Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tatabike

    őstag

    válasz freelanced #30596 üzenetére

    A legjobb, ha csúszópapucsos a váz. Ez kontrásnál és fixinél alapfeltétel, sima szabadonfutós, abroncsfékes SS-nél nem, mert ott lehet használni láncfeszítőt. A fixi és a kontrás viszont használja a láncot "visszafelé" irányban is fékezéskor, ezért ott nem lehet beiktatni semmilyen plusz fogaskereket.
    A fixi menőbb, vagányabb, és jobban igénybe veszi az izmokat, hiszen állandóan mozog a lábad, nincs megállás. Hátránya is lehet ez, továbbá ha szigorúan vesszük, speciális pályavázat igényel, aminek magasabban van a középcsapágya, hogy kanyarban döntéskor se érjen le a pedál, hiszen állandóan forog a hajtómű. Ebből adódóan nehéz vele padkára, útszegélyre le illetve felugrani, oda kell figyelni a nyeregből kiállásra is pl. mikor rossz burkolaton halad az ember, és kímélné a hátsó kereket, nagyon hamar lehet vele zakózni.
    Fontos még összhangba hozni az első hajtóműtányér és a hátsó fogaskerék síkját, hiszen az SS-nél ez is a lényeg, hogy a hatékonyabb erőátadás érdekében vonalban fusson a lánc, ne "keresztben", mint ahogy a váltós bringáknál ez gyakran előfordul. Plusz így a kopás is kisebb.
    Fixinél fontos még az áttétel, érdemes olyan első tányért és hátsó fogast választani, hogy a fogszámuk hányadosa ne egész szám legyen, meg ne is pl. 2.5, mert ez azt jelenti, hogy skid-nél (amikor a levegőbe emelt hátsót megállítod, és az visszaesve a talajra csúszva állítja meg a biciklit) mindig ugyanott fog kopni a külső, és hetek alatt tönkremegy. Ez persze nem játszik, ha van abroncsféked elöl/hátul. De akkor meg nem vagány a bringa, mert fékkel mindenki meg tud állni... elvileg... :)
    Szóval abszolút kezdő SS bringásnak nagyon nem ajánlott a fixi, de még a kontrás sem, mert ott is vannak nehézségek. Pl. csak vízszintesen álló hajtókaroknál tudsz hatékonyan fékezni, nehéz eltalálni a nyomáspontot, amikor még éppen nem csúszik, de viszont már hatékonyan fékez a hátsó kerék. A kontrás előnye, hogy nem kopik a felni, mivel nincs abroncsfék, előre illik tenni a szabályok szerint, de anélkül is működik, ha gyakorlott az ember. Költséghatékony, olcsón fenntartható, bár a mai kontrás agyak minősége és tartóssága messze elmarad a régiekétől.
    A sima SS a legjobb kezdésnek, ott van rendes fék, rendes szabadonfutó, városi bringának tökéletes. Hagyományos menetes hátsó agyra lehet kapni egysebességes racsnit, vagy ha komolyabb kell, akkor kazettás agyat is ki lehet hézagolni távtartókkal úgy, hogy csak egy fogaskereket teszünk rá. Ez azért is jó, mert ilyen esetben nagyon könnyen be lehet lőni az első tányér és a hátsó fogaskerék síkját, milliméter pontosan, a hátsó fogaskereket a megfelelő helyre téve a kazetta testen. Egysebis racsninál lehet játszani a monoblokk tengely hosszával elöl a hajtóműnél, valamit országúti hajtóművet ajánlott használni, ahol a tányért szintén lehet a tartókarok külső illetve belső oldalára tenni, ítt is lehet játszani akár 3-4 millimétert is.
    De ezeket nagyban befolyásolja a váz, szóval mindenképpen azt kell elsőre szerezni, és ahhoz venni a cuccokat utána.
    Biztos kihagytam valamit, de szerintem találd ki, melyik legyen, és arról kérdezz, ha még valamit tudni akarsz, meg mások is járnak ide, akiknek sok tapasztalatuk van, több száj többet mond... :K

    (#30608) sanzi89 én is pont így értelmezem. Van egy haverom, aki dolgozott ilyen helyen, ahol olyan emberek dolgoznak, akiknek ilyeneket kell megfogalmazni. Szerinte is jól gondolom. De hozzátette, hogy nem biztos, hogy "olyan" helyen is így gondolják. Ez a baj.

    [ Szerkesztve ]

    Apám, látja mit csinál az a kutya? Látom fiam, nyalogatja a tökeit. Apám, ezt én is kipróbálnám. Próbáld fiam, de szerintem meg fog harapni...┌∩┐(◣_◢)┌∩┐

Új hozzászólás Aktív témák