-
IT café
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
INTELligent
senior tag
válasz FerNandor #179095 üzenetére
Köszönöm!
szimpláncsak: na ez tök jó, már csak az a kérdés, hogy a felső mennyire szélálló. Mert tegnap kellett rájönnöm, hogy hiába lenne elég 6°C-on a karmelegítő, de azt úgy átfújja a szél, hogy csak na.
[ Szerkesztve ]
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz Hasaggymeg #179154 üzenetére
Ezen akkorát szakadtam .
Csokicsibesz: olyanom van, köszi a tippet . Csak ugye a mellény a karon pont nem fog semmit. Mondjuk lehet az volt a gond tegnap, hogy "jó idő van felkiáltással" hiányzott az aláöltöző .
ZolkoW: pedig Te írtad korábban a szélmellényt , pont emiatt csaptam le egyre aprón (4k volt a dekás szélmellény + karmelegítő + téli lábmelegítő, amit elég jól lehet variálni, főleg, hogy hosszú ujjú mezem nincs, csak aláöltözetem).
[ Szerkesztve ]
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz FerNandor #179200 üzenetére
Annak a félállásnak pont ez a lényege .
A bovdenfeszességet pedig vagy a kormánynál tudod állítani (csak egy kattanást, mert különben nem fog jól indexelni a váltó) ezzel, vagy ahol a bovden becsatlakozik a váltó testébe, ott szokott még lenni egy kis tekerő.Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
Holnapra tervezek egy nagyobb kört, vagy Nagy-Kopasz lesz, vagy Dobogókő környéke (ezen lehet rövidítek) montival. Még egyik helyen sem voltam, aki esetleg nem olyan rég volt, tud visszajelzést adni, hogy nincs-e lezárás/akadály/vízmosás/stb, ami akadályozhatna?
f4lcon: teljesen egyetértek. Annyit tennék esetleg hozzá, hogy szerintem egy dolog van, amire mindenkinek figyelnie kellene (meg a KRESZ is elvileg ezt írja elő), hogy mindenki figyeljen a másikra. A gyalogos a biciklisre és viszont (ha valaki nem annyira biztosan teker, pl. idős, beteg, vagy nincs önbizalma, akkor meg kiváltképp), ugyanez igaz a gépjárművel közlekedőkre és a bringásokra is. Pl. ha nagyon rossz az út (és nincs bicikliút), akkor ne értse meg mindenki, hogy én sem az út legszélén megyek, ahogy amúgy egy gépjármű sem.
[ Szerkesztve ]
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz Csokicsibesz #179237 üzenetére
Köszönöm Csokicsibesz és 6030D!
Csokicsibesz: Te mikor tervezel menni? Mondanám, hogy nagyon örülnék, ha összefutnánk akár csak útközben egy szakaszon, de nem tudom, hogy akarod-e, hogy feltartsalak .
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz 6030D #179330 üzenetére
Jókor mondod , miután már megvolt egy 60+-os kör (és életemben először 1000+m szinttel). Az egyik fórumtárstól vettem a track alapját a Nagy-Kopaszig, csak a Telki-hegy után volt gáz, amikor az aszfalton az egyik autó ~15cm-rel mellettem ment el, mert nagyon sürgős volt, de szemben jöttek. Illetve egy helyen vissza kellett fordulnom, mert be volt zárva a kapu (a létrán meg nem akartam átemelni a bringát - aki ismeri a Telki-hegy -Budakeszi közti szakaszt, akkor ez az a rész, ahol egy dedikált eskövőhelyszín van).
Amúgy eszméletlen jó volt (leszámítva, hogy egy futóval kellett rögtön az elején a Hűvösvölgy felé vivő erdei úton egy fazont ébresztgetni, na akkor megállt az ütő bennem), egy karmelegítő+aláültöző+rövid mez + vékony pulcsi +szélmellény elég volt (a pulcsit csak az elején vettem fel). Múltkor a pilisi körömön eléheztem, így most annyi kaja volt nálam, hogy a felét visszahoztam - az egyetlen gond volt, hogy egy darab forrás/kút nem jött szembe Budakesziig, addig meg a 2 kulacs kicsit kevés volt - be tudtam osztani, de utána újratöltéskor egy fél kulacs kapásból lement.
ELITE ALENO görgő (dekában 58k volt) most 20k-ért van fent FB-n az alábbi linken: [link] (nincs közöm hozzá).
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
Többször jártam úgy, hogy emelkedőn terepen montival azért kellett megállnom, mert nem bírtam egyenesben tartani a bringát, mindig szépen lassan elhúztam valamelyik oldalra (ez mondjuk a Yoko-n fordul elő gyakrabban a HHH oldalában, vagy a Széher felől a Kis-Hárshegyre felvivő meredekebb terepszakaszon). Ha nem akarok korményt cserélni ("csak" 680mm), akkor van valami trükk, hogy hogyan tudnék az irányítás stabilitásán segíteni?
Amúgy tisztára megérzem, hogy már outizok is, ahol jobban nyújtva van a hátam, pont elgondolkodtam, hogy az egy szem spacer-t ki kellene venni a stucni alól az XC-n .
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz Hasaggymeg #179423 üzenetére
Rendben, köszönöm!
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz ivana #179425 üzenetére
#179425 ivana: Köszi, akkor azt meg is csinálom!
#179426 jjeahh: Ez is jó ötlet, így legalább nem fogok unatkozni a pirosnál (néha szoktam amúgy, csak nem túl gyakran).
#179427 6030D:
na akkor nem járhatok túl messze az igazságtól. Pénteken Máriaremetén, a Határ utca 30%os emelkedőjén pont ezt csináltam, szinte nem is éreztem a kezemen a súlyt, és sikerült is megmászni. Bár az biztos, hogy nehezebb lesz ugyanezt terepen megcsinálni.
Amikor ezt megláttam, akkor azt hittem először, hogy visszafordulok (ez nem sokkal azután volt, hogy egy eszméletlen embert kellett ébresztgetni - ami szerencsére sikerült is).Még egyet kérdeznék: Ti hogy jegyzitek meg, hogy melyik fokozatban van a váltó? Mert ahogy nézem, a modern váltókarokon már nincs is kijelző (plusz amin van, azt sem tudom mindig nézni, főleg technikás terepen), fvk-n meg amúgy sincs (Során legalábbis).
Mert van, hogy amiatt váltok keresztbe, mert nem tudom nézni, hogy hol vagyok. Meg azon is gondolkodok, hogy ha lehet, akkor leszekedem a kijelzőt a váltókarról, mert különben nem tudom elhelyezni úgy a fékkart, hogy egy kézzel tudjam kezelni.[ Szerkesztve ]
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz Hasaggymeg #179446 üzenetére
Akkor rajtam a sor, ki kell találnom valami mentális technikát, hogy észben tudjam tartani könnyen a váltó állását, aztán jól megosztani itt a fórummal. Azért hatéridőre nem vállalom .
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz Hasaggymeg #179533 üzenetére
Majd számolj be mindenképp . Sisakra lesz amúgy? Mert ha jól tudom, akkor ezeket gyárilag olyan rögzítővel szállítják, amivel fel lehet rakni sisakra. Ha kormányra megy, esetleg akkor is tudsz írni nekem arról, hogy ha felrakod sisakra, mennyire húzza a fejed? Mert a Convoy lámpa eléggé nehéz volt a sisakon és azt cserélném valami másra.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
Én is pont úgy jártam, hogy na megvárom a zöld hétfőt ebike.hu-n, és rendelek IceTech tárcsákat, erre nincs készleten/a 180-as nem is lesz mostanában. Van olyan külföldi bolt, ahol kb ilyen árban mérik (szállítással), mert érdekes módon ahol néztem, ott azért jóval drágább (szállítási költséget nem számolva is)?
Az outi sárvédőnél nagyon az SKS RaceBlade Pro XL-re raktam volna le a voksomat, de írtam a boltnak (szintén ebike), hogy mérjék már le - az alapján meg nem biztos, hogy elég a clearance .
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz xy.zsolt #179698 üzenetére
Nem tudod állítani az appban? Mert mielőtt meglett az IGSPORT50, én is Wahoo-t használtam, és sikerült belőni. Bár az rémlik, hogy nekem is volt ilyen anomália, de aztán valamilyen beállítássaé sikerült a szenzor típusát átállítani.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz xy.zsolt #179700 üzenetére
Ha gondolod, hétvégén ránézek neked, mert - hacsak nem vették ki az appból - ezt valahogy be kell tudni állítani. Most csak annyit tudtam, hogy megnéztem az appot (nincs a közelemben a bringa), és ott nekem a szenzorra kattintva jelzi, hogy CAD/SPEED.
A sebességet alapból GPS-ből számolja szerintem, mert más nincs.
[ Szerkesztve ]
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz xy.zsolt #179704 üzenetére
Akkor megnézem, amint megvan, írok.
Szerintem egy szuper cucc. A szenzorpárosítás is gyorsan megy (hetente 2x párosítok, mert a CAD szenzort nem viszem az XC és az outi között).
Ha nagyon szőrszálhasogató szeretnék lenni, akkor a következőket azért el kell mondanom:
- amikor erdősávban megyek outival, akkor a sebesség néha beesik (a Strava-ra felöltött fájlban ennek nincs nyoma, pl. ha a legutóbbi tekerésem utolsó 6 km-ét megnézed, akkor nincs benne semmi furcsa, de a valóságban egy rövid ideig ott az erdősávban kisebb sebességet jelzett ki). Ez valószínűleg sebességszenzorral megoldódik.
- Ha ezt a track-et megnézed (Yoko, a HHH-n, 15 km körül), akkor ott eléggé fűrészfogas lett a rögzítés. Tény, hogy gyökkettővel mentem, sőt toltam is, mert ilyen meredek lejtőn ha megállok, akkor nehezen tudok elindulni, de ennyire nem volt talán fogazott a valóságban.Szóval az árát is megnézve egy szavam sem lehet.
Még azt lemértem, hogy a nagy számok 1,5 cm-esek, míg a kisebbek (pl. CAD) 0,8 cm nagyok.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz xy.zsolt #179763 üzenetére
Grat hozzá! Hol sikerült ilyen áron vadászni? Én is ezt nézegettem, mert terepen a térkép miatt nagyon jó lett volna, csak nem találtam jót.
Amúgy Alg-hoz csatlakozva - ill. utalva a sok GPS-es agymenésemre a topikban - tényleg érdemes lenne egy speed szenzort beszerezned, mert egyszerűen a GPS sose lesz tökéletes sebesség mérésére (bár tény, hogy szűrhetné a SW). Mert ha épp zavar van a vételben (atmoszférikus jelenségek miatt pl, amire tudtommal még a Garminnak sincs befolyása ), akkor megette a fene úgyis.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz xy.zsolt #179782 üzenetére
Az IGS520 tényleg jól néz ki. Bár mondjuk ez már Kínából rendelésnél áfa-+vámköteles lesz.
peterkeT: ha nincs ott az információ, akkor abból a Garmin sem fogja tudni kinyerni. Ők max egy "elfogadhatónak tűnő saccot" fognak beleírni a logba.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz ZolkoW #179794 üzenetére
Tisztában vagyok vele .
6030D: ezt kifejtenéd? Mert én nem tudok ilyenről, pedig elvileg tanultam arról, hogy hogy működik a GPS helymegatározási algoritmus, és érteni is vélem. És abban mindhárom vektorkoordináta ugyanolyan formulában szerepel (~ua. az érzékenysége a zajra), szóval ezen meglepődnék - vagy ha így van, akkor ott valami más is van a dologban.
Szenzorok általánosságban: ez lehet több embernek elsőre fura lesz (ami nem baj, mert szerintem amíg nem gondol bele valaki/nem magyarázzák el neki, hajlamos azt hinni, hogy ilyen gond nem lehet). De nincs olyan, hogy tökéletes mérés. Nyilván azt, hogy akkor most össze-vissza ugrál a GPS jel, lehetne valamennyire korrigálni, de ezek a rendszerek úgy vannak átlagban megcsinálva, hogy "bíznak valamennyire" a mérésben, ill. másmennyire a saját modelljükben. Ha ez egyik egy adott szituációban kevésbé bizonyul pontosanak (mert mondjuk azt feltételezte a gyártó, hogy a példa kedvéért nem mész 5000m fölé), akkor megette a fene.
És persze, mindent is lehetne korrigálni, csak akkor bejön a másik oldal: akkor annyira komplex lesz a rendszer, hogy egyrészt kisebb lesz az üzemidp, másrészt pedig a jelentősen több fejlesztési költség (Pareto elv: ~a munka 20%-a megoldja a problémák 80%-át), hogy azt nem lesz ember, aki megfizeti. Ha az üzletpolitika értelmes, akkor a termék fejlesztése előtt egy reprezentatív mintán csináltak felmérést, és arra lőtték be a teljesítményt. Mert a gyártóknak nem az a racionális célja, hogy tökéletes terméket gyártsanak, hanem az, hogy megtalálják a kereslet-kínálat azon egyensúlyi pontját (és oda lőjék be az árazást, ami nyilván függ a termékbe beleölt időtől/munkától/stb), hogy nekik maximális legyen a profit.Vélemény hangzott el, biztos van, aki nálam jobban ért ehhez (is), de kéretik megfontolni, hátha ezzel többeket megkímélek az ősz hajszálak időelőtti kialakulásától.
[ Szerkesztve ]
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz ZolkoW #179837 üzenetére
ZolkoW: nem-nem . Azért kell a 4 műhold, mert 4 paramétert kell meghatározni (x,y,z, hibabecslés).
Legalábbis amit leírsz, azt nem támasztja alá semmi (ha tudsz ilyenről, küldd már át kérlek). Meg a háromszög amúgy is mindig lapos . De viccet félretéve igazából mivel egy vevő és 4 műhold van, azért az elég kis valószínűségű, hogy mind a 4 műhold koplanáris (és akkor sem látom most, hogy mi lenne a gond). Ami gond lehet, az az atmoszférikus torzítás, ha azt nem kompenzálja a vevő.
Mert az alapegyenlet (amit valószínűleg a kisebb kütyük használnak) egy egyszerű legkisebb négyzetes becslés (LS), amiben aztán tökmindegy, hogy melyik az x,y,z (tehát ha máshogy veszed fel a koordinátarendszert, akkor sem lesz más egyik koordináta számításának képlete. Magyarán az algoritmusból eredően nem lesz rosszabb a z.bringasisti: nem kevés, sticky35-nek igaza van. Ill. mi lenne az a 4 jel?
Tudom, hogy ez a vesszőparipám, de kérlek, akkor írjatok le dolgokat (ez mindenre vonatkozik, nyilván a vélemény, az vélemény marad, de a tényeket a lehető legpontosabban, ha kérhetném - és nem támadásnak szánom ), ha biztosak vagytok benne (mert mondjuk megbízható helyről származik az infó).
Tessék ezt elolvasni GNSS kapcsán (az angol jobban van hivatkozva, de van magyar is).Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
Na látom elindítottam egy elég szép kommentáradatot .
bringasisti: köszönöm. Akkor nem értettem, hogy mire gondoltál. Igen, vivőfázis alapon sokkal pontosabb a GNSS (lásd, LAMBDA algoritmus/RTK - Relat Time Kinematics). Ez kell ahhoz, hogy a légköri torzításokra legyen jobb korrekció. Az kérdéses, hogy bármelyik bringás komputer használja-e ezt.
6030D: villamosmérnöknek, ráadásul szabályozástechnika/intelligens rendszerek specializáción vagyok, ahol elég sokat foglalkoztuznk GNSS-szel is. Kitalálom, hogy milyen formában tudnám leírni a dolgot (az egyetemi diasorokat copyright miatt nem adhatom ki, különben már beraktam volna pár screenshotot).
De röviden (most az alap GPS algoritmust írom, a vivőfázis alapú, ami sokkal pontosabb, ahhoz kellene egy inline LaTeX editor a fórumba, hogy a képletek értelmesen nézzenek ki ).Lásd a hsz-t alább.
[ Szerkesztve ]
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
[Hogy működik az alap GNSS algoritmus?]
Remélem sikerül kb érhető lenni, sajnos most nem találtam ki jobbat, így néhány helyen eléggé szakmai lesz a következő szöveg.Kell: X, Y, Z koordináta + E (ez a hibatag, ami a vevő órahibája, mert idő alapú mérésekből számoljuk a távolságot.Azért csak a vevő órahibája, mert a műholdon atomóra van.
Figyelem: a következőkben nem foglalkozunk atmoszferikus torzításokkal, többutas terjedéssel (amikor a jel például egy közeli hegyről visszaverődve jut el a vevőig - így nem lesz ugyanaz a terjedési idő), és semmi egyébbel.
- 4 ismeretlen, 4 egyenlet kell (legalább, ha kevesebb van, akkor nem tudjuk egyértelműen mehghatározni a paramétereket, ha több, akkor tudunk egy olyan megoldást becsülni, ami valamilyen módon legjobban illeszkedik az adatokra), ezek az alábbi formában vannak (sqrt = gyökfüggvény).
(1) R_i = sqrt( [X-x_i]^2+ [Y-y_i]^2 + [Z-z_i]^2) +E-> ebből kell négy, ahol
- R_i - "pseudorange", vagyis a feltéteklezett távolság az i. műhold és a vevő között
x_i, y_i, z_i - az i. hold koordinátái- Ezek nemlineáris egyenletek (sokkal nehezebb megoldani) -> linearizálunk (elsőrendű Taylor sor = ezt azt csinálja, hogy ha csak konstansok és egyenesek állnak rendelkezésre, akkor abból összerakja azt a függvényt - ami egy elolt egyenes lesz - ami a legközelebb van az eeredeti függvényhez).
- Ehhez deriválunk X, Y, Z,E szerint (=megnézzük, hogy "mennyire érzékeny" R_i X, Y, Z,E megváltoztatására).
- És itt jön, hogy miért nem lesz Z-ben nagyobb hiba (igen, itt most nincs atmoszférikus torzítás, az bezavarhat) : vegyük észre, hogy (1)-ben tök ugyanúgy vannak feéhasználva a koordináták (mindegyik a gyök alatt egy összegben négyzetre van emelve).
- Szóval vannak deriváltak, ebből összerakjuk a Taylor-sort (elsőrendű közelítést), és ezt használjuk iteratívan.Legyen a deriváltakból álló mátrix H, a pseudorange hibákból (ezt úgy képezzük, hogy az előző lépésben kapott vevőpozíciókból és a mostani lépésben kapott vevőpozíciókból különbséget képzünk) álló vektort r (a vektorok annyi eleműek, ahány műholdat látunk).
Ezt belerakva az LS-becslés képletébe megadja nekünk, hogy az előző lépésben kapot tpozícióbecslét mennyivel kell korrigálni -> ha ez kb. 0, akkor leállhatunk.[GNSS mythbuster]
1) Q: miért talál nehezen jelet a komputer (főleg, ha sokáig ki volt kapcsolva)?
A: Mert nem tudja, hogy melyik műholdak lehetnek a közelben. Ugyanis a GPS műhold által sugárzott adatcsomagban (valószínű a többi is tök ugyanígy csinálja, de én csak a GPS adatcsomagját ismerem behatóan) benne van egy ún. almanach, ami kb leírja, hogy az égbolton hol vannak adott azonosítójú műholdak. Ha sokáig nem volt vétel, akkor nem friss az almanach, így próbálkoznia kell a vevőnek (ezt kb. úgy csinálja, hogy végigpróbálja, hogy milyen műholdkódokra jön ki a legjobb jel - korrelációt számol).
Plusz infó, hogy a műhold saját magáról sokkal pontosabb pályaadatokat közvetít, így könnyebb lekövetni, ha már megvan.
Ráadásul ezek az adatok nagyon lassan jönnek (50 bit/s). Csak referenciának, az USB 3.0 5 Gbit/s, ami százmilliószor annyi. Szóval ha nincs semmi jele a komputernek, akkor míg egy műholdról mindent leszed, az kb 12,5 perc (ebben benne van a sajét adat és az almanach, de ennáél azért gyorsabban szokott lenni vétel).2) Q: miért ugrál a sebesség ha GNSS alapon mérünk?
A: Több oka lehet. Egyrészt, mert a vétel simán megadkadhat (ha elveszik egy pozíciócsomag/hibás). Másrészt ha nem egyenesben megyünk, akkor a sebesség a két vétel közötti egyens útból fog számítódni, ami csalóka lehet (igen, ez akkor is fennáll, ha amúgy a pozíció mindkét pontban pontos), mert a komputer és a holdak sem tudják kitalálni a pályádat.3) Q: miért nem pontos a pozíció, ha GNSS alapon mérünk (first world problem: a Strava nem észlelte a szegmenst, pedig azon mentem)?
A: mert például (ha alap algoritmus alapján számolt) nem vette figyelembe a légköri torzítás hatását. Vagy ha figyelembe vette, akkor nem tudta lekövetni a hirtelen jött változást. Kétlem, bár ez pusztán csak mérnöki megérzés, hogy ha korrigálnak is a komputerek, akkor más van bennük, mint esetleg egy sokéves átlag adott napra/órára. Ahhoz, hogy ez real-time menjen, kellene adatkapcsolat, hogy a szervertől megkapja. Esetleg a barométerrel lehet valamit mókolni, de kétlem, hogy az az egész légkörre reprezentatív lenne.Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
Lenne pár kérdésem (nyugi, nem GNSS ).
1. Ti hogyan oldjátok meg hosszabb túrákon a folyadékutánpótlást terepen? Múlt héten a Nagy-Kopasz felé mentem egy ~70-es kört, a két kulacs víz kevés volt, és se kút, se forrás nem jött szembe. Meg úgy általában, mibe pakoltok ruhát/kaját? Elkezdtem nézegetni ezeket a víztasakos hátizsákokat, ez az egyetlen értelmes alternatíva, vagy van jobb cucc? Ha van linketek, azt megköszönöm (Dekát néztem, de Ali is jöhet pl.)
2. Milyen olcsó kínai lámpát tudnátok ajánlani, amit rá lehet akasztani a nyeregtáskára? Mert nekem ilyen szilikonos volt rajta, de azt könnyen elhagytam. Szóval jó lenne, aminek műanyag a klipsze. De egyszerűen nem találok ilyet Ali-n .
3. Milyen olyan bukósisakot érdemes nézni, ami kicsit jobban védi a tarkót (XC-hez lenne, nem vagyok az a nagyon adrenalinhajhász, de örülnék a plusz védelemnek). Állítható napellenző, rovarháló plusz lenne. Inkább vennék valami olcsóbbat, és gyakrabban cserélném.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
[GNSS][kiegészítés][miért jó, ha több rendszert támogat a kütyünk]
Megjegyzés: ami a becsatolós pedál és az SPD viszonya, ugyanaz a GNSS és a GPS.
A GNSS magába foglal Galileo-t, GPS-t, Beidu-t, Glonass-t.Q: Miért jó, ha több rendszert támogat az eszközünk?
A: mert ha netán valamelyik hold adata torzul (pl. légköri hatások), akkor több adatpontból nagyobb valószínűséggel sikerül olyan becslést adni, ami közel áll a valósághoz (ez csak egy sejtés, hogy így csinálják, de ez elég valószínű - az viszont egészen biztos, hogy kombinálják a plusz információt, és így lehet a legegyszerűbben).A (hipotetikus) példa a következő: magasságot akarunk becsülni, erre vannak adatok (piros pötty - magasság, amit a műholdak adataiból számolunk).
Vízszintes (X) tengely: műholdak indexe
Függőleges (Y) tengely: magasságMi van, ha van egy hibás adat (zöld pötty)? (Ezt csak mi látjuk a képről, az algoritmus nem tudja.) Ha sok piros pötty van, akkor ha az átlag (kék vonal) közel lesz a feltehetőleg valós érték (mivel sok műhold azt mondja, hogy kb az az érték).
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz flash- #179965 üzenetére
flash-: leírtam külön.
xy.zsolt: ez nem is rossz ötlet . Mondjuk amerre múltkor mentem, ott a 70 km középső 50-es részén (amin a szint többsége volt), nem volt lakott terület egyáltalán. De ha outival megyek hosszabb útra, akkor ez még hasznos lesz.Hasaggymeg: ott van az .
szkink: na nekem azért annál több víz kell . A sisak és a lámpa tippet köszönöm! Ennyit mondjuk nem hiszem, hogy szánok sisakra .
szimpláncsak: köszönöm neked is! A mezzel az a baj, hogy a kaja/ruha kombó hosszabb túrán - most éppen - egy tornazsákban van a hátamon, így a zseb nem opció. A vázra épp ráfér 2 6dl-es kulacs, annál nagyobb sajnos nem.
ZolkoW: ivana közben megadta a választ azt hiszem . Amit írsz, az reálisnak tűnik, de amíg nem látom be formula szinten, addig nem tudom elfogadni, bármennyire is szeretném.
bardi: dehogynem tud az GNSS-t (lásd fentebb), mert a GPS is GNSS. Szerintem érdemes lehet naponta bekapcsolni (nyilván nem tudom, hogy maga a komputer pontosan hogyan csinálja, de szerintem elég valószínű, hogy ez segíthet).
RaiZka: a Moon Nebulát elég sokan ajánlották. Nekem is tetszett, csak ahhoz drága, hogy elhagyjam. De akkor ezek szerint ez nem valós gond. Esetleg tudsz arról képet küldeni, hogy milyen rögzítővel lehet nyeregtáskára rakni? Mert ilyen képet nem találtam.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz flash- #180007 üzenetére
flash-: ez nagyon jó, köszönöm!
Napfénysüti: azt hiszem, meg lettem győzve (egyébként ennyit szánnék rá, ha meg tudok győződni, hogy nem fog leesni a nyeregtáskáról, mert a másik úgy tűnt el lefelé a HHH-ról, hogy észre sem vettem).Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz RaiZka #180014 üzenetére
#180014 RaiZka:Köszönöm a képet, azért ez elég bíztatóan néz ki!
Még azt kellene kitalálni, hogyha a nyeregpálcára rögzítő tartót úgy fordítom, hogy ne "lefelé essen" hanem "felfelé nyúljon", akkor vajon megoldható-e, hogy nyeregtáska mellé felrakjam (kétlem ).
Viszont: mennyi a Moon Nebula fényárama 100 vagy 200 lumen ? Mert mindkettőt olvasni tesztekben...#180015sebgutkopf: én is egyre jobban errefelé hajlok... Mondjuk rövidebb útra szerintem egy nyeregtáska praktikus (de ízlések és pofonok, meg hosszabb útra keresek úgyis). Azzal kapcsolatban mi a tapasztalatod, hogy mennyire izzad rá a hátadra a hátizsák? Illetve mennyire melegíti fel a vizet?
peterkeT: üdv a montis klubban. Esetleg sárvédőt nem akarsz rá? A Mudhuggereket amúgy melegen tudom ajánlani.
Én most amúgy pont azon gondolkozok, hogy az első+hátsó mellé lehet nem lenne rossze egy alsócsőre is... Mert a fene akar annyit bringát takarítani.Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
A Shimano-nak van félfémes fékbetétje (vagy más ajánlott márka)? Mert végre sikerült SM-RT70-es tárcsát találni készleten (viszont csak 160-ast - 180-asról tudtok valahol 9500 Ft környékén?), és ahhoz akkor fékbetétet is cserélnék.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz flash- #180119 üzenetére
#180119 flash-: köszönöm, hogy megosztottad!
#180165 RaiZka: nem kell győzködni, csak az volt a kérdés, hogy most 100 vagy 200 lm, mert több oldal 100 lm-re írja . Van egy 260 lm-es NiteRider Aero Sentry-m az outira. Csak az a gondom, hogy a montira valahogy fel kéne ezt varázsolni. A nyeregtáska meg marad, mert a 2 kulacstartó kell.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz 6030D #180197 üzenetére
Köszi az infót és a felajánlást . Kitalálom, hogy hogy legyen (meg mikor tudnék elmenni Vácra), aztán írok.
Pántos a táska. Én is pont azon gondolkoztam, hogy ha nem szorítom annyira oda a nyeregpálcának a táskát, akkor a lámpa konzolja elfér. Elvileg van rajta hely klipszes lámőának, de tegnap megnéztem, és nem tűnik túl tartósnak.
A nyeregcsővel az a gondom [kép], hogy nincs annyira kint a nyeregvázcsőből, meg a sárvédő is takarná .Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz 6030D #180199 üzenetére
#180199 6030D: hát igen . Ezért kérdeztem annyit. Majd akkor mondd ezt, amikor én szépen megjövök tekerésből és nem nyakig sáros minden .
Amúgy meg - ezt most nem csak Neked, hanem általánosságban (és igen, vettem a lapot, hogy nem gondolod halál komolyan) - a bringa egy sportszer, amit kellemes időtöltésre szeretnék felhasználni (nekem legalábbis). Nem sarat akarok takarítani, meg nem folyton össze akarom szedegetni a ptóbelsőt, pótakkut a lámpához. Tény, hogy így annyira nem "dögös", de nem én vagyok a bringáért .
De nem fogok ördögöt kiáltani, ha másnak nem ez a véleménye, csak szerintem viszonylag ez itt a konszenzus, hogy minek a sárvédő stb (nem csak montira). Nekem ez olyan kicsit (túlzás következik), mint Ferrarival menni a magyar utakra. Lehet, hogy extravagánsan néz ki, csak épp nem maximalizálja a benne rejlő öröm kiélését (mert mindig azt nézed, hogy ne menj vele kátyúba).#180202 sebgutkopfköszi, megnézem az EBC-t!
#180207: Napfénysüti: hmm, ez mondjuk érdekes felvetés. Én most azon filózok, hogyha lejjebb engedem a nyeregtáskát, akkor odafér-e. De valószínűleg el lesz vetve. Vagy rárakom sisakra és valami egyszerűbb megy a vázra.
#180224RaiZka: ok, nem is gondoltam volna. Nagyon tetszik a lámpa, csak a funkcionálisan felmálházott bringám befogadóképessége eléggé korlátozott .
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz parandroid #180304 üzenetére
peterkeT: Én is hobbiból csinálom és élvezni akarom . Csak nekem ez mást takar. Az élvezeti érték nekem nem csökken azért, mert van rajta sárvédő, sőt, mivel kevesebb vele a meló, így még időtakarékos is. De nem győzködlek, csak a saját nézőpontomat írom.
Azért az hozzátartozik, hogy nekem a monti az, amivel a városban ide-oda megyek, dolgozni stb. Szóval oda biztosan kellene.
6030D: "De értem amit mondasz, azt is sokszor leírtuk, hogy szerintünk miért nem jó a sárvédő sár ellen, így mindenki azt tesz, ami neki tetszik."
Ez nekem új, kifejtenéd? Azért gondolom a becsúszót védő ilyen kisebb sárvédőkről nem ez a vélemény? Vagy igen? Mert ott én azt tapasztaltam, hogy sokat segített abban, hogy ne legyen saras.Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz Hasaggymeg #180307 üzenetére
Idén februárban kétszer jártam úgy, hogy 1 óra tekerés után olyan sárdagonya volt, hogy legalább ennyit mostam a bringát, akkor döntöttem el, hogy kell a sárvédő .
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz 6030D #180314 üzenetére
Ez jogos. Jártam már én is így - mondjuk sárvédő nélkül is voltam ilyen helyzetben, kb ugyanez lett a vége, csak ott még a becsúszó is saras lett.
De elfogadom, ha valakinek ez túl nagy kompromisszum (szerintem jobban néz ki nélküle a bringa, és én sem szeretem, ha a külsőbe beszorult kavics súrlódik, de inkább ezt viselem el, mint a több takarítást ) .Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
Outira 6 csavaros féktárcsát milyet ajánlotok (160-as)? A tegnapi defekt szerelésekor lemértem a vastagságot, és már csereérett (amúgy nálam is előjött, mint itt az egyik kollégánál korábban, hogy tisztítás után pár használattal elkezd nyikorogni - mivel mechanikus, így biztos semmi nem lett olajos -, lehet, hogy az alap Tektro tárcsa miatt?).
Amúgy annyit szenvedtem a külső le-, és még többet a felrakásával. A szappanozás segített, de így is az volt a fura, hogy ha úgy fogtam a kereket, ahogy a bringában van, akkor szerszámmal sem ment fel, ha viszont guggolva a térdemmel megtámasztottam, akkor kézzel ráment .
téli kabát: ezek a gyapjú (fleece) béléssel ellátott kabátok és egyéb téli cuccok mennyiben térnek el a softshell dzsekiktől? Mert utóbbiból van egy, és azon filózok, hogy jó lesz télre, csak félek, hogy nagyon bele fogok izzadni. De ha a fleece sem jobb, akkor inkább nem költöm feleslegesen a pénzem.
jjeahh: milyen kerékszetted van?
FerNandor: azt mondják, hogy a TrainingPeaks a profiknak való (nyilván az okos feature-ök ott is fizetősek), elvileg sokkal többet tud, mint a Strava.
xy.zsolt: na, örülök, hogy bevált a Garmin . A karbon nyereg miben kényelmesebb (tudom, bringásfüggő, de elég sokan használják, és nem tévedhetnek nagyon)?
Mert akkor lehet 11.11-en én is benevezek egyre, mert a fent linkelt darab elég jó ajánlatnak néz ki.[ Szerkesztve ]
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz xy.zsolt #180492 üzenetére
Köszönöm, akkor elgondolkodok rajta.
Ez mondjuk nem rossz ötlet - sőt, és nem is jutott eszembe -, csak még nem volt hozzá elég hideg . De majd a héten kipróbálom - mondjuk nem túl jó ómen, hogy a saját elég tempós gyaloglásom során szinte mindig megizzadok...
Convoy S2+: ez az előzőból kimaradt. Nagyon úgy festett, hogy valami kontakthiba jellegű dologtól szenvedett a lámpám (ha a kormányra volt rakva outin, akkor a rázkódás hatására néha elment a fénye, néha diszkó üzemmódba ment át, meg ilyenek - még jó, hogy volt egy a sisakon is, amit végül a GoPro adapter helyett lecseréltem a jjeahh-féle tépőzáras megoldása, ami sokkal jobb, csak egy kis gumibelsőt kellett az adapter alá, ill. a lémpa köré rakni, hogy ne csúszkáljon egyik sem). Multiméterrel lecsipogtatva nem találtam szakadást a forrasztásoknál. Viszont beraktam egy vékony plusz alátétet a gombnál lévő sárgaréz záróanya alá és már tökéletes (tegnap este 9 után le is lett tesztelve ). Vagy ez oldotta meg, vagy amúgy is csak meg volt lazulva a záróanya, és azt sikerült jobban ráhúzni.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
jjeahh: köszi!
Hasaggymeg: egy eset nem szignifikáns. Meg amúgy szerintem eléggé egyben van a cucc, a minőségbiztosításon meg bármilyen márkánál átcsúszhat. Szóval én még a sajátomnak adok esélyt, hogy bizonyítson. A modularitása, meg az ár/érték aránya szerintem szuper, nekem eddig ez a legminőségibb lámpám .Mindenki figyelmébe: a szerda 0-tól életbe lépő korlátozások alapján "Szabadtéren az amatőr tömegsport is tilos, egyéni sporttevékenységet lehet végezni." Érdemes figyelni a híreket.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz xy.zsolt #180517 üzenetére
Szerintem erre még várni kell. Ha jól sejtem, egy sajtóbejelentés zanzásított verzióját olvashatjuk a linken, a Magyar Közlöny majd remélhetőleg pontosan kijelöli a határokat.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz flash- #180533 üzenetére
Emlékszem nyáron többen írták, hogy 25-ről 28-as külsőre váltottak. Mi volt ott a konklúzió, megéri? Én is elgondolkodtam azután, hogy tegnap is befogtam pár kátyút. Sajnos nem túl jók a másodrendű utak, elsőrendűre meg nem nagyon mennék, mert sajnos a közlekedési kultúra...
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz xy.zsolt #180544 üzenetére
bringasisti, xy.zsolt: Köszi! Igen, az lenne a cél. Akkor szerintem olyat rendelek be, úgyis le akarok adni egy rendelést a Rose-on. Lesz amire több hetet kell várni, de valószínűleg montizni idén hegyekben max holnap, esetleg holnapután tudok.
f4lcon:
Acef: elhasznált külső helyett lenne (még van a mostaniban, de nem árt egy tartalék).Ha már rendelek, akkor lesz MTB külső is (azért bízok még abban, hogy lesz lehetőségem elkoptatni ), mert eléggé akciósak a Schwalbe-k. Smart Sam-et mire érdemes cserélni?
jjeahh: Nobby helyett neked mi lesz a következő? Én a Rocket Ron-t/Racing Ray-t nézem mostFlickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz jjeahh #180685 üzenetére
Dehogynem, még a koliból való kiköltözésemet is megspékeltem egy kis bringázással . A hegyek mondjuk hiányozni fognak, de ez van. Ha kell a szint, max felmegyek 100x a töltésre . Közben megvolt a softshell dzseki teszt is: pozitív csalódás, nem igazán izzadtam bele. Tény, hogy a max pulzusom nem ment 150 fölé (az is csak rövid ideig).
SKS RaceBlade sárvédőből mennyire gáz a fényes fekete? Mert úgyis csak nyálkás időben menne fel az outira, és a matt azért drágább. És nem, nem tudom megnézni mindkettőt személyesen, főleg, hogy már nem vagyok Bp-n.
Kamáslit minden használat után leveszitek a cipőről vagy van valami trükk, hogy ne kelljen? Mert ha rajta van a cipőmön, akkor nem tudom a tépőzárat meghúzni.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz 6030D #180704 üzenetére
#180704 6030D: valamiért nem lepődtem meg, hogy valami ilyen megoldás lesz , köszi.
#180705 xy.zsolt: hát igen, most ez a pénz jó lesz vonatjegyre (bár a vírushelyzet nem hiszem, hogy túl gyakran fogok utazgatni - de néha azért jó lenne, meg eddig is vonattal mentem Pestre, szóval hipokrita dolog volna azt állítanom, hogy eddig sem mentem sehova -, mert egy ideje elég aggasztóak a számok). Amúgy olvasok a sorok között, ha nem írod, hogy nekem szántad, én akkor is rájöttem .
Ausztriát tekintve meg megézem, hogy mi a most érvényes szabályozás, és annak fényében döntök.Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
Valaki használ fitneszkarkötőt a topikban? A pulzusmérést megoldja a Magene övem, de amúgy kíváncsi lennék egy VO2-értékre (tudom, az olcsó cuccok mérési bizonytalansága nagyobb), meg ilyen általános stressz/fáradtság/alvás statisztikákra (igen, kocka vagyok, bringából is pont Cube van ). Az ilyen Honor Band 5 kategóriás cuccoknak van értelme vagy tök felejtős?
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
válasz stefi81 #180851 üzenetére
stefi: Köszi a tapasztalatokat!
ZolkoW: hát igen, amit te írsz, az egy becslési módszer (angol wikin egész jól leírták). engem a FIck-egyenlet féle egzakt mérés jobban érdekelne. Mivel azt írják a jobb eszközök, hogy van bennük pulzoximéter, így elvileg az "arteriovenous oxygen difference" (~arteriális és vénás oxigénkoncentráció-különbség) mérhető, a másik tényező ("cardiac output" = BPM x szívverésenkénti átpumpált vértérfogat) már neccesebb, de mivel a pulzust lehet mérni, így ha mást nem is, de azt megkapod, ha fejlődsz. Meg valószínű vannak statisztikai modellek arra, hogy ha ilyen teljesítményt tudsz leadni ilyen pulzuson, akkor kb. ez lehet a szíved "lökettérfogata". (ez az utolsó csak elmélkedés, erre nem kerestem sem megerősítést, sem cáfolatot).
Az alvásra azért lennék csak kíváncsi (lehetőleg minőségi mutatókkal), hogy könnyebben tudjam menedzselni a pihenésemet.Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
Na kifutottam a szerkesztési időből.
Utóbbi időben találtajm sok érdekes dolgot a sportolás/kerékpározás fiziológiájával, ha gondoljátok, szívesen megosztom. De ha csak nekem van igényem ilyesmire (könyvek, online anyagok, podcastok - tudományos igényességgel, de nekem laikusként is elég érthetőnek, szórakoztatónak, és talán hasznosnak is bizonyultak), akkor nem fárasztom a topiklakókat .Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
INTELligent
senior tag
Akik kerekeket néznek, alltricksen és bike-discounton elég nagy akciók vannak.
vallas: gratula! Szuperül néz ki.
peterkeT: a te bringád is vagány. Milyen nyeregtáskád van?
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs