-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
Ahányszor eltervezem, hogy na most akkor tényleg megyek végre tekerni, a fennvalóktól ez a válasz:
Toobee: nem tom mit mondjak azon kívül, hogy nálam ez az 1-2 hétig rosszul (nem)alvás kb félévente előfordul, ahogy a napokig tartó fejfájás is. És igen, itthon gyakran stresszelek .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz andrisbandi #185736 üzenetére
Kicikína: [link] . Pálcikákból is rég létezik már sárga is. Én azon agyalok, hogy rakok a felnire, meg minden fekete alkatrészre fekete fényvisszaverős öntapadóst (nappal nem látszik és sötétben megvilágítva fehér!) és a kerekeken 1-1 küllőt betekerek sárga fényvisszaverőssel, a Mavic-nak amúgy is szokása 1 küllőt sárgára festeni .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
-
jjeahh
nagyúr
Alin a videóban mutatja. Amit nem mutat, az az orrodnál levő rész, gondolom azért, mert onnan m*rha nehéz kiszedni. Ugyanúgy kell amúgy mint a felső részt, csak nehezen jön ki és vigyázni kell, nehogy eltörd.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
Hm, itt elég jó áron van most a kifutó Rocket Ron, az EVO 35-45 eur körül szokott menni, ha valakinek kell, vegyétek, vigyétek. Én behúztam egyet hátsó guminak, remélem jó lesz a Nobby mellé.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz balazs1022 #185778 üzenetére
Az nem Performance?
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz balazs1022 #185783 üzenetére
Ja, ez a komolyabb EVO, viszont ezzel a felirattal egy kis guglis kutatás alapján 2011 és 2013 között gyártották, szal ezért volt ennyire leárazva, nagyon régi modell, még a mintázat is más volt. De ha működik és nincs baja, akkor gondolom megérte. A bike-discountos linken tavalyi modell van leárazva.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz werszomjas #185791 üzenetére
Szerintem:
Cube Acid: gyorszár, geo bakik
Radon ZR TEAM 8.0: hátul gyorszár, hosszú láncvilla negatívum, menetes középcsapágy pozitívum
Giant TERRAGO 29 1: boost, hurrá, de ezen is kamion láncvilla van
Radon JEALOUS AL 8.0: boost, legkönnyebb gép a listán, ezen van a legjobb teló, geo rendben van, a kerékszett iparis (?), csak a pressfitbe tudok belekötni -> én ezt venném
Cube Reaction Pro: hajtás király, de gyorszáras és a geon vannak bakik
Giant XTC SLR 29 1: a sajátmárkás villa miatt elfelejtenémAmúgy egyik sem rossz, de szerintem a Jealous kiemelkedő. Egyedül az XTC-t nem venném meg a villa miatt, esetleg akkor, ha belekalkulálod, hogy 1-2 év múlva valszeg le kell cserélned valami Rockshox-Fox-Manitou-ra.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #185797 üzenetére
Valszeg jó ez a teló, sőt az sem kizárt, hogy jobb, mint a Judy, de én a szervizelés miatt tartanék tőle (egyelőre), valszeg nagyon-nagyon nehezen kapnál hozzá alkatrészt. Szal amíg működik sima olajcserével (vajon milyen olaj jár bele és lehet-e kapni ) és nem kell benne cserélni semmi mást, addig király lehet, aztán jöhet a szívoda.
wofore: iparis
Ja, werszomjas: a fékről annyit, hogy a 100 kilós haverom alatt a BR-M395 Acera fék is bírja a strapát, pedig néha már az xc montizás határait feszegeti.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz werszomjas #185816 üzenetére
A Specialised Chisel alu váza 280g-al könnyebb és sokan versenyeznek is vele . Amúgy 115kg testsúlyig ajánlják, amit ha nem vadulsz, valszeg túl is lehet lépni. No meg az xc kerékszettek többségét ha jól rémlik amúgy is max 120kg súlyig ajánlják, szal... valszeg az összes alkatrészt általában max 100-120kg súlyra tervezik.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #185826 üzenetére
Ez könnyebb, mint a Radon.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #185829 üzenetére
Ja, a megfizethető karbon montik váza asszem 1200g körül van, lassan egy gumibelsőnyi súlykülönbség van a belépő karbon és a modern alu között .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
Kellys 2021. Nem tom ki hogy van vele, de egy Gate jöhetne .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz RexpecT #185857 üzenetére
Szerintem ezeken az új Gate vázakon minden f*sza. Kúpos, boost, teljesen jó a geo is, még a középcsapágy is menetes, ami manapság dicséretes. A súlyára kíváncsi lennék, de akkor is elfogadnám, ha nem különösebben könnyű. Érdekes, hogy szerintem a legolcsóbb modellnek a legkirályabb a festése, a minimál fehér szépen kiemeli a nyeregvázcső feketére festett felső részét, olyan, mintha a nyeregcsővel egybeolvadna.
Hasaggymeg: 68!
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #185864 üzenetére
Lehet a karbon xc-k vázuk maradt a tavalyi, a Gate az full újnak tűnik és látszik is, moderrrn.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #185864 üzenetére
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #185885 üzenetére
Ja, korán van még, azt nem néztem . Valszeg ez olyan cucc, amit csak bringákon találsz meg, mint néhány Maxxis, Kenda gumi, vagy a Fox Rhythm telók.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #185874 üzenetére
"Nincs sár"
Itt még 10-20cm hó . Szerk, most nézem, a közelben terepen 50cm-t ír .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz beleriand72 #185921 üzenetére
Sz@r a gumi. Ha nem veszít sokat a nyomásból emiatt, akkor ne törődj vele.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #185983 üzenetére
Engem csak egy dolog miatt zavar a kívül vezetett bovden: teljesen szétkarcolja a fényezést és a bovdentartó szemek miatt le sem lehet rendesen fóliázni a vázat. Mondjuk én attól is agybajt kapok, ha terepen a bovdenek zörögnek a vázban . Szerintem az a legkirályabb, amikor a bringa aljára műanyag vázvédő burkolat van csavarozva gyárilag és alatta vezetik el a bovdeneket szép sorban. Pl. Ghost Lector: [kép]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
-
jjeahh
nagyúr
válasz INTELligent #186037 üzenetére
Mi is a téma? SPD cipő flat pedálon? Ha igen, szerintem nem jó, márpedig azért, mert az SPD cipők talpa hajlított és nagyon kemény, ezért a flat pedálokra egyszerűen nem fekszik fel, ráadásul csúszik is le róla. Próbáltam és szvsz én 10km-t is képtelen lennék így letekerni, mert megölne az ideg miatta.
Más, végre olvad a hó :
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz capaszaju #186076 üzenetére
Performance könnyebben kopik és az oldalfalát könnyű kivágni. EVO könnyebb és defektállóbb. Ha Nobby-ból találsz tavalyi modellt (ha belinkeled szívesen megmondom milyen), az könnyebb, az idei Nobby nagyon nehéz lett. Nekem is most jön egy tavalyi Rocket Ron EVO bike-discountról, és elöl szintén tavalyi Nobby Nic EVO van, szal ugyanezt a kombót használom ezután . Ja, Rocket Ron-ból van piros és kék csíkos, a piros jobban gördül, a kék jobban tapad, én a kéket vettem.
Más: haveromnak picit szétkaptam a bringáját, durva mennyire látszik, ha nincs rendszeresen szétszedve a canga, talán ez a bringák egyik legnagyobb ellensége. A stucni belül full rozsda, a teló nyaka szintén, az XCR teló vastagon nyomja ki magából a szimeringeknél a rozsdalevet stb . Pedig látszik a bringán, hogy nem volt annyit strapálva mint az enyém, a váz szinte újszerű, karcmentes. Szal ha az ember terepezik, szvsz legalább félévente érdemes szétkapni és megtakarítani, újrakenni mindent. No meg a magasnyomású mosás, az... szerintem kinyírja a cuccokat, szvsz csak a nagy fém felületeket szabad vele mosni, ha valahol van egy nyomorult csavar vagy szimering, már képes beszivárogni és elkezdi a rozsda enni belülről a dolgokat
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz capaszaju #186081 üzenetére
A rocket ron elvileg mindenképpen nagyon jól gurul, a kék is. Performance-al van bőven tapasztalat, jó gumik azok is, a hátrányuk, hogy nehezebbek és az oldalfalukat könnyű kivágni, én már kettőt tönkretettem így. Valamivel gyorsabban is kopnak és a bütykök egy idő után hajlamosak leszakadozni. EVO az problémamentes.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #186186 üzenetére
Brutál, majd mutass képet, kész Roscoe-t csináltál abból a bringából . Én úgy érzem nekem talán 2.6" tetszene, 2.8-at lehet soknak érezném. Nekem is péntektől a városban van a DHL-nél a 2.25" Rocket Ron-om, de nem akarják kihozni .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #186193 üzenetére
Amúgy szerencséd van ezzel a vázzal, mert ahogy elnézem az, hogy a 2.8" elfér-e a vázban, nem csak a boost érdeme, sőt... mostanában ahány gépet nézegettem, a boost ellenére max 2.35" fért el bennük .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #186197 üzenetére
Na én is feltettem a 2.25" Rocket Ron-t hátra, brutál jónak tűnik ez a gumi. Aszfalton jól gurul, ha fékezek betegesen kapaszkodik, szerintem terepen is állat lesz. Ráadásul a súlya is okés, a gyártó szerint 610g, a mérleg szerint 600g .
