Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Sentinel80

    aktív tag

    Nekem új esetem van: eddig mindig a posta hozta vitte a csomagjaimat és rendben ment a vám ügyintézés.

    Azonban mosta Gé eles kapta a csomagot...

    reggel kaptam egy raklap papírt, hogy rendelkezzek, hogy ők vámolják e el vagy intézem magamnak, meg valami VPID t akarnak tőlem vagy adjak nekik 4000ft t hogy majd ők jól igényelnek nekem egyet.

    A következő opciókat adták meg:

    Szabad forgalomba helyezés 1750 ft + áfa (meg ugye 4000 HUF ért VPID) meg csatoljak cégkivonatott.

    Továbbítás vámáruként szintén 1750ft+áfa, ekkor meg kell adnom vámhivatalt is.

    Felhívtam őket: azt mondja a csaj adjak nekik aláírt számlát, meg pecsételje le az eladó (Szingapúr magánember, ebay) Mondom a csajnak magánemberként nem hiszem, hogy lepecsételi az is csoda ha aláírja... Aztán azt mondja legalább legyen aláírva, a pecsétet átgondolják....Aztán mondja kérjek VPID-t is hogyha azt akarom ők vámolják el..... :Y

    Heeee?? WTF?

    Utánakérdeztem a klasszikus vámkezelés posta pont hu n:

    Tisztelt
    VPID számot cégek ill. vállalkozók kérnek a Vámhivataltól. Magán személy esetében nincs szükség VPID számra a postai vámkezelés esetében.

    Tisztelettel

    Ezek most szórakoznak velem a GLS nél? WTF :W VPID ha egyszer magánember vagyok meg cégkivonat? miért nem vámkezelik ha küldök egy paypal számlát?

    Előre is köszönöm, ha valaki segít. :R

    Valakinek van GLS tapasztalata?

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz Zeki #32121 üzenetére

    Ilyenkor az idegel a legjobban, hogy a hangján érzem a csajnak, hogy xarik rá.

    Pedig szerintem valami nem kerek, mert ha ez az id kereskedőknek van, akkor miért akarnak tőlem 4000 HUF ot?

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz maj-viktor #32134 üzenetére

    Egyetlan darab figura van a dobozban.....magánemberke lennék...

    Ezért nem értem mit akarnak tőlem.

    Annyira meg volt a csaj győzödve, hogy márpedig adjak neki ilyen azonosítót, meg náluk ez a szokás....mondom eddig az volt a szokás elküldtem a számlát és szevasz...

    4000 ft t fizessek, hogy kiváltsanak nekem valamit amire nincs szükségem?....WTF?

    VPID????

    Ime ez az egyik része amit kaptam, hátha valaki látott ilyet:

    [ Szerkesztve ]

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz maj-viktor #32137 üzenetére

    Sajnos az okát nem értem, miért így és miért kell szenvednem vele, 2007 óta a posta mindent rendezett nekem.

    Szingapúr.

    Értékét tekintve átlagos a dolog, csak a folyamatptt nem értem.

    Az a gondjuk, hogy nem rakott az emberke bele számlát. De a posta ilyenkor is csak számlát kért.

    Annyira jutottam, hogy egyvalaki már járt így itt a forumon és aztán azt választotta, hogy maga vámkezelteti. Ennyi, pont, semmi megoldás. A GLS is meg akar élni az átlag emberből?

    Az egészben csak az érdekes a posta vámkezelheti a csomagom a GLS meg pöcsöl és 4000 ft al le akar húzni, hogy egy ID t adjak nekik? ja meg még 2000ft al.

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz maj-viktor #32139 üzenetére

    Nem ez is fura, normál csomag.

    Maga a GLS futár hozta a vámpapír köteget.

    A GLS ügyfélszolgálatnál külön egy ügyintézőjük van, illetve a vámkezelést valami Schlecker nevü cég végezné....

    Az ügyintézőn érezhető, hogy lexarja, hisz nem az ő csomagja vesztegel valahol.

    2x elmondta, hogy kell ezt a VPID t igényeljem, erre kiderül, hogy azt kereskedőknek szokták. A Vámhivatalt is hívtam nyilván ilyenem nincs, minek is nem kistermelő vagy kereskedő vagyok...Aztán erölködött, hogy kereskedelmi számlát kérjek szerencsétlen szingapúri ürgétűl...mondom nincs se kereskedelmi pecsételője, az is csoda ha aláírja a számlát..

    paypal számlát szokás az ebayen rendelt termékekről küldeni.

    Egy biztos, ha nem oldódik meg, alakúl a Tékozló Hommár GLS cikk. Meg egy panasz mellé a GLS nek.

    Sokan bántják a postát, de még a posta vissza is írt nekem, ezek....15 00 kor már hazament a kisasszony...

    Már csak egy dolog a kérdés, nehéz lesz magam vámkezeltetni a cuccot, ha megadom a helyi vámhivatalt és magam intézem? holnap megpróbálok mégegyszer szót érteni velük és elmondani, hogy ilyen ID-t nem adhatok.

    [ Szerkesztve ]

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz bl4ze #32148 üzenetére

    Pár napja nem tudtam mi az a VPID-t, de már mindent tudok róla.

    Ezek a szerencsétlenek a GLS nél csak VPID val képesek vámkezelni, azaz +4000 FT ért.

    Soha senki, semmilyen körülmények között ne vámkezeltessen a a GLS nél, mert a Schlecker nevü céggel csak lehúzzák a magánembereket. Most 1750 ft ot kell így is úgy is fizetnem, de ha vámkezelnék +4000ft-t-

    Az egy dolog, hogy a VPID-t akarják a vámkezeléshez a GLS-nél, de proform os számlát akarnak a Szingapúri sráctól....mondom annak is örülök, hogy aláírta a paypal számlát. A srác viszont nem kezdő, visszaírt:

    Hi

    In trade transactions, a pro forma invoice is a document that states a commitment from the seller to sell goods to the buyer at specified prices and terms. It is used to declare the value of the trade.

    This is an internet sales, so you can inform GLS that there is no pro forma invoice.

    The paypal payment that we have created should be good enough.

    Regards,
    Tan
    Singapore

    A Magyar Posta is reagált a levelemre:

    Tisztelt XY
    VPID számot cégek ill. vállalkozók kérnek a Vámhivataltól. Magán személy esetében nincs szükség VPID számra a postai vámkezelés esetében.

    Tisztelettel

    Xxx

    Magyar Posta Zrt.
    Üzleti Vezérigazgató-helyettesi terület
    Termékmenedzsment és Fejlesztési Igazgatóság

    Ergo hülyére veszik az embereket a GLS-nél....2 napja áll a csomagom és pöcsölnek rajta. A csaj a GLS nél képes volt a Szingapúri postának írni, hogy proform számlát kérjen tőlük...Heeee???

    Aki ilyen helyzetbe kerül, kérje azt, hogy maga vámkezeltethesse a csomagját.

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz bl4ze #32148 üzenetére

    Nem nem, nem vagyok vállalkozó, még céges címet se adtam meg. a GLS csak VPID el tud vámkezelni.....

    Emellett nagy nehezen kinyögte a kisasszony, hogy a feladó valamilyen speciális vámkezelési opciót jelölt meg és emiatt kezelik ilyen ,,komolyan"....hát köszönöm a törödést..

    A fogyasztóvédelemnek fogok írni, majd a GLS-nek, ha a csomagom még továbbra is ott áll.....

    Aki mégegyszer a Magyar Postát meri szídni....próbálja ki a GLS-t ahol a pedikürös csajok ülnek, hozzáértők helyet....A Magyar Posta, ha nem is se perc alatt mindent rendben lekezelt és nem kért tőlem 1750 + 4000 FT ot kezelési munkára és VPID re.....szégyen....GLS .....

    [ Szerkesztve ]

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz bl4ze #32148 üzenetére

    Ja és mégegy gondolat, az a gond szerintem, hogy a butája nem veszi észre, hogy nem kezeli külön a magánszemélyeket és a vállalkozókat, azt hiszik a magánembereknek úgyanúgy VPID kell, meg adjanak nekik proform os számlát.

    És bár igazunk van és több helyről is ezt igazolták vissza, ezeknek aztán mondhatod....2. napja próbálom megértetni amit leírtál a hölggyel. Vámkezelésnek jól megigénylik neked 4000ft ért a VPID et. Az a baj, hogy az egyszerűbb ember megijed és rögtön fizeti is nekik a 6000ft t. Szóval aki ilyen helyzetbe kerül ne hagyja magát, olvassa végig a hsz eimet és ha teheti tegyen panaszt a fogyasztóvédelemnél. Én nem kértem hogy a GLS hozza ki a csomagom, sima postával adták fel, ergo azt se kértem, hogy 6000ft ért vámkezeljenek és VPID it vásároltassanak velem.

    Ja és az aki hasonlóan járt mint én és elkérte saját vámkezelésre a csomagját (nem akart 4000ft-t fizetni) és beállított a NAV hoz nem értették mit keress ott......mert magámember ritkán jelenik meg ott ilyen ügyben.

    [ Szerkesztve ]

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz Upo #32160 üzenetére

    Látom Te még nem érted, a GLS a magánemberek csomagjait, kereskedelmi, vállalkozói csomagként kezeli, mintha egy raklap búzát hoztál volna be.

    2 opciót kinálnak neked fel:

    -kiváltanak neked 4000ft ért VPID et + 1750 ft és szívesen vámkezelik neked

    -továbbítást kérsz ekkor is 1750 ft, ekkor megadod hol szeretnéd a vámolást megcsinálni és inenntől felemelik a kezüket ők megtettek mindent, a csomagodat kipostázák..aztán vidd ahova akarod, odaadják a kezedbe.

    Nem tudom érzitek -e az anomáliát...nekik nem tünik fel a probléma, Azt mondta a nő számtalan csomagot kezelnek így...Te jó ég...

    Ami felteszi az i re a pontott hogy proform os számlát várnak, ebayen, interneten vásárolt termékre.

    Kérdés persze, hogy az eleve nem vámköteles és érték alatti termékeknél hasonlóan a postához, a vámkezelésnek mi értelme.

    [ Szerkesztve ]

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz bl4ze #32163 üzenetére

    Nem fogja, megmondta és jogosan ez egy netes eladás, nincs proform róla.

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz Upo #32164 üzenetére

    Jó kérdés, sajnálom, hogy nem értek mélyebben a folyamathoz.

    Mondom, volt már egy hasonló eset itt a ph! n, és közvetlenül neked küldik ki. A srác is a kezébe kapta a csomagját, azzal hogy menjen Székesfehérvárra vámoltatni.

    Hát igen tudnák, ha értenének hozzá, vámkezelni és ezzel megkimélnék az embereket, de xarnak mindenkire. megmondták nekik egyszer, hát csinálják értelem nélkül. Mindenáron 4000ft ot akarnak kihajtani a szerencsétlen áldozatból. Vagy nesze neked elküldik. Mint mondtam a fickó aki hasonlóan járt, értetlenül fogadták a vámhivatalban, merthogy ennek nem ez a menete. Meglepödtek, hogy ő mint magánember megjelent és vámoltatni akart:) egy szem hajómodellt.

    A csaj szerint valamit megjelölt a feladó, emiatt a sima posta helyet ők gondoskodnak rólam...(hát kösz)de akkor se értem, miért nem értik meg, hogy magánember vagyok és a feladóm is az.

    A lényeg, elküldtem a paypal számlát amit aláírt az emberem és a banki utalásét is, jelentkezek amint végre megkaptam a csomagom.

    [ Szerkesztve ]

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz Upo #32169 üzenetére

    Akik követték az eseményeimet összefoglalom:

    -Valami miatt a GLS úgy döntött, hogy a Magyar Posta helyet a külföldi csomagomat kiszállítja és vámkezeli

    -A feladó megjelölhetett valamilyen opciót, ami miatt ez történt

    -a GLS érthetetlen mód 1750 ft + 4000FT ért hajlandó vámolni, 4000ft ért nagylelküen VPID ed igényelnek (magánemberként minek...)

    -Az ok egyszerű, a GLS nem képes különbséget tenni magáneember 1 csomagja és a kereskedők között

    -Ha nem akarsz nekik 4000ft öt szurkolni, elküldik 1750 ft ért és magadnak kell elvinni vámoltatni - azaz a kezedbe adják a ,,vámárút", értitek, innentől vámost kell játszanotok köszönhetően a GLS nek.

    és a fejlemény:

    Kedves XY

    A holnapi napon szállítjuk ki a csomagot. A kézbesítést követően 8 munkanap
    áll rendelkezésére, hogy a megjelölt vámhivatalba bontatlanul bevigye a
    küldeményt vámkezelésre.

    Üdvözlettel / Best Regards:

    TojokAzÜgyfélre Lilla

    Customer Service
    Service & Claims Administration

    Bárki aki teheti kerülje a GLS-t külföldről ! hacsak nincs feles 4000ft -ja + még kitudja hányezer forint, hogy maga vámkezeltesse

    Aki Szingapúrból rendel, kérje meg az eladót, hogy csak olyan opciókat jelöljön meg, amik szükségesek a feladó szelvényen ! Signed for és társai ne !

    [ Szerkesztve ]

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz bl4ze #32209 üzenetére

    Engem egyébként duplán idegesít a dolog:

    1., pont a szabadságomat élvezném, ahelyet hogy ezzel xarakodok

    2., ezzel a húzásukkal nekem plusz munkát csináltak

    3., totálisan rugalmatlanok és értetlenek voltak, továbbra is VPID val hajlandóak csak vámolni :W elmondtam, hogy nem kell, de csak fújták.

    4.,elmondtam, hogy magánember adta fel proform számlát nem ad, ezzel is erőszakoskodott a csaj, de kell :W - ezek szerint mégis jó volt a paypal.

    Aztán majd ha 8 napon belül nem megyek be a vámra, majd jól bevisznek a börtönbe a fekete ruhások egy játékfigura miatt :Y ami 30 USD volt :)) :W

    [ Szerkesztve ]

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz Upo #32221 üzenetére

    Szia!

    Látod, akaratoskodtak, hogy proform számlát adjon a Szingapúri eladó, erre mikor megírtam, hogy ő már pedig nem fog, mégis fura mód elfogadták a paypal számlát és küldik a csomagot.

    oh hohoh a 1750 ft nak is megvan a története, azt azért fizetem mert nagylelküen, végre kihozzák nekem, miután 2 napig szivattak. Ja és hogy kitöltik a vámnyilatkozat papírt vagy mi a fenét félig, mert ugye még ahhoz se értenek.

    Még kicsit nyomoztam a VPID kapcsán, a posta jól csinálja nem kéri az emberektől ezt, de a vámhivatalba mész és ugye a GLS hez akkor kiváltatják veled a VPID et.

    Ergo nem érem el azt a határt ami miatt vámolnának, ergo totál érdektelen vagyok ebből a szempontból. A postán ez lett volna az a csomag ami csak szimplán ideér.

    Lehet nem is viszem sehova a csomagot, nekem elég volt ennyi tortúra, csak valahogy panaszt fogok tenni, mert ez azért tűrhetetlen, kömnyörögnöm kell a saját csomagom kiadása miatt és még én intézkedjek futkossak miatta. Aztán még cipeljem el, meg adjam le, hogy majd újra 3 nap múlva megkapjam..kösz GLS.

    [ Szerkesztve ]

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz Graphics #32229 üzenetére

    Mien állat lenne valakit egy aksi vagy egy telo miatt NAV kommandósók kisérnének el :DDDD

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz vadkörte #32233 üzenetére

    inkább szomorú lennék :K , mert szeretnék egy fényképet a ,,srácokkal", mint a filmekben....

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz Upo #32238 üzenetére

    Nem továbbítják sehova, kitöltik neked a vámáru nyilatkozatott (félig azt is) és egészen pontosan holnap a kezembe adják itt helyben.

    Nekem egy gondom van még, hogy a kissrác aki hasonlóan járt, attól erre a VPID-ra maga a vámhivatal kérte ekkor a pénzt, ők már 3000ft-t. Ja és aztán megint kezelési költséget és a végén kb 7-8000 ft ot fizetett és még 3 napig járkált.

    Megpróbálom felhívni őket és megkérdezni. No de akkor is, szabadságon lennék....

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz Stanley-B. #32247 üzenetére

    Normál csomag volt, nem EMS.

    Mint kiderült valamit a feladáskor a feladó megjelölt a papíron és emiatt speciálisan a GLS kezelte a Magyar Posta helyett a csomagom.

    A probléma viszont, hogy a hülye GLS már bocsánat, nem érti, vagyis az ügyintézőjük, hogy magánemberként, magánembernek ebay en vásárolt terméket, VPID id nélkül, proform számla nélkül is le lehetne vámkezelni.

    2 választást adtak:

    --Perkáljak 4000 FT t és kikérik nekem a VPID et, ekkor szívesen vámkezelik

    --Vagy majd jól elküldik nekem és a kezembe adják, hogy menjek vele én a vámra - gonoljatok bele beállítok a vámra, kezemben a csomagom hello vámoljátok le srácok, igaz már előre megkaptam....

    Szóval köszönöm a GLS frenetikus munkáját, amivel a szabadidőmet és a pénzemet pazarékolták a hozzá nem értésükkel és a rugalmatlanságukkal.

    Fontolgatom a tékozló homárt, jót csamcsognának az emberek ezen.

    Idióta GLS....ha tehetitek kerüljétek, ha külföldről rendeltek, mert a végén még vállalkozói engedélyt kell kiváltanotok, ha vámolni akartok velük.....

    [ Szerkesztve ]

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz Stanley-B. #32309 üzenetére

    Singapore - GLS, pedig már jött onnan csomagom és nem GLS hozta.

    Sajnos a kapott papírokból nem derült ki, hogyan került a GLS hez a csomagom, már kezdem azt gyanítani, hogy valamilyen hiba folytán elhozták. Csak miért mondanák meg, miért térítenék meg a károm? Már eleve 1750 Ft + ÁFÁ t kellett fizetnem, hogy elhozzák (már egyszer kifizettem 10 000ft t, hogy háztól házig postázzák) :W

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz bl4ze #32336 üzenetére

    Komoly...Azért mert valami olcsóbb, a postázása nem olcsóbb....

    Rendelsz egy hot wheels matchbox-ot az USA-ból, belekerül 3-4 USD be, a postázása viszont , ha first class 10 USD, ha priority lenne 15-20 USD ....Ergo ha nem a Spar ba veszel hot wheels kisautót 500 HUF ért, a dupláját fizeted minimum.

