Új hozzászólás Aktív témák

  • fpeter84

    senior tag

    válasz interstate76 #1946 üzenetére

    5179 97.6% Positive feedback

    Túl párszáz ebay-es és ali-s vásárláson, én erre az eladóra azt mondanám hogy nagy valószínűséggel el fogja küldeni a rendelt cuccot, de azért ilyen gyenge az értékelése, mert ha bármi gond van a tranzakcióval akkor azt már nem fogja korrektül kezelni - ahogy írod az utolsó pillanatig, kb 60+30 napig fogja húzni halasztani a pénz visszaadását.

    Ali-n max pár $-os dolgot vennék 97-99%-os eladótól, de 50-100-200$-os terméket már csak 99-99.5% felett. Ali-n jellemzően sokkal kevesebb a forgalom, ott már egy 5e eladásos kereskedő tűrhető, bár lehetne több. Az Ali-n sajnos nagyon bután működik az értékelés: ha gondod volt vele, és mondjuk csak 2-3 hónap után kapod vissza a pénzed, akkor sem értékelheted az eladót! Magyarul ha sikerül egy ilyen gyatra eladótól visszabuliznod a pénzed, annak sem lesz nyoma - aki ilyen gyengén teljesít, amögött még ki tudja hány problémás eset van valójában a háttérben!

    Az ebay buyer protection hozzáállását többre tartom, ott már 98%-tól felfelé megbízok az eladókban - ott viszont az 5e eladás szinte egyenlő a nullával, abszolút kezdő, az igazi nagy eladók sokszázezer tranzakció után is tartják ezt az arányt - 1-1 kötekedő idióta mindig akad, akik azt hiszik hogy 1$-ért csodát kell várni, és 8-10 nap után rányomják a negatívot az eladóra hogy nem érkezett meg a termék...

    Posta, garancia: ha "átcsúszott" a vámon, de vissza kell küldeni, akkor természetesen ismét lehet körmöt rágni hogy vajh elkapják e. A posta is bazidrága - ha belefér egy ajánlott elsőbbségi pufi borítékba mindenével együtt, akkor is 4-5e, és az értékbiztosítás még ezreket tesz rá. Nekem eddig _mind3_ visszaküldött _ajánlott_ levelem elveszett valahol a rizsföldön (mellesleg anglia felé is 2-ből 1)! Tehát már nem is erőltetem... És ahogy lejár a buyer protection, valóban már csak az eladó jóindulatában bízhatsz, ami erősen kérdéses főleg egy drágább diszkont áron minimális haszonnal árult termék esetén...

    Jellemzően én igyekszem olyan eladókat keresni, akik tracking nélkül küldik, ugyanis akkor nekem kedvez a buyer protection! Ha végképp ócska vagy hibás a termék akkor azt mondom hogy nem jött meg és visszakapom az árát visszaküldés nélkül (főleg ebay, ali-n kötelező a tracking!) - természetesen nem használom inkorrekt célra ezt a trükköt, csak akkor ha tudatosan ócska szemetet küld az eladó, akkor megérdemli, ha meg DOA a termék akkor minek utaztassam saját költségen, úgyse lesz jó az neki semmire...

    kicsit hosszú lett az OFF, de hátha tanul belőle aki idetéved

Új hozzászólás Aktív témák