Kicseréltem a bovdeneket is Jagwire-re, érzésre a váltás simább, de semmi extra. Remélem tartós lesz.#186207 dbala: elöl Nobby EVO, hátul Rocket Ron EVO, kék csíkos van most, utóbbi még új, most raktam fel, de szerintem kedvenc lesz .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #186211 üzenetére
Tartósabb az olcsó verzióknál, az oldalfaluk erősített és nem könnyű kivágni, tubeless ready hajtogatósak és könnyebbek is. Ez a RR, amit most vettem 29 eur volt, szerintem nem vészes. Te gondolom belépő alap gumira gondolsz, azok valóban olcsóbbak, de gyengébbek és nehezebbek is... legalábbis Schwalbe fronton a "felszereltséget" meg kell fizetni, de gondolom más márkánál is.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #186219 üzenetére
Ha nem vagy grammb*zi, lehet Contiból nem éri meg, fogalmam sincs, mert egyelőre nincs Continentallal tapasztalatom (ami késik nem múlik ). Schwalbénál szerintem megéri, az elején kezdtem a drótossal, aztán a tubeless miatt váltottam a legolcsóbb hajtogatósokra, aztán kipróbáltam a csúcs EVO-t is és egyértelműen többet ad majdnem minden szempontból. Az a 250g, ha érdekel a grammozás, hát... szerintem sok. Nekem a hátsó gumim 840g volt és most lecseréltem 600g-osra, nagyon érzem a különbséget. Mondjuk főleg akkor tűnik fel az ilyesmi, ha könnyűről váltasz vissza kőnehézre, elég sz*r érzés .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #186224 üzenetére
No ezért nem kell itthonról rendelni, németbű 12.500ft a Racesport, de szerintem olcsóbban is ki lehet fogni. 24k-t én sem adnék egy gumiért, amit most vettem, átszámolva 10k volt . Nekem ennyit már az a plusz megér, hogy nem vágja ki a sziklás terep az oldalfalát és tl ready, de ezen felül könnyebb is, Schwalbe fronton tartósabb is az EVO. Mivel sokat járok sziklás-köves terepen, sajnos már két olcsó gyenge oldalfalú gumit sikerült kivágni .
Ha már gramm, a bringám szerintem megáll 12.4 kilónál, ennél többet nem fogok könnyíteni rajta, majd a következő bringán, erre sajnálok már nagyobb összegeket költeni (Reba, karbon alkatrészek stb). Ha belegondolok, hogy nehéz Recon von rajta és 3x9 hajtás, amiből az első váltó szirsz*r Alivio, a hajtókar még szirsz*rabb integrált Acera, szerintem nem rossz súly ez, egy hasonló felszereltségű 2x-3x hajtásos Cube, vagy bármilyen hasonló bringa gyárilag 13.5-13.7kg. Kíváncsi lennék a 7005-ös alu vázam pucéran mennyit nyom, de szerintem sosem fogom annyira szétszedni, hogy le tudjam mérni .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #186226 üzenetére
Majd az új bringán Reba lesz és 1x12, azt nem lesz nehéz 10 kilóra (alá?) levinni.
Más: kell a kenés
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #186232 üzenetére
Az áremelkedések előtt 1600-ért is tudtam volna mutatni, karbon vázast. A szokásos Radon-t is könnyen le lehetne vinni:
- nehéz alap gumik helyett idővel jobb gumik, minusz 2-300g = 10.7kg
- tubeless, ha a belsők egyenként 200-250g-osak, akkor kb. 400g mínuszt jelent = 10.3kg
- könnyebb nyereg, szilikon markolat, karbon nyeregcső, karbon kormány, könnyebb stucni és 10 alatt van, pedig ez aluminium bringa. Valszeg egy Chisellel vagy karbonnal még könnyebb lenne a dolgom.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #186240 üzenetére
Jóvanna .
Hasaggymeg: szerintem bringát pedál, nyeregtáska, kosár, csomagtartó, zsák krumpli, rekesz sör és egyéb ráaggatott bizbasz nélkül érdemes mérni, mert úgy tudod összehasonlítani a súlyadatokat más bringák gyárilag megadott súlyával . Persze minimum a pedál és egy kulacs felkerül még rá, ezért ha valaki kíváncsi, úgy is meg lehet mérni, de én pedál és kacatok nélküli szűz bringa súlyára gondoltam, szal ha úgy lemegy 10kg alá majd a jövendőbeli bringám, elégedett leszek és szerintem egyáltalán nem lehetetlen dolog. Na de majd egyszer be is bizonyítom .
Más: ma mentem egy kört a Rocket Ron-al, ez egy álom gumi, nagyon jó, érzésre jobban gördül mint a Maxxis Rekon, de fényévekkel jobban is tapad nála, szerintem a Forekaster-t is messze veri. Tuti jó lenne első guminak is, kár, hogy hátra ha még gyorsabbat akarok nála, Schwalbe fronton nem találnék már semmit ami tetszik is. A Racing Ray/Ralph mintázata nem szimpatikus, a Thunder Burt-é meg már túl apró. Egy ilyen Continental szettre nagyon kíváncsi lennék, milyen, de túl drága mulatság kísérletezni.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #186249 üzenetére
Kikérem magamnak, én általában inkább minuszban vagyok, nem hogy pluszban...
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz szkink #186275 üzenetére
Nem fogtam fel most ezt a hozzászólást . Mit nem értesz a Liteskin és a Snakeskin témában? A videón a régi modell van, te is a régi modellt linkelted, az új modell ( [link] [link] ) teljesen más felépítést kapott, legalábbis az EVO, a Performance valszeg még a régi Liteskin. A 2021-es Rocket Ron EVO-ból most van Super Race és Super Ground, utóbbi nekem ugyanolyannak tűnik, mint a régi Snakeskin, csak ennek már a futófelületén is van Snakeskin réteg, nem csak az oldalfala erősített. Cserébe persze 50g-al nehezebb a réginél.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz szkink #186280 üzenetére
Jaaa, már értem mit nem értettél. Gondolom a második link alá a Snakeskin-t akartad beszúrni. A Liteskin sűrűbb szövetet kapott (EPI), ezért valszeg valamivel jobban bírja a szúrásos defektet, a Snakeskin-nek meg az oldalfala kapott egy plusz erős védelmet, ami nem annyira a szúrástól véd, hanem inkább a vágásoktól. Ha nem tekersz sziklás terepen és ritkán vágod ki a gumit, akkor valszeg jó a Liteskin is, sziklás terepre és tubeless setup-hoz inkább a Snakeskin-t venném. Vagy esetleg lehet úgy is, hogy előre Liteskin, hátra Snakeskin, mert hátul jobban amortizálódik a gumi.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #186306 üzenetére
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz raczger #186309 üzenetére
Kíváncsiságból kimentem és lemértem az újabb Recon RL-em becsúszóját, 101mm és koppra kimozogja (ha kevés benne a levegő). Ezek szerint az a 100mm nem egy hajszálpontos adat ezeknél. Szerintem a Reconod szokatlanul magas, a Reba meg egy picivel alacsonyabb az átlagnál.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
Új hozzászólás Aktív témák
- Legújabb retró beszerzésem - 3Dfx Voodoo4 4500 32Mb
- Ingyen kellene, de tegnapra
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Autós topik
- Huawei Mate 10 Pro - mestersége az intelligencia
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Apple Watch Ultra - első nekifutás
- iPhone topik
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen