Keresés

Aktív témák

  • Ger|||

    aktív tag

    én fejlesztgetek, fejlesztgetek, egyszer csak azt veszem észre hogy a cucc iszonyatosan szaggat a következő gépen:

    ecs k7s5a + 2200 Mhz AMD
    384 mbyte DDR
    fx 5200 (128 megás, 128 bites, 274/544 Mhz)

    A videókártya az már tuti hogy szűk keresztmetszet, nem bírja a ppolígonokat sajna. A másik meg hogy a lod mikor éppen változik erősen megrántja a processzort. Érezhetően szaggat egyet lodváltáskor.

    Ezen a gépen a játék csak full minimumon hajlandó élvezhető sebességgel elfutni.

    A memória is csontig tele, 256 megával már húzza nagyon a száját.

    Kérdem én: vajon azoknál akik nálamnál erősebb videókártyával rendelkeznek vajon a játék teljesítménye egyenes arányosságban fog -e növekedni a videókártya teljesítményének növekedésével, vagy a cpu lesz a szűk keresztmetszet?

    Amúgy a játék egy 3d-s manga játék.

    Fordító: DBC1.1.3E

  • Ger|||

    aktív tag

    válasz Nyuf #2 üzenetére

    hogy őszinte legyek egy fillérem nincs, és nem is lesz belátható időn bellül :)

    mindenesetre a 2200as proci kissé meghal lod váltáskor... Jó, ez alatt azt értem hogy kb 0.1 mp-re leakad a kép, aztán megy tovább

    csont minimumon 20-25 fpsel dönget az fxen.. RulZ :)

  • Ger|||

    aktív tag

    válasz anulu #5 üzenetére

    ez csak egy kis minigame lesz. LEsz egy csaj meg egy labirintus aminek be lehet állítani a méretét, és ugye teljesen véletlenszerű lesz a labirintus. Mindenfele lepkék repkednek, a fűszálak lengedeznek a szélben, lehet menni nappal, sötétben, be lehet állítani a csaj hajának a színét, meg hasonló apróságok, amúgy olyasmi nézetes mint a tombraider.

    Mondjuk a fű lengedezik a szélben effektet az fx 5200 nem igen szereti :)
    a fű árnyékot vet és bump mappingel a földön a sok maszat effektet az fx olyannyira nem szereti, hogyha a játék minőségét közepesre állítom, egész pontosan 4 fpsel megy :D

    nééégy egééész :)

  • Ger|||

    aktív tag

    az egyedüli optimizáció amit még végre tudok hajtani az a bump mapping körül van, és egy kicsit fill rate takarékosabb lesz

    bár mikor nekiültem megírni úgy terveztem hogy egy 5200ason azért 20 fpsel el fog döcögni közepes szinten.

    nadeugye a közepes relatív dolog.

    maxon meg se tudom nézni, mindíg betellik a memó vagy széttfagy és kiugrik nekem deszktopba

    vajon egy 5700ason hogy menne?

  • Ger|||

    aktív tag

    szal pénzt kéne beleölnöm. Akkor inkább szaggasson, úgysem én fogok játszani vele :)

    [Szerkesztve]

  • Ger|||

    aktív tag

    Ati radeon 7000 is megpróbáltam. Nagyon szánalmasan ment, pedig aztán dx7es gém

  • Ger|||

    aktív tag

    ai ebbe nincs, mert egyjátékos. Amúgy olyan gém ahol ennyit eszik az ai, az egy elég szarul megírt ai. Kivéve ha sakkjáték vagy hasonló :)

    szal vga és memória...

    honnét szerzek én olcsón brutális dx7es kártyát?

  • Ger|||

    aktív tag

    dbc1.1.3, azaaaaaaz DarkBasic 1.1.3 :D:D:D:D

    én csak annyit mondok neki hogy sync, ő már cseréli is a backpuffert :)
    amúgy asszem tripla pufferel a kicsike :):):)

    átlagban? Hát ez jó kérdés... Miután elkészítettem a modelleket mindenre nyomtam egy helyes kis kettes szintű mesh smootot, aaazazigazi :):):)
    Közepes szinten játszva nem látható rajta hogy polygonos lenne. Igaz, megy vagy 5 fps-en :):):)

    teszek fel képet

  • Ger|||

    aktív tag

    válasz asturel #21 üzenetére

    mára szándékoztam befejezni a munkát de nem jött össze
    valószínűleg holnapra be tudom fejezni, és holnaputánra feltölteni.

  • Ger|||

    aktív tag

    válasz DopeBob #24 üzenetére

    mivel még nincs föltöltve

    volt egy másik labirintusos gémem ami fel volt töltve. De az másik, és azt voodoo1hez terveztem :):):)

    ezt meg GF 6800 GT-re :)

    ------

    jah hogy lod
    szal ugye van a közelbe egy ojjektum :) aminek magas a polígonszáma
    nade ugye, megyünk távolabb, már nem kell olyan magas poligonszám, jó oda kis polgonszámú ojjektum is. Ez a lod. Lehet hogy a változik szót rossz értelemben használtam :)
    persze be lehet állítani a lod minőségét. FX5200on pl maximális poligonszámú objektumot ki sem lehet rajzolni normális sebességen :D

  • Ger|||

    aktív tag

    válasz kisfurko #25 üzenetére

    a dbc egy dx7es progi. Szal olyanoknak van akik még nem tudnak c-zni. Vagy akik nem akarnak c-zni esetleg. NAgyon amatőrök is el-el boldogulnak benne, lényegébe annyi a külömbség pl az openglhez, hogy ott ugye.. Hmm... nem igazán értek (még :D) az openglhez, de asszem minden rendereléskor el kell talán küldeni a poligonokat???? Vagy nem. Nah a lényeg az, hogy itt minden elkülldés autómatikusan történik, nekünk csak nyomni kell egy load object parancsot, és már be is húzza a 3ds vagy x fájlt! Ezen kívül szinte megegyezik a vb-vel, csak ez teljesen karakteres, olyan mintha dosos lenne az egész cucc, de közbe windowsos. Szal kb ennyi.

  • Ger|||

    aktív tag

    a béta verzió kész és éppen felfele töltődik. :)

    addíg is itt a readme:

    Labirintus 3D

    Készítette Kovács Gergő 2004-ben.
    A súgó olvasásához ajánlom az 1280x1024-es felbontást 32 biten.
    I. Gépigény
    II. Játék kezelése
    III. Útmutató
    IV. Kapcsolat

    I. A játék futtatásához minimálisan a következo gép szukséges:
    -AMD 1,8Ghz/ Intel Pentium4 1,8Ghz / Intel Celeron 2,5Ghz processzor
    -384 Mbyte memória
    -nVidia GeForce4 MX440/Ati Radeon 8500 videókártya, vagy bármely más
    DirectX7 támogatással és minimálisan 64 Mbyte rammal
    -700 Mbyte a windows swap fájlnak

    A játék a következo gépen közepesen futtatható:
    -AMD 2.6Ghz
    -512 Mbyte memória
    -nVidia GeForceFX 5900/Ati Radeon 9700 vagy bármely DirectX7 kompatibilis videókártya
    256 mbyte memóriával.

    A játék a következo gépen jól fut:
    -AMD Athlon64
    -1 Gbyte ram
    -nVidia GeForce6800/Ati Radeon x800
    A játék a következo gépen lett elkészítve: ECS K7S5A + 2.1Ghz AMD processzor
    384 mbyte DDR-ram, GeForceFX 5200. A játék minimális beállításokkal élvezhetoen futott.
    Módomban állt tovább a játékot tesztelni ATi RadeON 7000 (64 Mbyte), de a játék nem futott
    megfelelő sebességgel. Valószínuleg tartom hogy egy Radeon 7500-on már élvezhető
    sebességgel futna a játék. Voodoo2/3 videókártyával egyes textúrák elveszhetnek vagy életlenek
    maradhatnak. Egy GeForce6800 vagy 6600as videókártyával valószínuleg magas beállítások mellett
    is játszható marad a játék.

