb 42 km egy irány) oda-vissza vasárnap. Oda ("felfelé") 6,7, vissza (lefelé) 2,9 l. Mondjuk amit hegyesnek lehet nevezni ebből az max a fele, de elég fel-le volt "felfelé" is hogy töltött és ment elektromosan is valamennyit.
-
őstag
válasz nandow #268109 üzenetére
Ha jól emlékszem az V. generációs Rav4 már kívül volt a kereten, és ha az lesz mint máshol az új CRV eszméletlenül drága lesz. Értsd jóval drágább mint a Rav4... De jön egy ZRV nevű SUV a HRV és a CRV közé ami alig kisebb mint a mostani CRV (az új CRV szépen nő, vagy 4,7 méter lesz ha jól emlékszem), ráadásul a 2.0 hibriddel. De közelmúlt jó honda szokása szerint pici csomagtérrel (380-320 között attól függ hol nézed ami azért vicces egy 4,57 méteres SUV-tól).
[ Szerkesztve ]
-
őstag
De ez kb japán mánia kezd lenni... Honda és Lexus is ezt csinálja. Lexus rádásul azonos alapon csinál ott kicsi belső teret és csomagteret ahol a toyota testvérmodell még tágas... Mondjuk ehhez még a Honda arányaiban is jó drága lett. Isten bizony megnézettem a feleségemmel ezt az új Lexus LBX mielőtt kapna egy új jazzt... Abban sem vagyok biztos hogy drágább lesz ahogy most a Lexus akciózik... Persze az új Jazzben is kisebb a csomagtér (ahogy a Lexus LBX is "csinált" 330 litert a yaris cross 390-éből...)
-
őstag
válasz nandow #268118 üzenetére
Jazz crosstar meg 11,1. Szerintem a Lexus LBX olyan 13-tól indul majd lista áron. De Lexus ad mostanában engedményt, Hondától még engedményt nem igen láttam. Ha odáig jutunk nyilván megkérdezem, de azért ha van Lexus is a Jazz árából akkor azért az nehéz döntés. Főleg a hírekkel hogy a Honda csökkenteni akarja jelenlétét Európában.
szerk Qru: ok a hátsó lábteret értem, de valahogy ezt a jelenlegi CRV tudja nagy csomagtérrel, a gyakorlatilag ugyanakkora új ZRV meg csak pici csomagtérrel... Bár azt nem tudom hogy az új ZRV-nek nagyobb lesz e a lábtere mint a jelenlegi CRV-nek. Bár csodálkoznék ha sokkal nagyobb lenne (a jelenlegi CRV mint kasztni szerintem nagyon jó méretekben).
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz MC Pite #268125 üzenetére
Igazából arra akartam kihegyezni hogy az azonos toyotából mindig egy jóval szűkebb lexus lesz. A Chr kapcsán teljesen egyetértek. Igazából a Corolla Crossnál is, ahhoz képest hogy majd oly széles és csak 15 centivel rövidebb durván kisebb hely van benne mint a Rav4-ben.
Rav4 kapcsán annyiban tudok nyilatkozni hogy szerintem jó tágas (de 4. generációban nem ültem), és nem akartam én eleve ekkora autót venni, de külső/belső méret arányban én messze ezt éreztem legjobbnak (avagy nagy hodály de legalább nagy belső térrel). Meg tetszett is drabális stílusa. Előtte scrossom volt (ami különben szerintem tök jó ebben a belső külső méret arányban) és a corollát pl. egyértelműen szűknek éreztem utastérben hozzá képest.
-
őstag
válasz MC Pite #268135 üzenetére
Hehe Hát ja a buszlimuzin mint a kategória a legjobb helykihasználású (Picassot még csak kívülről láttam az nyilván egy táncterem az scrosshoz képest) A jazz meg szerintem az. Feleségem 2018-as jazzében pl szerintem mérethez képest döbbenetes a hátsó lábtér. Scrosst én szerettem, de ugye csak elől ültem (és a csomagtér is ok volt). Szóval biztos van jobb külső méret/belső hely arányú autó, de az nem a Chr vagy a Corolla Cross az biztos. Az eggyel ezelőtti HRV tényleg nagyon tágas kis SUV, sajna az scross vételekor már kellett az automata és az 1.4t+aisin 6-os hagyományos automata szimpatikusabb volt mint az 1.5 szivó + cvt (akkor még nem volt belőle turbós). És nyilván drágább is lett volna. De 10 évvel fiatalabban nem fájós talppal a HRV simán nyert volna.
-
őstag
Egyetértek a CRV belseje jobb résszel, viszont a Lexussal óvatosan olyan értelemben hogy majd mindig (és azért mondom hogy majd mindig mert minden modellt nem hasonlítottam össze de ahol néztem ott minden esetben) a belső tér kisebb mint a toyota modell amin alapul (vagy a csomagtartó vagy a hátsó lábhely vagy mindkettő elég rendesen kisebb).
-
őstag
válasz simonjoe #268371 üzenetére
Én sokat megyek pályán és városban, de csak azért ideális nekem a rav4 hybrid mert nem szeretek 120 felett menni. 160-nál szerintem lezabálná a maradék hajam (és hangos is lenne)... És az NX300h-ra ez hatványozottan igaz, az még a 4-ik generációs hibrid, simán több lesz a fogyi mint a mostani rav4.
És a CC az egy csini kupé passat nem? Az az ésszerű autópályázás királya... De ha mindenképpen hibrid és autópálya akkor én NX350h-t vennék. Jobb hangszigetelés, elégé akciós most (bár így is rohadt a drága még a 3millás akcióval is, de most kb rav4 listaárán áll ahol viszont nem hirdetnek "csak" 1 milla engedményt, élőben nem tudom most mit lehet elérni).
-
őstag
Csak sajna még ott tartanak hogy hybrid= kisebb csomagtér. De maga a technika leírás alapján még jó is lehet. Következő generációra ha megoldják a ne a csomagtérbe az akkut kérdést és már több éves tapasztalat lesz velük akkor már jó vétel lehet egy félősnek is mint nekem. És gyakran ezek az azonos modellek más néven jó vételek lehetnek (pl mazda 2 hybrid ami azonos mint a yaris bizonyos felszereltségeknél szerintem jobb csomagban van pl van benne körbe radar de nem 17-es hanem csak 16-os kerékkel ami nekem szimpatikusabb).
-
őstag
Igen, ezért nem csinálnak új padlólemezt. Majd a következő fejlesztésbe belerakják ezt is. De igen, ez lehet hogy nem következő generáció clio lesz... És árban se nagyon jobbak mint pl a toyota (hibridnél) ha jól néztem. És nem csak kisautóban kisebb a csomagtér, hanem összes renault hibridnél, legalábbis amit elkezdtem komolyabban nézni (nálam ez éppen captour, jó motorral eredeti csomagtérrel szimpi lenne)
-
őstag
-
őstag
válasz simonjoe #268474 üzenetére
Igen, soha nem is szerettem ekkorákat menni. Ahhoz már egy jó dízel és tempó kell. Szerencsére néhány nyaraláson kívül nem is kellett ilyet tennem. Múlt nyár kivétel volt a légiközlekedési káosz miatt is, de messze már általában repülővel megyek. Munkám meg helyi, nem ingázok igazán.
-
őstag
Múlt évben 3 hét alatt augusztusban Nyugat Európában nem volt olyan hogy szabadon választott sebesség... Csak dugó vagy nagyon telített pálya. Ha 120-al vonatoztunk én már boldog voltam. Négyen full cuccal 6 alá jött ki az átlagfogyi (7k kilométerre...). Szerintem egy jó kis 2.0tdi pasattal 3-assal kezdődött volna ez a szám könnyen lehet.
-
őstag
Nem is olyan régen a Zuglói Hungária részben halt meg egy új Scrossban valaki ha jól emlékszem. Szóval emiatt is volt bennem a nagyobb tömeg nem olyan nagy baj az autóban (bár ott valami oszlop volt ha jól rémlik, attól nem feltétlenül ment meg a +500 kiló a kasztniban).
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs