Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Alg

    veterán

    válasz zsocy #224324 üzenetére

    Akkor legyen, képeket és az útvonalat a Straván megtalálod:

    Egy 100k körüli nem túl nehéz kört akartam csinálni tegnap, mert kb. tökéletes időjárás volt outihoz.

    Bringa: 2016 TCR Adv. 2, Fulcrum Racing Zero Nite felniken Nem rohadt drága, kb 1500EUR volt így használtan.

    Kör: Gyakorlatilag a Schneeberg megkerülve, kis kitérővel egy szép szikla-átjárós, fennsíkos, semmi forgalmas részen, az utolsó 50km gyakorlatilag lejtő egy gyönyörű folyóvölgyben a Schneeberg-Rax között.

    Ahogy kiértem az induló városból rámelőzött egy idősebb spori, még éppen tartható tempót ment így beálltam mögé, aztán húztam én is neki 2 kört így kb. felesben letoltuk az első 20k-t. Ő ott elfordult visszafelé, én meg fel az első emelkedőre a kettőből. Lefelé is fasza volt, sima, üres, nagyrészt egyenes út, óvatosan is 60+kph.
    Onnan rá a Piestingtal bringaútra, kicsit kacskaringós meg keskeny de a minősége OK és tök jó árnyékos. Itt elég sok trekkinges volt, nem meglepő, szép környék nagyon.
    Haselrast látványos kőkapun keresztül, itt már tényleg tök egyedül voltam. Pihenő a gesztenyefák alatt, beef jerky, meg egy autós jerk akinek nem tetszett a Flare lámpa hátul és beszólt hogy kapcsoljam le, kb. 10mp alatt felejtettem el hogy bármi is történt volna. Második emelkedő, nem hosszú és nem nagyon meredek de délben már baromi meleg volt. Utána beugrottam egy nagyon finom házi barackos sütire egy random útszéli fogadóba (protip: osztrák kis családi vendéglőkben bármi ami "hausgemacht" az jó eséllyel nagyon finom lesz). Visszafelé le a Höllentalon, már éreztem hogy fogy az erő (itt a Fenix már 1% staminát mutatott végig az utolsó ~30k-n), meleg volt, sok lett a motoros meg az autós is kicsit, nem estek jól a kis emelkedők már, de próbáltam 26km/h fölé emelni az átlagot. Kb. 6-7km-re a végétől egy rövid lejtőn lefelé fogtam egy baromi nagy kátyút - autó jött szembe, fáradt is voltam már, nem figyeltem. Hátul gyors belsőcsere, közben kicsit kipihentem magam, az óránként járó vonantot is pont elértem visszafelé, jó nap volt.

    Nagyon kellett, eléggé magam alatt vagyok mostanában, ez az év életem legrosszabbja eddig. Most talán pár napig kitart az endorfin... A bringát még mindig imádom, ez a váz ezekkel a kerekekkel igazi alpesi hegymászós szett. Fogyott 2 cseresznyés gél, egy energiaszelet, egy beef jerky, meg az útszéli süti+jegeskávé. Visszagondolva még egy patakban fürdés belefért volna, szinte végig víz mellett vitt az út.

    A Fenix7 dual band GPS-e tökéletes volt a sziklák között is, napelemmel 5 óra alatt 20%-ot sem merült. A GP5000-ek még idén talán kibírják, de szezon végén biztos cserélni kell őket. Illetve az első váltó bowden is cserés lesz.

    [ Szerkesztve ]

    "I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO

  • varsam

    őstag

    válasz zsocy #224324 üzenetére

    +1

    Én tegnap is, vasárnap is voltam a nemolcsó fullymon, még mindig imádom, akácsak ránézni is. Van hogy azért kimegyek a garázsba 2 percre hogy megnézzem... :D
    Vasárnap két fiatal (fele annyi idős mint én...) sráccal mentem egy olyan nyomon amin már legalább 1 éve nem voltam. Nos ezen van 3 olyan drop is, hogy mindegyiken alig tudtam letolni, lecipelni a bringát eddig. Most valahogy teljesen megfeledkeztem ezekről és így hogy utánuk mentem lenyomtam mind a hármat. Utána lepődtem meg, nem is kicsit, hogy b@szki, ez dúrva volt, mindezt úgy, hogy előtte az ismert és szeretett nyomom elég gyengén mentem, nagyon meleg volt. Azért fejlődtem valamit 1 év alatt na. A tegnapi kör sokkal jobb volt, délután 6-kor indultam fel, sokkal kellemesebb idő volt, és lehetett neki rakni rendesen :D

  • 6030D

    Ármester

    válasz zsocy #224324 üzenetére

    a rohadt drága karbon országúti és mégdrágább fully bringáitokról olvasni...Senki nem tekeri a drága, de legalább rohadt jó bringáját?
    Írnék, de sajnos nem felelek meg egyik kritériumnak sem. :DD
    Vasárnap tekertem egy 80 km/1200 m-t, mondjuk, hogy erősebb turista tempóban, elfáradtam a végére. :K Mondjuk kicsit kevésre sikeredett az input része is.

    Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla

  • ISThun

    csendes tag

    válasz zsocy #224324 üzenetére

    Lehet egyedül vagyok vele, de tényleg szeretnék már a rohadt drága karbon országúti és mégdrágább fully bringáitokról olvasni, ez az utóbbi pár nap eléggé egy vonalon mozgott.
    Senki nem tekeri a drága, de legalább rohadt jó bringáját? Néha olyan jó élménybeszámolókat írtok, jöhetnének azok is...

    Élménybeszámolónak rossz lesz, de ha már kérted (csak olvaslak titeket, én csak ilyen csendes tag vagyok)...
    Szombaton mentem egy Pesterzsébet-Szob-Pesterzsébet kört, bringaúton. Eddig csak barátokkal andalgósan jártam arra, most egymagamban próbáltam ki az utat. Nem vagyok egy nagy bringás, 27-28 km/h körüli átlagokat szoktam menni mindössze, most is így indult Szobig. Mivel reggel 8-kor indultam ezért még sokan nem voltak, nem kellett a kiránduló családokat előzgetni, lehetett haladni Budapesttől (addig viszont kész vicc, hogy 1 óra mire kijutok észak felé a városból). Vác előtt egy országúti spori megelőzött, egy picit eljátszottam a gondolattal, hogy ráugrok a hátsó kerekére, de mivel nagyon enyhén gyorsabb volt nálam amit nem tudtam volna hosszabb távon tartani így nem tudtam volna én is beállni neki időnként, az pedig nem lett volna korrekt így inkább kissé lemaradtam tőle és mentem a magam tempójában. A kerékpárút amúgy időnként elég rémes országútival, a fagyökerek által felnyomott aszfalt és a betonlapokból(?) összerakott kerékpárút nagyon nem kellemes mulatság. A sok kis utca, kanyargás jobbra-balra se a tempós haladást szolgálja, de nem is edzésre találták ki ezt az utat. Szobra 3 óra alatt értem el, nem álltam meg sehol több percre, de Szobon újratöltöttem a kulacsokat, lefotóztam a vasútállomáson anyagoló Nohabot, vettem némi nassolni- és innivalót egy boltban, aztán indultam vissza. Hőség, enyhe szél ami időnként komolyabb széllökésekbe is átfordult, de nem volt vészes, a bringám meg jó barát ilyen esetekben is, ég és föld a különbség hogyan viselkedik a korábbi - lanszelot becsukja a szemét a továbbolvasáshoz :D - decathlonos B'Twin gép után, pedig azzal is baromira meg voltam elégedve.
    110 km után éheztem el teljesen. Nem szokott problémám lenni a kajálással, volt nálam energiaszelet (szintén dekás :DD ), gumicukor, pár apróság ami máskor elég szokott lenni ilyen távra, hát ez most nem jött össze. Lábak megálltak, markolásztam a kormányt, határozottan nagy szenvedésbe fordult át a dolog. Szabadrablós dunaparti büféknél nem akartam megállni, de Dunakeszinél már felülbíráltam ezt a véleményemet és rájöttem, hogy hülye voltam, meg kellett volna állnom pihenni egyet és elnyammogni valamivel. Aztán a város határában egy jelentősebb zöld rész után feltűnt egy Burger King, úgyhogy ott álltam meg és toltam be egy menüt. Utána már csak 30 km-t kellett hazáig tekeregnem. A vége 153 km lett ha jól emlékszem és 6 óra 2 perc. Szóval háromnegyed Balaton kör.
    És ezt így végiggondolva igazából én voltam a hülye, Balaton körön nem szoktam ennyire megfeküdni, de ott be is szoktam iktatni némi pihenőt 40-50 kilométerenként, meg értelmesebben eszek. És ez most hiányzott. Tanultam belőle (haha, persze, legközelebb is ugyanez lesz, mert visz a lelkesedés...).

  • sebgutkopf

    őstag

    válasz zsocy #224324 üzenetére

    Azok teszik a dolgukat, és nagy meglepetéseket nem okoznak.
    Le tudom írni, hogy már annyit mentem a digitális santa cruz-al, hogy egy láncot elkoptattam és feltettem az újat, most adtam be a fox38-at a kötelező nagyszervizre, mert már annyit mentem vele 7 hónap alatt és tele vagyok a jobbnál jobb menetek élményével.
    Ha meg már érdekesség akkor megemlítem, hogy azért nem hülyék az amcsik: az, hogy a fő forgáspontok csapágyaihoz zsírzó csatorna van kialakítva és a karbon tagokat összekötő linken ott a zsírzó szem, baromi jó dolog, mert szépen 3 havonta kap friss zsírt a csapágyazás, egyszerűen otthon elvégezhető és nem kell agyon aggódni a forgáspontok kérdését. Sőt nekik az is eszükbe jutott, hogy csapágy az alu elemekbe van betolva a karbonba sehol nincs semmi bepréselve.
    A minap pedig megállapítottam, hogy mennyire másként kopik az analóg és a digitális gépen a gumi. Az analóg gépet most már szinte csak parkban nasználom és a kövesebb sziklás talaj miatt inkább hegyesen sérül és darabok szakadnak ki a gumiból, míg a digitális gépen az érdemi tekerési távolságok miatt klasszikus értelemben vett kopás történik, rövidül a minta, kerekebbek az élei a bütyköknek. Ami viszont közös, hogy a kemény kanyarodások miatt a szélsó bütykök sorának a tövét mindenhol megviseli az erős deformáció.
    A kettős birnga élet egyik érdekessége még az, amikor váltok analóg irányba, először mindig az lep meg, hogy megtekerem a bringát, akár kiállva és érzésre annyira sokáig tart felgyorsítani, ami miatt még keményebben akarom tekerni, hogy történjen már valami. :DDD

Új hozzászólás Aktív témák