    II. A játék kezelése:
    Miután elindítottuk a labirintus3d.exe állományt, egy menü fogad minket, ahol be tudjuk álltani
    a felbontást. A minoség, felbontás és színmélységgel kapcsolatos információ a III. pontban
    olvasható. Ebben a menüben be lehet állítani továbbá, hogy a játék nappal, vagy éjszaka
    játszódjon. A nappali játszma a kezdoknek ajánlott. Az esti pedig az igazi profikra vár, vagy
    azokra, akiknek nem jelent elég nagy kihívást a nappali játszma. Hogyha esti pályát választunk,
    akkor nem látható rendesen a labirintus térképe sem.
    Beállíthatjuk továbbá a fohös haját, súlyát, és méretét is.
    Mielott nekiállnánk játszani, ajánlom, hogy vegyünk elo papírt és ceruzát, hogy rögzíteni tudjuk
    a már bejárt útvonalat.
    A térképen jelezve van a kiindulási pont (zöld) és a cél (piros) is.
    A térkép alja a déli, a teteje az éjszaki irányban áll.
    A játék során egy iránytu is a segítségünkre lesz, melyen mindig a piros mutat az északi irányba.
    A főhős az előre, w, vagy a joystick felfele gombokkal mozgatható előre, kanyarodni az egér
    segítségével, vagy a balra, jobbra, joystick balra gomb, joystick jobbra gomb segítségével tudunk.
    Tolatni nem tudunk. Játék közben kilépni az escape gommbal tudunk.
    Gyorskilépést a b gombal hajthatunk végre. Az fps megtekintéséhez használjuk az f gombot.
    A játék befejeztével egy nagyvonalú elemzést is kapunk a 3d-s teljesítményről.

    III. Útmutató
    Az integrált csodavideókártyákkal való kompatibilitás fenntertása miatt a játékban kiválasztható
    320x240-es felbontás is. Ezt csak nagyon gány videókártya esetén válasszuk.
    320x240-től egészen 1600x1200-ig választhatunk felbontást. Geforce2 ill Ati Radeon 7X00
    esetében ne válasszunk 32 bites felbontást, és csak 640x480ba játszunk.
    Ha a videókártyánk támogatja, akkor kapcsoljuk be a 4x élsimítást a kártya
    meghajtóprogramjában!


    Alacsony minőség
    Közepes minőség


    Ez egy béta verzió. A játékban még maradhattak kisebb hibák. Ezek közül pár előfordulhat:
    -miután befejeztünk egy játékot, nem lehet új játékot kezdeni, mert a program lefagyhat
    -ha kevesebb, mint 512 mbyte RAM-van a gépben, a játék labilissá vállhat
    -néhány optikai egér nem reagál megfelelően a balra/jobbra gombokra, ha előre is megyünk
    -lod-nál a játék berángathat (javítva)
    -a grafikát maximumra állítva a program játék közben kifagyhat
    Egyéb hibával nem találkoztam még. Amennyiben bármelyik hiba előfordul, kérlek írd le a
    géped típusát és a hibát is.




    IV. Kapcsolat:
    email: gerilegend@freemail.hu
    web: http://legend.php.hu | http://free.x3.hu/legendsoftware/projects/starty.html

  • Ger|||

    aktív tag

    válasz DigitXT #34 üzenetére

    én fősulis vagyok, de nem tanulok programozást

    amúgy a hiba sajnos az, hogy rosszul írtam meg a grafikai motort.. de legalább minimumon játszhatóan fut ;)

  • Ger|||

    aktív tag

    válasz Flashback #42 üzenetére

    a zene kikapcsolható lesz

    14 fpsed helyett a tesztpadon már 35-el fut minimumba egy fx 5200al.

    Mivel kéne szted feldobni? Ez egy labirintus :):):)
    mindenesetre lesz a főhősnek benne vetett árnyéka. De csak a főhősnek, félek, hogyha minden cuccvnak lenne, megint csak 1-2 lenne az fps :)

  • Ger|||

    aktív tag

    itt az új readme

    Labirintus3D (verzió 2B)

    Készítette Kovács Gergő 2004-ben.
    A súgó olvasásához ajánlom az 1280x1024-es felbontást 32 biten.
    I. Gépigény
    II. Játék kezelése
    III. Útmutató
    IV. Kapcsolat

    I. A játék futtatásához minimálisan a következo gép szukséges:
    -AMD 1,6Ghz/ Intel Pentium4 1,6Ghz / Intel Celeron 2,5Ghz processzor
    -384 Mbyte memória
    -nVidia GeForce4 MX440/Ati Radeon 7500 videókártya, vagy bármely más videókártya
    DirectX7 támogatással és minimálisan 64 Mbyte rammal
    -512 Mbyte a windows swap fájlnak

    A játék a következo gépen rendesen futtatható:
    -AMD 2.6Ghz
    -512 Mbyte memória
    -nVidia GeForceFX 5900/Ati Radeon 9700 vagy bármely DirectX7 kompatibilis videókártya
    256 mbyte memóriával.
    -256 Mbyte a swap fájlnak

    A játék a következő gépet valószínűleg szeretni fogja :) :
    -AMD Athlon64
    -1 Gbyte ram
    -nVidia GeForce6800/Ati Radeon x800

    II. A játék kezelése:
    Miután elindítottuk a labirintus3d.exe állományt, egy kis bevezető fogad minket, amit az ecsape
    vagy az enter gombbal tudunk áttlépni. Ezután egy menü fogad minket, ahol be tudjuk álltani
    a felbontást. A minoség, felbontás és színmélységgel kapcsolatos információ a III. pontban
    olvasható. Ebben a menüben be lehet állítani továbbá, hogy a játék nappal, vagy éjszaka
    játszódjon. A nappali játszma a kezdoknek ajánlott. Az esti pedig az igazi profikra vár, vagy
    azokra, akiknek nem jelent elég nagy kihívást a nappali játszma. Hogyha esti pályát választunk,
    akkor nem látható rendesen a labirintus térképe sem.
    Beállíthatjuk továbbá a fohös haját, súlyát, és méretét is.
    Mielott nekiállnánk játszani, ajánlom, hogy vegyünk elo papírt és ceruzát, hogy rögzíteni tudjuk
    a már bejárt útvonalat. Ajánlom, hogy dolgozzunk ki egy saját kódrendszert is az útvonal
    rögzítése érdekében. Ilyen lehet az elkerült leágízások vagy a ki nem használt csomópontok
    számának rögzítése. Ilyen eljárásra nagy útvesztő használatakor lesz szűkség, külömben
    iránytű ide vagy oda, bizony könnyen eltévedhetünk.
    A térképen jelezve van a kiindulási pont (zöld) és a cél (piros) is.
    A térkép alja a déli, a teteje az éjszaki irányban áll.
    A játék során egy iránytű is a segítségünkre lesz (mint már említettem), melyen mindig a piros
    mutat az északi irányba. A főhős az előre, w, vagy a joystick felfele gombokkal mozgatható
    előre, kanyarodni az egér segítségével, vagy a balra, jobbra, joystick balra gomb, joystick jobbra
    gomb segítségével tudunk. Tolatni nem lehet. Játék közben kilépni az escape gommbal tudunk.
    A sétálás sebességén gyorsítani a shift gomb nyomva tartásával tudunk.
    Gyorskilépést a b gombal hajthatunk végre. A képkocka/másodperc értéket játék közben nem
    lehet megtekinteni, mert egy hiba miatt 2d-s műveletnél leesik az fps, és a valódi érték
    töredékét mutathatja (a hiba csak nVidia videókártyákat érint).
    A játék befejeztével egy nagyvonalú elemzést is kapunk a 3d-s teljesítményről, és az átlagos fps
    értékről.

    III. Útmutató
    Az integrált csodavideókártyákkal való kompatibilitás fenntertása miatt a játékban kiválasztható
    320x240-es felbontás is. Ezt csak integrált 64bites csodamasinák esetén válasszuk ki, mert
    előfordulhat hogy pár helyen a szöveg nem jelenik meg megfelelően.
    320x240-től egészen 1600x1200-ig választhatunk felbontást. Geforce2 ill Ati Radeon 7X00
    esetében ne válasszunk 32 bites felbontást.
    Ha a videókártyánk támogatja, akkor kapcsoljuk be a 4x élsimítást a kártya
    meghajtóprogramjában!


    Alacsony minőség
    (Radeon 7500-al játszható)

    (nincs árnyék, kis látótáv
    nincs fű, nincs krómozás
    alacsony geometriai minőség)
    Közepes minőség
    (GeForce3-al játszható)

    (van árnyék, kis látótáv
    gyenge minőségű fű
    nincs krómozás
    jó geometriai minőség)



    Jó minőség
    (GeForce FX5950-el játszható)

    (van árnyék, kis látótáv
    közepes minőségű fű
    minimális krómozás
    magas geometriai minőség)
    Extra minőség
    (?????-el játszható :) )

    (van árnyék, közepes látótáv
    legjobb minőségű fű
    maximális krómozás
    magas geometriai minőség)


    A játék a következo gépen lett elkészítve: ECS K7S5A + 2.1Ghz AMD processzor
    384 mbyte DDR-ram, GeForceFX 5200. A játék közepes beállításokkal játszhatóan futott.
    Módomban állt tovább a játékot tesztelni ATi RadeON 7000 (64 Mbyte), de a játék nem futott
    megfelelő sebességgel. Valószínuleg tartom hogy egy Radeon 7500-on már élvezhető
    sebességgel futna a játék. Voodoo2/3 videókártyával egyes textúrák elveszhetnek vagy életlenek
    maradhatnak. Egy GeForce6800 vagy 6600as videókártyával valószínuleg magas
    beállítások mellett is játszható marad a játék.
    minimum: FX5200, 800x600, 32: játszható, 33 fps
    közepes: FX5200, 800x600, 32: játszható, 21 fps
    jó: FX5200, 800x600, 32: lassú, 14 fps-en futott.
    minimum: Radeon7200, 640x480, 16, épphogy játszható, 19 fps.
    Aki nVidia videókártyát használ, és kevesebb mint 512 mbyte memóriáj van, az inkább
    tegyen e játék erejéig a gépbe egy régebbi ATI videókártyát, mert
    nVidia videókártyával nagyon sokat nyúl a vincseszterhez mind betöltéskor, mind
    játék közben. Ati videókártyával ilyet nem csinált nekem.
    A játék valószínűleg elfut a következő videókártyákkal is, bár nem állt
    módomban tesztelni velük:
    -Nvidia: TNT, TNT2, GeForce256/2/3/4
    -Ati: Radeon8500/9000/9200/9500/9700/9800
    A következő videókártyákkal tesztelve volt a játék:
    -Ati RadeON_VE(7000)/ RadeON 9600, nVidia GeForceFX5200
    Ez a második béta verzió. A játékban még maradhattak kisebb hibák.
    A hibák listájához nyisd meg a bug.txt fájlt! A játék még részint optimizálatlan!
    Azok a hibák, amik Ati Radeon 9600-al jelentkeztek, javítva lettek.
    Mielőtt játszanál, gondoskodj a DirectX és a legújabb meghajtóprogramok
    telepítéséről is! Nvidia videókártyák esetében az 5X.XX-65.XXes szériát nem javaslom,
    a játék bepixelesedhet, lassú lehet, és a színek lehet hogy rosszul fognak
    megjelenni. A 40-es széria és 66-tól felfele viszont rendesen
    működik. Ati esetében a Catalyst 4.11-el teszteltem, minden tökéletes volt.


    IV. Kapcsolat:
    email: gerilegend@freemail.hu
    web: http://legend.php.hu
    külföldről: http://free.x3.hu/legendsoftware/projects/starty.html

  • Ger|||

    aktív tag

    javítások/változások

    csak 11 mega
    fps megegeresedett
    tnl inicializáció rendben
    háttérzene rendben
    hangok rendben
    + van a főhősnek árnyéka
    radeon9600 hibák javítva
    textúrahibák javítva
    szép menü
    gyorsabb betöltődés
    valamivel stabilabb
    és gyorsabb

    MÉG NEM TÖLTŐDÖTT FEL! MÉG PÁR PERC!

    http://legend.uw.hu/labirintus3d.rar

Aktív témák