    [ Szerkesztve ]

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz maj-viktor #32349 üzenetére

    maj-viktor imádom olvasni ezeket a szösszeneteidet ahol kb a fél ph nak válaszolsz:D

    Adott egy figura, a figura ennél a emberkénél a legolcsóbb, még akkor is ha 10 k a posta, akkor mit választasz egy drágább figurát ahol olcsóbb a posta? :DD tudom, mi az amikor nem kerülhető meg valaminek a postaköltsége, de ha olcsó akkor lecsapok rá:)

    ja és nehogy azt hidd 45 USD az már 10 000 HUF, ebbe a nyomkövetésen kivül más extra nem kellett legyen.

    vagyis lehet:

    GLS szopatást kér X | GLS szopatást nem kér _

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz bl4ze #32338 üzenetére

    Bl4ze, számoljunk kicsit, ÁFA csak 150 EUR felett jönn be:

    22 EUR az egyik határ, de a termék 21 EUR értékű, ergo alatta van, de magánember küldte, tehát, 45 EUR a helyes határ:

    Vámmentesnek minősülnek továbbá azok a küldemények is, amelyek az EU-n kívülről
    érkeznek, de az értékük nem éri el
    - magánszemélytől érkező küldemény esetében a 45 eurót,
    - külföldi jogi személytől érkező küldemény (ún. rendelt áruk) esetében a 22 eurót.

    Magánszemélytől magánszemélynek érkező küldemény
    0-45 euró között vámmentes/vámeljárás alá nem tartozó küldemény
    45,1 -150 euró között vámmentes, de 27 % ÁFA terheli a küldeményt

    Magánszemély által megrendelt áru (cég-magánszemély reláció)
    0-22 euró között vámmentes/vámeljárás alá nem tartozó küldemény
    22,1 -150 euró között vámmentes, de 27 % ÁFA terheli a küldeményt
    ..

    Regular post volt a feladó, a feladóm is meglepődött, hogy került a GLS hez,

    Mint mondtam, én már arra is gondolok, hogy valamit nagyon elcsesztek és a GLS elhozta a csomagom.

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz bl4ze #32354 üzenetére

    bl4ze, igazából csak úgyanúgy leírtad amit én is:

    A termék amit vásároltam pontosan, 29,99 USD, azaz 21,69 EUR. Szóval miről is beszélünk most? Ez mikor 22 EUR?

    A postaköltségről pedig felesleges találgatni, mert a termék hiába olcsó, ha nehéz akkor annak a postaköltsége magasabb és bizony azt meg kell fizetni. Ráadásúl ebay en mivel az eladókat sarcolják a postaköltségre, emiatt rá is szoktak még rakni ,,kezelési" költséget. De gondolom ezt tudtátok.

    Amúgy nem mondtam semmit, azzal kapcsolatban, hogy ezzel végeztem is, csak mivel most szabadságon lennék, az nem most lesz. Így is 2 napomat elrobolta a dolog, pihenni is szeretnék.

    A célja hogy leírtam a storymat az akart lenni, hogyha valaki hasonlóan jár, mit tegyen, vagy ha már járt igy valaki megossza a tapasztalatát.

    A feladó megjelölt valamilyen ,,paritás" jelölést vagyis nem teljesen értettem amit a nő mondott, mert akármit is jelölt meg, a csomag sose vándorol a Magyar Postáról a GLS hez.

    [ Szerkesztve ]

  • Sentinel80

    aktív tag

    Ja és a konkluzió? ha valaki így járna? Semmi,..

    Semmit nem tudsz tenni vagy fizetsz nekik extra sarcot a vámolásért vagy kiadják, ekkor is fizetsz nekik az adminisztrációért és magadnak kell megoldanod.

    A pénzt nem adják vissza, elnézést se fognak kérni. Szimplán megszívtam..

    Itt a forumon eddig 1 emberről tudok az ebay topicban akadtam rá, aki ugyanígy járt. Senki másról. Vagy csak nincs kedvük megírni az embereknek.

    [ Szerkesztve ]

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz maj-viktor #32361 üzenetére

    No no

    Ne érts félre, jól jött a segítség, meg a támogatás. Csak ilyen dolgokra én is figyelek, ergo, ha egyszer sarcköteles, sarcköteles, ezzel én se szállok szembe, nem is lehet. De itt, még csak nem is vámköteles a termékem.

    Igen sajnos annyit fizettek emiatt a postára, mint a figurára.

    Egyébként mondok azért érdekeset....Jó hogy belinkelted a táblázatott, a GLS nél a EV-akartak kitölteni a 21 EUR-ra illetve ki is töltöttek egy hasonlót, hogy ezt vigyem el...Ha visszanézitek a hsz-eimet, belinkeltem a papírkájukat.

    Illetve már magam se értem, ezek valamit nagyon benéztek, ha egyszer számlát küldtem, amin látható az érték és emiatt nem esik vámkezelés alá, miért is akartak vámkezelni. Mindegy, hátha kiderül, amint tovább intézkedek.

    [ Szerkesztve ]

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz maj-viktor #32361 üzenetére

    Egy dolgot azért pontosítani szeretnék, hasonlóan, mint az olcsó szingapúri postázást:

    Nem attól lesz magánszemélyek közti a tranzakció mert Gift ként adja fel a feladó, hanem magának az eladónak a személye befolyásolja. A vámnyilatkozaton,számlán, shipping form on, ha megnézitek, láthatjátok, hogy a feladó egy ember vagy oda a cég neve van megadva. Sőt, ilyenkor számlát is raknak a csomagba, a cég logojával, esetleg bélyegzőjével.

    A gift jelölés esetén, sokan nem tudják, de kell írásos nyilatkozat a feladótól, hogy már pedig ezt ajándékba küldi. Bár igaz és való itt is magánemberek között zajlott a tranzaklció.

    [ Szerkesztve ]

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz maj-viktor #32363 üzenetére

    Ezt sajnos cáfolom, több csomagom vámolta a Magyar Posta és nem számolta a postaköltséget az árú értékéhez, mikor a határt vizsgálta. Pontosan a leírtaknak megfelelően csak akkor kellettvámot fizetnem, ha a termék ára túllépte a 22 EUR-t.

    Mikor a határt átléptem, mondjuk 40 EUR volt a termék ára, akkor valóban a postaköltséget is hozzászámolják és együtt számoltak rá % ot. De ettől még 40 EUR volt továbbra is a termék értéke, nem 40 EUR + posta a határok vizsgálatatkor.

    Azt kell mindenkinek tudnia, hogy mikor a határokat vizsgálják, akkor a termék árát nézik, de mikor vámot számolnak a termék árát és a postaköltséget összevonják.

    [ Szerkesztve ]

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz sirkope #32369 üzenetére

    Ez könnyű: a Magyar Posta 4 munkanapot vállal ami alatt vámkezel, ez függ a leterheltségüktől és attól mikor küldted el a számlát. 1-2 nap múlva már kézhez kell kapnod.

  • Sentinel80

    aktív tag

    Mivel ez a topic a tapasztalatokról is szól megosztom a sajátom.

    Van egy ismerősöm japánban és megkértem, hogy rendeljen az egyik oldalról használt airsoft pisztolyt - öregebb darabokat, amik inkább kiállítási célra jók. Nem került sokba, 3-4000ft

    Elküldtem neki paypal egyenlegről a az összeget amit kért és feladta a csomagot 02.24 én EMS el, mivel láthatóan műanyag és nem látszik eredetinek a japán posta elfogadta.

    02.27 megérkezett a csomag

    03.01 reggel megérkezett mindenki kedvenc levele, a postát bíztam meg a vámkezelssel

    03.01 reggel visszaküldtem és jeleztem, hogy nem a hagyományos ebay vásárlás történt, megkértem valakit rá, de elküldtem a megvásárolt airsoft pisztolyok linkjét, gazolva az értéküket.

    03.07 nem jött semmi, írtam hogy szeretném tudni mi a gond

    03.07 Kérik adjak banki utalás kivonatot - válaszom: már leírtam, hogy paypal egyenlegről fizettem - nincs banki tranzakció ilyenkor +1 napig semmi

    03.08 megkért a postán dolgozó nő, hogy hívjam fel :>

    Elmondtam neki mindent, láthatóan mintha nem is érdekelné, hogy 8. napja várok. mondta megy a vámügynökhöz és felhív, felhívott, de no vámügynök. Azt mondja, hogy azt látja, hogy szerintük ez már pedig új és hogy sokat érhet :W Aha megvan....nehéz dolog + csillog tuti sokat ér :N

    Mondom ok, elküldöm a levelezésem és egy linket, hogy ez 2010 ben volt 39 USD, ez nem egy többezer forintos airsoft pisztoly, alkatrésznek árulták. ha nem hisznek nekem ime a gyártó, keressenek rá, ha találnak szóljanak.

    Őszinte az ember, megoszt minden információt, de egy, de hozzá nem értő erőszakoskodik, húzza az időmet, hogy már pedig ez sokat ér :Y hiába a 3 link, hiába a telefon.

    Rendeltem már 1-2 dolgot 2007 óta külföldről, volt 1-2 érdekes esetem, de ez azért kicsit már felháborító. A tranzakció történetben meg látom a Vámmentes kezelési indítvány 2x elküldve státuszt 8. nap után.

    Kiváncsi vagyok hanyadik nap kapom meg, mert utána fogok panaszt tenni. Ezért fizetünk a vámügynöki szolgáltatásért? nekem kell győzködnöm paypal kép, linkek után? azért mert többnek hiszik az értékét? :F
    Miért szórakoznak velünk?

    [ Szerkesztve ]

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz beg #67878 üzenetére

    Na ne :))

    Erőltetném? mikor az igazat mondom és igazoltam linkekkel? Ők kekeckednek, nem hisznek a linknek.

    Ismerem a vonatkozó szabályokat, nem azért rendeltem.

    A jelenlegi ereje 0 J, azaz ereszt, a gumi tömítések a 10 év alatt szétmentek benne.

    Az aukció leírása igazolás is egyben : gas leak, junk. Ezért került teljes 4000ft ba.

    A lényeg a mondanivalómnak nem is ez. Valaki tapasztalt mostanság hasonlót, hogy elkezdenek kötekedni, nem hisznek a linknek, nem hisznek a paypalnak?

    [ Szerkesztve ]

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz beg #67880 üzenetére

    Nézd, mindenki idegesebb mikor a nem tud a küldeményéről és nem is jelzik neki, mi a gondjuk vele.

    Amit leírsz valóban igaz, a jelenleg forgalmazott és hivataosan boltban értékesített airsoft fegyverre létezik és elvárható \ elvárás, használni csak a szükséges bevizsgálás után lehet, ez az oka a rendeletnek.

    Arról már nincs külön rendelkezés, hogy milyen értéket és mit igazolj egy alkatrésznek árult, már jelenleg nem forgalmazott airsoft fegyvernél, ami egy vizipisztoly szintjén van, jönn belőle a gáz, nem működik, nem tudsz mérni rajta energiát. Azonban nem is ez a gondjuk, nem ez a kötekedés tárgya.

    Azért áll a dolog, mert nem hiszik el az értékét, ami valóban annyi, mert szép, fényes és újnak látszódik.

    Mindegy, kezdek lenyugodni, mert semmit nem tehetek már, csak malmozok tovább várom, hátha egyszer megérkezik.

    [ Szerkesztve ]

  • Sentinel80

    aktív tag

    Már rendeltem pár alkalommal, de most tanácstalan vagyok.

    Volt anno, hogy egy szobor terméket egy vásárlóm visszaküldött, mert megsérült. Ugye ismerjük a paypal claim folyamatot, ha eladó vagy és eltörik a termék, hiába tettél meg mindent, akkor is a vevő oldalára állnak.

    Elkerülve a további sérülést nem küldettem haza a sérült szobrot, hanem elküldtem annak a boltnak ahonnan rendszeresen rendelek és azt mondtam, hogy mi lenne ha beszámítanák sérültként egy következő rendelésembe.

    Itt jönn a kérdés: emiatt nyilván én a termékért amit rendeltem, nem a jelenlegi aktuális árat fogom fizetni, hanem annak töredékét és nyilván erről lesz paypal\banki tranzakciós napló.

    Egy másik termék fejében csökkent a terhem ennyire, nem mert kitaláltam. Nyilván erről tudok hivatalos céges elektronikus pdf számlát, levelet is felmutatni.

    Ezzel tudok a vám elé állni és jelezni? vagy mindegy hogy nem annyit fizettem, akkor is meghúznak a teljes ára alapján?

    Ha volt valakinek hasonló esete, az kérem írja meg.

  • Sentinel80

    aktív tag

    Van valakinek tapasztalata, mikor ellentétes irányban külföldre postázot?

    Az a kérdésem, a követési információ, amit ugye a megkapunk hozzá, a Magyar posta követési oldalán mikortól fog élni?

    Itt is ugyanez a helyzet, mint mikor külföldről rendelünk, hogy kell 1-2 nap?

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz Bornie127 #68562 üzenetére

    Megnyerted a VÁMhivatal fődíját, egy 5-6 napos várakozást ;]

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz Bornie127 #68567 üzenetére

    2015 ig sose volt gondom a vám tempójával, idősebb nők ültek, ha jól tudom akik mint a gép, rendre pontosan 4 munkanap alatt végeztek.

    Aztán jött a frissítés: fiatal pipik kerültek a helyükre, a vám folyamat manapság 5. munkanap (se).

    Egy vicc az EMS is, ha azzal küldök valamit haza: 2 napig utazik ide a csomag, amihez itthon a vámolási folyamattal hozzáadnak 6-7 napot.

    Jönnek az érthetetlen új státuszok VÁMMENTES kezelési indítvány.....igaz, minket ez tuti nem érdekel, csak szeretnénk gyorsan megkapni. De van egy tippem hogy ezek azok a státuszok amik igazolják, hogy ők dolgoznak.

    Visszatérve az esetedre_
    Az, hogy 13 USD darabja egy dolog, ha a vámtiszt szerint többet ér, akkor bizonygathatod az árát.

    Legutóbb nekem 2 nap szenvedés volt, hiába valóban is csak 14 USD ért a termékem.

    Fényes, nehéz = tuti sokba került, hazudik az ügyfél.

    Utána megkért a postás hölgy, hogy küldjek banki utalást, igaz a paypal számlán ott volt, hogy online egyenlegről fizetve...no comment.

  • Sentinel80

    aktív tag

    Most magam is meglepődtem mikor Hong Kong-i küldeményem NL es követési számot kapott. Mi történt, az NLpost kirakott egy office-t, amolyan konkurenciaként Hongkong ba vagy minden EUs küldeményt ők kezelnek? Ha valaki tudja, okosabb ebben a témában, kiváncsi vagyok rá.

    Olvastam, hogy mások is szívtak a hasonló küldeményekkel. Azonban most én is tanácstalan vagyok.

    NL post oldalról remek követési információ van, a posta oldaláról ugye zéró:

    27-02-2017 11:09 The item has been processed in the country of destination HUNGARY
    26-02-2017 10:48 The item has arrived in the country of destination
    25-02-2017 12:19 The item is on transport to the country of destination
    24-02-2017 19:33 The item is processed at the PostNL sorting center
    24-02-2017 19:31 The item is at the PostNL sorting center
    20-02-2017 02:54 The item is ready for shipment
    17-02-2017 18:43 The item is pre-advised
    16-02-2017 07:15 The Item is at the shippers warehouse

    Posta oldala nem meglepő mód szerény:

    RS773707315NL
    DÁTUM INFORMÁCIÓK
    2017.02.24 19:31 NLAMSE(Netherlands (Küldemény információ: Célországba elküldve / Item sent abroad
    2017.02.25 13:00 NLAMSE(Netherlands (Küldemény információ: Célországba elküldve / Item sent abroad
    2017.02.27 11:09 Küldemény információ: Célországba megérkezett / Arrived in the destination country

    Írtam a posta supportnak akik komoly erőbefektetéssel ugyanúgy lekérdezték a követési információt és okosan azt mondták figyelgessem a követést. No, de napok óta se a vámra utaló státusz nem jött, se az hogy a helyi postára továbbították volna.

    A vámnak is írtam, náluk sincs még. Eddig minden küldeményem tartott valahova miután ideért vagy a helyi postára vagy vámra, 02.27 - 03.02 között kipiheni a küldeményem az utazást? :Y ilyet még nem láttam.

    Van valakinek tapasztalata, ilyenkor NL post küldeménynél ez normális? vagy ez utalhat arra hogy elveszlett a küldemény? vagy a szokásos kimaradt egy scan?

    [ Szerkesztve ]

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz ANOka #78755 üzenetére

    Szerencsére nem értékes a küldemény, csak zavar mert alkatrész lenne a gépbe ami nélkül nem tudom használni :W

    Én eddig 10-9 esetben úgy tudtam, a feldolgozás alatt eldöl a küldemény sorsa és megnézve hasonló küldemények követését, azoknak rendben aznap ha nem ment vámra továbbítás státusz jött, ha vámra ment, pár nap múlva levél. Olyat még nem láttam, de lehet igazad van, hogy feldolgozták de nem volt idejük foglalkozni vele:)

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz Upo #78756 üzenetére

    @Upo Te komolyan őstag vagy? :C Akármit tehetsz, hiába vagy jófiú, ha szimpi a küldeményed a vámtisztnek megvámolják.

    Lehet nagyon agódni nem kell, de totál relaxanak se érdemes lenni. Elmondom miért: aki nyugodt annak ellenére, hogy nem tudja 5-6 nap után se a küldeménye helyzetét, de nem is törődik vele, járhat úgy, ahogy egyszer jómagam (és mások is) konkrétan megfogták és visszaküldték.

    Miért? azért mert kimaradt egy scan, a helyi postás meg elfelejtette az értesítőt bedobni. Könnyen megtörténhet bárkivel. Anno ránéztem a követésre oh még feldolgozás alatt, relax, aztán csak nem jött egy hét múlva, aztán na mondom rákérdezek: kiderült épp arra vár, hogy visszarepüljön, mert nem vettem át. nekem most ezért volt dezsa vu érzésem.

    A normális az az (vagyis lenne), hogyha a küldeményt feldolgozták, az elindúl valahova.

    [ Szerkesztve ]

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz aytukabozs #78759 üzenetére

    Köszönöm aytukabozs, na ilyen választ vártam az első kérdésemre. :R

    Értem szóval, akkor lehetet választása az eladónak mivel küldje, mégis ezt választotta. :N

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz luck66 #78761 üzenetére

    @luck66 A postán mindig sok a csomag, ünnep, nem ünnep, átlag 40% al nőt a forgalom, csak nem bővítenek.

    lehet igazad van, a lassúság gyakori is, csak eddig nekem nem volt ilyen esetem.

    Azt persze konkrétan belsős embertől tudom, hogy mivel fösvény a posta vezetése, kevés az ember, néha nem is scanelik be a csomagokat, hanem darabra veszik át. Ezért van, hogy sokan követési átmenet nélkül hirtelen megkapják a küldeményüket. Télen pl ez is ment.

    Mindesetre nekem ez most új, hogy az egyik rendszer szerint fel van dolgozva a csomagom, a másik szerint csak megérkezett, de mégsincs sehol még:)

    [ Szerkesztve ]

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz luck66 #78764 üzenetére

    Ennél lehet prózaibb a dolog.

    Máskor is láttam, hogy magyar oldalon szerényebb a státusz. Inkább a fösfénységből kiindúlva, IT oldalról arról lehet szó, hogy bizonyos státuszoknak nincs magyar megfelelője, értsd egyszerűbben, nincs meg a ,,párja" akár szándékosan , akár igénytelenségből - így nálunk bizonyos kint kezelt státuszok sehogy nem látszódnak. Fejlesztésre lenne szükség, na de mindek, ha láthatóan jól működik? :)

    Régen én is azt hittem többet látnak, de tavalky óta a support is fura mód ugyanazt küldi vissza amit mi is látunk a követésben, magyar oldalon. Most vagy a supporton dolgozó skillje a posta nyomkövetési oldaláig terjed vagy ennyi ami rendelkezésre áll.

    Mindegy, mivel alkatrészre vártam (a gépet addig nem tudom használni) és láthatóan fogalmam nincs mikor ér ide, hol van, kénytelen voltam rendelni itthonról.

    [ Szerkesztve ]

  • Sentinel80

    aktív tag

    Upo: Bocsánat, én kérek elnézést, ha nem gondolom használható tanácsnak, a majd ,,most legalább jól megválmolják jellegű válaszod" Lehet velem van a baj, de nem szeretem ezt a stílust, ez nem segítség. Ezzel lezárom az off-ot, nem kívánok ebbe a dologba beleállni és visszavágn, nem ezért jöttem

    Megnéztem más hasonló küldemény státusz történetét, ami szerint a következő státusz általában aznap megtörtént, továbbításra kerül belső feldolgozásra vagy vámra ment. Ez nem történt meg (de hasonló apró küldemények esetén gyorsan ideért) ezért jöttem ide. Nálam hasonló csúszás megérkezés után, nem nagyon fordult még elő.

    Akinek van személyes tapasztalata Hongkong NL post követéssel és használható infoval szolgál, írja meg nekem.

    [ Szerkesztve ]

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz beg #78771 üzenetére

    Én amúgy nem értem mi történik a postán - nyilván a nővekvő forgalom.

    A vám is olyan volt régen, hogy pörgöt mint a másodperc mutató. Megjött a csomag, köv. nap jött a levél, feldolgozták és 4. munkanap jött a postával.

    Most ideér, szerencsés esetben látni hogy a vám beszívta, eltelik 3 nap, jönn a levél, elküldöd, másnap berakják feldolgozásba, majd +1 nap és elküldik a helyi postára.

    Volt hogy jött még anno SMS is, előre balga megpróbáltam elküldeni a dokumentumokat, de akkor is megvárják a levél elküldését, megérkezését.

    Nálam EMS japán posta esetén 3 napot utazik ide, regisztrálják stb a fent írtak lemennek 7 nap alatt..3 nap út, 7 nap adminisztráció...nem hiszem nem lehetne gyorsítani sehogy.

    [ Szerkesztve ]

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz ANOka #78774 üzenetére

    @ ANOka Ott a pont. :R

    Amúgy nincs igény tanultabb munkavállalóra - mikor jelentkeztem a csomalogisztika osztályra (üzleti terület) kiderült, hogy alacsonyabb végzettségű és fizetésű embert keresnek a termék fejlesztésre... :Y

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz Upo #78775 üzenetére

    Ismerem milyen, mikor van aki ok nélkül idejekorán zsörtőlödik, én magam is reagáltam ilyenre (de inkább megnyugtattam az illetőt, nem felidegesítettem), Többszőr rendeltem apró dolgokat és rendszerint érkezés után 1-2 nap már itt volt vagy láttam a státuszból mi történik. Ilyet soha nem tapasztaltam eddig évek során, hogy ideér, de semmi nem történik vele napokig. Ha lesz hírem megírom, hogy aki hasonlóan jár tudja mire számítson

  • Sentinel80

    aktív tag

    Végre, a csillagok együttállása megtörtént..

    Aki Hong Kongból rendel és NL post os küldéssel kapja hasznos lehet időket nézni:

    Posta oldaláról:

    DÁTUM INFORMÁCIÓK
    2017.02.24 19:31 NLAMSE(Netherlands (Küldemény információ: Célországba elküldve / Item sent abroad
    2017.02.25 13:00 NLAMSE(Netherlands (Küldemény információ: Célországba elküldve / Item sent abroad
    2017.02.27 11:09 Küldemény információ: Célországba megérkezett / Arrived in the destination country
    2017.03.03 01:22 Küldemény információ: Belföldi feldolgozásra továbbítva – Forwarded for domestic sorting

    NL post oldaláról:

    27-02-2017 11:09 The item has been processed in the country of destination HUNGARY
    26-02-2017 10:48 The item has arrived in the country of destination
    25-02-2017 12:19 The item is on transport to the country of destination
    24-02-2017 19:33 The item is processed at the PostNL sorting center
    24-02-2017 19:31 The item is at the PostNL sorting center
    20-02-2017 02:54 The item is ready for shipment
    17-02-2017 18:43 The item is pre-advised
    16-02-2017 07:15 The Item is at the shippers warehouse

    Látható mennyire nem jól követi egymást a kettő. Normális esetben nincs ill. nem kéne ilyen gap nek lenni az érkezés és a feldolgozás között a magfyar oldalon, de láthatóan, mégis van.

    Aki így kap Hongkongból csomagot, ne lepődjön meg, ha megérkezett, de ennek ellenére semmi nem történik napokig. Majd pár nap múlva megy a helyi posta fele vagy vámra.

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz harrie #78790 üzenetére

    Ez általában ritkán ilyen barátkozós beszélgetés, hisz az eladó fenyegetve érzi magát.

    Nem fog neked senki semmit kipótolni:) te magad döntöd el mit akarsz, elfogadod amit ajánlanak vagy forced rákényszeríted őket, hogy adják vissza a pénzed.

    Ergo, amit itt javasoltak neked, az max arra jó, hogyha ők nem az egészet akarják visszafizetni, mert pl korreknek gondolják, ha pl a postaköltséget nem utalják vissza - , és ezt Te is belátod, akkor lehetőségük van partial - részleges refund\kártérítésre, cserébe elállsz minden követeloésedtől és korrket módon poz. értékelést adsz.

    Most 3 dolgot tehetsz

    -elfogadod amit ajánlanak, korrekt vevőként viselkedsz - ha akarsz
    -megteheted, hogy dispute ot nyitsz (ez általában csak max figyelmeztetésnek működik, senki nem fog veled ott tárgyalni) és semmi nem történik senkivel
    -majd ha eltelt némi idő - vagy már eleve nem egy napja rendelted - Claim ot nyitsz és átadod a kivizsgálást a paypal nak, mivel azonban a paypal vevő párti, eltelik némi idő 1-2 hét, de az eladó oldalon akár akarják, akár nem, akármit csinálnak, a paypal stórnózza a teljes összeget tölük, mert a vevőnek mindig igaza van és az egészet visszakapod.

    Volt amúgy aki visszaélt ezzel és pl nem tetszet amit rendelt, összetörte, lefényképezte, hogy így kapta és 2 hét múlva megkapta amit fizetet érte. Azonban mivel ő a kárt a helyi postán nem jelentette le (esetleg nem is akarta, átvételkor se) a paypal ezzel se kezd semmit, vígan visszakapja a vevő a pénzét.

    [ Szerkesztve ]

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz luck66 #78796 üzenetére

    Idejönn az ember, mert eltérő dolgot tapasztalt a postázásban, olyat, amit önmaga még nem tapasztalt más csomagjánál és ideges.

    Azonban miután lenyugodott, mégis megpróbál másoknak segíteni azzal, hogy egyúttal szeretné leírni a tapasztalatait, erre mi történik, az az egy ember, akinek már jelezte, hogy nem szereti a stílust amit nyom, még egyet utoljára belerug, leoltja újra. Köszi a kedves válaszod és hasznos kioktatásodat, nagyon kedves. Miután leírom a végleges tracking historyt a saját nyugalmam érdekében szerintem mellőzöm ezt a topicot.

    Akit viszont érdekel a tracking history, egy olyan küldeménynél ami Hongkongból jött, de NL postai és nem ment vámra:

    NL post:

    06-03-2017 10:04 Receive item at delivery office (Inb) HUNGARY
    06-03-2017 09:04 Receive item at delivery office (Inb)
    27-02-2017 11:09 The item has been processed in the country of destination
    26-02-2017 10:48 The item has arrived in the country of destination
    25-02-2017 12:19 The item is on transport to the country of destination
    24-02-2017 19:33 The item is processed at the PostNL sorting center
    24-02-2017 19:31 The item is at the PostNL sorting center
    20-02-2017 02:54 The item is ready for shipment
    17-02-2017 18:43 The item is pre-advised
    16-02-2017 07:15 The Item is at the shippers warehouse

    DÁTUM INFORMÁCIÓK
    2017.02.24 19:31 NLAMSE(Netherlands (Küldemény információ: Célországba elküldve / Item sent abroad
    2017.02.25 13:00 NLAMSE(Netherlands (Küldemény információ: Célországba elküldve / Item sent abroad
    2017.02.27 11:09 Küldemény információ: Célországba megérkezett / Arrived in the destination country
    2017.03.03 01:22 Küldemény információ: Belföldi feldolgozásra továbbítva – Forwarded for domestic sorting
    2017.03.06 10:12 Miskolc 1 posta Küldemény információ: Kézbesítés regisztrálva / Delivery registered

  • Sentinel80

    aktív tag

    válasz aytukabozs #78793 üzenetére

    @aytukabozs

    Honnan szedem? mert mondjuk engem így vágtak meg?

    Leírom a történetet:

    A csomagomat a fickó törötként kapta meg EMS el - semmit, senkinek nem kellett bizonyítania, se videó, se kép.

    Paypal claimot rakott rám, azt mondta sérültet kapott és 1 hónapra rá, fullra visszakapta a pénzét, még a postaköltséget is. Ennek egy feltételt szabott a paypal, kell adnia egy tracking numbert, amiben látható, hogy az visszaérkezett hozzám (ugye már eleve törötten).

    A mi oldalunkon, a Magyar Posta azt mondta, hogy a fogadónak jelentenie kellett volna a helyi postán a történteket, nemcsak a paypal fele. Emiatt semmilyen kártérítés nem járt a postától. Azonban a paypal, minden görcsölés nélkül, miután megadta a tracking numbert, már vissza is szállt.

    Szóval ha valaki nagy értékű dolgot, küld és nem működik együtt a fogadó, sérülés esetén, akkor megszívja a feladó, akinek paypal al fizettek. Kisebb dologra az ember azt mondja ez van.

    Már évek óta több panasz érkezett a paypal ra mert vevő centrikus és ilyen esetekben nem vizsgálódik nagyon. Nem kitaláltam, nem kamu, ez másokkal is megtörtént már.

    A nem az egészet akarják visszafizetni arra uitalt, hogy létezik olyan, megegyezni, nem mondtam vele se többet, se kevesebbet. Dönthet úgy az eladó ugyanis, hogy nem adja csak úgy vissza a pénzt (nem érdekli a tracking), claimot kell indítani ellene, ami elhúzódhat hetekig is néha. Tudom, hogy a szokás azt diktálja, verjük az ajtót, adja vissza a pénzt az eladó, mert nem ért ide.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák