Új hozzászólás Aktív témák

  • C. s.

    addikt

    válasz sz.balazs.95 #16 üzenetére

    1. Importálod a háromszögszerű rajzot. (Ctrl+i)
    2. Létrehozol egy új réteget (Shift+Ctrl+L) a vektoros rajznak.
    3. Az első (alsó) rétegen az átlátszatlanságot alacsonyabbra veszed, hogy látszódjon majd rajta az új körvonal (én 30%-ra állítottam be, majd látod, neked hogy jó)
    4. Ezt a réteget "lelakatolod" a Rétegek panelon.
    5. A vektoros rétegen bézier-görbe eszközzel körülrajzolod mindkét egybefüggő alakzatot. Most nem baj, ha nem hajszál pontosan kerül minden pont a helyére, később is kiigazíthatod, emiatt nem kell újrakezdeni. Amikor körbeértél a vonallal és bezárult az alakzat, az útvonalszerkesztő eszközzel helyrehúzgálhatod a pontokat. (Az útvonalszerkesztő a bal oldali eszközök között a 2. helyen található) A rajzod csúcsán lévő kis háromszög 4 kattintással készül el, mert mindhárom csúcsán 1-1 katt és végezetül még az utolsó oldalát is meg kell határozni, ezért a kezdőponton kell ismét kattintani, amikor az 1. pont pirosra vált. Ha nem piros, nem zárja be. Az alatta lévő (3-asra emlékeztető) alakzathoz - ha jól számoltam - 17 katt kell.
    6. Az útvonalszerkesztő használatával az Igazítás és elrendezés panelon (Shift+Ctrl+A) dolgozunk. Amely oldalt vízszintesnek akarod tudni, az azt meghatározó 2 pontot a bekerítéses módszerrel kijelölöd, majd a panel alján a Csomópontok alatt az 1. gombra katt. Érdemes tanulmányozni a másik 3 gombot is.
    7. Az egyéb igazítást meg még tavaly átbeszéltük a Gimp topikban.
    8. Kijelölöd az alakzatokat és kattintsz valamelyik színen lent. Ha akarod, a körvonalat megszüntetheted vagy akár vastagabbra is állíthatod. (Tavaly ez is megvolt.)
    9. Mindkettőt kijelölöd és Útvonal --> Unió.
    10. Törlöd a bites képet tartalmazó réteget. Kész. Ja, elmented! Most van kész! :)

    #17.:
    Nem tudom, de amit leírtam, egyszerűbb is. A nem szükséges részeket ne rajzold oda. :)

Új hozzászólás Aktív témák